فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

ویلاهای قدیمی و‌ ویلاهای لوکس و مدرن در شمال چه تفاوتهایی با هم دارند؟

اگر قصد خرید ویلا یا فروش ویلا دارید و یا می خواهید روی ویلا سرمایه گذاری کنید بهتر است تفاوت های ویلاهای قدیمی و ویلاهای جدید را با یکدیگر بدانید زیرا ممکن است در معامله انجام شده ویلای بازسازی شده را به عنوان ویلایی نوساز و یا حتی کلید نخورده به شما معرفی شود. در این آموزش، املاک بانیان مسکن تفاوت های ویلاهای قدیمی و مدرن را با هم بررسی کرده و ویژگی های هرکدام را در زیر بیان کرده است.

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

 

تفاوت های ویلاهای قدیمی و مدرن در شمال

تفاوت ویلا قدیمی با ویلا مدرن و جدید در شمال چیست؟ این سوالی است که عده ای از شما خریداران در ذهن می پرورانید، بله، شاید در انتخاب و خرید یک ویلای لوکس و مدرن با یک ویلا باغ قدیمی و دلباز که از لحاظ قیمتی همسان میباشند دچار تردید و دو دلی باشید، در این قسمت میخواهیم به شما در این گونه انتخاب ها یاری دهیم و به صورت موشکافانه تفاوت ویلا قدیمی موجود در شمال را با یک ویلای امروزی شیک و مدرن مورد بحث قرار دهیم.

 

کیفیت ساخت و مصالح ویلا

ساخت و ساز و خرید ویلا در شمال از زمان های دور مورد توجه بوده و امروزه با پیشرفت در صنعت ساختمان و با متدها و متریال و مصالح جدید بیشتر شاهد ساخت و ساز مدرن ویلایی و آپارتمان هستیم و به طبع از ویلاهای قدیمی با آن حیاط بزرگ و سرسبز فاصله گرفته ایم، البته برای فروش ویلا در شمال هستند مواردی از ویلاهای قدیمی که به عنوان باغ ویلا شناخته میشود که همچنان مشتریان خاص خود را داشته و با کمی بازسازی و مرمت میتوان آن ها را به ویلای لوکس و مدرن مبدل کرد.
تفاوت ویلای قدیمی با ویلا لوکس و مدرن امروزی بیشتر در دو قسمت نما و متریال و دیزاین داخلی و دیگری محوطه ویلا نمایان است، بله از لحاظ کیفیت ساخت و زیبایی بنا میتوان ویلای مدرن و لوکس را به ویلا قدیمی ترجیح داد، اما از لحاظ فضای بیرونی و محوطه میتوان ویلای قدیمی را به عنوان ویلای روح دار و ویلایی که حس واقعی ویلا را در انسان زنده میکند نام برد.
فروش ویلای قدیمی در شمال، که اصولا به عنوان ویلا باغ یا باغ ویلا نام برده میشود را میتوان به صورت زیر شرح داد، تا با شرح در مورد این مدل از ویلاهای فروشی موجود در شمال بتوانید تفاوت بین این دو نسل از ویلاها را متوجه شوید.

 

مزایا و معایب ویلاهای قدیمی و جدید

ویلاهای قدیمی فروشی در شمال اصولا با عمر بنای 20 تا 30 سال ساخت مشاهده شده اند که در بیشتر موارد نیاز به مرمت و بازسازی داشته و به عنوان سازه هایی همکف با سبک و نقشه فلت به صورت یک طبقه و در بیشتر موارد وسط حیاط بنا و محوطه پر از درخت و گل ساخته شده و یا چنانچه ویلای قدیمی با نقشه دوبلکس را مشاهده کردید باید گفت که در این مدل از ویلاهای قدیمی دوبلکس که در دو طبقه با نقشه و نمای زیبا با شکست در سقف ویلا که جلوه ای خاص به نما میدهد مواجه میشوید.
ویلاهایی قدیمی اصولا دارای سند مالکیت ششدانگ و حیاط دار با متراژ زمین بالای 500 متر و محوطه ای زیبا و پر دار و درخت میباشند که این انبوه درختان زیبا نتیجه عمر چند ساله آنهاست، همینطور اکثر ویلاهای قدیمی یا درون شهرک های برند قرار دارند که امروزه بیشتر آن ها یا بازسازی و مرمت شده اند و یا دوباره کوبیده شده و سازه ای جدید و مدرن را به تصویر میکشند، اما تنوع ویلاهای قدیمی مستقل و دور از شهرک بیشتر به چشم میخورد و ما شاهد ویلا باغ های زیبا در دل جنگل با حیاطی دلباز و زیبا میشویم که ذهن هر فردی را به خود درگیر میکند.
امروزه افراد زیادی برای خرید ویلا در شمال به دنبال ویلایی هستند که عطر و حس یک ویلا واقعی را داشته باشد، به همین خاطر مسر به خرید ویلا باغ و ویلا قدیمی در شمال هستند و ما با توجه به بودجه و توان خریدشان موارد مشابه و نزدیک به سلیقه این دسته از خریداران را گلچین و توسط مشاورین کاردانمان جهت بازدید هماهنگی لازم را اتخاذ میداریم.
 ویلاهای مدرن و لوکس در شمال، در نقطه مقابل ویلاهای قدیمی و چند ده ساله قرار میگیرند و در مورد آن ها باید چنین نوشت که، ساخت و موقعیت ویلا مدرن و لوکس امروزی تفاوت فاحشی با ویلاها در گذشته دارد.

 

مساحت و نمای ویلا

ویلاهای مدرن ساخته شده امروزی در چهره و نما خود بیشتر رنگ و بوی نقشه های اروپایی و روز جهان با سازگاری اقلیم در شمال را درون خود جای داده، به گونه ای که در ویلاهای مدرن بیشتر با نما و طرح مکعبی و ابعاد منظم با مصالح شیشه و چوب و سنگ که در نقشه دوبلکس و تریبلکس اجراءِ میگردد را مشاهده میکنیم.
ویلا فروشی مدرن و لوکس امروزی در شمال را بیشتر درون شهرک های برند لوکس که کشش و ظرفیت چنین ویلاهایی را دارند خواهیم دید، و اصولا با مساحت زمین زیر 400 متر و به ندرت تا 1000 متر را خواهند داشت و بیشتر توجه سازندگان به زیبایی و طراحی نما و داخلی معطوف میگردد، در اصطلاح ساختمان یا ویلا مربوطه علاوه بر زیبایی و آرایش خاص در چهره و فضای داخلی ویلا رنگ و بو و حس ویلا را نداشته و این به دلیل کمبود در متراژ زمین و اشراف ویلاها نسبت به هم و توجه نا کافی به فضای سبز میباشد، در این خصوص میتوان گفت ویلا جدید و مدرن در شمال روح و حس یک ویلا قدیمی و در مجموع آرامش کافی به اندازه یک ویلای قدیمی را نخواهد داشت.

 

قدمت ویلا

ویلاهای فروشی در شمال کشور از نظر قدمت و عمر ساخت میتوان به دو دسته ویلا قدیمی که شامل؛ ویلا باغ یا باغ ویلا بوده که در بیشتر موارد دارای فضای سبز عالی و رویایی که دل هر بیننده ای را با خود می برد. دسته دوم ویلاهای فروشی مدرن و لوکس در شمال میباشند که دارای سازه های مدرن و امروزی با نقشه ها و طراحی خاص و منحصر به فرد بوده و همچون ویلا قدیمی دارای محوطه ای سبز و زیبا به دلیل تراکم ساخت نبوده، میتوان گفت خرید ویلا مدرن و لوکس و یا ویلا قدیمی و به حالت باغ ویلا در شمال کاملا شخصی و به سلیقه افراد مربوط میباشد.

 

نتیجه گیری

نتیجه این که؛ با پیشرفت صنعت ساختمان سازی و مصالح کاربردی جدید در ویلا با نقشه های روز دنیا ما شاهد تحول در عرصه ساختمان و ویلا سازی خصوصا در شمال کشور شده ایم و این تحول همانطور که در زیبایی ویلا تاثیر گذاشته و انسان را مبهوت و خیره ی نما و ظاهر ویلا میکند، از طرف دیگر تاسف و سردی خاصی از کمی جا و محیط سبز را در معرض نمایش قرار میدهد و امکان اینکه شما و هر فرد یا خریدار ویلا در شمال لذتی را که از فضای سبز ویلا قدیمی که در خاطرتان به جا مانده است به هیچ ویلای مدرن و لوکسی در شمال ترجیح نداده و مقایسه نخواهید کرد.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.