فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

شروع سند دار شدن املاک های تصرفی ساخته شده در کشور

خبر شروع سنددار شدن املاک های تصرفی ساخته شده در کشور

خبر روز شنبه مورخ هفتم بهمن ماه سال یک هزار و سیصد و نود و شش، شروع سند دار شدن املاک های تصرفی ساخته شده در كشور كه شامل زمین های تصرفی و ساخته شده به عنوان ويلا در شمال نیز مطرح و افراد زیادی دغدغه گرفتن سند ویلا را داشته‌اند و این مسئله موضوعی است كه به صورت خبری به شما در این بخش از سایت بانیان مسکن اطلاع میدهیم و در سراسر کشور كه شمال و بعضی ویلاهای فروشی جنگلی نیز شامل آن می‌شود و می‌توان خاطر نشان کرد که نزدیک به 3 میلیون خانوار مشمول این طرح كه به عنوان طرح سند دار شدن املاک میباشد می‌شوند و می‌توانند از مزیت های سند رسمی و قانونی آن در جهت رونق و امنیت املاک و ملک های تصرفی خود استفاده کنند.

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال


به نقل از ایستگاه خبر رسانی بانک مسکن - هیبنا به گزارش از خبرگزاری صدا و سیما، حمیدرضا ­عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره سنددار کردن اراضی دولتی، ­گفت: بعد از انقلاب اسلامی در زمین‌های دولتی تصرفاتی انجام گرفته شده و ­تا سال 1383 از طریق ماده 148 ثبت و اسناد تا حدودی ­مشکل برخی از این اراضی مرتفع شده اما همه افراد تحت پوشش اين ماده قرار نگرفتند.
ایشان ادامه دادند: در سازمان زمین و مسکن دستورالعملی به تایید مجمعی که از وزرا و رئیس‌جمهور تشکیل شده بود، تایید و به استان ها سراسر كشور ابلاغ شد تا اشخاصی که در زمین‌های دولتی ساخت و ساز و ويلا سازي و بنا مسكوني احداث کرده اند و واجد شرایط هستند به سازمان ملی زمین و مسکن مراجعه و برای اخذ سند اقدام نمایند کنند.
عظیمیان تصریح کرد: در مورد چگونگی هزينه سند دهی كه بر اساس حد نصاب و تفکیکی هر استان به قیمت منطقه وجه دریافت میکنیم و مابقی و مازاد متراژ زمين را به قیمت کارشناسی روز ملک مربوطه دریافت می‌کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: بطور مثال اگر در یک شهرستان حد نصاب تفکیکی 200 متر باشد و کسی 230 متر زمین دولت را ساخته و تصرف کرده باشد مبلغ 200 متر به قیمت تمام شده دولتی و 30 متر اضافه حد نصاب را طبق قیمت روز منطقه مد نظر ملك مربوطه دریافت میکنیم.
عظیمیان خاطر نشان کرد: در سراسر کشور نزدیک به 3 میلیون خانوار مشمول این طرح می‌شوند و می‌توانند از مزایای سند رسمی و قانونی آن استفاده کنند.
وی تاکید کرد: اراضی تصرف شده دولتی در تمام استان‌ها ­وجود دارد و به نظر سایت بانیان مسکن هستند ویلاهایی در شمال که از این دست مستثنی نیستند و بهتر است برای گرفتن سند هر چه زودتر اقدامات لازم را انجام دهند.
عظیمیان ادامه داد: ­وزیر راه و شهرسازی بخشنامه دستورالعمل ساماندهی املاک تصرفی و سنددار شدن را ابلاغ کرد و تا شنبه اجرایی می‌گردد. این دستورالعمل از تاریخ فوق در دسترس و اختیار همه استان ها قرار می‌گیرد و افراد مشمول با مراجعه به ادارات راه و شهرسازی هر استان، تشکیل پرونده دهند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اطلاعات لازم و ضروری از افراد واجد شرایط ­دریافت مگردد و بعد از آن اشخاص ­به اداره ثبت اسناد شهرستان معرفی و سند رسمی به نام متقاضی صادر مگردد  در ضمن بعضی از افراد که توان مالی ضعیفی دارند میوانند به صورت اقساطی هم مبلغ را پرداخت کنند.
عظیمیان تاکید کرد: مردم اطلاعات را در اختیار ادارات راه و شهرسازی بگذارند تا مشکل آن‌ها حل و از تسهیلات قانونی و رسمی در این خصوص بهره و استفاده لازم داشته باشند.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.