فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

هر آن ‌چه که باید در رابطه با سبک ویلای شمال بدانید

کمتر کسی است که با دیدن یک ویلا درون آن را قضاوت نکند و نظر خود را نسبت به خرید ویلا یا فروش ویلا تغییر ندهد، معمولا همه ما با دیدن بیرون یک ویلا ساعت‌ها می‌توانیم از آن تعریف کنیم و یا کاملا برعکس آن را نقد نماییم.

بیرون یک ویلا جایی است که در نگاه اول دیده می‌شود به همین خاطر تمرکز بیشتر طراحان بر روی ارایه زیباترین نماها است به طوری که بتواند هر نگاهی را به سمت خود جلب نماید. از طرفی درباره ویلا صحبت می‌کنیم بنابراین انتظار می‌رود آن‌ چه در نخستین نگاه به چشم می‌آید بسیار لوکس و فوق العاده باشد.

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

انواع سبک ویلای شمال

شاید بسیاری از افراد بی‌تفاوت به نمای خانه‌های مسکونی از کنارش بگذرند اما به ندرت می‌توان نمای خارجی یک ویلا را نادیده گرفت. شاید شما هم به هنگام تماشای ویلا‌های مختلف تفاوت‌های فاحشی را احساس کرده باشید، احتمالا به این نتیجه رسیده‌اید که برخی‌ها سنتی‌تر و تعدادی مدرن‌تر هستند.

در ساخت ویلا‌های شمال از سبک‌های متفاوتی استفاده می‌شود برخی از آن‌ها را به شیوه مدرن طراحی می‌کنند، حال آن که برخی را به صورت کلاسیک و تعدادی را تلفیقی می‌سازند. اگر چه سبک‌ها به این سه مورد محدود نمی‌شوند و نمونه‌های دیگری هم وجود دارند با این حال در این جا این سه سبک را مورد بررسی قرار خواهیم داد و در آینده دیگر سبک‌ها را تشریح خواهیم کرد.

اگر شما هم با تفاوت جزیی این سه سبک آشنایی چندانی ندارید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

سبک ویلا در شمال

تمرکز بر طرح‌های مکعبی در سبک مدرن

آن چه در سبک‌های مدرن امروزی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد طرح‌های مکعبی است به طوری که تمام پارتیشن‌ها را به شکل مکعب می‌سازند، شما هم حتما ویلاهای زیادی را دیده‌اید که به صورت مکعبی طراحی شده‌اند. اگر چه این مکعب‌ها کاملا ساده هستند اما بسیار محبوبند، دروغ نیست که می‌گویند ساده‌ها بیشتر به دل می‌نشینند.

پنجره‌های بزرگ را می‌توان از دیگر مشخصه‌های ویلاهای مدرن دانست و جالب این جاست که حتی پنجره‌ها را نیز به شکل مکعبی طراحی می‌کنند تا زیبایی ویلا دوچندان شود.

البته مکعب تنها انتخاب طراحان نیست و در کنار مکعب از دیگر اشکال هندسی هم استفاده می‌کنند. در سبک‌های مدرن توجه چندانی به تقارن نمی‌شود اما تلاش می‌کنند نتیجه نهایی بسیار منسجم و منظم باشد.

 

طرح مکعبی در سبک مدرن ویلا

تمرکز بر خطوط در سبک مدرن و کلاسیک

در سبک مدرن آن‌ چه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد استفاده از خطوط شکسته در طراحی است، در ویلاهایی که به سبک مدرن ساخته می‌شوند به راحتی می‌توان منحنی‌ها را در ظاهر ویلا مشاهده کرد، این در حالی است که زمانی که یک ویلا را در گروه سبک کلاسیک یا همان سبک رومی قرار می‌دهند اولین نتیجه‌ای که می‌توان گرفت این است که در نگاه نخست این خط‌های عمودی و افقی هستند که به چشم می‌آیند.


تفاوت متریال استفاده شده در سبک مدرن و کلاسیک

آن چه در بالا ذکر شد تنها تفاوت موجود میان ویلاهایی که آن‌ها را مدرن و یا کلاسیک معرفی می‌کنند نیست، در ویلاهایی که مدرن شناخته می‌شوند از متریال متفاوتی به نسبت نوع کلاسیک استفاده می‌شود، در سبک‌های مدرن سه متریال چوب، سنگ و شیشه بسیار محبوبند، اگر ویلاهایی را مشاهده کردید که با تمرکز بر چنین مصالحی احداث شده بودند می‌توانید نتیجه بگیرید که با سبکی مدرن روبرو هستید.

تمام تلاش طراحان این است که سه متریال ذکر شده را کاملا هماهنگ با هم در سبک مدرن مورد استفاده قرار دهند این گونه یک اثر هنری خلق می‌شود و توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کند. این سه متریال علاوه بر این که از نظر کیفیتی مرغوبند و ویلایی مقاوم را رقم می‌زنند، به حیث رنگ هم با هم متناسب و هماهنگند.

در سبک کلاسیک تمرکز بر سنگ‌های لوکس و گران قیمت است و انواع سنگ را چنان ماهرانه برش می‌زنند و برجستگی‌های زیبا می‌آفرینند که کمتر کسی است با دیدن آن لذت نبرد و ساعت‌ها بدان چشم ندوزد، سنگ را می‌توان پای ثابت بیشتر ویلاهای ساخته شده به سبک کلاسیک دانست.

تفاوت متریال در سبک مدرن و کلاسیک

مقایسه نورپردازی در دو سبک مدرن و کلاسیک

از آن‌ جا که در ویلاهای مدرن از چند نوع متریال مختلف استفاده می‌شود، به همین دلیل نورپردازی و بازی با نور اگر چه در نهایت نتیجه‌ای درخور رقم می‌زند اما به مراتب سخت است، این در حالی است که زمانی که می‌خواهند یک ویلای کلاسیک را به نورهای جذاب مزین کنند دستشان باز است و به سهولت می‌توانند نورهای افقی و عمودی به کار بگیرند.

اگر دوست دارید از نورهای رنگی استفاده کنید که این روزها به وفور در ساخت ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرند حتما دقت داشته باشید که رنگ‌ها هماهنگ با مصالح استفاده شده باشند تا نتیجه نهایی به حیث زیبایی باز هم تحسین برانگیز باشد.

رنگ سفید، محبوب در سبک کلاسیک و مدرن

در ویلاهای کلاسیک معمولا از رنگ سفید استفاده می‌کنند اما این رنگ تنها مختص سبک کلاسیک نیست، سفید را در ویلاهای مدرن هم می‌توان به وفور مشاهده کرد چرا که برخی‌ها بر این عقیده هستند که رنگ سفید ویلاهایی ساده‌تر می‌آفریند.

از آن جا که رنگ سفید سبب می‌شود ویلا بزرگ‌تر از آن چه هست به نظر بیاید استفاده از آن در ویلا‌های کوچک نیز بسیار محبوب است. این را هم اضافه کنیم که معمولا در ویلاهای ساحلی از رنگ سفید بیشتر استفاده می‌شود، بنابراین سفید رنگی پرکاربرد در ساخت ویلاهای شمال است چه ویلا مدرن باشد چه کلاسیک.

رنگ سفید در سبک مدرن و کلاسیک

همین طور می‌توانید از راهنمای جامع برای داشتن یک ویلا از انتخاب زمین تا خرید ویلای آماده سایت بانیان مسکن نیز استفاده کنید.

ویلاهای تلفیقی چگونه‌اند؟

در چنین ویلاهایی تلاش شده ردپایی از هر دو نوع سبک کلاسیک و مدرن مشاهده شود، به عنوان مثال از رنگ‌های مدرن استفاده می‌کنند درحالی که متریالی که به کار گرفته می‌شود کلاسیک است.
این بار زمانی که از کنار ویلاهای شمال عبور می‌کنید بیشتر به آن‌ها دقت کنید حتما در نگاه اول سبکشان را تشخیص خواهد داد.

 

آشنایی با دیگر سبکهای ویلا در شمال

در متن قبل به این اشاره کردیم که ویلاها را تنها به یک سبک خاص طراحی نمی‌کنند بلکه آن‌ها را در سبک‌های متفاوت ارایه می‌دهند همین عامل سبب شده هر فرد با هر سلیقه‌ای بتواند آن چه را دوست دارد در شمال بیابد و به دید یک ملک دایمی به آن بنگرد، سعی کردیم تفاوت سبک مدرن و کلاسیک را به دقت مورد بررسی قرار دهیم و اضافه نمودیم که برخی از ویلاها را به صورت تلفیقی و با ادغام نمودن ویژگی‌های مدرن و کلاسیک طراحی می‌کنند.

در کنار سه روش مذکور سبک‌های دیگری هم وجود دارند، سبک‌هایی که تنوع را رقم می‌زنند و بر زیبایی ویلا می‌افزایند. سبک طراحی ویلا در هنگام خرید ویلا یا فروش ویلا یکی از موثرترین عوامل خرید و فروش ویلا می‌باشد که املاک بانیان مسکن این موضوع را به صورت کامل و از تمام جوانب آن بررسی کرده و برای شما ارایه کرده است.

در ادامه با ما همراه باشید.

سبک مدیترانه‌ای

ویژگی‌های این سبک ویلا به قدری متمایز است که به سادگی می‌توانید این نوع سبک را از دور تشخیص دهید. در این نوع ویلاها معمولا از نقشه مستطیلی شکل استفاده شده است و تقارن مهم‌ترین چیزی است که در همان نگاه اول به چشم می‌خورد.
در معماری‌های مدیترانه‌ای عموما از سقف‌های شیب‌دار استفاده می‌کنند، سقف‌هایی که از جنس سفالند، سفال‌های قرمز رنگ و چشم‌نواز. ضمن این که دیوارهای سنگی از بارزترین مشخصه‌های آن‌هاست.

مشخصات ویلاهای مدیترانه‌ای به همین جا ختم نمی‌شود، درب‌ها نیز در چنین ویلاهایی متفاوت و شاخص هستند، درب‌هایی که هم بزرگند و هم قوسی شکل، کاملا متفاوت و واقعا زیبا. حتی پنجره‌ها را نیز به همین شیوه طراحی می‌کنند، پنجره‌هایی قوسی شکل و مشبک را تقریبا می‌توان در تمام ویلاهای مدیترانه‌ای مشاهده کرد. معمولا در این سبک سعی می‌کنند تمام رنگ‌ها الهام گرفته از طبیعت باشد و رنگ سفید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، از دیوارها گرفته تا سقف‌ها و پنجره‌ها با رنگ‌های طبیعی دیده می‌شوند.

در ساخت بالکن‌ها نیز نرده‌هایی از جنس آهن و یا چوب استفاده می‌شود، عاملی که سبب شده زیبایی ویلاهایی که به این سبک ساخته می‌شوند ستودنی باشد. چنین ویلاهایی عموما رو به دریا احداث می‌شوند و استخری در میانه حیاط ویلا خودنمایی می‌کند.

مزین کردن محوطه به انواع گل‌ها سبب شده سبک مدیترانه‌ای بسیار محبوب باشد. برخی‌ها این سبک را زیر مجموعه‌ای از سبک کلاسیک یا همان سنتی می‌دانند.

سبک مدیترانه‌ای

سبک شهری

برخی از ویلاها را در گروه سبک شهری جای می‌دهند، آن چه سبب شده چنین ویلاهایی را با این نام بخوانند، قرار گرفتن یک ویلا در مجاورت با دیگر ویلاهاست. اگر دقت کرده باشید ویلاها معمولا از چهار طرف آزاد هستند و هیچ مجاورتی با دیگر ویلاها و یا اماکن خاص ندارند اما گاها برخی ویلاها در شمال به چشم می‌خورند در حالی که با ساختمان مجاور خود دارای دیوار مشترک هستند، این نوع ویلاها را دارای سبک شهری می‌دانند.

ویلاهای شهرکی، آن‌هایی که در یک شهرک ساخته می‌شوند را معمولا به این سبک طراحی می‌کنند. معمولا در قسمت‌هایی که هدف استفاده حداکثری از زمین‌های موجود است از چنین سبک‌هایی استفاده می‌شود، بنابراین سبک شهری را به راحتی نمی‌توان در تمام قسمت‌های شمال مشاهده کرد.

جالب است بدانید این نوع ویلاها از تراس‌های بزرگی که در دیگر سبک‌ها دیده می‌شود بی‌بهره هستند. عموما ویلاهای ساحلی چنین سبکی دارند، هر چند این یک قاعده کلی نیست و ممکن است ویلای جنگلی را هم مشاهده کنید که از سبکی شهری بهره‌مند باشد.
محدودیت‌هایی که این سبک داراست سبب شده چنین ویلاهایی به حیث قیمت مقرون به صرفه باشند بنابراین افرادی که به دنبال خرید ویلا مناسب در شمال هستند می‌توانند سبک‌های شهری را برگزینند.

در پایان بگوییم که این نوع ویلاها به دلیل این که در کنار هم قرار می‌گیرند نمایی پیوسته را رقم می‌زنند چیزی که در دیگر سبک ویلاها به چشم نمی‌خورد.

ویلا شهری

 
لاکچری سبکی دیگر!

ویلاهایی با سبک لاکچری همان ویلاهای لوکس هستند، همان ویلاهایی که پنجره‌هایی تمام قد از جنس شیشه دارند، از پلکانی گرد و باشکوه بهره‌مندند و زیبایی خیره کننده ویژگی شاخص آن‌هاست.
در چنین ویلاهایی تلاش شده بهترین منظره و دید رقم بخورد، از هر جای ویلا که باشید می‌توانید نمای بیرون را ببینید، می‌توانید عظمت دریا را حس کنید و زیبایی جنگل را لمس نمایید، از مشاهده کوهستان لذت ببرید و بارش باران را ساعت‌ها تماشا کنید.

به دلیل استفاده از بهترین امکاناتی چون سونا و جکوزی، سرامیک‌های براق و مرغوب‌ترین متریال در ساخت ویلا، نمونه‌هایی با این سبک به حیث قیمت گرانند. عده‌ای بر این باورند که سبک لاکچری زیر مجموعه‌ای از سبک مدرن است با این حال تقسیم بندی‌های زیادی برای سبک ویلاها وجود دارد و اتفاق نظر کلی بر سر این مسیله وجود ندارد.

ویلا لاکچری

سبک ترکیه‌ای

در ساخت تعدادی از ویلاها از سبک‌هایی تحت نام ترکیه‌ای استفاده می‌شود، در این سبک، ویلاها دارای سقف‌هایی بلند هستند، این سقف‌ها به صورت شیب‌دار طراحی شده‌اند و با کاشی‌های قرمز رنگ به چشم می‌خورند. در این نوع سبک، رنگ قرمز از جایگاهی خاص برخوردار است چرا که در نمای بیرونی ویلا هم عموما از کاشی‌هایی با رنگ‌های قرمز استفاده می‌شود.

ویلا سبک ترکیه‌ای

جالب است بدانید که برخی از افراد برای طراحی ویلاهای خود سبکی جدید ارایه می‌دهند، یعنی ممکن است سبکی را مشاهده کنید که مشابه هیچ کدام از مواردی که تشریح کردیم نباشد، عموما طرح ویلا کاملا سلیقه‌ای است و گاها در نمونه‌های اصلی هم دست می‌برند تا نتیجه همانی باشد که خود دوست دارند، با این حال ما سعی کردیم شناخته شده‌ترین انواع سبک را با جزییات توصیف نماییم تا بتوانید راحت‌تر ویلاهایی که مشاهده می‌کنید را از هم متمایز سازید و در هنگام خرید ویلا با دید بازتر اقدام فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.