فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

افزایش قیمت مصالح و تاثیر آن در فروش ویلای شمال

افزایش قیمت مصالح ساختمانی تهدیدی برای قیمت ویلای شمال

مروری بر نتایج گران شدن متریال ساختمان، آیا قیمت ویلا افزایش می‌یابد؟

دلایل عدیده‌ای در بازار امروز مسکن چه برای خرید ویلا و چه برای فروش ویلا همچون تحریم‌های کنونی وجود دارند که قیمت ویلای شمال را دستخوش تغییر می‌کنند، از این میان افزایش قیمت مصالح ساختمانی را انتخاب کرده‌ایم و قرار است آن را به بحث بگذاریم، با بانیان مسکن همراه باشید.

 

خرید انواع ویلاهای جنگلی در شمال


نقش قیمت مصالح بر قیمت تمام شده ویلای شمال در هنگام خرید ویلا

می‌گویند حتی مرتفع‌ترین ساختمان‌ها هم از یک آجر شروع شده‌اند، خوب می‌دانیم هیچ بنایی بدون متریال ساخته نمی‌شود و هیچ ساختمانی بی‌مصالح بالا نمی‌رود. کاملا می‌دانیم قیمت متریال استفاده شده مهم‌ترین عامل دخیل در قیمت نهایی ویلاست و آن که مصالحی گران‌تر بر می‌گزیند ویلایی گران‌تر را به جان می‌خرد. بدیهی است که نرخ آجر شیلی با نوع رُسی یکی نخواهد بود و ویلایی که با سنگ احداث می‌شود قیمتی مشابه آن‌که سیمانی است یا سرامیکی نخواهد داشت، حتی نوع سنگ استفاده شده این که آذرین باشد یا آهکی باز هم قیمت را دچار تغییر و تحول می‌سازد. از طرفی در بیشتر ویلاها برای خلق زیبایی هر چه تمام‌تر متریال را با هم ادغام می‌کنند که خود زمینه را برای افزایش قیمت ویلا فراهم می‌سازد.


متریال ساختمان طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود و آن‌جا که استحکام سازه حرف نخست را می‌زند انتخاب مستحکم‌ترین و گران‌ترین مصالح ساختمانی واجب می‌گردد. واضح است که اقلیم منطقه مشخص می‌کند چه نوع متریالی مناسب‌تر است و در جایی چون شمال که رطوبت حاکم است بحث نوع مصالح داغ‌تر می‌شود. جالب است بدانید حتی متریالی که در شهرهای آلوده استفاده می‌شوند با آن‌چه در مناطق خوش آب و هوا ایده‌آل قلمداد می‌گردند تفاوت‌هایی دارند.

 

مصالح کاربردی ویلا


آشنایی با مصالح بومی در خطه ویلا شمال

متریالی که بر حسب موقعیت مکانی ساختمان تعیین می‌گردد، مصالح بومی نامیده می‌شوند. چنان‌چه برای صرفه‌جویی در قیمت تصمیم بگیریم از متریالی ضعیف‌تر استفاده کنیم، در طولانی مدت هزینه‌هایی چند برابر برای حفظ و نگهداری ویلا دامن گیرمان خواهد شد، در واقع چنین ریسکی نه رواست و نه توصیه می‌شود، واقعیت این است که انتخاب متریال مستحکم و درخور قاعده‌ای مهم است و پیروی از آن تنها راه پیش رو.
وقتی سخن از شمال می‌شود رطوبت سایه می‌اندازد و چنین می‌شود که انتخاب وسواسانه نوع مصالح کاملا واجب می‌گردد، متریالی که رطوبت را پس بزنند و به مثابه عایقی بتوانند نفوذ رطوبت را به صفر برسانند اما مهم‌ترین متریال بومی شمال کدامند؟

 

 


مهم‌ترین و پرکاربردترین متریال بومی استفاده شده در ویلا های شمال کدامند؟

همان‌طور که می‌دانید آب و هوای خطه شمال معتدل و مرطوب است، چنین منطقه‌ای که پر باران خطاب می‌شود نیازمند مصالحی است که ظرفیت حرارتی بسیار ناچیزی داشته باشد.

چنانچه سنگ را برای احداث ویلا برگزینند کاملا ضروری است که از نمونه‌هایی با کمترین ضخامت استفاده کنند با این هدف که از افزایش بی‌رویه وزن ویلا جلوگیری به عمل آید. چوب، پای ثابت بیشتر ویلاهای شمال است دلیلش بی‌تردید وفور این متریال در مناطق شمالی می‌باشد، عموما در نمای ویلا و سقف آن از چوب استفاده می‌کنند حال آن‌که پله‌ها و کف را ممکن است با سرامیک و یا سنگ‌های زینتی احداث کنند، هرچند به همین جا ختم نمی‌شود و لیست مصالح استفاده شده در ویلا بسیار طولانی‌تر از این حرف‌هاست؛ از بلوک، پودر سنگ و انواع سیمان گرفته تا ماسه، مخلوط و آهن، میلگرد‌ها و تیرچه بلوک و طبیعی است که قیمت ویلای شمال وابسته به قیمت تک تک این مصالح می‌باشد.


از طرفی مصالح استفاده شده در ویلا تنها محدود به آن‌چه در قسمت‌های داخلی و یا نمای خارجی ویلا به کار گرفته می‌شود نیست، یک ویلا برای فضا سازی و محوطه سازی‌های درخور نیز بهترین مصالح کاربردی را می‌طلبد، عاملی که سبب می شود نوسانات قیمت مصالح، کاملا قیمت ویلا را جابه جا کنند. اما با افزایش قیمت مصالح چه اتفاقی می‌افتد؟


با افزایش قیمت مصالح چه اتفاقی می‌افتد؟

در هنگام خرید ویلا زمانی که قیمت مصالح ساختمانی ویلا روند صعودی در پیش می‌گیرد دور از انتظار نیست که با افزایش قیمت تمام شده ویلا مواجه شویم، چنانچه بازار ویلا دچار رکود شود طبیعی است که خرید و فروش آن با یک سیر قهقرایی مواجه می‌گردد. از آن‌جا که برخی از مصالح ساختمانی از طریق واردات در اختیار کشور قرار می‌گیرند بدیهی است با نوسان نرخ ارز، دچار تحول قیمت شوند و ساخت و ساز و قیمت تمام شده یک ویلا را تغییر دهند. هر چند تقاضای ویلا شاید به نسبت تقاضای مسکن کمتر باشد چرا که ویلا یک ساختمان لوکس تلقی می‌شود و بعد از مسکن برای بسیاری از اقشار جامعه قرار دارد اما عرضه ویلا همچون عرضه مسکن در ایران بیش از تقاضاست.

با همه این‌ها چنان‌چه ساخت و ساز ویلا با گران شدن مصالح ساختمانی کاهش یابد و ویلای شمال با قیمت بیشتری به فروش برسد بدیهی است که تقاضا کمتر می‌گردد و تمایل خریدار برای تهیه یک ویلا افت می‌کند چرا که همان‌طور که گفتیم ویلا شاید نیاز اولیه افراد نباشد و کمتر کسی است که قبل از آن که مسکنی برای خود تهیه کند یک ویلا در شمال خریداری نماید!

 

تاثیر مصالح در قیمت ویلا


صحبت پایانی

در هنگام خرید ویلا و یا فروش ویلا اگرچه عواملی که می‌توانند به گران شدن قیمت ویلا ها دامن بزنند متعددند و گران شدن مصالح به عنوان یکی از این عوامل، قیمت ویلا را بیشتر می‌سازد اما تنوع مصالح موجود سبب شده دست افراد برای ساخت ویلا باز باشد و چنان‌چه یک متریال خاص با افزایش غافل‌گیرانه قیمت مواجه شد از نمونه‌ای با کیفیت مشابه و قیمت کمتر استفاده نمایند، ضمن این‌که افزایش قیمت‌ها عموما مقطعی و کوتاه است. علاوه بر این، افزایش ساخت و ساز ویلا در سال‌های اخیر و وجود انواع ویلا با قیمت‌های متنوع و البته وام‌های مسکن خیال ما را آسوده خواهند ساخت که کماکان می‌توانیم صاحب ویلایی در طبیعت شمال (ویلای جنگلی) شویم.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.