فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

خرید ویلا شمال، سخت اما آسان!

خرید ویلای شمال، سخت اما آسان!

مروری بر مهم‌ترین نکات جهت خرید ویلای شمال

همه ما شمال را با طبیعت بکرش می‌شناسیم، طبیعتی که مشابهش را به سختی می‌توان در جایی دیگر یافت. کمتر کسی است که آرزوی داشتن ویلایی هرچند کوچک در چنین طبیعت زیبایی نداشته باشد. زمانی که می‌خواهید ویلایی را در شمال خریداری نمایید با این هدف که آخر هفته‌ها یا حداقل تعطیلات را دور از استرس و دغدغه‌های همیشگی سپری نمایید مواردی هست که می‌بایست به آن‌ها دقت داشته باشید. با بانیان مسکن همراه باشید.

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

 

چه نوع ویلایی برای شما مناسب است؟

حتما می‌دانید که ویلاهای دایر در شمال تنها یک نوع را شامل نمی‌شوند و انواع و اقسام متفاوتی دارند، چنین ویلاهایی ممکن است ویلا جنگلی یا ویلا ساحلی باشند، ممکن است در دل شهر باشند یا واقع در روستایی دل‌چسب، روستایی زیبا در کوچه باغی دل‌انگیز، جایی که تنها بوی زندگی می‌آید. داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود، دقیق‌تر که می‌شویم در می‌یابیم تنوع ویلاها گسترده‌تر از این حرف‌هاست، ویلاها ممکن است شهرکی باشند. ممکن است یک ویلا قدیمی و کلاسیک ساخته شده باشد و یا کاملا مدرن، ممکن است سبکی که در طراحی ویلا به کار گرفته شده است مدیترانه‌ای باشد و یا ییلاقی و یا یک سبک محبوب دیگر. بنابراین به رغم این که تصور ما از ویلا تنها خانه‌هایی بزرگ، لوکس، باشکوه با مناظری فوق‌العاده است، باید بپذیریم که انتخاب ویلا آنقدرها هم ساده نیست و موارد دیگری هم هستند که نیاز به توجه‌های اساسی دارند. بهتر است همان اول تکلیفمان را با خودمان مشخص کنیم که چه نوع ویلایی انتظارات ما را برآورده می‌سازد و در چه نوع ویلایی آرامش بیشتری را تجربه خواهیم کرد، بنابراین اول از خود بپرسید چه ویلایی برای من مناسب است؟

 

حتما بخوانید: جاهای دیدنی سیاهکل

 

نکات مهم خرید ویلا در شمال


انتظارات شما از ویلای شمال چیست؟

بهتر است به عنوان خریدار ویلای شمال، سطح توقعتان را از همان ابتدا تعیین کنید، اگر قصدتان زندگی در شمال است، باید معیارهایتان کمی گسترده‌تر باشد، بدیهی است که انتظارات شما با کسی که قرار است سالانه یک الی دو ماه را در شمال سپری کند متفاوت است. اگر زندگی را در شمال برگزیده‌اید، قطعا باید به این نکته دقت داشته باشید که دسترسی شما به مهم‌ترین مراکز شهر بسیار مهم است.

اگرچه بیشتر افراد شمال را برای فرار از آلودگی‌های شهر بر می‌گزینند و حومه و اطراف شهر را محیطی دنج‌تر و دلچسب‌تر می‌دانند، اما در نظر بگیرید که شمال محل سکونت و محل زندگی شماست، محلی که طبیعتا در روز بارها نیاز است از فروشگاه‌ها خرید کنید و مدام به بانک، مؤسسه‌های اداری، مدارس و حتی مراکز درمانی مراجعه نمایید پس با در نظر گرفتن تمام شرایطتان تصمیم بگیرید که چه مکانی برای خرید و یا احداث ویلا مناسب‌تر و ایده‌آل‌تر است.


به سن ویلا دقت داشته باشید

ویلاها همیشه در میان ایرانیان خاص و محبوب بوده‌اند، اما این روزها با روی کار آمدن ویلاهایی چون ویلاهای کانکسی یا پیش‌ساخته امکان خرید ویلا با پرداخت هزینه‌های کمتری برای همگان میسر شده است و بیشتر افراد مدام به این فکر می‌کنند که ویلایی را برای اقامت در شمال کشور خریداری کنند. دقت داشته باشید که سن ویلا بسیار مهم است، همان‌طور که گفتیم سال‌هاست که ایرانیان به ساخت و ساز ویلا مشغولند و برخی از ویلاهایی که اکنون در شمال خرید و فروش می‌شوند مربوط به سال‌ها قبل هستند و کاملا قدیمی، برخی از آن‌ها نوسازی نشده‌اند، این در حالی است که تعداد زیادی از ویلاها مدرن بوده و در کنار طراحی‌های شیک و خیره کننده‌ای که دارند به حیث بافت و سازه نیز بسیار مستحکم و مناسب برای زندگی هستند.

هرچه جلوتر می‌رویم، تحقیقات بیشتری بر روی مصالح ساختمانی صورت می‌گیرد و مهندسان تلاش می‌کنند برحسب نوع آب و هوا ساخت ویلاها و دیگر ساختمان‌ها را با کمک گرفتن از بهترین مواد و متریال موجود رقم بزنند، از این رو باز هم تأکید ما این است که قبل از خرید ویلای شمال حتما سال ساخت ویلا و سن آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

 

انتظارات خریداران از ویلای شمال


امکانات ویلا را فراموش نکنید

این نکته را اضافه کنیم که محل ویلا بسیار مهم است و حتما قبل از خرید ویلای شمال اطمینان حاصل نمایید که در محله‌ای امن را انتخاب کرده‌اید، به هرحال امنیت مهم‌ترین چیزی است که به شما امکان می‌دهد سال‌ها با خیال آسوده در شمال رفت و آمد داشته باشید و زندگی کنید.

بهتر است ویلا را به حیث امکانات محافظتی نیز مورد بررسی قرار دهید و در صورتی آن را برای خرید انتخاب نمایید که از این حیث مجهز است، احتمالا شما هم دوست دارید در ویلای خود حریم خصوصی‌تان محفوظ بماند. به داخل ویلا برویم، فراموش نکنیم چنین جایی باید مملو از آرامش و حال خوب باشد، حتما امکانات داخلی را بسنجید و آن را جدی بگیرید.

از دکوراسیون و دیزاین داخلی ویلا گرفته تا مواردی چون تعداد اتاق خواب، تعداد طبقه، زاویه تابش آفتاب، اندازه سقف‌ها. سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی ویلا را دست کم نگیرید، وضعیت لوله‌کشی ساختمان را به دقت بررسی کنید،

اگر برایتان اینترنت و چنین قابلیت‌هایی مهم است وضعیت آن‌ها را بررسی کنید، ممکن است برخی ویلاها به دلیل موقعیت مکانی خاصی که دارند آنتن دهی ایده‌آلی نداشته باشند و اینترنتی پر سرعت آن گونه که مدنظرتان است را در اختیارتان قرار ندهند، بنابراین همه این موارد را به خوبی در نظر بگیرید.
شاید زمانی که تصمیم می‌گیریم در شمال ویلایی داشته باشیم تنها قیمت را می‌سنجیم و ساعت‌ها حساب کتاب می‌کنیم تا بتوانیم نهایتا به این سؤال پاسخ دهیم که آیا شرایط خرید ویلای شمال را داریم یا نه، اما واقعیت این است که معیارهای بسیار مهم‌تری برای انتخاب وجود دارند و بدیهی است که توجه به آن‌ها بسیار مهم است. اگر تمام موارد را در نظر بگیرید در نهایت ویلایی خریداری خواهید کرد که با تصورات همیشگی‌تان کاملا هماهنگ است.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.