فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

خرید ویلا در محمودآباد و شناخت این شهرستان

از خرید ویلا در محمودآباد شمال بیشتر بدانیم

اگر نام محمودآباد شمال برایتان آشناست، این مقاله را از دست ندهید

محمودآباد شمال را کمتر کسی است نشناسد، شهری سبز و زیبا که جایی در میان شهرهای شمالی کشور از آن خود نموده و در بالای نقشه خودنمایی می‌کند.
آمده‌ایم تا این بار مشخصات و ویژگی‌های شهر محمودآباد را زیر ذره بین ببریم. لطفا با ما همراه باشید.

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال



شهر محمودآباد شمال، قطب برنج کشور
بوی شالیزار شمال گواه می‌دهد برنجِ شمال از بهترین‌های جهان است.

آن زمان که زمزمه‌هایی از برنج شمال به گوش می‌رسد همه یک صدا کیفیتش را تضمین می‌کنند و مرغوبیتش را فریاد می‌زنند. اگرچه آن‌چه بر زبان می‌آوریم برنج شمال است اما باید بپذیریم برنج شمال طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد و از برنج هاشمی تا نمونه دم سیاه تفاوت‌هاست.

 

محمودآباد

 

از این جا شروع کنیم که شهر محمودآباد یکی از قطب‌های تولید برنج کشور به شمار می‌رود، بنابراین پای ثابت این شهر، شالیزارهای سبز و طبیعت بکر است.

ادعا می‌کنند قدمت شهر محمودآباد آن‌چنان زیاد نیست اما با این وجود باز هم از برخی شهرهای شمالی یک سر و گردن بالاتر است. با این شِمای کلی از شهری که در مازندران رخنه کرده و در دلِ این استان جای خوش نموده، مقاله را پیش خواهیم برد.

 

شرحی جزئی از شهر محمودآباد شمال
در ساده‌ترین تعریف ممکن از محمودآباد، می‌توان آن را در سه واژه خلاصه کرد: ماهیگیری، کشاورزی و البته برنج کاری.

می‌گویند اقتصاد این شهر در سه مورد بالا خلاصه شده و آن جا که نام محمودآباد به میان آید، همه از لذت ماهیگیری در این شهر می‌گویند و ساعت‌ها کشاورزی و برنج کاری‌اش را تحسین می‌کنند.
شهر محمودآباد از غرب با شهرستان نور هم‌جوار است، عموما دو نام محمودآباد و نور را با هم بر زبان می‌آورند و آن جا که محمودآباد مطرح می‌گردد ناخواسته پای شهرستان نور هم به میدان باز می‌شود.

محمودآباد به عنوان شهری که گره خورده با شمال، پنجره‌ای است رو به طبیعت که به واسطه آن می‌توان خود را به دامان طبیعت رساند و چشم دوخت به زیبایی‌های ممتدش.
می‌دانید مهم‌ترین جاذبه گردشگری شهر محمودآباد کجاست؟ ساحل سرخ‌رود، همان که غروب زیبای خورشید را نقاشی می‌کند و طلوعش را به نمایش می‌گذارد.

به واسطه همین ساحل دل‌چسب و چشم‌نواز، شهر محمودآباد بدل شده به مکانی دنج برای تفریحات وقت و بی‌وقت. شهر محمودآباد یعنی شهربازی‌های مجهز، یعنی پارک‌های دنج و روستا‌هایی که جان می‌دهند برای خوش‌گذرانی و تفرج.

 

 

خرید ویلا در محمودآباد شمال

آن زمان که گوشِ جان می‌سپاریم به مزایای و مشخصات بارز محمودآباد، ممکن است به سرمان بزند در این شهر ویلایی بخریم و خود را هر از گاهی مهمان زیبایی‌های آن نماییم. فکر بدی هم نیست بهرحال محمودآباد دریا دارد و جنگل، هم ردی از ساحل در آن مشهود است و هم آثاری از بوته‌های سبز تمشک در آن محسوس.

 

می‌شود خرید ویلای محمودآباد را در پیش گرفت و در این راستا حرکت کرد.

پیش از آن بدانید برای خرید ویلای محمودآباد، مشورت با آنان که در این حوزه دستی بر آتش دارند و شغل و پیشه‌شان برای سال‌ها معامله و خرید و فروش ویلا بوده کاملا ضروری است.

محمودآباد دقیقاً سر جاده ساحلی و در مجاورت دریای خزر واقع شده، هم‌چنین جاده محمودآباد-آمل ارتباط آن را با جاده هراز برقرار کرده و از مهم‌ترین شهرهای اطراف آن می‌توان به شهرستان نور در غرب، آمل در جنوب و سرخ‌رود و فریدون‌کنار و بابلسر در شرق اشاره داشت.

از سال 1328 که شهرداری در محمودآباد شروع به کار کرد، این شهر از محله‌هایی چون آهو محله، توسکا محله، سوراخ مازو، جعفرآباد تشکیل شده‌ و بر اساس اسناد فرمانداری در سال 1354 بخشداری در محمود‌آباد تأسیس گردیده است.

 

محدوده شهرستان محمودآباد، دارای 2 بخش است؛ که شامل 5 دهستان متشکل از 91 پارچه آبادی مسکونی است:
الف- بخش مرکزی؛
1- دهستان اهلم‌رستاق جنوبی، به مرکزیت آزادمون با 23 روستا و مساحت 72 کیلومتر مربع؛
2- دهستان اهلم‌رستاق شمالی، به مرکزیت کلوده با 10 روستا و مساحت 5/54 کیلومتر مربع؛
3- دهستان هرازپی غربی، به مرکزیت خط آهی با 11 روستا و مساحت 22 کیلومتر مربع؛
ب- بخش سرخ‌رود؛
1- دهستان دابوی شمالی، به مرکزیت سرخ‌رود با 22 روستا و با مساحت 62 کیلومتر مربع؛
2- دهستان هرازپی شمالی، به مرکزیت روستای بیشه‌کلا با 25 روستا و با مساحت 64 کیلومتر مربع می‌باشد.

 

محمودآباد کجاست

 

پارک‌های محمودآباد؛
محمودآباد دارای چهار پارک به نام‌های ملت، مرکزی، لاله و طاه‌باز است و طرح سالم‌سازی دریا نیز در آن برقرار است.

 

جنگل‌های معروف محمودآباد؛
دو جنگل معروف در حومه شهر:


1- در سمت شرق جاده آمل-محمودآباد، بوده که به جنگل تشبندان شهرت دارد که به قسمت‌های زیر تقسیم می‌گردد: ترسخی (کراتی)، قلعه جنگل بائوده، کیجاوزان (نهر و جنگل)، آقا شهر و قبرستان آن، وزونرِه (نهر و جنگل)؛ که این جنگل‌ها بعد از انقلاب از بین رفته و به عنوان زمین کشاورزی از آن استفاده می‌شود.
2- جنگل بونده تا شیرکلا (پیتسر)، که از روستای بونده تا برنج‌ده در قسمت غربی مسیر جاده‌ آمل–محموآباد؛ تا روستاهای شهرستان نور متصل است که بعد از انقلاب در اختیار طرح جنگل‌های آستان قدس رضوی قرار گرفته است.

 

صحبت پایانی؛
با این همه زیبایی وصف ناپذیر در محمودآباد شاید به سرتان بزند خرید ویلا در محمودآباد را تجربه کنید یا کمی آن طرف‌تر در سرخ‌رود ویلایی را برای خرید برگزینید، البته مستحضر باشید خرید ویلا در سرخ‌رود می‌تواند به مراتب بهتر باشد ولی به طور کل از لحاظ رتبه محمودآباد و سرخ‌رود در رتبه دوم شهرهای برند مازندران داشته و از لحاظ قیمتی دارای ارزش کمتری هستند و قشر بیشتری از خریداران با مبالغ 200 تا 500 میلیون را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.