فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

آشنایی با انواع کف‌پوش قابل استفاده در ویلا

کدام کف‌پوش برای استفاده در ویلا مناسب‌تر است؟

کاملا مشهود است که ساختمان‌سازی در حال تبدل است و تحول. مصالح ساختمانی مدام در حال تغییرند و آن‌چه امروز به کار گرفته می‌شود مدتی بعد جایش را به نمونه‌ای جدیدتر و بدیع‌تر تقدیم می‌کند. این اما تمام ماجرا نیست، زیباسازی فضای داخلی ویلا و البته خارجی پای موارد جدیدی را به صنعت ساختمان باز کرده است. آن زمان که تصمیم می‌گیریم ویلایی را احداث کنیم و زندگی را در چنین محیطی آغاز نماییم بی‌تردید مایلیم زیباترین و لوکس‌ترین عناصر را در ساختش به کار بگیریم، در چنین شرایطی حتی انتخاب یک کف‌پوش هم نقش تعیین کننده‌ای بر زیبایی نهایی خواهد گذاشت و جلوه پایانی را دستخوش تغییر خواهد کرد.

امروز قرار است پیرامون کفپوش ویلا صحبت کنیم، انواعش را نام ببریم و جزئیاتش را تشریح نماییم. با بانیان مسکن همراه باشید.

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

برای کف پوش ویلا کدام انتخاب کنیم:

برای کف پوش سالن و اتاق‌های ویلا می‌توان از متریالی چون پارکت، لمینت، سرامیک و سنگ استفاده کرد.
می‌خواهیم متریال فوق را مورد بررسی قرار دهیم و از مزایا و معایبش بگوییم، حال انتخاب با شماست.

پارکت:

مزایای پارکت؛
طبیعی- حس خوب هنگام راه رفتن- دمای مناسب و ملایم- لغزنده نیست- نصب آسان

معایب پارکت؛
مراقبت ویژه- در برابر رطوبت، دما و حشرات آسیب پذیر- نیاز به جلا و سمباده به مرور زمان- قابل اشتعال- احتمال صدا هنگام راه رفتن

لمینت:

مزایای لمینت؛
حس عالی هنگام راه رفتن- دمای ملایم و مناسب- عایق صوت- بدون لغزندگی- نصب و تعویض راحت

معایب لمینت؛
قابل شستشو نیست- در برابر رطوبت آسیب پذیر است- خطر اشتعال- نامناسب برای سیستم گرمایش از کف

سرامیک:

مزایای سرامیک؛
عمر بالا- نظافت راحت- تنوع جنس و رنگ و قیمت

معایب سرامیک؛

نصب با زمان بالا- در برابر ضربه مقاومت کمی دارد

سنگ:

مزایای سنگ؛
لوکس و زیبا- طبیعی- عمر بالا- نظافت راحت- به مراقبت خاصی نیاز ندارد- مناسب برای سیستم گرمایش از کف

معایب سنگ؛
قیمت گران- نصب زمان بر- وزن بالا

کف پوش اپوکسی:
جدیدترین نوع کف پوش و یکی از زیباترین و جذاب‌ترین متریال در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود.
در این میان کف پوش اپوکسی سه بعدی جلوه‌ای خاص به فضای خانه‌های مدرن امروزی می‌دهد.

 

کف پوش اپوکسی

مروری بر انواع کف‌پوش ویلا

کف‌پوش‌ها انواع متفاوتی را شامل می‌شوند، هم به حیث جنس متفاوتند و هم از نظر طرح. از آن جا که طرح کف‌پوش‌هایی که انتخاب می‌کنید کاملا وابسته به سلیقه شماست آن را بر عهده خودتان می‌گذاریم و به سراغ جنس کف‌پوش می‌رویم.

برخی از کف‌پوش‌ها از جنس چوب هستند و درون این کف‌پوش‌ها گره‌هایی از نوع بافت‌دار و یا موازی به چشم می‌خورد. نوع چوب استفاده شده در ساخت چنین کف‌پوش‌هایی متفاوت است. برای ساخت کف‌پوش‌های ساده از چوب درختانی چون کاج یا صنوبر استفاده می‌کنند که به حیث قیمتی ارزانند و مناسب برای خرید قلمداد می‌گردند، به چنین نمونه‌هایی کف‌پوش‌های نرم گفته می‌شود. عموما آن جا که لفظ ارزان به میان می‌آید انتظار کیفیت بالا چندان منطقی نیست، این اصل در بحث کف‌پوش‌ها نیز وجود دارد، به عنوان نمونه کف‌پوش‌های تولید شده از چوب صنوبر و کاج به رغم این که مقرون به صرفه هستند اما به حیث کیفیتی حرفی برای گفتن ندارند از این رو چنان‌چه کف‌پوش را قرار است در قسمت‌های پر رفت و آمد ویلا به کار بگیرید این نوع کفپوش کاملا منتفی است.

 

برای چنین محیط‌های پرترددی چون آشپزخانه، استفاده از کف‌پوشی از جنس چوب بلوط یا درخت افرا کاملا مناسب و شایسته است این نوع کف‌پوش‌ها به کف‌پوش‌های سخت معروفند. هر نوع کف‌پوش فارغ از این که نرم است یا سخت، دارای درجه کیفیت متفاوتی می‌باشد. آن نمونه که درجه یک خطاب می‌گردد گره‌های بیشتری دارد و براق‌تر است از این رو اغلب در قسمت‌های مهم‌تر ویلا همچون نشیمن به کار گرفته می‌شود حال آن که در اتاق ویلا از نمونه درجه دو هم می‌توان استفاده کرد. پیش از آن که بحث کف‌پوش‌های چوبی را به پایان ببریم این را اضافه کنیم که نوع چوب‌های استفاده شده در ساخت کف‌پوش تنها به همین چند مورد محدود نمی‌شود، به عنوان نمونه چوب بازیافته و چوب بامبو از دیگر نمونه‌های مطرح هستند که با کاربردهای وسیعی در ساخت کف‌پوش ویلا همراهند.


کاشی‌های بزرگ، نمونه‌ای دیگر از انواع کف‌پوش

اگر قصدتان استفاده از کاشی بزرگ به عنوان کف‌پوش است خیال‌تان راحت باشد، تنوع زیادی در انتظارتان است، دستتان برای خرید کاملا باز است و هر آن چه طلب کنید در بازار مشاهده خواهید کرد. با توجه به سایز بزرگ چنین کاشی‌هایی، پاک کردنشان کار سختی نیست هر چند پیاده‌سازی و اجرای این نوع کف‌پوش، تبحر و تخصص بیشتری نیاز دارد.

 

کف‌پوش سرامیکی ویلا

 

چوب‌پنبه، یک عایق صوتی

با انتخاب این نوع کف‌پوش با یک تیر دو نشان خواهید زد، هم ویلای‌تان را ظاهری متفاوت می‌بخشید و هم از یک عایق صوتی بهره می‌برید. این نوع کف‌پوش در مقایسه با سرامیک و یا حتی پارکت القاکننده حس بهتری هنگام راه رفتن است.


پارکت و سرامیک، دو نمونه محبوب

 

کف‌پوش پارکت ویلا


به یکی از محبوب‌ترین انواع کف‌پوش رسیدیم. بهتر است همین‌جا بحث کف‌پوش سرامیکی را هم به میان بکشیم. سرامیک و پارکت از مطرح‌ترین‌های حال حاضرند، هر دو تنوع بالایی دارند، به راحتی تمیز می‌شوند و هیچ کدام حساسیتی به هنگام راه رفتن ایجاد نمی‌کنند.

با این حال سرامیک براق‌تر است، هر چند امکان لیز خوردن بر چنین کف‌پوش‌هایی وجود دارد. ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که کف‌پوش سرامیک عموما در فصل تابستان بسیار سرد می‌شود و در زمستان خیلی گرم، همین عدم تعادل دمایی سبب شده به گفته متخصصان راه رفتن بر کف‌پوش سرامیک با کمردرد و بیماری‌های این چنینی همراه گردد حال آن که پارکت این طور نیست و دمای کاملا متعادلی دارد، همچون سرامیک عوارض ندارد و به نسبت دیگر کف‌پوش‌ها نرم‌تر است. این طور بگوییم به رغم این که پارکت‌ها نرم و گرمند، سرامیک‌ها سرمای زیادی دارند، از طرفی پارکت‌ها عموما از جنس چوبند این در حالی است که سرامیک سنگ است و همین امر سبب شده در مقایسه با پارکت شکننده‌تر قلمداد گردند و نیازمند مراقبت بیشتری باشند.

پارکت‌ها به عنوان کف‌پوش چوبی ماندگاری بالایی دارند، چنان‌چه دوست دارید تا سال‌ها از خرید مجدد کف‌پوش بی‌نیاز باشید پارکت گزینه خوبی برای انتخاب است. لازم به توضیح است که سرامیک طرح چوب نیز در بازار وجود دارد عموما این نوع سرامیک برای استفاده در آشپزخانه و محیط‌های مرطوب (مکانی که امکان استفاده از کف‌پوش چوبی در آن وجود ندارد) توصیه می‌گردد.


آن‌جا که قیمت کف‌پوش مهم می‌شود

قیمت همیشه چالش برانگیز و جدال آفرین بوده است. چنانچه به عنوان خریدار کف‌پوش ویلا، قیمت برایتان فاکتور مهمی است بی‌تردید بهترین انتخاب لمینیت خواهد بود. به رغم این که لمینیت به حیث ظاهر تفاوت چندانی با کف‌پوش چوبی ندارد اما ارزان‌تر به فروش می‌رسد و کاملا بادوام و قابل اطمینان است. لمینیت نیز بر چند نوع است و می‌توان آن را در طرح‌های مختلف خریداری کرد. لمینیت‌هایی که در دو طرح سنگ و چوب طراحی شده‌اند مقاوم‌ترند از این رو پیشنهاد می‌کنیم در مکان‌های پر رفت و آمد از این نوع لمینیت‌ها استفاده کنید.

 

کف‌پوش ویلا

 

اما کف‌پوش‌های مناسب برای فضای باز
استفاده از کف‌پوش تنها در بخش داخلی ویلا متداول نیست و در فضای بیرونی ویلا نیز انواع کف‌پوش به کار گرفته می‌شود که این امر تاثیر بسیار زیادی در خرید ویلا و فروش ویلا دارد. از آن‌جا که فضای بیرون ویلا در برابر تابش شدید خورشید و البته باران‌های عدید قرار دارد نوع کف‌پوش انتخابی باید درجه یک و مرغوب باشد.

فضای بیرون ویلا بخش‌های متفاوتی را شامل می‌شود، چنان‌چه قرار است از کف‌پوش برای قسمت‌های پرتردد همچون ورودی استفاده شود، بهتر است از کف‌پوش بتن، کاشی‌های محکم و یا سنگ فرش استفاده شود. سنگ فرش‌ها تنوع زیادی دارند و از موارد محبوبند. آجر کفپوش نمونه دیگری برای استفاده در فضای بیرون ویلاست، عموما آجر فرش‌ها با رنگ قرمز، خاکستری تیره، زرد و قهوه‌ای مشاهده می‌شوند.
کاشی‌ها از دیگر موارد موجودند، بهتر است کاشی‌هایی که به عنوان کف‌پوش در حیاط ویلا استفاده می‌کنید صاف نباشند. با توجه به رطوبت و پربارانی شمال، با هر باران چنین کف‌پوش‌هایی خیس و لیز خواهند شد.
سنگ فرش بتنی از محکم‌ترین نمونه‌های موجود است، با توجه به برجستگی‌هایی که دارد برای استفاده در حیاط ویلا بی‌مثل است ضمن این‌که نفوذناپذیر تلقی می‌شود و آب و موارد این چنینی را پس می‌زند.

 

کف‌پوش مناسب فضای باز

 

صحبت پایانی

کف‌پوش یا پارکت بخشی از زیبایی ویلاست، فارغ از این که قرار است کف‌پوش را برای داخل ویلا و یا محیط بیرونی آن خریداری کنید سعی نمایید حتی‌الامکان بهترین کیفیت را انتخاب کنید و جنسی مرغوب تهیه نمایید.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.