فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

مروری بر ویلاهای از پیش ساخته شده در شمال

مروری بر ویلاهای از پیش ساخته شده در شمال

با محبوب شدن ویلاهای شمال بر تنوع آن‌ها هم افزوده شده است، این روزها اگر به بنگاهی برای خرید ویلا شمال مراجعه نمایید یا حتی سرچی در اینترنت داشته باشید حتما متوجه تنوع ویلاها خواهید شد. تا مدت‌ها پیش تصور همه از ویلای شمال، خانه‌های باشکوه و مهم‌تر از آن گران بود، خانه‌هایی که داشتن‌شان پول هنگفتی می‌طلبید و مختص سرمایه‌داران به شمار می‌رفت، به همین دلیل بیشتر افراد به اجاره چند روزه و اقامت موقت در ویلای شمال بسنده می‌کردند و ترجیح می‌دادند فکر صاحب ویلا شدن را از سر خود بیرون کنند.

دیگر خرید ویلا یک آرزو نیست، شما هم می‌توانید با کنار گذاشتن هزینه‌ای اندک مالک ویلایی در شمال شوید، شما هم می‌توانید ویلای خود را بسازید! با ما همراه باشید.

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

 

ویلای از پیش ساخته شده چیست؟

ویلاهای از پیش ساخته شده ویلاهای آماده‌ای هستند که به محل مورد نظر شما منتقل می‌شوند، این نوع ویلاها را در کارخانه‌ها می‌سازند، مونتاژ می‌کنند و به مکان مورد نظر انتقال می‌دهند. شما می‌توانید از شرکت‌های سازنده بخواهید که این ویلاها را کاملا سفارشی و متناسب با سلیقه شما طراحی کنند، کافی است هر آن چه مدنظرتان است را با آن‌ها در میان بگذارید.

چنین ویلاهایی را می‌توان در یک یا چند طبقه احداث کرد، می‌توان یک طبقه یا دوبلکس، کوچک یا بزرگ ساخت. این ویلا نیز هم چون دیگر ویلاها نیازمند بررسی‌های دقیق قبل از ساخت است، هر مصالحی را نمی‌توان برای ایجاد این ویلاها به کار گرفت و در نظر گرفتن شرایط جوی منطقه از الزامات است.

چنین ویلاهایی مشابه دیگر ویلاها دارای قسمت‌های مختلف از اتاق خواب، نشیمن، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه گرفته تا فضای سبز، استخر، درب‌های ضدسرقت و... می‌باشند، مجهز به پنجره‌های دو جداره و جدیدترین سیستم‌های ایمنی، بهترین انواع لوله‌کشی و مناسب‌ترین سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی هستند.

آن چه این ویلاها را چنین محبوب کرده است، سیار بودن آن‌هاست. به زبان ساده ویلاهای از پیش ساخته شده را هم می‌توان به صورت ثابت طراحی کرد، به طوری که امکان جابه‌جایی آن‌ها وجود نداشته باشد و به عبارتی یک اقامتگاه دایمی باشند، هم می‌توان آن‌ها را به شکل سیار ساخت، ویلاهای سیار قابل انتقال به مکان‌های دیگر هستند.

فرض کنید ویلایی دارید که می‌توان آن را با خود جابه‌جا کرد آن هم در جایی چون شمال که هر نقطه‌اش ارزش دیدن و ماندن دارد!

 

خانه های پیش ساخته

 

آیا خرید ویلای از پیش ساخته شده کار درستی است؟

باید بگوییم که خرید ویلاهای پیش ساخته کاملا معقول است به چند دلیل:

  1. چنین ویلاهایی در کم ترین زمان و با حداقل بودجه قابل احداثند و برای افرادی که می‌خواهند به دور از درد سرهای ساخت و سازهای سنتی صاحب ملکی در شمال شوند بسیار ارزشمندند. علاوه بر این به پی‌ریزی‌ها و حجم بالایی از سیمان و گچ نیازی ندارند و ساخت ویلا را در نهایت پاکیزگی ممکن می‌سازند.
  2. ایمن هستند و در برابر حوادثی چون زلزله کاملا مقاوم. چنین قابلیتی با توجه به زلزله خیز بودن مناطق شمالی کشور تحسین برانگیز است. وزن سبک سازه‌های استفاده شده در چنین ویلاهایی سبب می‌شود در صورت تخریب نیز خطری برای جان انسان‌ها نداشته باشند.
  3. رطوبت زیاد مناطق شمالی کشور منجر به تخریب زود هنگام ویلاهای سنتی می‌شود و بارها پیش آمده با گذشت مدت زمانی کوتاه به ناچار ویلایی را بازسازی نموده‌اند، بنابراین استفاده از جدیدترین مصالح ساختمانی که مقاوم در برابر رطوبت و عایق در برابر صدا هستند (مهم‌ترین هدف در ساخت ویلاهای از پیش ساخته) چنین هزینه‌هایی را از دوش شما بر می‌دارد.
  4. لازم به ذکر است که ساندویچ پنل‌های پلی‌یورتان به عنوان مرغوب‌ترین مصالح موجود پای ثابت بیشتر ویلاهای از پیش ساخته هستند که هم ساخت و نصب سریع چنین ویلاهایی را محقق می‌سازند، عمر این ویلاها را افزایش می‌دهند و سبب می‌شوند در گذر زمان ویلا هم چنان مستحکم و پایدار باقی بمانند.
  5. قابل بازیافت هستند و جابه‌جا می‌شوند، مزیتی شاخص که این نمونه را از دیگر ویلاها متمایز می‌سازد.

 

ویلاهای پیش ساخته

 

آشنایی با انواع خانه های ویلایی پیش ساخته

ویلاهای از پیش ساخته بر اساس نوع مصالحی که در ساخت آن‌ها به کار گرفته می‌شوند بر چند نوعند:

 نوع اول: نمونه‌های فلزی هستند که در ساختار آن‌ها از سازه‌های آهنی استفاده شده است، در این نمونه ورق‌هایی از جنس فولاد گالوانیزه روی پروفیل‌های آهنی قرار می‌گیرند و نمای بیرونی ویلا را می‌سازند، چنین ویلاهایی به نمونه‌های کانادایی و یا کانکس ویلایی مشهورند. این کانکس‌ها می‌بایست عایق باشند به همین خاطر درون سازه یک لایه فوم و یک عایق از نوع پلی‌استایرن به کار گرفته شده است. در نهایت برای این که درون سازه رنگ و رویی به خود بگیرد از دیوارپوش‌های pvc استفاده می‌کنند.

نمونه دوم: ساندویچ پنل‌هایی هستند که پیش‌تر اشاره کوتاهی به آن‌ها کردیم. هم چون نامشان شبیه به ساندویچ هستند و از دو طرف توسط فولاد گالوانیزه احاطه می‌شوند. درون آن‌ها عایق‌های پلی‌یورتان به کار گرفته شده است، عاملی که سبب می‌شود از اتلاف انرژی جلوگیری نمایند. قسمت درونی سازه مزین به دیوارپوش‌های طرح‌دار است.

نوع سوم: نمونه‌های چوبی 

نوع سوم؛ نمونه‌های چوبی نوع سوم را تشکیل می‌دهند که در ایران به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند چرا که به چوب‌های گران و خاصی نیازمندند.

برخی از ویلاهای از پیش ساخته را به صورت ترکیبی می‌سازند، ساندویچ پنل‌ها عایق‌های ایده‌آلی هستند اما ظاهری ساده دارند، این در حالی است که در نمونه‌های فلزی با ظاهری شکیل روبه رو هستیم در حالی که عایق‌های مناسبی نیستند، از این رو تلفیق این دو می‌تواند در خور و شایسته باشد که به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با خرید ویلای از پیش ساخته می‌توانید صاحب ویلایی در دنج‌ترین جای شمال شوید، شما می‌توانید ویلا را با خود حمل کنید و جای جای شمال را به نوعی متفاوت تجربه کنید.

 

خانه پیش ساخته چیست؟

خانه پیش ساخته یا Prefabricated building به خانه‌هایی اطلاق می‌شود که تمام قطعات آن در خارج از محل نصب، ساخته شده و سپس جمع بندی می‌شود.

 

تقسیم بندی خانه‌های پیش ساخته از نظر حمل و جابجایی 

  1. خانه‌های پیش ساخته قابل حمل و جابجایی؛ خانه‌هایی که که قابل جابجایی هستند می‌توان به کانکس‌ها اشاره داشت.
  2. خانه‌های پیش ساخته غیر قابل حمل و جابجایی

نوع دیگر که قابل جابجایی نیستند و در مکان ساخت خود به هم متصل شده و معمولا خانه‌های بزرگ را شامل می‌شوند که دیگر قابل جابجایی و انتقال نیستند.

 

تقسیم بندی خانه‌های پیش ساخته از نظر کاربرد

خانه‌های پیش ساخته از نظر کاربرد به دو دسته خانه‌های پیش ساخته رفاهی و خانه‌های پیش ساخته مسکونی تقسیم بندی می‌شوند.

 

امکانات خانه پیش ساخته

امکاناتی که در یک خانه پیش ساخته ممکن است وجود داشته باشد شامل ، کمد دیواری، آشپرخانه به همراه کابینت، سرویس بهداشتی، حمام، سالن نشیمن، انشعاب لوله کشی تورکار، سیستم گرمایشی و سرمایشی است.
در بعضی از انواع خانه‌های پیش ساخته امکان نصب درب ضد سرقت وجود دارد که ضمن محافظت در برابر سرقت، زیبایی ظاهری خاصی به خانه می‌دهد، پنجره‌های دوجداره پی وی سی باعث می‌شوند صدا از بیرون وارد نشود و در فضای داخلی خانه نیز نور مناسبی بوجود می‌آید.

 

سبک خانه‌های پیش ساخته چیست؟

خانه‌ های پیش ساخته ویلایی بیشتر از سبک‌های مدرنیسم و فیوچریسم تبعیت می‌کنند.

 

انواع خانه‌های پیش ساخته

خانه پیش ساخته از لحاظ متریال و مواد تشکیل دهنده، انواع مختلفی دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

خانه های پیش ساخته بتنی

در نوع بتنی خانه‌های پیش ساخته از اسکلت فلزی که وزنی سبک دارد استفاده می‌شود و از بتن ریزی یک دست برای فضای اسکلت فلزی استفاده می‌شود و در محل نصب نیازی به عملیات ساخت و ساز نیست، چرا که عملیات ساخت در کارخانه با صرف وقت زیاد صورت می‌گیرد و به محل اجرا منتقل می‌شود.

 

خانه های پیش ساخته چوبی

نوع دیگر به خانه‌های پیش ساخته چوبی تعلق دارد که اجزای تشکیل دهنده آن بیشتر از چوب است و در مناطق زلزله خیز به دلیل سبکی وزنی که چوب دارد مورد قبول است و هزینه کمتری نسبت به سازه‌های بتنی و فلزی دارد.

 

خانه پیش ساخته پی وی سی (PVC)

قیمت ارزان، جابجایی و حمل یک‌جا، مقاوم در برابر فرسایش، مونتاژ آسان از ویژگی‌های مهم خانه پیش ساخته پی وی سی است.

 

خانه پیش ساخته (LFS)

جدیدترین و مدرن‌ترین نوع خانه پیش ساخته را به خود اختصاص داده و توسط ورق‌های فولادی با ضخامت کم که با گالوانیزه پوشش داده شده ساخته می‌شود.
از ویژگی‌های خانه‌های پیش ساخته (LFS) می‌توان به وزن کم، نصب سریع با هزینه کم، صرفه جویی در وقت، ظرافت و زیبایی بیشتر نسبت به خانه‌های پیش ساخته بتنی، استحکام بالا در برابر زلزله- آتش سوزی- انقباض و انبساط و جابجایی راحت و امکان بازیافت اشاره داشت.
در ساختمان‌های خیلی بزرگ نمی‌توان از این سازه استفاده کرد و بیشتر برای ویلاهای کوچک در یک یا دو طبقه، سوییت‌ها، رستوران، سالن ورزشی، مدرسه کاربرد دارد.

 

بهترین نوع خانه‌ های پیش ساخته

بهترین نوع خانه پیش ساخته باید از نظر زیبایی و مدرن بودن، آرامش و آسایش و امکانات مورد نیاز افراد را فراهم کند.
بهترین نوع خانه پیش ساخته در شمال و یا جاهای دیگر باید با توجه به شرایط محیط و اقلیم و زمین شناسی و ... رتبه بندی شود، در مجموع خانه پیش ساخته چوبی بهترین نوع خانه پیش ساخته از لحاظ زیبایی است، اما از لحاظ مقاومت خانه پیش ساخته‌ای که جنس سازه آن از فولاد باشد مورد تایید است.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.