فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

آشنایی با مهم‌ترین مراکز گردشگری شمال

به مقصد مازندران حرکت می‌کنیم، از شهرهای مختلف این خطه عبور خواهیم کرد و در حوالی ایستگاه‌های متفاوت توقفی کوتاه خواهیم داشت. غایت اصلی‌مان مروری است بر مهم‌ترین مراکز گردشگری شمال، همان مراکزی که در جان این دیار رخنه کرده‌اند و ذکر خیرشان همه جا به گوش می‌رسد.

 

 

خرید انواع ویلاهای جنگلی در شمال

 

 

آشنایی با مراکز گردشگری شمال

 

پای مهم‌ترین نقاط گردشگری شمال در میان است، سنسورهایتان را فعال کنید!
در آستانه نوروز ایستاده‌ایم، بهار از دور برایمان دست تکان می‌دهد، ما اما بی‌تاب برای رسیدنش!
بلبشویی به راه افتاده، عده‌ای برنامه سفر را ردیف کرده‌اند، برخی اما کماکان مرددند. این مقاله به رشته تحریر در آمده برای آنان که انگشت انتخابشان را بی‌هیچ شک و شبهه‌ای به سمت شمال دراز کرده‌اند، به علاوه تلاشی است جهت کمک به آنان که مرددند بر سر انتخاب. اگر چمدان بسته‌اید و عزمتان برای شمال جزم است یا در چند قدمی تصمیم قاطعانه قرار گرفته‌اید، لطفا همراه باشید با بانیان مسکن.

آونگ انتخاب میان شهرهای مازندران در نوسان است

تا به این جای کار، مرکز ثقل بیشتر مقاله‌هایمان، جنگل بوده است و دریا، این بار کمی فاصله گرفته‌ایم از این دو و بر سکویی ایستاده‌ایم که مراکز گردشگری شمال را نشانه می‌گیرد. باز هم مخاطب اصلی ما مازندران است، همان عزیز دردانه شمال که نامش بی‌تردید به چشممان تکراری است.

پس بیایید با مهم‌ترین مراکز گردشگری مازندران آشنا شویم و طی سفر به این استان از مناطق جذاب و دیدنی آن نیز بهره ببریم.
پیش از آن که اصل ماجرا را به میان بکشیم و مروری داشته باشیم بر مهم‌ترین مراکز گردشگری شمال، لازم است یادآور شویم فاصله شهرهای شمالی به قدری اندک است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان میان شهرهای مختلف سوئیچ کرد یا به زبان خودمانی به گشت و گذار پرداخت، باری! در بحبوحه سفر به شمال، می‌توانید تمام مراکز گردشگری شمال را زیر پا بگذارید و همه آن‌ها را از نظر بگذرانید.

استان مازندران در حدود 58 شهر دارد و اسامی شهرهای مازندران را با توجه به جمعیت و موقعیت آن‌ها به رویت خواهیم رساند، ناگفته نماند مقاله پیش رو در خصوص مناطق گردشگری شمال و به خصوص استان مازندران را به شما معرفی خواهد کرد.

نکته؛

فواصل شهرهای مازندران از هم در حدود 5 تا 15 دقیقه در نهایت خواهد بود و از غرب تا شرق مازندران در حدود 350 کیلومتر است و در این میان شما شاهد شهرهای متعدد با روستاهای متنوعی خواهید بود.

رسما بحث خود را استارت می‌زنیم و نگاهمان را می‌دوزیم به مازندرانی که بی‌اغراق گل سر سبد شمال است.
مازندران، گل سر سبد شمال

دریاچه چورت، یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری شمال

 

دریاچه چورت ساری

 

چورت نام دریاچه‌ای است زیبا که در بطن ساری لنگر انداخته است. دلیل نام‌گذاری‌اش را که جویا می‌شویم از فاصله اندکش با روستای چورت سخن به میان می‌آورند، هر چند عده‌ای بر این باورند نام میانشه، برای این دریاچه برازنده‌تر است و آن را دریاچه میانشه خطاب می‌کنند. زمانی که کشان کشان خود را به حوالی دریاچه می‌رسانیم آن چه در برابر نگاه‌مان قد علم می‌کند درختانی است سبز که تا نیمه غرق در آبند و پرندگانی که با صدای خوش، ورودمان را جشن می‌گیرند. یکه تازی هوای مه آلود کافی است تا حجت بر ما تمام شود و مهر تایید بخورد پای این گفته که دریاچه چورت، از بهترین مراکز گردشگری شمال است.

 

جنگل دالخانی برگ برنده رامسر

 

جنگل دالخانی رامسر

 

نگاهمان را معطوف می‌سازیم به رامسر، به آن جا که جنگلی با نام  جنگل دالخانی خودنمایی می‌کند. می‌گویند قطعه‌ای از بهشت است، احتمالا شما هم در نهایت صحه بگذارید بر این گفته.

این بار هم دلیل نام‌گذاری جنگل را جویا می‌شویم و علتش را نام روستای هم‌جوار این جنگل عنوان می‌کنند. درختان سبز بساطشان را پهن کرده‌اند، این جا همه چیز مهیاست برای همراه شدن با طبیعت، چادر مسافران به راه است، این جا جان می‌دهد برای غرق شدن در سکوت برای زل زدن به طبیعتی که مشابهش کمیاب است.

باز هم به ساری می‌رویم، آبشار اوبن به استقبالمان می‌آید

 

آبشار اوبن ساری

 

اگر طرفدار تمام وقت آبشارید و هوادار شش آتیشه آن، شما هم با ما همراه شوید تا سراغی بگیریم از آن چه آبشار اوبن نام می‌گیرد.
آبشاری است خزه‌ای. عده‌ای بر این باورند اوبن به معنای زیر آب است. نقطه آغاز این آبشار، چشمه‌هایی هستند که اطرافش را احاطه کرده‌اند و مقصدش رودخانه‌ای است که آن را شیرین‌رود نام‌گذاری می‌کنند. آنان که روانه آبشار اوبن می‌شوند بی‌تردید سری هم به روستای میانا می‌زنند، همان که در کنار این آبشار سبز شده است و از دیگر مراکز گردشگری شمال به شمار می‌رود.

دریاچه سد لار، چهارمین مقصد ماست

 

دریاچه سد لار آمل

 

آمل میزبانی ما را بر عهده می‌گیرد
این دریاچه تمام عاشقان فلامینگو را گرد هم جمع می‌کند. دریاچه سد لار، مهد کبک است و گونه‌های جانوری. این جا گیاهان زنجیروار دوشادوش هم قد علم کرده‌اند تا نگاه‌مان را به سمت خود بکشانند و جلوه‌ای رقم بزنند بی‌همتا. به همین جا ختم نمی‌شود، کافی است با دریاچه خداحافظی کنیم و از جمعیت فلامینگوها فاصله بگیریم تا دشتی در مقابلمان رویت گردد که آن را به عنوان بزرگ‌ترین دشت ایران می‌شناسند و برچسب زیباترین را بر پیشانی‌اش حک می‌کنند.

دریاچه سدلار، با آمدن بهار محصور می‌شود با شقایق‌هایی که زندگی را نوید می‌دهند و در زیبایی سردمدارند.

تنکابن به جنگل‌های دوهزار می‌بالد

 

جنگل دوهزار تنکابن

 

این بار هم خود را گره زده‌ایم به جنگلی که به سرسبزی معروف است و در شگفتی طلایه‌دار.
جنگل‌های دوهزار چمن‌زارها و کوهستان‌ها را زیر یک چتر آورده است تا آن‌چه در کانون توجه قرار می‌گیرد هم آب باشد و هم طبیعت، هم گل باشد و هم رودخانه. رودی که در میانه جنگل دوهزار مجذوبمان می‌کند، از کوه الموت قزوین استارت خورده است.

از دیگر مراکز گردشگری شمال که در حوالی جنگل‌های دوهزار جای خوش کرده است، منطقه چالدره است، این بار اگر عازم شمال شدید نگاهتان را به این منطقه هم بدوزید تا سهمیم باشد در زیبایی‌هایی که سقفی برایشان تعریف نشده است.

ییلاق گرسماسر، از دیگر مراکز گردشگری شمال

 

ییلاق گرسماسر رامسر

 

بارها و ماه‌ها شنیده‌ایم که رامسر مراکز گردشگری عدید در چنته دارد، برای آن که ادعایمان را ثابت کنیم، باری دگر به این خطه روی آورده‌ایم و تصمیم داریم از ییلاق گرسماسر سخن بگوییم که بکر است و دیدنی.

این جا با جنگل دالخانی فاصله چندانی ندارد، آن زمان که این جنگل را نشانه می‌گیرید کافی است کمی جلوتر روید تا مسحور شوید با شگفتی مکانی که ییلاق گرسماسر خطاب می‌گردد. این جا جز زیبایی چیزی به چشم نمی‌خورد، دشت و چشمه و کوهستان همه گرد هم آمده‌اند تا کاری کنند کارستان و شاه‌کاری خلق نمایند منحصر به فرد.

سکوتی ستودنی دشت‌ها را فراگفته و آن‌چه شگفتی را دو چندان می‌کند زمزمه‌هایی است که از زبان پرندگان و حیوانات به گوش می‌رسد. بر فراز تپه‌ها اگر بایستید، رامسر را خواهید دید و تنکابن را. جان کلام این که، ییلاق گرسماسر، مکانی است ناب که جانمان را گره می‌زند با طبیعت و شادابی را در وجودمان تزریق می‌کند.

پرونده این بخش را می‌بندیم و به عنوان حسن ختامش عنوان می‌کنیم مهم‌ترین مراکز گردشگری شمال زیادند با این حال تلاش کردیم مروری داشته باشیم بر آن‌چه در استان مازندران برجسته‌اند و طرفداران زیادی دارند هرچند ناگفته‌ها زیاد است و برای ذکر تمام مراکز گردشگری شمال لازم است بارها بنویسیم و مقاله‌های متنوع به رشته تحریر در آوریم.

صحبت پایانی
ما در بانیان مسکن سال‌هاست سوت آغاز را زده‌ایم و خرید و فروش ویلا در شمال را این بار از قاب اینترنت میسر نموده‌ایم، چنان‌چه با مشکلات مربوط به معامله ویلا دست به گریبانید و با برخی مسائل دشوار دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید بانیان مسکن را میزبانی مشفق برای پاسخ دهی به پرسش‌هایتان بدانید.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.