فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

دلایل گران یا ارزان بودن ویلای فروشی در شمال

دلیل گران یا ارزان بودن در هنگام خرید ویلا و یا فروش ویلا چیست؟

آشنایی با عوامل اثرگذار بر قیمت ویلا در شمال

رانندگی در جاده چالوس و ساعت‌ها تماشای آبشار رامسر چه لطفی دارد، چه هیجان‌انگیز است تله کابین نمک‌آبرود و چه مصفاست چرخیدن در مراکز خرید متل‌قو؛ چه لذتی دارد سکوت چمستان و چه آرامشی دارد نوشهر.
گاه چنان از ترافیک و صدای بوق کلافه می‌شویم که حاضریم هوای شمال و سکوتش را میلیونی بخریم. با خود می‌گوییم ای کاش صاحب کلبه‌ای در شمال بودیم یا نه، ویلایی لب ساحل، آن‌جا که وقتی به کنار پنجره می‌آییم روبرویمان دریایی آبی باشد و آسمانی صاف و احتمالا پرواز دسته‌ای پرندگان.

 

خرید انواع ویلاهای جنگلی در شمال


وقتی مناظر شمال و طبیعتش را با خود مرور می‌کنیم، آن‌گاه که هوایش را به یاد می‌آوریم و خود را در زیبایی‌اش متصور می‌شویم با خود عهد می‌بندیم ویلایی بخریم و هر از گاهی خود را مهمان شمال کنیم، اما تردید می‌کنیم آن زمان که به این فکر می‌افتیم هیچ شناختی از شمال نداریم و مناطق مناسب این خطه برای خرید ویلا را اصلا نمی‌شناسیم. به اینترنت پناه می‌بریم، ساعت‌ها "خرید ویلای شمال" را جستجو می‌کنیم اما قیمت‌های متنوع غافلگیرمان می‌کنند. نگران کلاهبرداری‌ها هنگام خرید ویلا و یا فروش ویلا و از دست دادن سرمایه‌مان هستیم و مدام از خود می‌پرسیم "در این بلبشو و آشفتگی چطور می‌توان دست به خرید ویلا زد؟"
اگر آن چه گفتیم دغدغه شما هم هست پیشنهاد می‌کنیم تا پایان با بانیان مسکن همراه باشید.

 

قیمت ویلا در شمال


تنوع قیمت ویلای شمال، خوب اما نگران کننده

گاهی با مشاهده تنوع قیمت ویلای شمال خیال‌مان راحت می‌شود که ما هم می‌توانیم با بودجه‌ای که در اختیار داریم ویلایی را خریداری نماییم اما گاه به این فکر می‌کنیم صحت چنین قیمت‌هایی را از کجا می‌توان متوجه شد؟ گران بودن قیمت را چگونه باید تعبیر کرد یا ارزان بودن را چطور باید توجیه نمود؟
بیایید نخست به این سؤال پاسخ دهیم: "قیمت ویلای شمال به چه فاکتور‌هایی وابسته است؟"


قیمت ویلای شمال به چه فاکتورهایی وابسته است؟

مکان ویلا، حیاتی و مهم

زمانی که از شمال صحبت می‌کنیم خیلی مهم است دقیقا کدام استان و کدامین شهر را مدنظر داریم؟ آیا هدفمان ویلایی در گلستان است یا گیلان یا مازندران؟ آیا دوست داریم ویلایی در شرق مازندران برگزینیم یا در غرب آن؟ از نگاه ما نوشهر بهتر است یا محمودآباد؟ تنکابن یا رویان؟

چنین تفاوت‌هایی است که قیمت‌هایی متنوع رقم می‌زنند. یک قانون نانوشته در خرید ویلای شمال وجود دارد که می‌گوید هرچه شهری که انتخاب می‌کنید به تهران نزدیک‌تر باشد قیمت ویلا در آن گران‌تر است. به عنوان مثال ویلاهای واقع در متل‌قو، چالوس و نمک‌آبرود را می‌توان در زمره گران‌ترین‌ها دانست به دلیل برخورداری از کمترین فاصله با پایتخت. بحث قیمت کمی چالش برانگیز می‌شود آن گاه که متوجه می‌شویم ویلاهای موجود در یک شهر نیز به حیث قیمتی بسیار متنوعند، پس به حتم پای فاکتورهای دیگری نیز در میان است.


نوع ویلا، عاملی تعیین کننده

یک ویلای شمال ممکن است جنگلی باشد یا ساحلی، می‌تواند کوهستانی باشد یا شهری. در واقع یک ویلای شمال برحسب این‌که روبروی جنگل است، رو به ساحل قرار گرفته، در ارتفاعات بنا شده و یا در دامنه کوه دایر گردیده در گروه‌های متفاوتی تقسیم‌بندی می‌شود. لازم به ذکر است که در شرایط مشابه گران‌ترین نوع ویلا نمونه ساحلی آن می‌باشد بنابراین اگر عاشق دریایید باید بگوییم نیاز است بودجه بیشتری کنار بگذارید. منظور از شرایط مشابه یعنی با فرض این‌که هر سه ویلا با استفاده از مصالح یکسانی ساخته شده‌اند، زیربنای مشابهی دارند و تعداد طبقات، اتاق خواب‌ها و تمام امکاناتشان مانند هم است.


امکانات ویلا، از سقف‌های شیروانی تا استخرهای لوکس

به یکی از مهم‌ترین فاکتورها رسیدیم، نحوه ساخت ویلا. تنها زمانی می‌توانید به ویلا به عنوان ملکی ابدی نگاه کنید که در ساخت آن از بهترین متریال و محکم‌ترین مصالح استفاده شده باشد، ساختش را بر اساس استانداردهای روز انجام داده باشند و تمرکزشان را بر مهم‌ترین قواعد گذاشته باشند. این‌که ویلای شمال مجهز به چه امکاناتی است، این‌که از به روزترین تجهیزات امنیتی، عایق بندی‌های مرغوب، تفریحاتی چون سونا و جکوزی، بهترین سیستم‌های گرمایشی و جدیدترین وسایل سرمایشی بهره‌مند باشد بر قیمت نهایی بسیار اثرگذار است.

 

عوامل موثر در قیمت ویلا


سند ویلا خطیر و جدی

برخی از ویلاهایی که در شمال مبادله می‌شوند فاقد سند و یا دارای سند مشکل‌دار هستند، ممکن است فروش ویلایی که شما روی آن دست گذاشته‌اید از نظر قانونی منع شده باشد. چنانچه تشخیص سندهای مشکل دار و فاقد مشکل برایتان آسان نیست حتما از طریق اداره کل راه و شهرسازی اطلاعات سند مربوطه را پیگیری نمایید. قطعا بی‌توجی به سند ویلا می‌تواند مشکل‌های عدیده‌ای را در آینده برای‌تان ایجاد نماید.

دقت داشته باشید سند ویلای شمال یا محضری (رسمی) است که کاملا مطمئن بوده و در دفتر ثبت اسناد رسمی تنظیم شده است یا سند شورایی بوده و تنها به تأیید شورای آن محل رسیده. ویلاهایی که سند محضری دارند مطمئن‌ترند و برای خرید مناسب‌تر.


چطور قیمت واقعی یک ویلا را تشخیص دهیم؟

هر ارزانی خوب نیست و هر گرانی بی‌انصافی قلمداد نمی‌شود

همان‌طور که بار ها گفته‌ایم و گفته‌اند نه هر ارزانی بی‌علت است و نه هر گرانی بی‌دلیل. در شمال کشور بسیاری از ویلاها به حیث فروش غیرقانونی هستند، مشکل برق و یا گاز دارند، ممکن است ساخت آن‌ها بدون توجه به قوانین صورت گرفته باشد، ممکن است از سال ساختشان سال‌های زیادی گذشته باشد یا حتی کاربری زمین از نوع مسکونی نباشد. اگر خریدار نسبت به چنین مواردی بی‌توجه باشد و یا متوجه چنین عواملی نشود معامله را باخته است.
بنابراین گول قیمت‌های ارزان را نخورید و به ویلا‌هایی با قیمت گران نیز به سادگی اعتماد نکنید. سعی کنید قیمت‌های اعلام شده را با شرایط یک ویلا، با مکانش، موقعیتش، امکاناتش، نوع سندش، نقشه و متراژش تطابق دهید و از یک مشاور املاک شایسته در این راه کمک بگیرید.


صحبت پایانی

تفاوت قیمت خرید ویلا در شمال کاملا منطقی است و عوامل متعددی سبب نوسان قیمت‌ها می‌شوند، با این حال هستند افرادی که از بی‌اطلاعی خریداران سوء استفاده می‌کنند. بنابراین باز هم تأکید می‌کنیم سعی کنید قبل از اعتماد به فروشنده حتما موقعیت ویلا و شرایط آن را با مشاور املاکی که با تمام مناطق شمال آشنایی دارد در میان بگذارید.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.