فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

بهترین اشکال مختلف ویلا در شمال از لحاظ سازه

ویلا فلت، نیم پیلوت، دوبلکس و تریبلکس

شاید سال‌ها پیش ویلاها را تنها در یک طبقه طراحی می‌کردند اما نمونه‌های نیم‌دوبلکس، دوبلکس و تریبلکس خیلی زود جای خود را باز کردند و امروزه به وفور به چشم می‌خورند.

چنین ویلاهایی که ممکن است در شهرک، در مناطق جنگلی، ساحلی و یا شهری احداث شده باشند بر قیمت نهایی ویلا اثر گذارند به همین دلیل در ادامه تلاش کرده‌ایم نمونه‌های مذکور را جزئی‌تر مورد بررسی قرار دهیم.

 

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال
 


چه ویلایی را فلت می نامند؟

ویلاهای فلت همان نمونه‌های یک طبقه‌ای هستند که قدمت آن‌ها از نمونه‌های دوبلکس و یا تریبلکس بسیار بیشتر است. تعداد زیادی از ویلا‌های فلت در حال بازسازی و تبدیل شدن به نمونه‌هایی با تعداد طبقات بیشتر هستند، شاید گران شدن زمین را بتوان مهم‌ترین دلیل برای بازسازی ویلاهای فلت دانست.

 

فلت چیست؟

فلت در لغت به معنای همکف و هم سطح شناخته می‌شود و در مبحث ساختمان سازی به قسمتی از طبقه ساختمان که از دیگر طبقات ارتفاع کمتری دارد فلت گفته می‌شود.

 

عکس خانه ویلایی در شمال

 

ویلا نیم پیلوت چیست؟

برخی از ویلاهای شمال با نام نیمه‌دوبلکس و یا نیم‌پیلوت شناخته می‌شوند، به این معنا که اختلاف طبقات کمتر از آن چیزی است که در ویلا‌های دوبلکس به چشم می‌خورد. به عنوان نمونه برخی از ویلاهایی که غیر دوبلکس تلقی می‌شوند را با ایجاد سه تا چهار پله به نمونه‌ای نیمه‌دوبلکس تبدیل می‌کنند، این‌گونه هم زیبایی ویلا افزایش می‌یابد و هم می‌توان استفاده بهتری از فضا داشت. در چنین ویلاهایی معمولا یک اتاق را در سطحی بالاتر می‌سازند و فضای زیر آن را به پارکینگ یا مواردی از قبیل موتورخانه اختصاص می‌دهند. هنگامی که گفته می‌شود ویلایی به صورت نیم‌پیلوت طراحی شده است انتظار می‌رود با ویلایی دو خوابه و یک پارکینگ روبرو باشیم. چنین ویلاهایی که حد وسط ویلای دوبلکس و فلت قرار گرفته‌اند به نسبت نوع فلت، گران‌تر و از ویلاهای دوبلکس ارزان‌تر به فروش می‌رسند.

 

عکس ویلاهای زیبا در شمال ایران

 

نمای داخلی ویلا نیم پیلوت

نمای داخلی ویلای نیم پیلوت که همان ویلا نیم دوبلکس نیز شناخته می‌شود به شرح زیر است.

نمای ساختمان را از رو به رو که می‌بینیم دو اختلاف در چپ و راست ساختمان می‌بینیم، سمتی که ارتفاع بلندتری دارد معمولا روی پارکینگ مسقف اعمار شده و اتاق خواب را شامل می‌شود.

طراحی و نمای داخلی ویلای نیم پیلوت جوری است که وقتی وارد می‌شوید سالن، آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی را در این قسمت که همکف است می‌بینیم، سپس با پله‌ای که در گوشه سالن قرار دارد به طبقه نیم که معمولا اتاق خواب، نشیمن سرویس قرار دارد مواجه می‌شویم.

تصاویر ویلا نیم پیلوت به طور مشخص و کامل در قسمت داخلی سایت با جستجو عنوان نیم پیلوت قابل مشاهده است.

 

نمای داخلی ویلا نیم پیلوت


 

ویلای دوبلکس به زبان ساده!

آنچه در تعریف ویلاهای دوبلکس مطرح می‌شود این است که ممکن است برای دسترسی به بخشی از قسمت‌های ویلا نیاز به عوض کردن طبقه‌ها باشد، به بیان بهتر هر آنچه در ویلا وجود دارد در یک سطح قرار نگرفته و برخی بخش‌ها در دیگر طبقات جای خوش کرده‌اند.

پله به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از این ویلاها به شدت مورد توجه طراحان است و اغلب تلاش می‌کنند پلکانی طراحی نمایند که ویلا را زیبا و متفاوت جلوه دهد، برخی‌ها راه پله‌های گرد را ترجیح می‌دهند و عده‌ای نمونه‌های سه طرفه، مارپیچ و یا نیم‌دایره را زیباتر می‌دانند. البته انتخاب نوع راه پله تنها وابسته به سلیقه افراد نیست و مواردی از قبیل مساحت زمین هم در تصیم نهایی برای چگونگی احداث پلکان دخیل است.


ذهنیت از ویلای دوبلکس

شاید خیلی افراد با شنیدن نام ویلا دوبلکس اولین چیزی که در ذهنشان نقش می‌بندد همین راه پله‌های زیباست و به خاطر همین پله‌هاست که ویلاهای دوبلکس را دوست دارند. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که زمین‌هایی که در گذشته برای ساخت ویلا دوبلکس انتخاب می‌کردند بسیار وسیع‌تر از نمونه‌های امروزی بود، با گذشت زمان به این نتیجه رسیدند که زمین‌های کوچک بهترین انتخاب برای خلق ویلاهایی دوبلکس و ایده‌های جدیدند.

بسیاری از طراحان نیز با هم، هم نظرند که به کمک ویلاهای دوبلکس ایده‌های شیک‌تری می‌توان اجرا کرد و می‌توان از فضایی که در اختیار است حداکثر استفاده را نمود، با نگاهی گذرا به ویلاهایی که در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند به سهولت می‌توان این گفته را تصدیق کرد. برخی افراد خرید ویلای دوبلکس را در شمال ترجیح می‌دهند به این خاطر که دوست دارند ویو و منظره بیرون را از ارتفاع بیشتری شاهد باشند.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید حتما قبل از خرید ویلا، طبقه بالا را خوب ببینید و اطمینان حاصل نمایید که همان منظره‌ای که مدنظرتان است را در اختیارتان قرار می‌دهد.


وجه تمایز خانه ویلایی شمال

این نوع ویلا را می‌توان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نوع ویلا در شمال کشور دانست، با استقبال زیادی روبرو است و بیشتر افراد چنین ویلاهایی را به دلیل زیباهایی منحصر به فرد و دید فوق‌العاده ترجیح می‌دهند.

 

ویلا دوبلکس شمال

 

طراحی عملکردگرایی و فرم گرایی در ویلای دوبلکس چیست؟

در طراحی‌های عملکردگرایی تمام تمرکز طراح بر این است که قسمت‌های مختلف ویلا را با کمک گرفتن از لابی از هم جدا سازد تا زیبایی چشم‌گیری به ویلا ببخشد. لابی همان ورودی ویلاست، با سقفی بلند که به محض وارد شدن به داخل ویلا می‌توان آن را مشاهده کرد و معمولا به عنوان نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در چنین ویلاهایی لابی بخش مرکزی ویلا قلمداد می‌شود و پس از وارد شدن به لابی می‌توانید به هر قسمت از ویلا که دوست دارید بروید، این نوع ویلاها را در گروه سبک کلاسیک قرار می‌دهند.

اگر ویلا سبک کلاسیک باشد راه پله‌ها را منبت‌کاری کرده و با زرق و برق‌های خاص طراحی می‌کنند این در حالی است که در سبک‌های مدرن خبری از اضافه کاری‌ها نیست و طراح همه چیز را در کمال سادگی ایجاد می‌کند.

در طراحی های فرم‌گرایی، طراح تأکیدی بر استفاده از فضاهایی بزرگ و باز تحت نام لابی در ورودی ویلا ندارد بلکه با در نظر گرفتن دیگر مواردی که در طراحی یک ویلا مهمند سعی می‌کند طراحی درخوری را ارائه دهد.

 

مقاله مرتبط: نحوه طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا در شمال

 

طراحی لابی ویلا

ویلا تریبلکس

ویلاهایی که تریبلکس نامیده می‌شوند دارای دو یا سه طبقه هستند و نسبت به نمونه‌های قبلی از قیمت‌های گران‌تری برخوردارند. چنین ویلا‌هایی دید بهتری را به آن‌هایی که عاشق چشم دوختن به مناظر شمال هستند هدیه می‌دهند. در ویلاهای تریبلکس به دلیل ارتفاع بیشتر می‌توان چشم‌انداز و منظره‌های بیرون را بهتر مشاهده کرد و ساعت‌ها از دیدن دریا و جنگل لذت برد.

 

طراحی ویلا تریبلکس


ویلاهای شمال با گذر زمان دست‌خوش تغییرات زیادی شده‌اند، از نوع محوطه‌سازی، نمای بیرون و دکوراسیون داخلی گرفته تا تعداد طبقاتی که برای ساخت آن‌ها در نظر گرفته شده است، از میان مواردی که مطرح شد می‌توان ویلا دوبلکس را به عنوان متداول‌ترین نام برد.

 

تریبلکس به چه معناست؟

تریبلکس همان طور که از نامش پیداست به 3 بخش اشاره دارد و در ساختمان سازی به ویلاها یا ساختمان‌هایی که در 3 طبقه اعمار شده‌اند اطلاق می‌گردد. ویلای تریبلکس امروزه به ویلاهای مدرن با ارتفاع بیشتر نسبت به ویلاهای فلت و دوبلکس ساخته و شناخته می‌شوند.

همین‌طور می‌توانید از راهنمای جامع برای داشتن یک ویلا از انتخاب زمین تا خرید ویلای آماده سایت بانیان مسکن نیز استفاده کنید.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.