فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

کلاردشت و آن‌چه باید قبل از خرید ویلا در کلاردشت بدانید

مهم‌ترین نکات پیرامون خريد ويلا در كلاردشت


آن‌ چه باید قبل از خرید ویلا در کلاردشت بدانید

کلاردشت برای خیلی‌ها یادآور بکرترین طبیعت شمال است، اما صرف این که یک مکان خوش آب و هوا و دنج باشد، برای خرید ویلا مناسب قلمداد نمی‌شود. عده زیادی خود را در خرید ویلا، با درب بسته مواجه می‌بینند و یا پس از این‌که ویلا را خریدند اظهار پشیمانی می‌کنند. آیا کلاردشت منطقه مناسبی برای خرید ویلاست؟ چه فاکتورهایی را باید پیش از خرید ویلای کلاردشت بدانیم؟ با بانیان مسکن همراه باشید.

 

خرید انواع ویلاهای جنگلی در شمال

 

بهتر است بحثمان را با نگاهی کلی به موقعیت کلاردشت آغاز کنیم


موقعیت جغرافیایی کلاردشت

کلاردشت به عنوان یکی از سرسبزترین شهرستان‌های شمال کشور شناخته می‌شود، در استان مازندارن قرار دارد و فاصله آن با چالوس تنها 48 کیلومتر است. کلاردشت در نزدیکی پایتخت واقع شده به طوری که پایتخت نشینان عزیز پس از 170 کیلومتر می‌توانند خود را در قلب کلاردشت ببینند. این شهر زیبا که در همسایگی متل قو و عباس‌آباد جای گرفته به دلیل طبیعت بی‌مثلش زبانزد خاص و عام است. شاید یکی از دلایلی که خریداران ویلای شمال نسبت به تهیه ویلا در کلاردشت استقبال گرمی از خود نشان می‌دهند هم همین باشد. با این حال لازم است قبل از خرید ویلای کلاردشت به برخی نکات مشرف و مسلط باشیم که در ادامه آن‌ها را آورده‌ایم.

 

خرید ویلا در کلاردشت


نوع سند ویلایی که قصد خریدش را دارید به دقت بررسی کنید

سندهایی که برای ویلاهای کلاردشت در نظر گرفته می‌شوند یا کاملا رسمی هستند و یا این که به صورت بنچاق محلی می‌باشند. طبیعتا با دیدن سند رسمی به ویژه اگر سند تک برگی و یا از نوع شیر و خورشید باشد خیالتان آسوده خواهد شد اما یک نکته را اضافه کنیم آن هم این که ویلاهایی که درون بافتی هستند و بنچاقی، این قابلیت را دارند که برایشان سند بگیرید به همین خاطر جای نگرانی نیست هرچند پیشنهاد ما این است در این مسیر از راهنمایی‌های یک مشاور املاک استفاده کنید. به مواردی همچون جواز ساخت و پایان کار ویلا هم دقت ویژه داشته باشید.


ویلا داخل بافت قرار دارد یا خارج بافت؟

یک مسئله که خیلی مهم است قبل از خرید ویلا حتما به آن دقت داشته باشید همین مسئله نوع بافت است. به عبارت ساده وقتی می‌گویند یک ویلا یا به طور کلی یک ملک درون بافت است یعنی سازنده اجازه ساخت ویلا در آن قسمت را داشته است یعنی کاملا مجاز و به صورت قانونی به ساخت ویلا دست زده این در حالی است که ممکن است یک ویلا خارج از بافت باشد یعنی صاحب ویلا بدون این که به صورت قانونی اجازه داشته باشد ساخت ویلا را در آن قسمت آغاز کرده و ویلا را بالا برده است که طبیعتا چنین ویلاهایی برای خرید توصیه نمی‌شوند. البته همیشه این طور نیست که ویلاهای خارج بافت اصلا جواز ساخت نداشته‌اند گاها مشمول "بایدها" و مقرراتی بوده‌اند که سازنده ملزم به رعایت آن‌ها بوده است.


کلاردشت و زمین‌هایی که نیاز به عقب نشینی دارند

لازم به توضیح است که بسیاری از زمین‌هایی که درون شهرستان کلاردشت قرار دارند نیازمند عقب نشینی می‌باشند، از این رو حتما دقت داشته باشید چه ویلایی را در کلاردشت انتخاب می‌کنید و آیا آن که دست رویش گذاشته‌اید مشمول این طرح می‌شود یا خیر.

 

سند ویلا در کلاردشت


موقعیت ویلای کلاردشت را به دقت بررسی کنید

موقعیت هر ملکی که می‌خواهید خریداری نمایید از اهمیت شایانی برخوردار است، ویلا نیز از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به جنگل‌های زیاد و رودی که کلاردشت دارد باید مطمئن شوید آن چه انتخاب کرده‌اید خطر سیلاب تهدیدش نمی‌کند یا در حریم جنگل واقع نشده است، یا در ردیف ویلاهای ممنوعه قرار نداشته باشد. طبیعی است برای آن کس که با این مناطق آشنایی چندانی ندارد احتمال پیش آمدن مشکلاتی حین خرید وجود خواهد داشت بنابراین بهترین کار کمک گرفتن از یک مشاور املاک آشنا به این منطقه است.


پایداری و مقاومت سازه را فراموش نکنید

حتما دقت داشته باشید که ویلایی که قصد خریدش را دارید کاملا مستحکم و بادوام باشد. نوع مصالح انتخاب شده بر پایداری سازه شما بسیار اثرگذار است بنابراین آن‌ها را دست کم نگیرید. از دیگر قسمت‌های یک ویلا که قبل از خرید می‌بایست مورد بررسی قرار بگیرد سیستم گرمایش و سرمایش آن است. موتورخانه را حتما چک کنید. از آن جایی که معمولا ویلاها دارای پله هستند به رعایت استانداردها در ساخت پله دقت نمایید و توجه داشته باشید که عرض پله باید معادل 30 سانتی متر و ارتفاعش معادل 18 سانتی متر باشد. میزان فشار آب و وضعیت برق در آن منطقه را حتما بررسی کنید. نورگیری ویلا از دیگر موارد مهم است، دقت داشته باشید که اتاق خواب‌ها و همچنین نشیمن‌ها بهتر است نورگیری بیشتری به نسبت دیگر قسمت‌ها داشته باشند. نحوه لوله‌کشی‌های ساختمان و این که بی‌عیب و نقص باشند هم به نوبه خود مهم است و نیازمند توجه.

 

کوهستانی یا جلگه‌ای بودن ویلای کلاردشت را بررسی کنید

 

ویلای کوهستانی کلاردشت


ویلاهای کلاردشت هم می‌توانند بر روی ارتفاع باشند که طبیعتا برای فصل تابستان بی‌نظیرند ضمن این که مشاهده منظره‌های بکر را برای شما ساده‌تر می‌کنند اما ویلاهای جلگه‌ای ارتفاعی ندارند و متصل به دریا هستند به همین خاطر در فصل تابستان با شرجی و گرما همراهند. انتخاب هر کدام می‌تواند مزایا و معایب مختص خود را داشته باشد و بیشتر یک چیز سلیقه‌ای است که ما بر عهده خریدار می‌گذاریم.


صحبت پایانی

ما در مجموعه بانیان مسکن بر این باوریم که به هنگام خرید زمین در کلاردشت و چه در هر شهر دیگری از شمال باید دو نکته را مورد بررسی قرار داد. نخست باید به این نکته توجه کنید که آیا آن‌چه قصد خریدش را دارید منطبق با خواسته و مطابق با نیاز شماست؟ نکته دوم این که آیا قیمتی که فروشنده بر روی ویلا گذاشته منصفانه است؟ به بیان ساده آیا ملک آن‌قدر که فروشنده می‌گوید می‌ارزد؟ ما در بانیان مسکن به شما کمک می‌کنیم خرید ویلای شمال را ساده و بی‌دردسر به پایان برسانید. ما رضایت مشتریانمان را بزرگترین افتخارمان می‌دانیم.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.