فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

چگونگی تشخیص صحت و سلامت ویلا جنگلی و ویلا ساحلی در شمال

با سلام، خدمت شما هموطن عزیز و دوست گرامی:
ما فرض را بر این
می‌گیریم که شما به عنوان خریدار، مسر به خرید ویلا از طریق اینترنت و سایت با شرکت بانیان مسکن آشنا شده‌اید و قصد خرید ویلا در شمال کشور در یکی از شهرهای مدنظرتان در استان مازندران را دارید. حال چگونه شما می‌توانید از صحت و سلامت ویلا و یا زمین و ملکی که بنگاه و یا شرکت به شما معرفی کرده در شمال باخبر شوید؟

 

خرید انواع ویلاهای جنگلی در شمال

 

تشخیص صحت و سلامت ویلا از دو بخش قابل بررسی خواهد بود، بخش اول به مدارک و امتیازات ویلا اختصاص دارد که توجه به نکات مهم قبل از خرید ویلا در شمال مربوط است و توجه به آن می‌تواند شما را در خریدی منطقی و مناسب هدایت نماید، بخش بعدی مربوط به نگهداری و مراقبت از ویلا خواهد بود که در این خصوص باید بعد از خرید ویلا به آن توجه نمود.

 


1- اعتماد به مشاور و فروشنده

در این مورد شما می‌توانید به مشاور و یا مسئول فروش شرکت اعتماد کنید. زیرا چنان‌چه غشی در معامله و یا کذبی در فروش ویلا و یا ناگفته‌ای در مورد ویلا و یا ملک مورد نظر در میان باشد، مشاور و بنگاه مربوطه مسئول قانونی و جوابگوی قانونی خواهد بود.


2- استعلام ملک، ویلا فروشی از دوائر دولتی

در ابتدای کار مثلا ویلای منتخب شما برای خرید در شمال در منطقه نمک‌آبرود از توابع شهرستان چالوس قرار دارد. ابتدا شما از طریق شورای محل و دهیاری اقدامات لازم جهت شناخت و تشخیص سلامت ملک را می‌نمایید. در گام بعدی از طریق دهیار محل مربوطه نامه‌ای جهت معرفی شما و ملک مورد نظر به اداره اوقاف، اداره بنیاد علوی، اداره بنیاد مسکن، اداره منابع طبیعی، اداره ثبت و اسناد املاک شهری که ملک در آن محدوده شهری قرار دارد و شما می‌توانید استعلامات و این‌ که ملک شما هیچ مشکلی ندارد و یا از لحاظ سندیت ویلا دچار مشکل است باخبر شوید.


(الف): استعلام از منابع طبیعی

در استعلامی که خریدار ویلا از منابع طبیعی شهر و منطقه‌ای که ویلای دلخواه خود را در شمال انتخاب کرده در خصوص نوع کاربری ملک و زمینی که در شمال ویلا در آن احداث گردیده می‌باشد.


(ب): استعلام از بنیاد مسکن

در استعلامی که خریدار از بنیاد مسکن می‌گیرد در خصوص این‌که آیا ملک یا ویلای خریداری شده در بافت محل واقع گردیده یا خیر؟ چنان‌چه ویلا در بافت محل احداث گردیده باشد، ویلا برای کنتور برق و گاز و آب شهری مشکلی نخواهد داشت و با صرف هزینه‌ای از طریق دهیاری و شورای محل امتیازات فوق را دریافت خواهد کرد.

 

  • نکته 1: چنان‌چه ویلای مورد نظر خریدار در بافت محل قرار داشته باشد دارای مجوزساخت و پایان‌کار ویلا خواهد بود که در مراحل بعدی ویلا برای کسب کنتور آب، کنتور برق و کنتور گاز مشکلی نخواهد داشت.
  • نکته 2: چنان‌چه ویلا توسط پیمانکار و یا فروشنده ویلا در محل غیر بافت محل در شمال احداث گردیده باشد چون مجوز ساخت به چنین ویلایی در شمال تعلق نمی‌گیرد، با صرف هزینه از طریق دلال و رابطین اقدام به گرفتن امتیازات و کنتور برای ویلا انجام می‌گیرد.


(پ): استعلام از اداره اوقاف

در خصوص اوقافی بودن ویلا یا ملک مورد نظر در شمال که آیا این ملک یا ویلا در گذشته توسط صاحبش به مسجد محل، امام‌زاده محل، اداره و یا سازمان و یا دوائری در شمال وقف گردیده یا خیر؟
نکته:
آسان‌ترین روش برای فهمیدن این مساله بازدید از ویلا است. چنانچه ویلا در شمال دارای امتیازات کنتوری همچون، کنتور برق و کنتور گاز نبود دچار مشکل خواهد شد.


برای مشاوره و پرسش سوالات در مورد خرید ویلا، فروش ویلا در شمال با تلفن همراه شرکت بانیان مسکن تماس بگیرید.

/09124957595/ مشاوره توسط: مهندس حسینی

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.