فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

هر آن‌چه نیاز است درباره دریافت کد رهگیری بدانیم

 کد رهگیری چیست؟

گرفتن کد رهگیری شیوه‌ای است نوین، روشی که در جهت بهبود فرآیند اجاره و فروش ملک مورد استفاده قرار می‌گیرد. کد رهگیری به طرفین معامله ملک این اطمینان را می‌دهد که ملک در کمال اطمینان به فروش می‌رسد و هیچ نگرانی از بابت کلاهبرداری در این زمینه وجود ندارد.

افرادی که تجربه زیادی در خرید و فروش ویلا ندارند بیشتر نگران این هستند که نکند کلاه سرشان برود، کد رهگیری املاک اطمینان و صحت سلامت معامله را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

محاسن دریافت کد رهگیری املاک چیست؟

  • عدم امکان جعل
  • تضمین امنیت معامله
  • شفاف سازی آمار معاملات
  • از فروش هم‌زمان ملک به چند نفر جلوگیری می‌شود.
  • اطلاع از قرارگیری ملک در طرح‌های شهرداری و بدهی به بانک‌ها
  • دارای اعتبار در مراجع قضایی
  • امکان تغییر در قیمت و زمان تحویل یا در اصطلاح دبه در معامله را حذف می‌کند.
  • در صورت دبه کردن هر یک از طرفین، امکان شکایت با کد رهگیری وجود دارد.

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

 

هزینه گرفتن کد رهگیری چقدر است؟

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که هزینه کد رهگیری به عهده کیست ؟ طبق قانون کد رهگیری برای طرفین معامله هزینه‌ای ندارد و به عهده املاک مربوطه است و مشاور املاک طبق خواسته شما موظف به گرفتن کد رهگیری است. هزینه دریافت کد رهگیری بسیار ناچیز است و در سایت ثبت املاک و معاملات کشور قید شده است.
تذکر؛ در بعضی موارد مشاهده شده املاک مربوطه جهت دریافت کد رهگیری هزینه چند صد هزار تومانی از خریدار طلب کرده، در صورت مشاهده چنین وضعیتی مراتب را به اتحادیه مشاور املاک شهرستان مربوطه گزارش و شکایت خود را از املاک خاطی مطرح نمایید.

توجه:

شاید به دلیل فرار مالیاتی مشاور املاک کد رهگیری را به شما ندهد و بگوید لزومی ندارد و شما به آن نیازی ندارید یا بدرد بخور نیست، اما شما کد رهگیری را از او بخواهید تا به شما بدهد، سعی کنید در بنگاه‌های املاک رسمی و معتبر شمال نظیر املاک بانیان مسکن با 30 سال سابقه درخشان و پروانه کسب ارتباط برقرار کرده و معاملات خود را به ثبت رسانید.

 

استعلام کد رهگیری با کد ملی ؟

با مراجعه به سایت ثبت معاملات و املاک کشور و وارد نمودن کد ملی خود و کد رهگیری قرارداد خود را استعلام کنید.

 

خریداران ویلای شمال دقیق‌تر بخوانند

نام کد رهگیری را بارها شنیده‌ایم، اگر تاکنون به بنگاه‌های معاملاتی مراجعه کرده باشید، اگر در راستای معامله ملکی از ویلا گرفته تا خرید آپارتمان اقدام نموده باشید یا با چنین فعالیت‌هایی ولو اندک آشنایی داشته باشید بی‌تردید با شنیدن نام کد رهگیری سری تکان خواهید داد مبنی بر این که با این کلمه نامأنوس و بیگانه نیستید. این مقاله بررسی کد رهگیری را دنبال می‌کند، برآنیم جزئیات موجود در خصوص شرایط دریافت کد رهگیری را بازگو کنیم و چم و خم این کار را روایت نماییم. دوست داریم تا پایان همراهمان باشید.

دریافت کد رهگیری املاک

آن‌چه دریافت کد رهگیری را ضروری می‌سازد

مدتی است نام کدرهگیری بیش از پیش نمود پیدا کرده و برجسته‌تر از گذشته به چشم می‌خورد، چند سالی می‌شود همه جا از دریافت کد رهگیری سخن می‌گویند و بر اهمیتش تأکید می‌کنند. همه چیز به سال 87 بر می‌گردد زمانی که از سوی اتحادیه مشاوران املاک تصمیماتی اتخاذ گردید و قوانینی به تصویب رسید با این مضمون که دریافت کد رهگیری کاملا واجب است و تماما ضروری است.

 

 

سامانه رهگیری چه هدفی را دنبال می‌کند؟

بهتر است پیش از آن که شرایط دریافت کد رهگیری را جزئی‌تر تشریح نماییم نام سامانه کد رهگیری املاک را به میان بکشیم و از ویژگی‌هایش بگوییم. به دنبال الکترونیکی شدن فعالیت‌ها و هوشمند شدن سامانه‌های ملی، اتحادیه مشاوران املاک تصمیم گرفت تغییراتی در حوزه نقل و انتقالات ملکی اعمال کند که این امر به راه‌اندازی سامانه‌ای ختم گردید تحت نام سامانه رهگیری.

غرض از ایجاد سامانه مزبور، شفاف‌سازی اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن است، این کار سبب می‌شود حجم معاملات مسکن برای همه افراد شفاف باشد و مراجع دولتی نیز بتوانند آمارها را به دقت دنبال کنند.

سؤالی که این جا مطرح می‌شود این است که صدور کد رهگیری چه مزایایی به همراه دارد، زمانی که همراه با تنظیم مبایعنامه یک کد رهگیری ارائه می‌دهند کاربر از چه فوایدی سود خواهد برد؟

 

آیا باید کد رهگیری دریافت کنم؟

زمانی که به مشاور املاک در شمال مراجعه می‌کنید تا انتقال سند ویلا یا هر ملک دیگری را در سامانه هوشمند رهگیری ثبت نماید به ازای انجام این کار یک بارکد دو بعدی در بالای مبایعنامه ثبت می‌شود تا به شما این اطمینان را بدهد که شما خریدار واقعی ملک محسوب می‌شوید و فروشنده نمی‌تواند ملک را به دیگری هم بفروشد.

 

آیا در هنگام خرید ویلا یا آپارتمان یا زمین باید کد رهگیری دریافت کنم؟

اطلاعات ذخیره شده در این بارکد شامل اطلاعات کامل فروشنده و خریدار است ضمن این که اطلاعاتی هم‌چون ویژگی‌های ملک را نیز می‌توان از طریق این بارکد پیگیری نمود. لازم به توضیح است که سامانه رهگیری تیر کلاهبرداران را به سنگ می‌زند و دست آنان که خود را زرنگ می‌پندارند و مایلند از هر راهی جهت کسب سودهای کلان استفاده نمایند رو می‌کند.

سامانه رهگیری روی کار آمده است تا فعالیت‌های کاغذی کنار بروند با این هدف که تقلب‌ها و تخلف‌هایی که در لابلای چنین کاغذهایی به چشم می‌خوردند محو شوند و طرفین قرارداد با خیال راحت بتوانند ملکی را خریداری کرده و یا به فروش برسانند.

لازم به توضیح است که مشاهده اطلاعات این مبایعنامه به سادگی از طریق متصل شدن به سامانه رهگیری امکان‌پذیر می‌باشد، ضمن این که اسناد ذخیره شده در این سامانه را می‌توان بار ها پرینت گرفت و در دست داشت.

 

 

با دریافت کد رهگیری شما برنده‌اید!

پیش از آن که دریافت کد رهگیری متداول گردد یا به آن به دید یک قانون نگاه شود، فروشنده به محض این که مطلع می‌شد ملک در حال گران شدن است از هیچ تلاشی برای فسخ کردن معامله فروگذار نمی‌کرد که این امر در حال حاضر با وجود سامانه رهگیری و دریافت کدرهگیری به صفر رسیده است، به واقع زمانی که برای قرارداد یک کد رهگیری صادر می‌شود امکان فسخ آن معامله وجود ندارد و فروشنده به بهانه‌های مختلف نمی‌تواند خریدار را دور بزند یا از تصمیمش منصرف شود.

 

با دریافت کد رهگیری در هنگام خرید ویلا یک معامله امن را تجربه کنید

شرایط دریافت کد رهگیری را تشریح نمودیم، به خاطر داشته باشید زمانی که نقل و انتقال ملک شما منجر به صدور یک کد رهگیری شود آن‌گاه می‌توان در صورت بروز هر مشکلی با این کد در مراجع قضایی حاضر شد و از گفته‌های خود با مدرکی دقیق و صحیح دفاع کرد.

لازم به توضیح است که صدور کد رهگیری تنها در زمان فروش ویلا و یا ملک اتفاق نمی‌افتد بلکه به هنگام اجاره یک ملک هم می‌توان از این کد استفاده نمود در چنین شرایطی بلافاصله پس از این که مدت زمان قید شده در اجاره‌نامه به پایان رسید، موجر می‌تواند از مستاجر بخواهد ملک را تحویل دهد و چنان‌چه مستاجر این امر را نادیده گرفت با توجه به این که کد رهگیری در اختیار موجر است، وی می‌تواند به حکم تخلیه متوسل شود. در شرایط مذکور، کد رهگیری به سادگی صادر می‌شود و در اختیار موجر قرار می‌گیرد.

 

با دریافت کد رهگیری در هنگام خرید ویلا یک معامله امن را تجربه کنید

آیا دریافت کد رهگیری تنها به نفع خریدار است؟

این تنها خریدار نیست که از دریافت کد رهگیری به سود می‌رسد بلکه فروشنده نیز دارای شرایط مشابهی است و می‌تواند از این شرایط به منفعت برسد. چنان‌چه قرارداد در سامانه رهگیری به ثبت رسید و خریدار واحد را دریافت کرد اما از پرداخت پول فروشنده امتناع ورزید، آن‌گاه امکان پیگیری این مسئله از سوی فروشنده وجود دارد و جای نگرانی نیست. هم‌زمان با ثبت ملک در سامانه رهگیری پیامکی توسط طرفین معامله دریافت خواهد شد مبنی بر این که ملک منتقل شده و رسما کار تمام شده است، خود این پیام نیز قابل استناد است و می‌توان به عنوان یک سند بر آن تکیه کرد.

 

صحبت پایانی بانیان مسکن (مشاور شما در خرید ویلا و فروش ویلا در شمال)

بنابراین به عنوان نتیجه‌ای کلی می‌توان این طور گفت، انتقال سند ویلا یا هر ملک دیگری بدون دریافت کد رهگیری کاملا اشتباه است و چنین مبایعنامه‌ای مورد قبول نخواهد بود. بنابراین اگر به عنوان خریدار و یا فروشنده ویلا یا هر ملک دیگری به بنگاه املاکی مراجعه کردید که کد رهگیری در اختیارتان قرار نداد آن محل را ترک کنید و محل دیگری را برای انتقال سند انتخاب نمایید، کدرهگیری یکی از مهم‌ترین و قابل اعتمادترین مواردی است که باید در اختیار شما قرار داده شود تا شما بتوانید در هر شرایطی از حق خود دفاع کرده و با خیال آسوده به همه بگویید صاحب ملک هستید.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.