فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

چطور ویلا شمال خود را بهتر بفروشیم

آن‌ها که می‌خواهند ویلای شمال خود را سریع‌تر و با قیمت بهتر بفروشند بخوانند

برخی‌ها گمان می‌کنند فروش ویلا از هر ملک دیگری راحت‌تر است به ویژه اگر در شمال باشد، بی‌راه هم نمی‌گویند، به هرحال یک ویلای زیبا و چشم‌نواز آن‌هم در دنج‌ترین جای ایران چرا نباید مشتری داشته باشد؟ قطعا هر آن‌که 

قصد خرید ویلا در شمال دارد و پول مناسب، سریع دست به کار می‌شود و ویلای مورد نظرش را انتخاب می‌کند.

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال


در این میان اما نکاتی هستند مهم، که گاه از دیدمان مهجور می‌مانند و باعث می‌شوند برخلاف آن‌چه فکر می‌کنیم، ویلایمان حتی زیر قیمت هم به فروش نرسد! با بانیان مسکن همراه باشید.

چگونه ملک خود را سریع و بی‌واسطه بفروشم؟

این مطلب برای مشاورین املاک جهت آگاهی بیشتر از چگونگی فروش ملک در کم‌ترین زمان نگارش شده است. 

چگونه ملک یا ویلای خود را بفروشیم؟

  1. تیتر آگهی بسیار مهم است به گونه‌ای که باید ذهن خریدار را به سمت خود جذب و کلیاتی از خواسته خریدار مانند نوع ملک، موقعیت ملک، متراژ و قیمت نهایی را ارایه دهد.

  2. به امکانات و امتیازات خاص ملک توجه کنید.

  3. از تصاویر با کیفیت و جذاب و کامل از تمامی قسمت‌های ملک ارایه دهید.

  4. از تور مجازی استفاده کنید و جزییات کامل ملک را به نمایش گذارید.

  5. سعی کنید نکات منفی را حذف و نکات مثبت ملک را به نمایش بگذارید.

  6. از شماره تلفن خود استفاده نموده و ساعات پاسخ‌گویی را مشخص کنید.

  7. قیمت را ثبت کنید تا خریدارانی واقعی با شما مرتبط شوند.

  8. آگهی ملک خود را در سایت‌های معروف املاک و شبکه‌های اجتماعی به نمایش عموم بگذارید.

بله با این جمله معروف متوجه خواهیم شد ملک‌هایی که دارای ارزش و اهمیت هستند به خودی خود با موقعیت و محاسنی که دارند عامل فروش سریع و کوتاه مدت خواهند شد، البته ویلاهایی هم در این بین وجود دارند که نیاز به حمایت و معرفی دارند، این معرفی و شناساندن ویلا جهت فروش در بازار مسکن به مشتری، مستلزم تبلیغات و صرف هزینه خواهد بود که در ذیل به اهمیت تبلیغات در فروش ویلا و یا ملک خواهیم پرداخت.

فروش ملک در كم‌ترین زمان و یا اكنون این سوال در ذهن شما خطور می‌كند كه چطور ملک خود را بدون واسطه و مستقیم بفروشید؟

ما در اين مبحث به پاره‌ای از مسایل در خصوص فروش سریع و آسان‌تر ملک عده‌ای از فروشندگان ملک اعم از فروش ویلا، فروش زمین، فروش آپارتمان و فروش ملک تجاری و مسكونی كه نیاز به فروش سریع‌تر و به قیمت ملک خود را دارند می‌پردازیم.

در مقدمه این مبحث به قول معروف كه خداوند می‌فرماید؛ از تو حركت از من بركت، پس تلاش منطقی و حساب شده بر پایه ارزش‌های انسانی و صداقت و راستگویی به طور حتم مثمرثمر و نتیجه دلخواه را به همراه خواهد داشت، با این سرنخ به دنبال مزد زحمات خود در كوتاه‌ترین زمان و با سود منصفانه و منطقی خواهیم بود كه در این‌جا به طور اختصار در مورد ملک و مستغلات خواهیم پرداخت. 

به طور مثال: فروشنده ویلا در شمال بعد از تلاش چند ماهه كه شامل خرید زمین برای ساخت و فروش ویلا بوده تا از این تلاش سودی عایدش شود بنا به دلایلی كه به آن اشاره می‌شود بعد از گذشت مدت زمان طولانی موفق به فروش ویلا و یا ملک خود نشده است، حال باید چه كرد تا مشكل به فروش نرفتن ملک را حل و سعی در فروش سریع و به قیمت ویلا و یا ملک شخص سازنده ویلا نمود؟

 
توصیه به فروشندگان ویلا

در ابتدا توصیه ما به اشخاص مالک (كه منظور از ملک شامل؛ زمین، ویلا، آپارتمان، واحد ‌تجاری و دیگر مستغلات در شمال و خصوصا برای مثال از ویلا بیشتر صحبت خواهد شد) و سازنده ویلا در شمال این است كه، با توجه به حساسیت خریداران ویلا به امنیت كامل برای ویلا در نبود خودشان و یا به داشتن سند مالكیت ششدانگ و يا سند عرصه و عیان و جواز ساخت و پایان‌كار، برای ساخت ویلا به دنبال زمین‌هایی باشند كه اول دارای سند مالكیت محرز و رسمی بوده، دوم سعی در بافت شهری يا روستایی به جهت هزینه كمتر برای اخذ مجوز ساخت و پایان‌كار بدون دردسر و پرداخت جریمه‌های سنگین بعد از اتمام ویلا دچار نشوند، ثالثا بیش‌تر سعی شود ویلایی كه می‌خواهند برای فروش به خریداران با سلایق متفاوت عرضه كنند در محیطی امن و ترجیحا در محیط شهركی و با امنیت كامل باشد.

سه مورد فوق از موارد حساس و اصل فروش ویلا در شمال می‌باشد كه فرعیاتی نیز نظیر نوع نقشه و متریال ویلا، یعنی نقشه‌ای زیبا با حس واقعی و گرم یک ویلا شیک و زیبا با مصالح مرغوب و درجه یک را به خریدار نمایش دهد تا خریدار ارتباط درست و رضایت‌مند با ویلا برقرار نماید.

1- یكی دیگر از موارد فرعی مهم در بحث فروش ویلا، قیمت منطقی و عادلانه و توافقی و نه قیمت كذایی و دور از واقعیت و در اصطلاح، ویلا را به قیمت گران برای فروش معین كرده بین خریدار و فروشنده مرسوم می‌باشد.

2- مورد دیگر نزدیکی ویلا و دسترسی آسان به جاده سراسری و قرارگیری ویلا در منطقه‌ای با چشم‌انداز زیبا جنگل و دریا با عبور و مرور راحت و آسان در مسیری آسفالت شده، منظور هموار بودن مسیر ویلا و به دور از بافت بومی و روستانشین باشد تا سازنده و فروشنده ویلا بتواند با رعايت این نكات مهم به طور دقیق اقدام به فروش ویلا خود با قیمتی خوب و در كمترین زمان ممكن نماید.

 

قبل از فروش ویلا

آن‌چه قبل از فروش ویلای شمال باید بدانیم

نکاتی که دانستن‌شان پیش از فروش ویلای شمال ضروری به نظر می‌رسد
در بدو امر، به این فکر کنیم که خریدار ویلای شمال چه انتظاراتی دارد و توقعش از ویلا آن‌هم در شمال چیست؟ آن‌گاه بررسی کنیم آیا آن‌چه تحت نام ویلا به فروش گذاشته‌ایم هماهنگ با نظر مشتری و مطابق با اهداف اوست؟ بهتر است کمی بحث را شفاف‌تر توضیح دهیم، لختی با ما همراه باشید.

پای یک تصمیم در میان است، قرار است ملکی به فروش برسد بنابراین بدیهی است که مشتری چشم بسته دست به انتخاب نزند، کاملا واضح است که فروش هر ملکی یا به بیان بهتر هر نوع ویلایی به سادگی آب خوردن، آن هم با قیمتی رضایت بخش نخواهد بود! انتخاب محتاطانه مشتریان کمی پروسه فروش را زمان‌بر می‌سازد چرا که قرار است سرمایه‌ای برگزینند بنابراین چنین وسواسی منطقی است اما همه ما در اطرافمان کسانی را می‌شناسیم که امروز دم از فروش ویلای شمال می‌زنند و فردا ویلایشان را ناباورانه به فروش می‌رسانند! چیزی که در وهله اول برایمان عجیب است اما کمی که فکر می‌کنیم با خود می‌گوییم شاید آن‌ها به نکاتی واقفند که از دید ما پنهان مانده است.

درست است، مساله همین جاست، نکاتی که از دید ما پنهان مانده‌اند! به عنوان نکته اول باید بگوییم یک ویلا بایستی به گونه‌ای باشد که از دور جار بزند ویلای درخور و ایده‌آلی است، باشکوه است و تمیز، شیک است و لوکس، باید در نگاه اول مشتری حس کند همان که می‌خواست را یافته است، ویلایی مجلل و همه چیز تمام! پس بازسازی ویلا را جدی بگیریم.

راه‌های فروش فوری ویلا شمال به صورت خلاصه به شرح زیر است.

زیبا سازی فضای داخل ویلا:
در بازدید اول مشتری مهم است ایرادات ظاهری را رفع کنید، ویلا را مرتب کنید.
نور و دمای ویلا را تنظیم کنید:
برای بازدید مشتری مهم است در روز از نور طبیعی و در شب مهم است سیستم روشنایی ویلا کامل باشد، دما را معتدل نگه دارید.
در بهترین زمان ویلا را برای فروش اعلام کنید:
بازار مسکن را ارزیابی کنید، فصل بهار و تابستان موقع مناسبی است.
از سرویس‌های آنلاین کمک بگیرید:
در سایت‌های معتبر فروش ویلا در شمال مانند سایت املاک بانیان مسکن و شبکه‌های اجتماعی، ویلای خود را با تصاویر با کیفیت و توضیحات دقیق ثبت و معرفی کنید.
از نمای بیرونی ویلا غافل نشوید:
نمای بیرونی، حیاط، پارکینگ را مرتب و بازسازی کنید، چون نمای بیرونی ویلا در نگاه اول برای مشتری اهمیت دارد.
فکر کنید خریدار خودتان هستید:
با خودتان رو راست باشید و فکر کنید خودتان می‌خواهید این ویلا را بخرید، ریشه یابی کنید و ایرادات را برطرف کنید.
از قیمت دهی بالا و نامتعارف بپرهیزید:
از قیمت استاندارد منطقه تبعیت کنید و قیمت‌های نامتعارف و غیر واقعی ندهید، از مشاور املاک کمک بگیرید.
انتخاب مشاور املاک معتبر:
از مشاور املاک خوب و معتبر کمک بگیرید، مشاور املاکی که وجه اجتماعی خوب و سابقه مناسبی در محل و خدمات آنلاین و سایت معتبر فروش ویلا در شمال و منطقه شما دارد بهره بگیرید.

 

فروش سریع ملک


بازسازی ویلا را جدی بگیریم

از هر که هدفش را از خرید ویلا در شمال بپرسیم حتما اولین چیزی که به زبان می‌آورد در اختیار داشتن اقامت‌گاهی لوکس با پنجره‌هایی تمام قد است که از هر نقطه‌اش بتوان منظره‌های خیره کننده را مشاهده کرد و زیبایی‌های تمام نشدنی را لمس نمود.

به بیان ساده، ظاهر ویلا همه چیز ویلا است و گاهی آن‌چه فروش ویلا شمال را دشوار می‌سازد، بی‌توجهی به نمای ویلا است. گاهی یک ویلا موقعیت خوبی دارد و امکانات ارزشمندی را شامل می‌شود اما در نگاه نخست چنگی به دل نمی‌زند و مشتری را بر سر خرید ویلا مردد می‌سازد.

برای نیل به این هدف (بازسازی ویلا و فروش خوب) می‌توانید دیوارهای درونی را با کاغذ دیواری‌های لوکس رنگ دگر ببخشید و یا تمرکز را بر فضاسازی محوطه بیرون ویلا بگذارید، سعی کنید با کمک گرفتن از آب‌نماها و موارد این چنینی زیبایی را برجسته‌تر نشان دهید، از نورپردازی‌ها استفاده کنید و باز هم به خود یادآور شوید هدف مشتری از ویلا در شمال طبیعتا زیبایی‌های خیره کننده و نمایی چشم‌نواز است. اما اگر سن ویلا زیاد است چه کنیم.

چاره کار چیست؟

حال با رعایت تمامی موارد صحیح و منطقی در فروش ویلا، سازنده ویلا نتوانسته ملک خود را در زمان مدنظر به فروش برساند!
در این جا باید اقدام به معرفی ملک به صورت محدود (معرفی ملک به مشاور املاک نزدیک ویلا و حومه) و گسترده (معرفی و ثبت ملک در فضای مجازی) نمای
د.

 
اشتباهات رایج هنگام فروش ویلا:

رسیدگی نکردن به ظاهر ویلا:
اگر ویلای شما نوساز نیست! بهتره قبل از این که ویلا را برای فروش معرفی کنید دستی به سر و رویش بکشید.
جنبه چانه‌زنی و مذاکره داشته باشید:
مشتریان به دنبال ملک اکازیون و زیر قیمت هستند و برای آن چانه می‌زنند، اگر می‌خواهید سریع ویلا را بفروشید، سعی کنید تخفیف ویژه بدهید و به قول معروف یک کلام نباشید. 
پنهان کردن ایرادات ویلا:
سعی نکنید ایرادات پنهان ویلا را مخفی کنید، چرا که بعد از متوجه شدن خریدار می‌تواند از طرق قانونی خسارت آن را از شما بگیرد.
بینش دقیق راجع به قیمت واقعی ملک:
برای فروش ویلا سعی کنید قیمت عادلانه و واقعی را اعلام کنید، اگر بعد از گذشت یک ماه متوجه شدید کسی به سراغ شما نمی‌آید یکی از دلایل مهم قیمت بالا و غیر واقعی ملک است، سریع تغییر دهید.
سعی کنید جایگزین ملک داشته باشید:
بهتره قبل از فروش ملک یا ویلای خود موردی را مد نظر داشته باشید تا بتوانید بعد از فروش ویلا یا ملک، آن را بخرید، در اصطلاح پول خود را تبدیل کنید.

 

بازسازی ویلا


اگر سن ویلا زیاد است چه کنیم؟

برخی گمان می‌کنند به زبان آوردن سن یک ویلا مشتری را به اصطلاح می‌پراند و او را نسبت به خرید ویلای شمال دلسرد می‌کند به همین دلیل از مطرح کردن سن واقعی ویلا واهمه دارند، همه خوب می‌دانیم ساخت و سازهای جدید با تکیه بر همین بنا‌های قدیمی شکل می‌گیرند و کم نیستند افرادی که تنها ویلاهای قدیمی برای خرید برمی‌گزینند، با این حال استفاده از کلمه "بازسازی" همه چیز را حل می‌کند، کافی است پس از آن که سن بنا را به خریدار ویلای شمال گوش‌زد نمودید یادآور شوید که به تازگی هزینه زیادی را صرف بازسازی ویلا کرده‌اید، همین یک جمله برای تغییر نظر مشتری کافی است هرچند ظاهر ویلا خود گواهی بر این مسئله خواهد بود.


تکنولوژی همسفری مهم!

برای فروش ویلای شمال از جدیدترین متدها و روش‌های روز استفاده کنید، وقتش رسیده است شیوه‌های سنتی را کنار بگذاریم و با آن‌ها خداحافظی کنیم. بپذیریم کثیری از افراد نیازشان را از قاب اینترنت جستجو می‌کنند و باور کنیم پیش‌شرط یک فروش فوق‌العاده، معرفی مناسب ویلای مورد نظر است.

اگر صادق باشیم یک تبلیغ خوب در دنیای متکی بر تکنولوژی امروز، جز از طریق کانال اینترنت، نرم افزارهای جدید و سایت معتبر املاک در شمال امکان‌پذیر نخواهد بود. چه بسا افرادی که ویلای شمال خود را تنها به چند مشاور املاک در منطقه مورد نظر سپرده‌اند و همین عامل سبب شده ویلا از دید مشتریان عدیده‌ای که اتفاقا به چنین ویلایی با مشخصات مشابه نیاز داشته‌اند پنهان بماند و چنین می‌شود که ویلای شمال به فروش می‌رسد اما نه آن‌گونه که باید!

البته اضافه کنیم که سپردن ویلای شمال به چند مشاور املاک مجرب و کاردان بسیار کمک کننده است و چه بهتر که ویلای خود را به مشاورین املاکی بسپاریم که کاملا با اینترنت آشنا هستند و بر اهمیت فروش ویلای شمال از طریق اینترنت واقفند. جدای از این‌ها سعی کنید تمام امکانات ویلا را به خوبی به نمایش بگذارید.


تمام امکانات ویلا را به خوبی به نمایش بگذارید

دقت داشته باشید که آن‌که به دنبال ویلایی در شمال است دوست دارد تمام و کمال بداند برای خرید ویلا چه ویژگی‌هایی می‌تواند مهم و ضروری باشد، ویلا چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه است، مشتری تنها خواهان اطلاع از موقعیت ویلا یا زاویه تابش آفتاب به ساختمان نیست، او دوست دارد اطلاعات ویلا را کاملا جزئی بداند، صرف درج تعداد اتاق خواب ویلا، مشتری را مصمم به خرید نمی‌کند بلکه بهتر است عکسی از تمام اتاق‌ها داشته باشید و با دلیل اذعان کنید که مثلا چون ویلای شمال شما از نوع ویلای جنگلی است در ساخت آن از فلان متریال استفاده کرده‌اید و پنجره‌هایی تمام نما برای آن به کار گرفته‌اید.

چه خوب که کاملا دقیق، سیستم گرمایشی و نوع آن را ذکر کنید و تأکید نمایید با توجه به آب و هوای شمال شما بهترین را برگزیده‌اید، چه خوب که تمام تکنولوژی‌ها و جدیدترین مصالح استقامتی به کار رفته در محاسبه ساخت ویلای شمال را شرح دهید و اگر امکانش هست با تصویر آن‌ها را نشان دهید و خلاصه چنان قاطعانه درباره ویلایتان صحبت کنید که مشتری اطمینان حاصل کند جز این ویلا، هیچ گزینه بهتری به تورش نخواهد خورد!

 

روش فروش ویلا

یک نکته مهم!

فراموش نکنیم که ویلای شمال خود را همان‌طور که هست تشریح کنیم نه آن‌گونه که دوست داریم! و بپذیریم صداقت مهم‌ترین فاکتور در معامله ملک در شمال یا هر جای دیگری است، سعی کنیم مشکلات ویلا را از همان ابتدای امر با مشتری در میان بگذاریم و مزایای ویلا را برجسته‌تر از آن‌چه هست نشان ندهیم و در نهایت تصمیم را برعهده مشتری بگذاریم تا با در نظر گرفتن شرایطش جهت خرید ویلای شمال اقدام نماید.

صحبت پایانی!

فروش ویلای شمال سخت نیست اما اگر بی‌توجه به برخی نکات، دست به فروش بزنید، این کار سخت خواهد شد، پیشنهاد ما این است که با در نظر گرفتن نکاتی که ذکر کردیم در راستای فروش ویلا در شمال اقدام کنید، این‌گونه به فروش زودهنگام ویلای خود کمک شایانی کرده‌اید و آن را با همان قیمتی که مدنظرتان بوده است فروخته‌اید.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.