فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

بازسازی ویلا چیست و چه ضرورتی دارد؟

همه چیز در مورد بازسازی ویلا

بازسازی ویلا چیست و چه ضرورتی دارد؟

در مقاله پیش رو از بازسازی ویلا خواهیم گفت و ضرورتش را کند و کاو خواهیم کرد. پس از مطالعه این مقاله، بازسازی ویلا را نه از نظر لغوی بلکه از حیث عملیاتی درک خواهید نمود و متوجه خواهید شد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با بانیان مسکن همراه باشید.

 

 

خرید آپارتمان در شمال

 

 

بازسازی ویلا

نام بازسازی ویلا به چشممان تکراری است. با هم مروری بر این عبارت خواهیم داشت و اما و اگرهایش را زیر ذره بین خواهیم برد.
بازسازی ویلا با صرفه جویی هزینه گره‌ای کور دارد یعنی اگر مایلیم با هزینه‌ای کمتر صاحب ویلایی درجه یک شویم یکی از گزینه‌های پیش رو بازسازی است به جای ساخت ویلایی جدید.
با این مقدمات، به بطن موضوع اصلی خواهیم رفت و بازسازی ویلا را موشکافی خواهیم نمود.
بازسازی، فرصتی برای خلق ویلایی رؤیایی

 

بازسازی ویلا با بهسازی ویلا چه تفاوتی دارد؟

پیش از هر چیز، ضروری دیدیم مقایسه‌ای داشته باشیم میان دو واژه بهسازی ویلا و بازسازی و این دو مورد که گاها به اشتباه در جای یکدیگر استفاده می‌شوند را با جزئیات بیشتر از نگاه بگذرانیم.

 

زمانی که از بهسازی ویلا می‌گوییم، مقصودمان ارتقا ایمنی ویلا در برابر حوادث طبیعی هم‌چون زلزله است. به عبارتی زمانی که دست به بهسازی ویلا می‌زنیم، بیش از هر چیز نیاز است تقویت ساختمان در برابر حوادثی چون زلزله را در کانون توجه بگذاریم و در این مسیر گام برداریم.

 

بهسازی ویلا مهم‌ترین راهکاری است که خسارت‌های وارده در اثر تخریب را به حداقل می‌رساند و تضمین می‌کند حافظ جانمان در برابر عوامل طبیعی باشد. بار دیگر به تمثیل متوسل می‌شویم بلکه بتوانیم حق مطلب را بهتر ادا کنیم.

چنان‌چه سال‌ها پیش، ویلایی ساخته‌اید، بی‌تردید آن ویلا را مطابق با آئین نامه‌های آن زمان بالا برده‌اید، حال آن که در گذر زمان، آئین نامه‌ها دست‌خوش تغییر می‌شوند و جایشان را دو دستی تقدیم به موارد جدیدتر و بدیع‌تر می‌کنند، از این رو انتظار می‌رود ویلایی که 20 سال پیش ساخته شده است، بر اساس آئین نامه‌های امروزی مورد بهسازی قرار گرفته و مقاوم‌تر و مستحکم‌تر گردد.

بهسازی ویلا

 

لازم به توضیح است که لازمه بهسازی ویلا، دست به گریبان شدن با تیرچه‌ها، ستون‌ها و دیگر قسمت‌های داخلی ساختمان است.

و اما بازسازی ویلا
بهسازی ویلا را کنار می‌زنیم و به سراغ مبحثی می‌رویم که بازسازی نام دارد


در وادی امر، اذعان نمودیم، بازسازی ویلا ضرورتی غیرقابل اغماض است که باید در رأس امور جای خوش کند و در صدر جدول گنجانده شود. راستش را بخواهید بازسازی ویلا، بحثش جداست و با بهسازی ویلا، تفاوت‌های فاحشی دارد. برخی عنوان می‌کنند، بازسازی، رشته پول‌سازی است و درآمد کلانی دارد می‌دانید چرا؟ چون این روزها تمایل به بازسازی ویلا به اوج رسیده ضمن این که دائما در حال افزایش است و تقاضا برای آن، تصاعدی بالا می‌رود.

رسالت بازسازی ویلا، متحول سازی نمای داخل ویلاست، آنان که سودای زیباتر شدن طراحی و ظاهر و نمای داخلی ویلای خود را دارند به بازسازی ویلا متوسل می‌شوند تا کاری کنند کارستان و نتیجه‌ای خلق کنند منحصر به فرد.

 

بازسازی ویلا

 

زمانی که صحبت از بازسازی می‌شود هدف می‌تواند بهبود طرحی داخلی باشد یا ارتقای نمای خارجی.

ناگفته پیداست در بازسازی نمای خارجی لازم است هزینه بیشتری کنار بگذاریم و پول گزاف‌تری خرج کنیم. با این حال، آن‌چه هواداران بیشتری دارد، بازسازی ویلا از قسمت طراحی داخلی است به ویژه در شرایط امروزی که همه برای داشتن ویلایی شکیل‌تر دست و پا می‌شکنند و مایل به پیشی گرفتن از دیگرانند.

 

روی آوردن به بازسازی ویلا، در چه مواقعی مرسوم‌تر است؟

عموما زمانی بازسازی ویلا در دستور کار قرار می‌گیرد که سال‌ها از ساخت ویلا در شمال (مثلا 10 سال) می‌گذرد و صاحب ویلا مایل است دستی به سر و روی ویلا بکشد و زیبایی‌هایش را دو چندان کند. به زعم این که بهسازی ویلا، باطن و ساختار داخلی ویلا را نشانه می‌گیرد، بازسازی ویلا رسالتش جداست و به نمای ظاهری بسنده می‌کند با این حال، تجربه ثابت می‌کرده در میان همگان محبوب‌تر است. 

با توجه به این که بهبود ظاهر ویلا، غایت نهایی بازسازی است، مرکز ثقل آن رسیدگی به دیوارها، پنجره‌ها، کاشی‌ها و تمام مواردی است که به چشم می‌آیند و در نخستین نگاه، قابل مشاهده هستند.

 

کدام قسمت‌های یک ویلا مشمول بازسازی می‌شوند؟

پیش‌تر به پنجره‌ها و دیوارها اشاره کردیم و عنوان نمودیم، این چند بخش در کانون توجه قرار دارند.

به عنوان یک نتیجه‌گیری کلی می‌توان اظهار کرد، قسمت‌هایی از ویلا که پس از مدتی رنگ و لعاب خود را از دست می‌دهند و زیبایی ویلا را به قهقرا می‌برند، مهم‌ترین قسمت‌هایی هستند که در بازسازی به کار می‌آیند و عموما برای تحقق بخشیدن به بازسازی، دست به گریبان آن‌ها می‌شوند.

 

چه کسی می‌تواند بازسازی ویلا را انجام دهد؟

آن که در حوزه معماری دستی بر آتش دارد و سال‌ها پنجه در پنجه بازسازی ویلا و تغییر نما و طراحی داخلی ویلا تجربه اندوخته است، بهترین گزینه‌ای است که می‌توان برای بازسازی دست به دامانش شد. در بازسازی ویلا، چشمانمان را بر اسکلت ویلا می‌بندیم و خود را گره می‌زنیم به معماری ویلا به ظاهر ویلا و قسمت‌هایی که تنها برچسب طراحی داخلی می‌خورند.

 

هدف از بازسازی ویلا چیست؟

پیش‌تر مهم‌ترین اهداف بازسازی را برشمردیم و با هم برترین موارد را مرور کردیم. بازسازی ویلا نه تنها با هدف حفظ زیبایی و نمای بیرونی یک ویلا انجام می‌شود بلکه گاها اقدامی است جهت هماهنگ شدن با محله که فضای شهر را زیباتر و مطلوب‌تر می‌سازد.

از عواملی که سبب شده ضرورت بازسازی ویلا نمود پیدا کند و دائما در حال پررنگ‌تر شدن باشد، استفاده از مصالحی در ساخت ویلاهاست که گویا از کیفیت خوب بی‌بهره‌اند و حنایشان دیگر رنگی ندارد.

 

مروری بر مراحل بازسازی ویلا
 

بازسازی ویلا 3 قسمت را شامل می‌شود.

مراحل بازسازی ویلا

 

نخستین پارت، طراحی است. یعنی آنان که در این حوزه حاذقند، دست به طراحی می‌زنند و همه عوامل هم‌چون اقلیم منطقه، بافت شهر و... را در نظر می‌گیرند.

به عنوان دومین گام، لازم است نوع مصالح تعیین گردد و استفاده از مصالحی در دستور کار قرار بگیرد که رسیدن به نتیجه مورد نظر را تسریع می‌بخشد. علاوه بر این که شرایط جوی و آب و هوایی در تعیین مصالح اثربخش است، هزینه، فاکتور مهم دیگری است که انتخاب نهایی را دست‌خوش تغییر می‌سازد.

در گام سوم، نوبت به اجرا می‌رسد و آن‌چه در دست انجام قرار می‌گیرد بازسازی در دنیای واقعی است. بدیهی است تمام فازها بر اساس آن‌چه در مرحله اول طراحی شده است، پیاده سازی و عملیاتی می‌شود.

 

 

صحبت پایانی

شنیده‌اید که می‌گویند هر ویلا، طول عمر محدودی دارد و پس از مدتی نیازمند بهسازی است؟

مصداقش را بارها و ماه‌ها در شمال و دیگر شهرهای کشور مشاهده کرده‌ایم (این مهم در شمال که با رطوبت دست و پنجه نرم می‌کند بیشتر عیان است). همان‌طور که برای هر ویلا، یک طول عمر محدود برآورد می‌شود، نما و ظاهر آن نیز پس از چند سال نیاز به مرمت و بازسازی پیدا می‌کند. به این واسطه، بازسازی همان قانون نانوشته‌ای است که لازم است با خط درشت نوشته شده و مورد توجه همگان واقع گردد.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.