فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

ارزیابی قیمت ویلا در شمال چگونه محاسبه می‌گردد؟

در این قسمت فقط می‌خواهیم محاسبه ارزش قیمت ویلا را برای شما مشخص نماییم و باید توجه داشته باشید که خرید ویلا مناسب و معقول علاوه بر داشتن اسناد و مدارک کامل مالکیت نیاز به قیمت واقعی و منطقی دارد که در زیر به آن اشاره خواهیم داشت.

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

ارزیابی قیمت ویلا در شمال چگونه محاسبه می‌گردد؟

برای ارزیابی و مشخص نمودن قیمت دقیق ویلا معرفی شده توسط مشاور املاک‌های شمال به شما برای خرید، فرمول‌های آسانی وجود دارد و البته این فرمول‌ها با چاشنی تجربه آمیخته و قیمت واقعی ویلا یا ملک مورد نظر را مشخص می‌نماید و شما می‌توانید خریدی مطمین و بدون شک از لحاظ قیمتی داشته باشید، ما به صورت مختصر و جامع شما را در این مبحث با آن آشنا می‌کنیم.

برای دستیابی به قیمت واقعی ویلا بدون نیاز به مشاور و یا کارشناس خبره، فرمولی وجود دارد که با محاسبه آن‌ها به شخصه می‌توانید پی به قیمت واقعی ویلا ببرید و یا از قیمت زیاد ویلای معرفی شده آگاه و از خرید ویلا با مبلغ بالاتر منصرف شوید.

هر شخص یا خریداری ممکن است بعد از بازدید از مناطق مختلف در شمال محله‌ای را از لحاظ زیبایی و باب میل بودن انتخاب نماید، در منطقه منتخب خود چند ویلا که با قیمت خرید او هم خوانی و یا نزدیک به مبلغ خرید اوست را برگزیند، در این بین می‌تواند با محاسبه مواردی بهترین گزینه از لحاظ قیمتی را برای خود انتخاب و یا چنان چه بعد محاسبه متوجه قیمت کذایی ویلا شد از خرید ویلا انصراف دهد، موارد محاسباتی به شرح زیر می‌باشد:

 مراحل محاسبه قیمت ویلا

محاسبه متراژ و قیمت زمین؛
در مرحله اول محاسبه قیمت ویلا باید به متراژ واقعی زمین پی ببرد، چرا که بعضی از ویلاها با متراژ زمین حدودی به شما معرفی می‌شود و شما باید از متراژ دقیق زمین آگاه شوید، مثلا ویلایی با متراژ زمین 300 متر به شما معرفی می‌شود و شما بعد از متر کردن زمین متوجه می‌شوید که ویلا دارای 260 متر زمین خالص است و فروشنده می‌گوید که متراژ فوق با احتساب مشاعات 300 متر می‌باشد و 40 متر اضافه را به مشاعات نسبت می‌دهد.

این مساله بیشتر برای ویلاهایی مطرح می‌شود که دارای سند مالکیت ششدانگ نبوده، چرا که در سند ششدانگ متراژ دقیق قید خواهد شد و این مربوط به ویلاهایی با سند شورایی است و باید دقت داشته باشید که برای تبدیل سند شورایی به سند ششدانگ مراحلی دارد که ما در مباحث قبلی به آن اشاره داشتیم و باید بدانید در نهایت متراژ قید شده در سند ششدانگ 260 متر خواهد بود، پس شما باید متراژ محصور زمین ویلا را حساب و قیمت گذاری نمایید و از پرداخت متراژ مشاعات انصراف دهید.

 حال نوبت محاسبه قیمت مشخص شده زمین است و این قیمت با توجه به عرف قیمت زمین در منطقه و شهرک مربوطه محاسبه می‌شود.

به طور مثال فروشنده یا دلال مربوطه ویلا دوبلکس شهرکی به متراژ 200 متر بنا و مساحت 300 متر مشاع زمین با سند شورایی را با قیمت 2 میلیارد و 700 میلیون به شما معرفی نموده است، خوب شما زمین خالص را متر و متوجه شدید که ویلا با 260 متر زمین است، حال شما باید قیمت زمین در مجموعه و یا منطقه مورد نظر را بدست آورید و پس از پرس و جو متوجه شدید زمین در این منطقه و شهرک به ارزش متری مثلا 6 میلیون تومان است، حال 260 متر زمین خالص را در قیمت زمین که متری 6 تومان است ضرب و به قیمت نهایی زمین که تقریبا 1/560 میلیون می‌باشد خواهید رسید.

محاسبه متراژ ویلا و هزینه ساخت ویلا؛
در مرحله بعدی باید به قیمت ساخت ویلا مربوطه توجه نمایید که این قیمت در شمال از متری 3 میلیون تومان در ضعیف‌ترین ساخت خود در سال 1399 که اکثرا شامل ویلاهای در اصطلاح بساز و بفروشی مطرح تا ویلاهای شخصی ساز و در اصطلاح خوش ساخت که از متری 3/500 تا 4 میلیون و در مورد ویلاهای لاکچری و لوکس که تا متری 6 میلیون هم می‌رسد خواهید داشت.
نکته؛ البته باید بدانید که ویلاهای لوکس در منطقه و یا شهرک ضعیف احداث نمی‌شود و برعکس ویلای ضعیف هم در منطقه و شهرک لوکس و برند توسط سازندگان ساخته نمی‌شود.

می‌پرسید چرا ؟؟
چون که در قیمت فروش تاثیر گذار بوده و فروش این دست ویلاها برای سازندگان سخت خواهد بود، بالطبع ویلای لوکس در شهرک لوکس و ویلای ضعیف و معمولی در شهرک‌های متوسط و معمولی را خواهید دید و محاسبه قیمت دقیق ویلا برای شما با دید و نوع و متریال ساخت ویلا مشخص خواهد بود.

فرض ویلا فوق در شهرک متوسط با ساختی مناسب و معمولی به ارزش متری 4 میلیون تومان در شهر نوشهر یا حومه این شهر تا رویان به شما معرفی شده است، خوب حال با محاسبه قیمت ساخت ویلا می‌توانید قیمت دقیق ساخت ویلا را با حساب سر انگشتی متوجه شوید، حال مثلا 200 متر بنای ویلاست که متری 4 میلیون تومان ارزش ساخت دارد را در هم ضرب و به قیمت 800 میلیون که قیمت ساخت ویلا است می‌رسید، در نهایت با جمع قیمت زمین محاسبه شده و قیمت ساخت ویلا به قیمت 2/360 میلیون تومان خواهید رسید.

سود فروشنده؛
در مرحله سوم محاسباتی قیمت واقعی ویلا باید به سود فروشنده هم که طبق عرف در منطقه شمال حدود 20 درصد می‌باشد که حق پیمانکار و سازنده ویلاست دقت داشته باشید و به مبلغ 2/360 میلیون اضافه که در نهایت، قیمت واقعی فروش ویلا با قیمت 2/360 میلیون به احتساب سود (20%) برابر با 472 میلیون می‌باشد، و در آخر این مبلغ برای ویلای فوق قیمت مناسب و منطقی که حدود 2 میلیارد و 830 میلیون به شما معرفی شد می‌باشد و شما با تخفیف و چانه زنی نهایی می‌توانید ویلا فوق را با قیمت 2 میلیارد و 700 میلیون خریداری نمایید که قیمت واقعی و منطقی است و بیشتر از این قیمت به عنوان حباب قیمتی و قیمت کذایی و بیشتر از قیمت واقعی خواهد بود و شما می‌توانید از خرید منصرف و در مورد ویلای منتخب دیگر با توجه به محاسبات فوق اقدام به خرید نمایید.

می‌شود گفت ویلای فوق طبق محاسبات، دارای قیمت واقعی و منطقی است، البته این مثال طبق ارزش زمین در منطقه و کیفیت ساخت متفاوت خواهد بود. اما در کل با فرمول فوق می‌توان به قیمت واقعی ویلا رسید.

نتیجه گیری؛
بله دوستان همان‌ طور که در متن فوق شرح دادیم برای محاسبه قیمت واقعی و دقیق ویلا برای خرید مطمین باید اول ارزش زمین و متراژ دقیق فروش زمین را محاسبه و در مرحله بعد متراژ واقعی و دقیق ویلا که در پایان کار قید شده را محاسبه و قیمت ساخت ویلا را مشخص نمایید، در نهایت حق الزحمه و درصد ساخت پیمانکار و فروشنده را به آن اضافه نمایید تا قیمت درست و منطقی فروش ویلا برای شما محرز گردد و بعد از آن اقدام به خرید ویلا نمایید.


پول ساخت ویلا در شمال چقدر خواهد شد؟
شما می‌خواهید در زمینی که خریده‌اید ویلا به سلیقه و خواسته خود بسازید و از قیمت ساخت ویلا و هزینه‌های آن اطلاع کافی ندارید! یا اینکه نمی‌دانید در نهایت امر ساخت ویلا برای شما چقدر هزینه در بر خواهد داشت؟
یا چگونه و از کجا باید شروع کنید، این‌ها سوالاتی است که شاید ذهن شما را وقتی که با قیمت بالا در خرید ویلا یا نیافتن ویلای دلخواهتان مواجه شدید، درگیر نماید و تصمیم شما را به سمت ساخت ویلا سوق دهد.
 
محاسبه هزینه و قیمت ساخت ویلا

محاسبه هزینه و قیمت تمام شده ساخت ویلا در شمال به عوامل متعددی بستگی دارد که این عوامل شامل قیمت متریال و مصالح کاربردی در ویلا، اجرت استادکاران مرتبط با ساخت ویلا و هزینه‌های جانبی دیگر بستگی دارد که ما در ذیل ریز به ریز برای شما توضیح خواهیم داد.

برای ساخت ویلا عوامل مختلفی با هم دخیل هستند که مدیریت در هماهنگی و نحوه صحیح اجرا توسط مهندس ناظر یا همان پیمانکار کاربلد و خبره صورت می‌گیرد، در ضمن ما مطالبی از چگونگی ساخت ویلا در شمال را در صفحات قبلی قسمت نکات مهم و آموزش سایت املاک بانیان مسکن شمال برای شما مشخص نموده‌ایم، در این قسمت می‌خواهیم بیشتر به موشکافی در قیمت مصالح و اجرت استادکاران مرتبط و در مجموع هزینه‌های ساخت در ویلا اشاره نماییم.

استفاده از مصالح عرف و معمول ویلا سازی در شمال که بیش‌تر سازندگان با آن در ارتباط هستند شامل (بلوک، سیمان سیاه، سیمان سفید، بتن، پودر سنگ، ماسه بادی، ماسه شکسته، مخلوط، میله گرد و آهن آلات کاربردی در ویلا، تیرچه ، داربست، سنگ کاربردی در نما و کف و پله‌ها ، چوب در سقف و نما و اتاق خواب و درب‌ها ، آجر و انواع آن، شیشه، انواع درب و پنجره، کف پوش‌ها، سیستم و مصالح برق، سیستم و مصالح لوله‌کشی، شومینه، شوفاژ، گاز کشی، خاک و گلکاری و مصالح و متریال کاربردی در قسمت محوطه سازی ویلا، شیرآلات و مصالح کاربردی در سرویس‌ها و آشپزخانه، کابینت، پوشش و متریال کاربردی در سقف و دیگر مصالح مربوط در کامل شدن ویلا که خانم ویشکایی به عنوان مهندس ناظر در پروژه‌های اجرایی سایت املاک بانیان مسکن شما را با قیمت تک تک آن‌ها آشنا خواهد کرد.


مطلب گردآوری شده توسط خانم مهندس ویشکایی در تاریخ 1399/08/07 که بها قیمت ارز در داخل کشور در حدود 29 هزار تومان است و مصالح مربوطه با قیمت میانگین و کیفیت معمول ساخت ویلا در شمال اعلام و در این تاریخ ثبت و به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.

ضمنا محاسبات در مورد ویلا دوبلکس 230 متری خواهد بود و مثال‌های مطرح شده مربوط به چنین متراژ ساخت ویلا در شمال و در (+-30) متر می‌باشد.

مصالح مورد نیاز برای ساخت ویلا
دوستان این مقاله در جهت آشنایی شما با هزینه‌های مرتبط در ساخت ویلا در آبان ماه سال 1399 نگارش شده و به دلیل نوسانات شدید قیمتی، از درج مبلغ خودداری شده است.
 

بلوک؛ در کرسی چینی و دیوار چینی ویلا و ساختمان و همچنین دیوارکشی محوطه ویلا کاربرد دارد و با قیمت --- مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیمان؛ سیمان سیاه از مصالح ضروری در ساخت ویلا است که در دیوار چینی، بتن، تعمیر سیاه و غیره کاربرد داشته و اصولا در پاکت‌های 50 کیلویی با قیمت --- در شمال به سازندگان ارایه می‌گردد، البته کرایه حمل را نیز باید در نظر گرفت.

سیمان سفید؛ در تعمیر و بعد از تعمیر سیاه با پودر و در دوغ‌آب کف پوش‌های سالن و سرویس کاربرد داشته و پاکتی --- ارایه می‌گردد.

پودر سنگ؛ پاکتی --- تومان و در تعمیر سفید به همراه سیمان سفید مورد استفاده می‌باشد.

آجر؛ انواع مختلف داشته و شامل آجر گری با قیمت دانه‌ای --- تومان و آجر سوراخ دار یا آجر بهمنی با قیمت حدود ... تومان ارایه می‌گردد و در دیوار چینی و شیب چینی و تیغه دیوار سرویس بیشتر کاربرد دارد.

میله گرد؛ انواع مختلف و با قیمت‌های شاخه‌ای 12 متری مشخص که بیشتر در قسمت آرماتور بندی و جوشکاری ویلا کاربرد داشته و شامل میله گرد 8 با قیمت شاخه‌ای --- تومان و میله گرد 10 با شاخه‌ای --- تومان، میله گرد 12 شاخه‌ای --- تومان، میله گرد 14 با قیمت هر شاخه --- تومان، میله گرد 16 شاخه‌ای --- تومان به سازندگان ویلا در شمال ارایه می‌گردد.

ماسه بادی؛ از مصالح کاربردی در دیوار چینی، پر کردن کرسی، کف سازی،  تعمیر سیاه کاربرد داشته و کامیون با وزن 13 تن، سرویسی --- تومان ارایه می‌گردد.

ماسه شکسته؛ بیش‌ترین کاربرد آن در بتن ریزی و دیوار چینی و کف سازی مطرح می‌شود و با قیمت کامیونی 13 تنی در حدود --- تومان پای کار ارایه می‌شود.

مخلوط؛ مخلوط نیز بیشتر در پر کردن کرسی و حیاط سازی و همچنین کف سازی مطرح می‌شود و یک سرویس کامیون 13 تنی در حدود قیمت --- تومان پای کار تخلیه می‌گردد، البته برای زمین‌های گل و شل که نیاز به مخلوط ریزی دارند نیز مورد استفاده است.

نکته؛ موارد فوق بیشتر در مرحله سفت کاری ویلا یا ساختمان کاربرد داشته و اصطلاحا تا سربندی که همان شیب چینی و آهن کشی توسط جوشکار و زدن سقف و پوشش سقف ویلا می‌باشد مرحله سفت کاری به اتمام می‌رسد و بعد از آن مرحله نازک کاری شروع می‌گردد.

اجرت استاد کاران نیز از عوامل تایین کننده در هزینه نهایی ساخت ویلاست و شرکت بانیان مسکن با همکاری استادکاران حرفه‌ای با قیمت‌های مشخص به شرح زیر در ساخت یک ویلای دوبلکس شما را با اجرت‌های استاد کاران مختلف مرتبط با ساخت ویلا آشنا می‌کند.

بنا؛ اجرت بنا در بحث ویلا سازی به دو صورت روزمزد که روزانه مبلغی در حدود 300 تا 350 هزار تومان است، جهت ساخت ویلا از پی تا کلید تحویل زیر بنایی محاسبه می‌شود، مثلا ویلایی با متراژ 250 متر دوبلکس از کرسی چینی تا شیب چینی و تعمیرات لازم متری حدود 200 هزار تومان محاسبه می‌گردد.

کارگر؛ هزینه کارگر در ساخت ویلا که به صورت پیمانکاری و زیر دست بنا و ... است به عهده آن‌ها بوده اما در موارد جانبی هزینه کارگر به صورت روزمزد حدود 200 هزار تومان می‌باشد که بیشتر شامل کارهای جانبی در ساخت ویلا است.

سنگ کار؛ هزینه و اجرت سنگ کار در اجرای متریال ویلا سازی شامل، نصب آجر، سنگ کاری، نصب کف پوش و .... بسیار مهم بوده و اصولا متری محاسبه می‌گردد و در کل بستگی به متراژ کار و کیفیت سنگ کار دارد.

حلب کوب؛ اجرت حلب کوب که بیشتر در قسمت سقف بیرونی ویلا محاسبه می‌گردد در حدود متری --- هزار تومان است و هزینه خرید حلب، آندوویلا، آندولین، حدود --- هزار تومان می‌باشد.

آلماتوربند، تیرچه، فوم، ایزوگام، جوشکار، لوله‌کش و تاسیسات، کابینت کار، شومینه ساز، نجار، شیشه بر، گازکش، گل کار، ایزوگام کار، این‌ها مواردی هستند که با تغییرات جزیی همراه بوده و جهت چگونگی قیمت که بسته به کیفیت کار و مصالح درجه بندی متفاوت،  و شما می‌توانید جهت قیمت روز با سایت املاک بانیان مسکن شمال تماس و از جزییات کامل آن مطلع شوید.

برق‌کار؛ در مورد چگونگی فعالیت برق‌کاری در ویلا را در قسمت قبل توضیح دادیم، اما اجرت کلی برقکار به صورت زیر بنایی محاسبه و در حدود قیمت --- می‌باشد، البته هزینه خرید جنس و غیره به عهده صاحب ویلا و پیمانکار مربوطه است.

در قسمت پایانی و نتیجه گیری همان طور که در بالا به آن اشاره شد ساخت ویلا بعد از انتخاب زمین و طرح و نقشه اجرا می‌گردد و تا این جا هزینه‌های ساخت به شمار می‌رود، هزینه‌های حین ساخت ویلا شامل متریال و مصالح کاربردی به اضافه اجرت و دست مزد استادکاران می‌باشد، البته هزینه‌های بعد ساخت که بیشتر برای حیاط ویلا و بیرون ساختمان در نظر گرفته می‌شود نیز در قیمت نهایی ساخت ویلا تاثیرگذار خواهد بود.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.