فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

انواع پوشش سقف در ساخت ویلاهای شمال

نگاهی دقیق به پوشش سقف و ضرورت استفاده از آن در ویلای شمال

با هم مروری خواهیم داشت بر آن چه پوشش سقف نام می‌گیرد. فارغ از این که قرار است پوشش سقف را در بخش‌های داخلی ساختمان مورد استفاده قرار دهید یا آن را در خارج از ویلا به کار بگیرید، این محصول را از نظر خواهیم گذراند.

 

خرید انواع ویلاهای جنگلی در شمال

آن چه این بار قرار است پیرامونش صحبت کنیم، پوشش سقف است. فعالان حوزه ساختمان عنوان می‌کنند باید بهترین نوع پوشش سقف را برای خرید انتخاب کرد، در ادامه دلیلش را خواهیم گفت، لطفا با ما همراه باشید.

نگاهی گذرا به محیط اطراف ثابت می‌کند صنعت ساختمان به کلی در حال تحول است، زمانی آن چه در کانون توجه قرار می‌گرفت تنها استقامت و استحکام سازه‌ها بود اما این روزها توأمان با مقاومت، ایجاد ظاهری شکیل و درخور نیز در رأس امور است. در میان تمام شیوه‌ها و ابزارهایی که برای زیباتر کردن ساختمان‌ها و ویلاها وجود دارد، استفاده از پوشش سقف را گلچین کرده‌ایم تا حول این محور، مقاله را به رشته تحریر در آوریم.

 

پوشش سقف، هدف اصلی معماران ساختمان

همان طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، معماران زیبایی را نشانه می‌گیرند تا آن چه در نهایت خلق می‌شود دوست داشتنی و جذاب به نظر برسد. هدف فعالان عرصه معماری تنها آفرینش مکانی زیبا و فریبنده نیست بلکه غایت، خلق اثری است که در کمال زیبایی باز هم مرغوب بوده و تمام عیار به نظر برسد.

 

مزایای پوشش سقف به زبان ساده !

پوشش سقف مورد استفاده می‌تواند داخلی بوده و یا این که خارجی باشد. از مهم‌ترین مزایای پوشش سقف می‌توان مرغوبیت آن را نام برد. آن چه سبب می‌شود بارها بر کیفیت پوشش سقف تأکید کنند اهمیت این مساله است، به عبارتی سقف ویلا بایستی در دراز مدت بی آن که کیفیتش را از دست دهد یا رنگش را ببازد، مقاوم و زیبا باقی بماند، همین عامل سبب می‌شود بارها با جملاتی روبرو شویم که ما را به دقت در انتخاب پوشش سقف دعوت می‌کنند.

 

حتما بخوانید: قرنیز مدرن

 

آن چه لازم است قبل از خرید پوشش سقف بدان دقت داشته باشیم

پیش از خرید پوشش سقف بخوانید: نصب آسان، فاکتوری است که گاه از نظر دور می‌ماند. به زعم این که گروهی این عامل را به دست فراموشی سپرده‌اند اما باید عنوان کرد نصب راحت از مهم‌ترین عواملی است که باید مدنظر قرار بگیرد. صرفا نصب ساده مهم نیست، باید پوشش سقف انتخابی به نوعی باشد که بتوان آن را مطابق با میل و سلیقه معماران نصب نموده و زیبایی‌اش را در معرض توجه گذاشت.

  • پیش از آن که در راستای خرید پوشش سقف گام بردارید دقت داشته باشید که آن چه بر می‌گزینید در مقابل زلزله مقاوم باشد و بتواند نیروهای ناشی از حوادث و بلاهای طبیعی را تاب بیارود.
  • استقامت در برابر حریق و آتش سوزی از دیگر موارد مذکور است که باید مورد توجه واقع شود. حتما پوشش سقف را در صورتی انتخاب نمایید که درجه استقامت بالایی در برابر آتش سوزی و احتراق داشته باشد.
  • چنان چه پوشش سقف را قرار است برای ویلای شمال انتخاب کنید، لازم است نمونه‌ای برگزینید که مطابق و سازگار با آب و هوای شمال است. جان کلام این که برای هر منطقه و هر اقلیمی لازم است نوع خاصی از پوشش سقف خریداری شود که اگر چنین نباشد در بازه‌ای کوتاه، کیفیت چنین محصولی رنگ می‌بازد و مستعد تخریب و تعمیر می‌گردد خلاصه این که تمام رشته‌هایتان را پنبه می‌کند.
  • سعی کنید نمونه‌هایی را برگزینید که زیبایی و استقامت را زیر یک چتر آورده‌اند، به عبارتی هم استقامت قابل قبولی را برایتان به ارمغان می‌آورند و هم این که در چنته خود زیبایی را هم دارند.
  • برخی از پوشش سقف‌ها دارای ضمانت و گارانتی است، بدیهی است انتخاب چنین نمونه‌هایی بیشتر توصیه می‌شود، دست کم خاطر جمعید که در صورت خرابی آن چه تهیه نموده‌اید، با کمترین هزینه می‌توانید تعمیر شده آن را از مراکز مطمین تحویل بگیرید.

هدف از بکارگیری پوشش سقف چیست؟

پوشش سقف را برای اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار می‌دهند، عده‌ای آن را بر می‌گزینند صرفا به این خاطر که محل کارشان یا محل زندگی‌شان را زیباتر و شکیل‌تر کنند حال آن که برخی دیگر در راستای جلوگیری از آسیب دیدن ساختمان و یا ویلا به فکر استفاده از پوشش سقف می‌افتند.

عموما شرکت‌های فعال در حوزه ساخت و تولید انواع پوشش سقف، تمام تلاششان را به کار می‌گیرند تا با کمک گرفتن از بهترین و به روزترین تکنولوژی‌ها، پوشش سقف را تولید کنند.

 

 

مروری بر مهم‌ترین انواع پوشش سقف

آن چه پوشش سقف نام می‌گیرد دارای انواع و اقسام متفاوتی است، از جمله آن‌ها می‌توان به ورق‌هایی با طرح سفال اشاره کرد. برخی از این پوشش‌ها از جنس ایرانیت هستند، تعدادی پلی کربنات پوشش آندوویلا نام می‌گیرند و گروهی هم ممکن است در زمره گروه شینگل، دکرا، سقف‌های فلزی، فورتیزو و یا... باشد. در اینجا انواع مدل سقف شیروانی در شمال را آورده‌ایم. 

 

پوشش سقف در ویلاها و ساختمان‌های اجرا شده در شمال را می‌توان به 7 آیتم با نام‌های زیر تقسیم بندی کرد.

انواع سقف شیروانی ویلا را می‌توان با یکی از این 7 پوششی که در اینجا نام می‌بریم پوشاند. 

1- پوشش سقف شینگل

مواد تشکیل دهنده؛ قیر پلیمری، گرانول معدنی
نقاط قوت؛ سازگار با تغییرات آب و هوایی، انعکاس نور خورشید، منعطف بودن در برابر ضربه، ایزولاسیون، فرم پذیر بودن در انواع سطوح قوسی و شیب‌دار و شکسته

محاسن سقف شینگل

سبک بودن، نصب آسان و سریع، دارای گواهی نامه فنی از استانداردهای اروپا، سازگاری با انواع آب و هوا و تغییرات دما، بدون مواد آلاینده و آزبست، داشتن رنگ ثابت به دلیل استفاده از رنگ دانه‌های سیلیس و مواد رنگی معدنی

 

پوشش سقف شینگل

 

2- پوشش سقف دکرا

پوشش سقف دکرا از 8 لایه (آلوزینک- آنتی باکتریال- رزین دو میکرونی- سنگ‌ریزه‌های طبیعی- گالوانیوم- آلمنیوم- آلیاژ مس- اکرولیک پرایمر) تشکیل شده است. در زیر سازی دکرا از پروفیل استفاده می‌شود و با پشم سنگ عایق می‌گردد و سپس با میخ روی چوب نصب می‌شود.

محاسن پوشش سقف با دکرا؛

زیبا و یک‌دست، سبک بودن وزن، نفوذناپذیری آب و رطوبت، عدم تغییر رنگ، عدم خوردگی و فرسایش، عایق رطوبت، مقاوم در برابر ضربه، سازگار با انواع شرایط آب و هوایی

 

پوشش سقف دکرا

 

3- پوشش سقف ورقی با طرح سفال

کاربرد: در انواع سقف‌های شیروانی کاربرد دارند؛

محاسن سقف طرح سفال؛

حجم کم، عمر بالا، وزن پایین، بی‌نیاز از رنگ، در برابر نور خورشید مقاوم، قیمت مناسب، نصب سریع، دارای رنگ‌های متنوع

نکته: باز هم تاکید می‌کنیم آن چه انتخاب می‌نمایید لازم است هم‌سو با اقلیم و آب و هوای منطقه شما باشد، به عبارتی پوشش سقف با ورق سفالی را بی‌تردید در هر آب و هوا و هر منطقه جغرافیایی نمی‌توان بکار گرفت.

 

پوشش سقف ورق سفال

 

4- پوشش سقف ایرانیت

محاسن پوشش سقف ایرانیت؛ ارزانترین سقف شیروانی، جلوگیری از رطوبت هوا به شرط شیب بندی مناسب و هم‌پوشانی لایه‌ها، وزن سبک، فاقد مواد آلاینده و آزبست، در شرایط آب و هوای مختلف مقاوم است.
معایب پوشش سقف ایرانیت؛ نبودن عایق صوتی، تغییر رنگ و زرد شدن در برابر اشعه خورشید، شکننده و ترد، تحمل بار کم و شکننده در زمان تجمع برف

 

نگاهی جزئی به پوشش سقف از نوع ایرانیت

 

از میان تمام موارد مذکور، نوع ایرانیت به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مسیله را به فال نیک گرفتیم و خود را در ادامه گره زدیم به آن چه از جنس ایرانیت است.

 

ایرانیت را برای ایجاد نوعی پوشش مورد استفاده قرار می‌دهند. این پوشش می‌تواند سقف باشد و یا حتی دیواره‌های یک ساختمان. ایرانیت‌ها را احتمالا به کررات دیده‌اید، موج‌دار بودن چنین پوشش‌هایی بارزترین مشخصه آن‌هاست، به عبارتی آن چه صفحات و پوشش سقف ایرانیت را از دیگر نمونه‌ها متمایز می‌کند، موج‌دار بودن آن‌هاست. ایرانیت ترکیبی است از پشم شیشه و فایبرگلاس. وجود این دو عنصر، ایرانیت را به نمونه‌ای تمام عیار و عایق صدا بدل ساخته است، فاکتوری که سبب می‌شود عزممان برای انتخاب این نوع پوشش سقف بیشتر جزم شود.

عموما پوشش سقف ایرانیت را در وزن‌های متفاوتی می‌سازند، ابعاد در نظر گرفته شده برای این پوشش‌ها نیز متفاوت است، به همین واسطه دست شما برای انتخاب این محصول کاملا باز است و می‌توانید هر آنچه باب میلتان است را برگزینید.

 

مروری بر انواع متفاوت پوشش سقف ایرانیت

آن چه ایرانیت خطاب می‌شود دارای چندین نوع متفاوت است، برخی از آن‌ها موج‌دار هستند، حال آن که گروهی سیمانی هستند، تعدادی گالوانیزه ساده قلمداد می‌گردند و شماری نیز موج دار گالوانیزه نام می‌گیرند، هر کدام بر حسب نوع استفاده دارای مزایا و معایبی خواهد بود که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

با علم به این موضوع که در ساخت پوشش سقف ایرانیت از مواد بدون آزبست استفاده شده است، می‌توان اطمینان داد که چنین پوشش‌هایی کاملا سازگار با محیط زیست هستند و می‌شود آن‌ها را مورد بازیافت قرار داد، عاملی که بر محبوبیتشان می‌افزاید و جایگاهشان را ارتقا می‌بخشد.

 

پوشش سقف ایرانیت


5- پوشش سقف با پلی کربنات

شامل ورق‌هایی چند لایه و چند جداره از جنس پلی کربنات هستند.
محاسن ورق‌های پلی کربنات؛ استحکام بالا در برابر ضربه، مقاوم در مقابل اشعه مستقیم خورشید، وزن سبک، نصب آسان، مقرون به صرفه، نگهداری راحت و بدون هزینه

معایب ورق‌های پلی کربنات؛ در برابر آتش سوزی شعله ور نشده اما دودزا هستند، علاوه بر شفافیت بسیار خش‌پذیر هستند.

 

پوشش سقف پلی کربنات


6- پوشش سقف با سفال (طبرستان)

سفال ترکیبی از موادی چون روی و خاک با قدمت بالا می‌باشند.
ویژگی سفال طبرستان؛ مقاوم در برابر ضربه، مقاوم در برابر نور خورشید، مقاوم در برابر آتش سوزی، مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، استحکام بالا، زیبایی در کار.

 

پوشش سقف سفال


7- پوشش سقف آندولین

آندولین ورقی مقاوم که پوشش مناسبی برای سقف شیب‌دار می‌باشد و از ترکیب مواد خالص الیاف طبیعی که از داخل رنگ پذیر شده و رنگ آن در سخت‌ترین شرایط ثابت و دچار زنگ زدگی یا ترک نخواهد شد و طول عمر بالایی نیز دارد.

محاسن پوشش سقف آندولین

 عایق صوتی، طول عمر بالا، عدم تغییر رنگ، وزن سبک، تحمل بار بالا، مقاومت بالا در برابر شرایط جوی متغیر.

 

پوشش سقف آندولین

 

سربندی خانه‌های شمال

سربندی خانه‌ها در شمال از قدیم تا با به حال تغییراتی اساسی داشته، اما امروزه عرف سربندی ویلاهای شمال را می‌توان از جنس ایرانیت، حلب، آندولین که در نوع سقف‌های شیب‌دار بیشتر مورد توجه است را شاهد هستیم.

انواع سقف‌ ویلا در شمال

در شمال و یا هر جای دیگر غالب سقف‌ها به دو دسته سقف مسطح و سقف شیب‌دار تقسیم بندی می‌شوند.

سقف‌‌ مسطح

سقف‌‌های مسطح هستند که در معماری جدید و ویلاهای مدرن که دارای روف‌ گاردن می‌باشند و یا در ساختمان‌های تجاری بیشتر کاربرد دارند.

سقف شیب‌دار

سقف شیب‌دار است که به دلیل تنوع فراوان، پرتی کم، مقاوم در برابر آتش سوزی، راحتی در نصب، صرفه جویی در وقت، وزن کم، سازگاری با هر شرایط جوی، ظاهر زیبا و مقاومت بالا نسبت به سقف‌های مسطح- علاوه بر این که در سازه‌های تجاری هم از آن‌ها استفاده می‌شود بیشتر در ساختمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ما در شمال بیشتر انواع سقف ویلا در شمال را از نوع سقف شیب‌دار خواهیم داشت.

 

بهترین سقف شیروانی برای ویلا کدام است؟

البته بستگی به هزینه شما می‌توان سقف‌ها را اولویت بندی کرد، سقف‌های معمول و عرف ویلا در شمال بیشتر حلب و آندوویلاست، اما برای سقف ویلا بهترین و لاکچری‌ترین به سقف شینگل اختصاص دارد که امروزه ما ویلاهای لوکس را با چنین سقف‌هایی در شمال می‌بینیم.

 

ارزان‌ترین پوشش سقف ویلا کدام است؟

ارزان‌ترین پوشش سقف ویلا به حلب و ایرانیت نسبت داده می‌شود، از بین حلب و ایرانیت ما حلب را پیشنهاد می‌دهیم! می‌پرسید چرا؟

مقایسه حلب و ایرانیت

  • حلب دارای تنوع رنگ و رنگ شده است در صورتی که ایرانیت به هزینه‌ای بیشتر برای رنگ نیاز دارد.
  • حلب دارای تنوع اندازه و متراژ حتی به طول 8 متر را هم دارد، در صورتی که ایرانیت تا اندازه 2/20 بیشتر ندارد.
  • حلب کیفیت و زیبایی بهتری در حال حاضر نسبت به ایرانیت‌های موجود در بازار که بهترین نوع ایرانیت ساریت است دارد (کیفیت الان ایرانیت مثل سابق نیست چون آزبست که باعث مقاومت ایرانیت می‌شد از چرخه ساخت حذف شده است).
  • حلب شکستگی و پرتی ندارد اما ایرانیت دارای شکستگی و پرتی است.

 

انواع ورق و تایل‌های پوشش سقف های شیبدار ویلایی

 

امروزه انواع متنوعی از ورق‌های پوشش سقف برای انواع بام شیب‌دار بسته به طراحی و نوع سازه (ویلایی، ورزشی، صنعتی، دامداری و ...) وجود دارد.

 

  • ورق‌های قیری با الیاف طبیعی مورد استفاده در زوایای مختلف شیب و شرایط متفاوت آب و هوایی در شمال (آندولین و آندوویلا)
  • تایل‌های سفالی از جنس خاک رس (سفال طبرستان و سفال شیرکوه)
  • ورق‌های قیری با پوشش سنگ‌ریزه‌های معدنی رنگی در اشکال و طرح‌های مختلف (شینگل و باردولین)
  • تایل‌های سیمانی (ایرانیت، آردواز، روف تایل)
  • تایل‌های گالوانیزه با روکشی از جنس سنگ‌ریزه‌های رنگی (دکرا، تاپ تایل، مترتایل و ...)
  • ورق‌های گالوانیزه رنگی با اشکال و طرح‌های متنوع (ورق‌های طرح سفال، ورق‌های شادولاین، ورق‌های ذوزنقه، ورق‌های سینوسی)

 

پوشش زیر سقف شیروانی چیست؟

پوشش‌ها و عایقی که برای زیر سقف شیروانی استفاده می‌شود عبارتند از پشم سنگ، پشم شیشه، کارتن پلاست، فوم که همه این پوشش‌ها عایق صوتی و حرارتی سقف را تامین می‌کنند.

 

ارزان‌ترین پوشش زیر سقف شیروانی کدام است؟

در بین پوشش‌ها و عایق‌های زیر سقف ارزان‌ترین پوشش زیر سقف به فوم تعلق می‌گیرد و موارد دیگر با قیمت بالاتری در بازار وجود دارد.

 

صحبت پایانی
تمرکز بر زیبایی و استقامت در ساخت واحدهای مسکونی و ویلا، سبب رونمایی از مواد و مصالح جدیدی شده است که پوشش سقف یکی از نمونه‌های موجود است. به زعم این که پوشش سقف دارای انواع و اقسام متفاوت و منحصر به فردی است با این حال تلاش کردیم ایرانیت را به عنوان یکی از مطرح‌ترین نمونه‌های موجود تشریح نموده و بسط دهیم.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.