فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

محوطه ویلا، از چمن مصنوعی تا طبیعت زنده

چگونه یک ویلای باشکوه با محوطه بهشتی در شمال داشته باشیم؟

نکاتی کلیدی در مورد محوطه ویلا، نگهداری فضای سبز ویلا، محوطه ویلای شمال

 

تصور ما از یک ویلای رویایی در شمال ایران چیست؟ مگر غیر از این است که ویلا را با نمای بیرونش به داوری می‌نشینیم؟ اگر محوطه‌سازی یک ویلا باب میل‌مان نباشد خیلی راحت آن را پس می‌زنیم و بی‌خیالش می‌شویم.
فرض را بر این می‌گذاریم که ویلایی باشکوه خریده‌اید، آیا بدون نگهداری فضای سبز ویلا و بدون توجه به محوطه ویلا، آن مکان همیشه سرسبز خواهد ماند؟

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال


شکوه ویلا خریداری شده شما در شمال در محوطه‌اش خلاصه شده

استشمام بوی چمن تازه و طراوت طبیعت شمال
به رغم این که نمی‌توان از امکانات و تجهیزات ویلا غافل بود، نمی‌توان اهمیت دکوراسیون داخلی ویلا را ناچیز شمرد یا ضرورت بکارگیری تکنولوژی‌های بدیع را دست کم گرفت با این حال باید بپذیریم نمای خارجی ویلا اولین تیری است که می‌تواند به نشانه رود. همه ما با مشاهده محوطه ویلای لوکس در شمال پیش‌بینی می‌کنیم چنین شکوهی به قسمت‌های درونی ویلا هم سرایت کرده و نتیجه می‌گیریم ویلا ارزش خرید را دارد.

 

همه چیز از محوطه ویلا شروع می‌شود

پیش از آن که بحث محوطه ویلای شمال را استارت بزنیم بد نیست اشاره‌ای داشته باشیم به مسئله محوطه‌سازی (LandScaping) در کلان شهر‌ها و اقصی نقاط کشور.

مدتی است وارونگی هوا در شهرهای بزرگ دردسرساز شده و مشکل آلودگی همه را بر آن داشته به فکر چاره‌ای باشند و راه کاری بیاندیشند، افراد زیادی به میدان آمده‌اند بلکه بتوانند این آلودگی را پس بزنند و راه نفس کشیدن را ساده‌تر کنند اما به نظر می‌رسد آن که زورش از همه بیشتر است وارونگی هواست.

 

محوطه ویلا در یک ویلای خریداری شده در شمال

 

کشاکش وارونگی هوا و محوطه سازی
از آن جا که توسل به فضای سبز همیشه جواب داده، این بار نیز نگاه‌مان را به گیاهان معطوف ساختیم و پای گیاهان را به این مسئله باز نمودیم که خوشبختانه باید بگوییم در این مورد هم می‌توانیم به گیاهان به عنوان یک ناجی ارزشمند دل خوش باشیم و دستشان را به نشانه برنده بودن بالا ببریم.


روف‌گاردن یا بام سبز نمادی از همین ماجراست، پشت بام‌هایی که زیر گل غرق شده‌اند و توسط گیاهان قرق گشته‌اند، با این هدف که اکسیژن تولید کنند و آلودگی را به غل و زنجیر بکشند.
حذف آلودگی یک روی سکه است و خلق فضایی دلنشین روی دیگر سکه. بهتر است بحث را به سمت شمال کشور سوق دهیم، جایی که زیبایی اولویت اصلی است در این زیباشهر نیز محوطه‌سازی امری غیرقابل اغماض به شمار می‌رود اما چرا؟ جوابش همانی است که بدان اشاره کردیم، پاسخ این است: زیبایی نخستین اولویت خطه شمال محسوب می‌شود.

 

 

محوطه‌سازی با ویلای شمال گره خورده

محوطه ویلا ویترین ویلاست، بنابراین این که چگونه چنین ویترینی را مزین می‌کنیم و جلا می‌دهیم در جذب دیگران اثرگذار است. هرچند ویلا فروشگاه نیست و هدف هم تبلیغ نخواهد بود با این حال خلق محیطی زیبا حال خودمان را بهتر می‌کند و چه بسا بر حال رهگذران هم اثرگذار باشد.

 

محوطه‌سازی تنها زیباسازی ویلا نیست!

ما نیز با شما هم عقیده‌ایم هدف از محوطه‌سازی، ساخت فضایی است زیبا، با این حال این دومینو به همین جا ختم نمی‌شود. شنیده‌اید می‌گویند اول ایمنی بعد کار؟!

این جا هم باید بگوییم اول ایمنی بعد زیبایی! بهتر است کمی شفاف‌سازی کنیم، زمانی که از محوطه ویلا سخن به میان می‌آوریم مقصودمان صرفا خلق زیبایی شگرف بدون توجه به اصول و قواعد نیست، منظورمان ارائه منظره‌ای خیره کننده با اتکا بر استانداردهای اصولی و استناد به نکات ایمنی است، مثلا استخر را باید بر اساس قواعدی ساخت یا سنگ‌فرش‌ها را اصولی پیاده‌سازی نمود.
محوطه ویلای شمال تنها با کاشت گیاه به دست نمی‌آید، آبیاری‌های مداوم می‌خواهد و مراقبت‌های بی‌وقفه، بنابراین آن زمان که ویلایی را در کمال زیبایی خریداری می‌کنید اگر آن را به امان خدا رها کنید چه بر سرش می‌آید؟

 

محوطه ویلا، نیازمند توجهی ویژه

معمولا در محوطه ویلا از گونه‌های متفاوت گیاهان استفاده می‌شود، این گیاهان وابسته به تغییرات دما، میزان بارش باران یا حتی رطوبت ممکن است دست‌خوش تغییر گردند بنابراین بدیهی است مراقبت پیوسته از آن‌ها امری است ضروری.

حتی کوتاهی و بلندی روزها هم می‌تواند رشد گیاه را متوقف سازد یا بر روندش اثرگذار باشد به همین خاطر است که می‌گوییم خرید ویلایی سرسبز شما را در راه رسیدن به تجربه محیطی ناب یاری نمی‌کند و نگهداری فضای سبز ویلا واقعا حیاتی است.

آرایش گیاهان را جدی بگیرید

می‌توانید ایده‌های زیادی را پیاده سازی کنید، می‌شود درختان و گیاهان را آرایش کرد و زیبایی خاصی به آن‌ها بخشید.
در نظر داشته باشید اگر خیلی کم به ویلا سر می‌زنید و راه‌هایی چون آبیاری قطره‌ای و مواردی از این دست نیز قابل اجرا و پیاده‌سازی برای نگهداری فضای سبز ویلا نیست، می‌توانید از چمن مصنوعی استفاده کنید، با این روش دست کم خیال‌تان راحت است هر وقت به ویلا سر می‌زنید با محیطی بی‌روح و خشک مواجه نمی‌شوید.

 

محوطه سازی ویلا با باربیکیو و برکه

محوطه سازی ویلا با باربیکیو و برکه


محوطه ویلا را می‌توان محصور در جلوه‌های زیبا ساخت می‌توان از نهر استفاده کرد یا از سنگ‌فرش‌های رنگی، می‌توان به باربیکیو متوسل شد یا به آب‌نما، یا آلاچیقی منحصر به فرد، می‌توان رواق‌های جذاب به کار گرفت و خلاصه به هر راهی برای زیباسازی محوطه ویلا تمسک جست.

 

مصالح ساختمانی مورد نیاز جهت خلق و ساخت محوطه ویلا

اگر خاطرتان باشد در مقاله‌های قبل بارها در خصوص مصالح ساختمانی مناسب جهت احداث ویلای شمال صحبت کردیم، اما مصالح قابل استفاده در امر محوطه‌سازی بحثش جداست و کاملا متفاوت است، به طور کلی، آشنایی با مصالحی که می‌توان آن‌ها را بکار گرفت تا محوطه‌ای خلق کرد زیبا و ناب، از واجبات است. این مصالح می‌بایست به گونه‌ای باشد که رطوبت شمال را تاب بیاورد و در مقابل عواملی هم‌چون تغییرات آب و هوایی آخ هم نگوید.

 

نورپردازی‌های خیره کننده

نورپردازی در محوطه ویلا


بخشی از محوطه‌سازی ویلا شامل نورپردازی‌های اصولی و طبق قاعده می‌شود، بازی با نور و رنگ‌های متنوع، یک‌نواختی را از بین می‌برد و نگاه‌ها را معطوف می‌سازد علی‌الخصوص زمانی که این شم هنرمندانه در فضایی به کار گرفته می‌شود به زیبایی ویلا و به سرسبزی شمال.

اجرای این کار وابسته به استفاده از انرژی برق است و توجه به این نکته ضروری به نظر می‌رسد که عدم بکارگیری صحیح برق، هزینه‌ها را به سقف می‌رساند بنابراین نیاز است به این قسمت نیز دقت اساسی داشته باشید.

 

صحبت پایانی

ویلا مکانی است باز، جایی که می‌توان زندگی را عمیقا حس کرد، مکانی که می‌شود هوا را نفس کشید، عطر گل را تا عمق وجود استشمام نمود، جایی که می‌توان بلند خندید، سریع دوید، آن‌جا که می‌شود ساعت‌ها تمشک چید و زیر درخت پرتقال دراز کشید.
شمال ایران جایی برای تجربه زندگی دوباره است، به شرط آن که نگهداری فضای سبز ویلا را جدی بگیریم، مراقبت از آن را در دستور کار قرار دهیم و به همان اندازه که زیبایی ویلا برای‌مان مهم است در این راستا بکوشیم.

پس در هنگام خرید ویلا در شمال حتما توجه ویژه ای به محوطه آن داشته باشید

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.