فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

آشنایی با نشیمن ویلا و وُید

از نشیمن ویلا تا وید

آشنایی با نشیمن ویلا و وید

وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی ویلا می‌شود گوشمان را تیزتر می‌کنیم.
به رغم این‌که تصور ما و شما از ویلا مکانی است بزرگ و وسیع، این روزها ساخت ویلا به زمین‌های کوچک هم سرایت کرده و کثیری از افراد اصرار دارند در کمترین متراژ هم که شده یک ویلای شیک و باشکوه بالا ببرند. فارغ از این‌‌که ویلا کوچک است یا بزرگ، باید خوب طراحی شده باشد اما مقصود از طراحی خوب چیست؟

امروز می‌خواهیم از وید (void) بگوییم و درخصوص نشیمن ویلا صحبت کنیم. در این مقاله بهترین‌ها را برایتان کنار گذاشته‌ایم، لطفا با ما همراه باشید.

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

 

ویلای شمال، از رؤیا تا واقعیت

شاید شما هم آرامش را در دورترین نقاط دنیا رصد می‌کنید یا زیبایی‌های ممتد را منحصر به جنگل هاوایی و جزایر موریس می‌دانید. اما چرا این‌قدر دورش می‌کنیم؟ نیم‌نگاهی به شمال کافی است تا مطمئن شویم آرامش را می‌توان وامدار طبیعت شمال بود، می‌شود با اختیار کردن ویلایی در شمال هم آسایش و زیبایی را خرید و حس راحتی را به کمال رساند.

حال که قرار است ویلایی را در شمال خریداری یا احداث کنیم باید بدانیم توجه به برخی قسمت‌ها از واجبات است. در واقع آن‌چه به امیدش مسافت‌های طولانی طی می‌کنیم و جاده‌های طویل پشت سر می‌گذاریم باید فراهم کننده راحتی و آرامش باشد اما چگونه؟

 

ووید در ویلا

آن‌جا که ساخت ویلای شمال چالش برانگیز می‌شود

بارها گفته‌ایم و گفته‌اند که ساخت ویلا پیرو قواعد زیادی است، از برجسته‌ترین قواعد مذکور می‌توان اقلیم منطقه را نام برد. زمانی که نام شمال به میان می‌آید با چالشی دست به گریبان می‌شویم به نام رطوبت. این رطوبت که با خطه شمال پیوند ناگسستنی دارد و گویا دست بردار هم نیست سبب شده طراحی ویلا با اتکا بر همین موضوع رقم بخورد در واقع، هر طرح و معماری که در سر می‌پرورانیم باید جوری پیاده‌سازی شود که در نهایت آن‌چه عایدمان می‌گردد ویلایی باشد شیک و مقاوم به رطوبت.
با فرض این که چنین موردی را سرلوحه کارمان قرار داده‌ایم به سراغ بحث اصلی می‌رویم.

 

 

ویلای دل باز!
حتما شما هم شنیده‌اید که می‌گویند فلان مکان چقدر دل باز است، بعد که دقیق می‌شوید می‌بینید اتفاقا بزرگ متراژ هم نیست اما به گونه‌ای ساخته شده که در نگاه نخست فضای بزرگ و وسیعی را در ذهن متجلی می‌کند. در مقابل ویلاهایی قرار دارند که با وجود اختصاص فضای زیاد، به سرعت ما را دل‌زده می‌کنند و به اصطلح قلبمان می‌گیرد، این جاست که اهمیت طراحی داخلی نمود پیدا می‌کند و در می‌یابیم استفاده مناسب از فضا‌هایی که در اختیارمان قرار دارد چقدر اساسی است و چقدر حائز اهمیت.

 

اتاق نشیمن ویلا، بایدها و نبایدها

 

اتاق نشیمن ویلا


اتاق نشیمن، همان جایی است که دورهمی‌هایمان را وامدارش هستیم، مکانی برای گپ و گفت‌های صمیمی با مهمانان و مهم‌ترین‌های زندگی. ضرورت طراحی منحصر به فرد این قسمت طبیعتا بر کسی پوشیده نیست. برای نشیمن ویلا می‌بایست فضای مناسبی در نظر گرفت، به طوری که حس راحتی را به مهمانان القا کند و دست میزبان را برای پذیرایی از مهمانانش باز بگذارد (این روزها عموما با کوچک کردن متراژ ویلاها، به وفور مواردی مشاهده می‌شوند که اتاق نشیمن و سالن پذیرایی ویلا یکی است).

حالا که بحثش به میان آمد بهتر است آن را کامل کنیم، اتاق نشیمن و پذیرایی دو قسمت متفاوت از ویلا هستند در واقع نشیمن فضایی است نیمه خصوصی برای صحبت‌های دوستانه و اتاق پذیرایی محلی است برای پذیرایی از مهمانان با این حال همان‌طور که گفتیم در طراحی‌های امروزی بیشتر مواقع به ادغام این دو قسمت می‌پردازند.

نشیمن مکانی است مرکزی، جایی که انتظار می‌رود با مهم‌ترین بخش‌های ویلا ارتباط داشته باشد، نشیمن ویلا در صورتی درست طراحی شده که از طریق آن بتوان مستقیما با اتاق خواب و غذاخوری در ارتباط بود، به علاوه نشیمن ویلا را طوری احداث می‌کنند که با ورودی ویلا ارتباطی غیرمستقیم داشته باشد.

از این‌ها که بگذریم به میزان نور می‌رسیم، مسئله‌ای که نادیده گرفتنش جایز نیست، می‌توان ادعا کرد پنجره ویلا پای ثابت اتاق‌های نشیمن ویلاست و دور نشیمن‌های بدون پنجره را باید یک خط قرمز کشید.
فراموش نکنیم جهت تابش نور در ویلای شمال به اندازه خود مهم است، پس تمرکز بیش از حد نور در اتاق نشیمن هم می‌تواند خالق شرایط بدی باشد در مجموع مناسب‌ترین نور را برای اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی ویلا، نور جنوب و جنوب شرقی معرفی می‌کنند.

بازی با نور این روزها متداول شده به طوری که استفاده از نورهای رنگی در اتاق نشیمن اثری شگرف به جا می‌گذارد و زیبایی را دو چندان می‌کند پس با صرف کمی سلیقه باز هم می‌توانیم توپمان را گل کنیم و کاری کنیم کارستان!
قرق کردن نشیمن ویلا با مبلمان شیک، کتاب‌خانه‌ای باشکوه و وسایل دکوراتیو خیره کننده، به مکانی منتهی می‌گردد دنج و دوست داشتنی. می‌توان با استفاده از گل و گیاهان سبز، زیبایی نشیمن را برجسته کرد و هوای خوب شمال را به رخ کشید.

 

وید، خلق فضایی باز در ویلا

 

فضای باز در ویلا


معماری و طراحی‌های داخلی ویلا تشنه خلاقیت و نوآوری است که فعالان این عرصه ثابت کرده‌اند حرف‌ها برای گفتن دارند و دستاوردها در چنته.
وُید که برای برخی‌ها نامی است آشنا و برای خیلی‌ها واژه‌ای است نامأنوس، یکی از همین نوآوری‌های بدیع است که زیبایی ویلا را به اوج می‌رساند.
اگر خاطرتان باشد پیش‌تر اشاره کردیم ویلاهایی که دل‌باز به نظر می‌رسند الزاما بزرگ یا وسیع نیستند در واقع این طراحی هوشمندانه است که سبب می‌شود ویلایی را دل‌باز تصور کنیم یا بالعکس کوچک بپنداریم. ایده وید نیز به همین مسأله اشاره دارد، استفاده از وید سبب می‌شود یک ویلا را بزرگ‌تر متصور شویم که دلیلش به طراحی باز سقف در وید بر می‌گردد.
به تصویری که در ادامه آمده توجه کنید، با ایجاد سقفی باز، فضا بزرگ‌تر به نظر رسیده ضمن این که مشاهده دیگر طبقات راحت گشته است، و این یعنی کاری هوشمندانه و البته هنرمندانه.

 

صحبت پایانی بانیان مسکن
می‌گویند هر گردی گردو نیست، پس باید بپذیریم هر ویلایی نیز مکانی زیبا و خارق‌العاده نخواهد بود. دستیابی به ویلایی باشکوه نیازمند توجه به نکات ریز و درشت است که دو مورد از آن‌ها را در این مقاله به رشته تحریر درآوردیم.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.