فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

ویلاهای جنگلی شمال و آب و هوای مطبوع آن را بهتر بشناسید

شمال را با ویلاهای جنگلی و آب و هوای مطبوع بشناسید، نه فقط با دریا و هوای شرجی

ویلاهای جنگلی از هر لحاظی با ویلاهای ساحلی تفاوت دارند.این ویلاها در نحوه ساخت، نوع ویو، دسترسی‌های مختلف، نوع گرمایش، نوع پوشش سقف ویلا ... با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند.

 

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

 

ویلاهای جنگلی یا ویلاهای ساحلی؟

این سوال از هر منظر کاملا سلیقه‌ای است و بسته به سلیقه هر شخصی می‌توان به این سوال پاسخ داد، اما وقتی که پای رقابت به میان کشیده می‌شود دیگر قضیه متفاوت است و هر کدام از ویلاها برای عرض اندام به درون گود می‌آیند و می‌خواهند برتری خود را ثابت کنند.

البته در این رقابت که تفاوت‌ها در ویلای ساحلی و جنگلی پاسخگوی همه چیز هستند باز هم سلیقه 50 درصد حرف را می‌زند. زیرا، این سلیقه هر فرد است که نشان می‌دهد ویو دریایی دوست دارد یا جنگلی، می‌خواهد برای تفریح و وقت گذرانی تنی به آب بزند یا از ارتفاعات و مناظر طبیعی و جنگل‌ها لذت ببرد و ...

 

مزایای ویلاهای جنگلی

فکر کنید در یک روز بسیار گرم تابستانی که در سراسر کشور آفتاب به شدت می‌تابد شما در ویلای خود از خواب بیدار می‌شوید و با یک مه رقیق که در سراسر منطقه منتشر شده است روبرو می‌شود، لباس خواب خود را عوض کرده و برای پیاده روی صبح‌گاه به بیرون می‌روید، در این‌جاست که وقتی بالای سر خود را مشاهده می‌کنید سقفی از برگ را می‌بینید که نیمی از آن به دلیل وجود مه دیده نمی‌شود، همین‌گونه به قدم زدن ادامه می‌دهید و با نفس کشیدن اکسیژن خالص را که تازه توسط درختان تولید شده است را استشمام می‌کنید و می‌خواهید هیچ‌گاه آن‌جا را ترک نکنید.


ویلاهای جنگلی مزایای بسیاری دارند و می‌توانند همیشه برای شما یک سورپرایز باشند، این را مطمئن باشید که شاید یک روز از دیدن دریا و آب و هوای شرجی خسته شوید اما هیچ وقت از دیدن جنگل و آب و هوای مطبوع و منحصر به فرد خسته نخواهید شد. این منظره و آب و هوا به نوعی انسان را جادو می‌کنند و می‌خواهند با طنازی نگذارند که ما ترکشان کنیم.
 

چشم اندار ویلاهای جنگلی

از مزایای دیگری که می‌توان برای ویلاهای جنگلی نام برد همنشین شدن آنها با ارتفاعات و کوهستان‌ها می‌باشد که ما نمونه‌های مختلفی را در شهرهای مازندران برای شما معرفی می‌کنیم.

 

چشم‌انداز ویلا جنگلی

 

ویلاهای جنگلی کلاردشت

بی‌دلیل نیست که این شهر را بهشت گمشده می‌دانند، آب و هوای مطبوع، بی‌نظیر و منحصر به فردش که دل هر فردی را عاشق خود می‌کند علاوه بر این‌ها منظره بکر و دیدنی که می‌تواند نشان دهنده منظره بهشت باشد، به نوعی که خداوند بهشتی را برای مردم ایران در این سرزمین خلق کرده باشد.

کلاردشت که یکی از شهرستان‌های مازندران است دارای فرهنگی غنی با پیشینه طولانی مدت می‌باشد و می‌تواند یک منزل‌گاه خوب برای هر فردی در تعطیلات باشد.

 

 

ویلاهای جنگلی مرزن آباد

این شهر نیز مانند کلاردشت در ارتفاع قرار دارد و به دلیل درخت‌های بسیار زیاد به آن لقب شهر اکسیژن را داده‌اند، این شهر نیز دارای تفرجگاه‌های بسیار زیاد و منحصر به فرد می‌باشد که شما را عاشق خودش می‌کند و نمی‌گذارد که حتی یک لحظه خسته شوید زیرا همیشه برای شما یک شگفتی بی‌نظیر را پنهان کرده است.

 

ویلاهای جنگلی جواهرده

این روستا نیز در ارتفاعات بسیار بالایی قرار دارد، هیچ کس باور نمی‌کند که این روستا جزو رامسر که آب و هوای گرم و شرجی‌ای دارد باشد، این روستا در همه اوقات سال آب و هوای سردی دارد و شما هر موقع که از گرما خسته شدید می‌توانید به آن‌جا مسافرت کرده و از آب و هوای سرد و خنک بهترین استفاده را ببرید.

جواهرده علاوه بر این‌ها دارای صنایع دستی بی‌نظیری نیز می‌باشد.

از دیگر مزایایی که می‌توان برای ویلاهای جنگلی نام برد پراکنده بودن آنها است که باعث عدم ازدیاد و تجمع جمعیت می‌شود، این موضوع باعث می‌شود که شما بتوانید تعطیلات خود را در کمال آرامش و سکوت سپری کنید و همیشه جایی داشته باشید که بتوانید در هنگام هیاهو و شلوغی به آن پناه ببرید.

 

مزایای ویلاهای ساحلی

ویلاهای ساحلی هم مزیت‌های خوبی دارند اما باز هم سلیقه‌ای است ولی از نظر اکثر سلایق به مزیت‌های ویلاهای جنگلی نمی‌رسند.
ویلای ساحلی بیشتر بر روی قدرت دریا تکیه می‌کنند و می‌توانند ویوی دلنشین را به مخاطب خود عرضه کنند، ویلاهای ساحلی حتما باید با ویوی دریا باشند تا بتوانند به زیبایی بدرخشند و مخاطب را مسحور خود کنند، زیرا که واقعا زیباست.

بیایید تصور کنید در یک غروب دل‌انگیز خورشید را با تمام عظمت و غرورش می‌توان مشاهده کرد و بدون هیچ‌گونه مزاحمتی می‌توان خورشید کامل را دید در همین هنگام می‌بینیم که دریا دارد خورشید را به درون خود می‌کشد و خورشید دارد آخرین بازتاب‌های خود را برای خداحافظی برای ما بازتاب می‌کند و به نوعی می‌گوید امید دیدار تا فردایی دیگر. واقعا که شاعرانه و رمانتیک است.

از دیگر مزایای زندگی در ویلاهای ساحلی، همیشه قابل دسترس بودن آن‌هاست و شما می‌توانید در هر زمان از سال و در هر فصلی به ویلای خود بیایید درست برعکس ویلاهای جنگلی و کوهستانی که سفر در زمستان به آنها کار سختی می‌باشد.

 
این ویلاها علاوه بر این‌که مزایای شگفت‌انگیزی دارند معایبی را نیز دارا می‌باشند.

 

معایب ویلاهای جنگلی

همان‌طور که گفته شد ویلای جنگلی سرشار از مزایا می‌باشند و می‌توانند هر فردی را عاشق خود کنند، اما هیچ چیز در دنیا بدون نقص و عیب نمی‌باشد و این ویلاها نیز از این قضیه مستثنی نیستند.

ویلاهای جنگلی همیشه آب و هوای بی‌نظیری ندارند و به طور قطع مکانی که در بهار و تابستان خنک و مطبوع باشد در فصل‌هایی مانند پاییز و زمستان نیز هوایی به شدت سرد دارد، یکی از معایب ویلاهای جنگلی و کوهستانی این است که اگر در طول پاییز و زمستان به آن‌جا برویم سرمایی سخت را تجربه می‌کنیم اما با پیشرفت امکانات و گازکشی شدن این مناطق گرمایش این ویلاها دیگر مانند قبل کار سختی نیست و می‌شود به خوبی از پس گرمایش ویلا جنگلی بر آمد اما نمی‌توان در طول سفر به جاهای دیدنی آن منطقه رفت زیرا هوای سرد مانع از این کار می‌شود.

 

جاده ویلا جنگلی

 

پس پیشنهاد می‌کنیم قبل از مسافرت حتما آب و هوا را در نظر بگیرید و پیش بینی‌های لازم را برای مسافرت به ویلاهای جنگلی خود انجام دهید.

 

معایب ویلاهای ساحلی

ویلاهای ساحلی نیز معایب خود را دارند، این ویلاها برعکس ویلاهای جنگلی در فصول پاییز و زمستان آب و هوای معتدل‌تری دارند اما در فصول بهار و تابستان به شدت گرم و شرجی هستند که باعث می‌شود قصد پیک نیک در بیرون از ویلا را کاملا حذف کنیم.

یکی دیگر از معایب این ویلاها رطوبت هوا است که می‌تواند در صورت عدم امکانات لازم به ویلا صدمه بزند، این رطوبت باعث کپک شدید نیز می‌شود و اگر به شیوه درست با آن‌ها رفتار نکنیم باعث آفات و انواع بیماری‌های قارچی نیز می‌باشد که می‌تواند شروع و عامل بیماری‌های دیگر باشد.

 

پوشش گیاهی در ویلاهای جنگلی

اگر به عنوان پوشش گیاهی وارد شویم ویلاهای جنگلی هیچ رقیبی ندارند و به طور کلی با صدها نوع پوشش متفاوت می‌توانند ما را شگفت‌زده و غافل‌گیر کنند، اگر هر فردی در ویلاهای جنگلی خود چند درخت میوه نیز داشته باشد می‌تواند در هر زمانی از شبانه روز که دلش خواست میوه تازه و ارگانیک خود را داشته باشد و از میوه‌های ناسالم بازار دور باشد.

اگر به خوبی فکر کنیم می‌فهمیم که شمال را باید با جنگل‌های سرسبز و بکر بشناسیم نه با دریا و آب و هوای شرجی، زیرا برای مشاهده دریا و مناطق گرمسیری می‌شود به مکان‌های دیگر نیز مسافرت کرد ولی این طبیعت و آب و هوای مطبوع را نمی‌توان در هیچ جای دیگری از ایران و حتی دنیا دید.

 

پوشش گیاهی در ویلا جنگلی

 

شمال ایران مخصوصا مازندران و گیلان به دلیل وجود رشته کوه‌های البرز و هم‌چنین دریای خزر شامل 3 نوع محیط متفاوت می‌شود که به این صورت هستند:

  1.  ساحلی
  2. کوهستانی
  3. جنگلی

 

مناطق ساحلی که هم‌جوار دریای خزر هستند آب و هوای مشخصی دارند که همان گرم و شرجی است.

مناطق کوهستانی هم که هم‌جوار با رشته کوه‌های البرز می‌باشد آب و هوای سرد و مرطوب دارند.

اما مناطق جنگلی که به معتدل خزری نیز نام برده می‌شوند به مناطقی می‌گویند که مابین این دو هستند به گونه‌ای که نه آن‌قدر به دریا نزدیک هستند که گرم و شرجی باشند و نه آن‌قدر به کوهستان نزدیک هستند که سرمای شدیدی را متحمل شوند.

 

این مکان‌ها مناسب‌ترین جا برای ساختن ویلاهای جنگلی هستند.

 

پوشش گیاهی در ویلاهای جنگلی

گرمای خورشید آب دریای خزر را تبخیر می‌کند و تشکیل ابر می‌دهد این ابرها به حرکت در می‌آیند و می‌خواهند که به سمت جنوب بروند اما قله‌های بلند البرز مانع از این اتفاق می‌شود و باعث می‌شود تا ابرها در همان منطقه شروع به باریدن کنند که بخش زیادی از این بارش‌ها در مناطق جنگلی فرود می‌آیند که باعث چنین آب و هوای مطبوع و پوشش گیاهی بی‌نظیر می‌شوند. برای همین ما ویلاهای جنگلی را پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.