فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

آشنایی با مناطق تفریحی و توریستی شهرستان نوشهر و حومه آن

در این مبحث می‌خواهیم به صورت مختصر و مفید مناطق و مکان‌های توریستی و معروف مناطق شمال کشور بالاخص شهرستان نوشهر و روستاهای تابعه این شهرستان را به شما معرفی نماییم.
 
موقعیت بی‌نظیر این شهرستان و مسافت نوشهر با دیگر شهرهای کشور و از همه مهم تر دسترسی نزدیک و آسان به پایتخت این شهرستان ساحلی را در بین دیگر شهرهای همجوار خود با داشتن بندر و فرودگاه، برتری داده است.
شما می‌توانید با اجاره ویلا در نوشهر به صورت شبانه یا فصلی، از مناظر دیدنی این شهرستان دیدن فرمایید و با سلفی‌های خاطره انگیز روزهای خوشی را برای خود در دل طبیعت بکر و زیبای آن رقم بزنید.

 
خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال
 

تعداد زیادی از مکان‌ های تفریحی نوشهر با نام و اسامی و اماکن جذاب و توریستی به اسامی زیر به شما معرفی می‌شوند.

آبشار چلندر، غار چلک، چشمه گردو، دیو چشمه، دریاچه خضر نبی، حمام کندلوس، دزد قلعه، سوته قلعه کجور، قلعه ملک کیومرث، قلعه اسپیروز، امامزاده نوح، امامزاده سید علی کیا سلطان، امامزاده محمد طاهر، آرامگاه درویش امیر و روستاهای زیبایی همچون کندلوس، ویسر، لاشک، بین و برکن، کهنه‌ده و بسیاری از روستاهای ییلاقی زیبای این شهرستان که بسیار زیبا و نزد بومیان محبوب بوده و در فصول مختلف آب و هوایی مناسب و قابل تجربه دارند.

 

مناطق تفریحی و توریستی شهرستان نوشهر و حومه شهرستان

منطقه نمونه گردشگری سیترا

بومیان این منطقه را به اسم پلاژ حسینی می‌دانند و در بلوار شهید کریمی نوشهر واقع گردیده است، لازم به ذکر است این مجموعه در زمینی به مساحت 19 هکتار و امکانات کم نظیری مانند؛ رستوران دریایی، سوییت‌های اجاره‌ای، منطقه شنای آقایان و بانوان، اتوبوس دریایی، پیست کارتینگ، پیست موتورهای ATV، پیست دوچرخه سواری، سینمای 4 بعدی، قایق موتوری، پدالو، جت اسکی، پاراسل، رستوران دریایی، کافی شاپ و نمازخانه است، همواره پذیرای مسافران عزیز و گردشگران بوده و افتخار دارد که در سال 1388 از سوی هییت محترم دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری کشور معرفی شده است.

 

ساحل سیترا نوشهر

جنگل خانیکان

پارک جنگلی خانیکان که در 15 کیلومتری مسیر روستای نیرنگ واقع شده منظره‌ای زیبا با رودخانه‌ای جنگلی که در کنار جاده قرار دارد، مکانی بسیار دلنشین را برای مسافران عزیز جهت استراحت و اتراق رقم خواهد زد.

 

جنگل خانیکان

دریاچه خضر نبی

این دریاچه در جنوب ارتفاعات روستای نیمور- معروف به بام كجور قرار داشته و با آسانی مختلفی چون خضر نبی، خضررود كنار و خزررود شناخته می‌شود، برخی از روستاییان و ریش‌سفیدان منطقه بر این باورند كه روزی این دریاچه محل عبور حضرت "خضر پیامبر" بوده از این رو آن را، دریاچه خضر نبی نام نهاده‌اند.

وسعت این دریاچه پنج هزار متر، عمق آن حدود پنج متر و حتی بیشتر در نوسان بوده و آب آن شیرین و سرد است كه از چشمه همجوار به نام "كف‌او" تامین می‌شود، این دریاچه از نوع روان بوده و آب آن پس از ورود به رودخانه " ویسر" از طریق رود "خیرود" پس از عبور از كنار نوشهر به دریای خزر می‌ریزد.

آبشار زانوس

آبشار صخره‌ای که به آبشار اوپاش در بین بومیان شهره می‌باشد که به معنی آب پاش است در روستای ییلاقی زانوس نوشهر قرار دارد.

 

دریاچه ارواح

دریاچه‌ای در پشت روستای ملاکلا نوشهر که باید مسیری 10 کیلومتری از روستای ونوش به سمت دشت ممرز را طی نموده تا به این تالاب زیبا که به دریاچه ارواح مشهور است برسید، دلیل نام‌گذاری این تالاب به دریاچه ارواح وجود ریشه‌های بیرون آمده درختان از آب و وجود مه غلیظ در این منطقه و در کل حس مخوفی که دارد به این نام شهرت دارد.

 

دریاچه ارواح

تنگه دار

دره‌ای با عمق زیاد که در روستای کشکسرا در قسمت جنوب غربی نوشهر واقع شده، برای رسیدن به این محل باید وارد کمربندی نوشهر به سمت چالوس و بعد از آن وارد محل کشکسرا شوید و به طرف جنگل راهی شوید.

تنگه دار

آبشار چلندر

منطقه‌ای جنگلی و زیبا در پشت روستای چلندر که مکانی بسیار باشکوه و رویایی برای گذران اوقات خوش است.

 

آبشار چلندر

دریاچه فراخین

این دریاچه یکی از بکرترین دریاچه‌ها در دل جنگل است که در منطقه ییلاقی نوشهر در مسیر روستای ویسر کجور با طی 20 کیلومتر مسیر خاکی قرار دارد، چون منطقه ییلاقی و کوهستانی است بهترین زمان از اوایل اردیبهشت ماه تا اواخر شهریور برای بازدید بسیار عالی و راحت است.

 

دریاچه فراخین

دیو چشمه

دیو چشمه پر آب‌ترین چشمه بخش كجور است که در محلی در نزدیكی آستانكرود (پول) در ضلع جنوبی جاده آسفالته دوآب – پول – كجور قرار دارد و در روزها و فصول مناسب آب و هوایی، پذیرای مسافران بسیاری است كه در كنار چشمه و آب صاف و زلال و روان آن اطراق می‌كنند.

 

دیو چشمه

 

کندلوس کجاست؟

دهکده ییلاقی کندلوس که در مسیر جاده کندوان 7 کیلومتر بعد از شهرستان مرزن آباد به سمت راست، جاده‌ای کوهستانی که به جاده کجور (دوآب) معروف است خواهیم رسید سپس با گذر از روستاهای دور و نزدیک به کندلوس می‌رسیم.

 

دهکده توریستی نوشهر

 

موزه‌های شهرستان نوشهر

موزه مردم شناسی تبریزی
این موزه زیبا که در زمینه مردم شناسی و صنایع دستی فعالیت دارد در روستای کوشکسرا جولاده با فاصله 4 کیلومتری در غرب روستای نوشهر واقع شده است.

موزه کندلوس
موزه کندلوس اولین موزه روستایی در جهان است که به موزه مردم شناسی کندلوس شهرت دارد در روستای ییلاقی کندلوس از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر واقع گردیده است که در گذشته این روستا به میخساز نیز معروف بوده است.

 

موزه کندلوس

باغ اکولوژی (گیاه‌ شناسی) نوشهر

این باغ در مرکز شهر نوشهر با قدمتی 50 ساله قدیمی‌ترین ذخیره‌گاه ژنتیکی و باغ گیاه شناسی کشور به شمار می‌رود، در حال حاضر 3 باغ گیاه شناسی در کشور وجود دارد که باغ اکولوژی یا گیاه شناسی نوشهر با مساحت 35 هکتار و بیش از 450 گونه چوبی درختی و درختچه‌ای بومی و غیر بومی به عنوان یکی از با ارزش‌ترین مراکز تحقیقات گیاه شناسی و منابع طبیعی کشور محسوب می‌شود.

 

باغ اکولوژی نوشهر

 

اماکن زیارتی و تاریخی نوشهر

بقعه سید علی کیاسلطان

این بقعه تاریخی در محلی به همین نام در سید علی کیا در 2 کیلومتری جنوب شهرستان نوشهر واقع گردیده است.

 

بقعه دبیر صالحانی کجور
این مکان تاریخی در روستای ییلاقی صالحان کجور واقع گردیده است.

 

پارک جنگلی سیسنگان

این پارک به عنوان پارک بین المللی و مطرح شهرستان نوشهر می‌باشد که از شمال وصل به دریای خزر، از جنوب وصل به جنگل و رشته کوه البرز، از شرق وصل به روستای ملاکلا و سد آویدر، از غرب وصل به روستای توسکاتک از توابع شهرستان نوشهر.
خرید ویلا، فروش ویلا در محدوده و منطقه پارک جنگلی در نوشهر (سیسنگان) از اهمیت خاصی به دلیل توریستی بودن منطقه و نزدیکی پارک و جنگل با دریا برخوردار است.
پارک سیسنگان دارای پیست دوچرخه سواری و پیست موتورهای 4 چرخ می‌باشد که علاقه مندان می توانند از این ورزش در دل جنگل و طبیعت لذت ببرند.

در ضمن مکانی در پارک در میدان اصلی پارک مخصوص پیست اسب سواری و سوارکاری برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها می‌باشد. برای خردسالان نیز محوطه‌ای برای بازی‌های معروف و متداول پارک های بازی موجود است که شامل: تاب و سرسره، رنجر و بشقاب پرنده، کشتی صبا و چرخ و فلک، ماشین برقی می‌باشد.

 

پارک جنگلی سیسنگان

پارک ساحلی سیسنگان

این پارک در ساحل سیسنگان و دقیقا با همان موقعیت مکانی پارک جنگلی سیسنگان می‌باشد که به پارک شادی سیسنگان مطرح و معروف است.
امکانات تفریحی این قسمت از پارک ساحلی شامل فضای بازی کودکان، پیست موتور سواری، پیست ماشین های مسابقه ای، پلاژ ساحلی ویژه آقایان و خانوم ها به صورت جداگانه احداث شده است.
در ضمن ویلاهای موجود در این محدوده ساحلی با حفظ حریم و رعایت فواصل قانونی مجاز ساحل احداث گردیده‌اند.

 

پارک ساحلی نوشهر

سد خاکی آویدر

سد خاکی آویدر در ضلع شرقی پارک جنگلی سیسنگان واقع گردیده و دارای دریاچه ای طبیعی با وسعت زیاد و هم چنین با داشتن جزیره کوچک در وسط این دریاچه و درختان جنگلی وسیع و زیبا در گرداگرد این مجموعه، زیبایی خاصی به این سد خاکی طبیعی بخشیده و از نظر توریستی و زیبایی و امکانات تفریحی و استراحت و اقامتی بی نظیر می‌باشد.
در اطراف این سد زیبا شهرکهای ویلایی متعدد و معروفی از قبیل شهرک دریا بیشه، شهرک گل کاغذی، شهرک زیتون، شهرک سیسنگان وجود دارند که ویلاهای موجود در این شهرک ها و در کل خرید و فروش ویلا داخل شهرک در این مناطق به دلیل چشم انداز طبیعی و زیبای منطقه از الویت و زیبایی خاصی برخوردار است.
ویلا ساحلی، ویلا لوکس و مدرن در این مناطق زیاد به چشم می‌خورد و اکثر خریداران ویلا در شمال ویلای فروشی در منطقه سیسنگان را ترجیح می‌دهند.

 

سد خاکی آویدر

آبشار آب پری

این آبشار زیبا و توریستی در انتهای حوضه استحفاظی نوشهر و در منطقه رویان که از طریق جاده آسفالت فرعی از ابتدای شهر رویان به سمت جنوب و تا آبشار آب پری امتداد دارد واقع گردیده است.
آبشاری زیبا در دل جنگل و منطقه کوهستانی با زیبایی خیره کننده و خاص، یکی از جاذبه‌های گردشگری و توریستی منطقه نوشهر و سیسنگان می‌باشد.
ویلاهای احداثی در این منطقه در دل جنگل، پای کوه و به ویلاهای ییلاقی و کوهستانی شهرت دارند که خرید و فروش ویلا در کوهستان و فروش ویلا در کدیر و ییلاق بیشتر بین بومیان منطقه رونق داشته و خواهان خرید ویلا در ییلاق و مناطق کوهستانی اطراف آب پری هستند.

 

آبشار آب پری رویان
 
پیست آفرود موتور و ماشین
این پیست که در 4 کیلومتری نوشهر واقع شده مناسب ورزش‌های آفرودی موتور و ماشین است، در ضمن بزرگ‌ترین پیست موتورسواری مازندران در نوشهر و مربوط به همین پیست آفرود می‌باشد.
 
 
آفرود نوشهر
 

بازار روز نوشهر

بازاری زنده و پر رونق که در ظلع غربی میدان آزادی نوشهر قرار دارد و شرایط خاص بنای آن و بازار ماهی فروشان، حال و هوای خاصی به این بازار بخشیده است.
 
 
بازار روز نوشهر
 
کلام آخر
مکان‌های گردشگری بسیاری در نوشهر و حومه این شهرستان از کجور و پول گرفته تا دوآب و دیگر مناطق ییلاقی این شهرستان وجود دارد که ذکر نکردیم و در این خصوص می‌توانید از دهیاری محل یا بومیان محلی کسب اطلاعات کنید، البته جاده‌ها و مسیرها برای رسیدن به مناطق تفریحی و گردشگری نوشهر بسیار به هم نزدیک هستند و راحت می‌توانید تمامی این مناطق را در یک یا دو روز مشاهده کنید و لذت ببرید.
دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.