فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

راهنمای جامع برای داشتن یک ویلا از انتخاب زمین تا خرید ویلای آماده

همان‌طور که می‌دانید و در نکات و آموزش‌های خرید ویلا سایت بانیان مسکن گفته شد، انتخاب بهترین گزینه یعنی خرید ویلا در شمال در هر موردی ربطی به شانس یا الهام غیبی ندارد بلکه با تلاش و تحقیقات درست دست یافتنی خواهد بود، این موضوع مهم در انتخاب و داشتن یک ویلای ایده‌آل در شمال نیز برایتان صادق خواهد بود، پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.
 
در این قسمت از راهنمای جامع انتخاب درست یک ویلا برای خرید و این که یک ویلای برازنده چه خصوصیاتی دارد؟ یا این که بهترین انتخاب ویلا در شمال مستلزم چه شرایطی خواهد بود را بررسی خواهیم کرد.
 
 
خرید انواع ویلا ساحلی در شمال
 
 
آنچه در این مطلب خواهید خواند:
 
  1. تصمیم گیری درمورد ویلای موردنظر
  2. هزینه و بودجه موردنظر برای خرید ویلا در شمال
  3. کدام مکان برای ساخت ویلا مناسب است؟
  4. بهترین زمین برای ساخت ویلا
  5. شرایط و نحوه دریافت مجوز ساخت و پروانه ساختمان
  6. شرایط و نحوه دریافت پایان کار برای ویلا
  7. مراحل ساخت ویلا در شمال
  8. هزینه ساخت ویلا در شمال
  9. چه ویلایی مناسب خرید است؟
  10. چه ویلاهایی در شمال مناسب خرید نمی‌باشند؟
  11. تفاوت ویلای ساحلی و جنگلی در چیست؟
  12. سازه ویلاهای موجود در شمال در چه اشکالی یافت می‌شوند؟
  13. سبک ویلاها در شمال چگونه است؟
  14. با چه روش‌هایی می‌توان در شمال صاحب ویلا شد؟
  15. موارد مهم بعد از خرید یا ساخت ویلا در شمال کدامند؟
 
 

تصمیم گیری درمورد ویلای موردنظر

آیا تصمیم به خرید ویلا ساحلی دارید یا یک ویلای جنگلی را برمی‌گزینید؟ دوست دارید ویلای شما در شهرک با امنیت و پرهیاهو باشد یا یک ویلای مستقل و دنج در گوشه‌ای از ساحل را ترجیح می‌دهید؟ و یا این که ترجیح می‌دهید و با خرید زمین در شمال خود شروع به ساخت ویلا نمایید!
 
همه این موارد سلیقه‌ای و کاملا به تصمیم شما بستگی دارد و ما از این موضوع شخصی عبور می‌کنیم، حال بعد از تصمیم گیری نهایی نوبت به بودجه و توان مالی شما خواهد رسید.
 
 
هزینه و بودجه موردنظر برای خرید ویلا در شمال
 

هزینه و بودجه موردنظر برای خرید ویلا در شمال

آیا پولی که برای خرید ویلا در شمال کنار گذاشتید آن‌قدر هست که با تصمیم نهایی و انتخاب آخر شما برای خرید ویلایی مثلا لوکس در شهری ساحلی و شهرکی زیبا جور درآید یا خیر؟
همین یک مورد یعنی (توان مالی) می‌تواند تصمیم شما را به چالش بکشاند و مسیر انتخاب شما را عوض نماید، پس بهترین حالت تطابق تصمیم‌ با توان مالی‌تان خواهد بود و با توجه به بودجه خود تصمیم به خرید نمایید.
 
همینطور می‌توانید از مطلب زیر نیز استفاده کنید:
 
خوب شاید این سوال برایتان پیش آید، یعنی فقط افراد ثروتمند توانایی خرید ویلا در شمال را دارند یا افراد معمولی‌تر نیز می‌توانند ویلایی در شمال داشته باشند؟
 
در پاسخ این سوال باید از مثال معروف هر که بامش بیش برفش بیشتر استفاده کرد! یعنی هر فرد با توجه به توان مالی‌اش اقدام به خرید می‌نماید.
 
در پرانتز باید خاطر نشان کرد در ضعیف‌ترین مناطق شمال یعنی در روستاهای ییلاقی و دور از شهر و دریا برای خرید ویلا یا خانه‌ای قدیمی در متراژ کم حدا‌قل باید 100 میلیون تومان نقد هزینه نمایید، و این مساله در شهرهای شناخته شده و برند شمال در ضعیف‌ترین حالت در حدود 500 میلیون تومان خواهد بود یعنی اختلاف 5 برابری و این موضوع باعث تفکیک افراد و سوق دادن در مسیر و تصمیم نهایی‌شان خواهد شد.
 
هنوز در ابتدای راه هستیم حال می‌خواهیم موضوع انتخاب یا خرید ویلا را برایتان شفاف‌تر کنیم!
 
دوستان شاید شما حوصله ساخت یا مسایل مربوط به آن را نداشته باشید اما باید این موضوع را هم بدانید که شما با خرید ویلا حداقل 20% اضافه‌تر از کسی که خود اقدام به ساخت ویلا نموده است پول پرداخت کرده‌اید.
 
البته عده زیادی با دانستن این موضوع و نداشتن وقت و حوصله ساخت ترجیح می‌دهند یک ویلای آماده و تکمیل شده را خریداری نمایند که تصمیم و خواسته‌شان کاملا منطقی و قابل احترام است، حال مبحث زیر را برای افرادی که می‌خواهند خودشان اقدام به ساخت ویلا در شمال نمایند تا 20% از هزینه نهایی ویلا در جیب خودشان باشد، شرح می‌دهیم.
 
خوب حال که شما خود تصمیم به ساخت ویلایی در شمال گرفته‌اید که کار بسیار خوبی هم هست حال باید انتخاب کنید در کجا ویلا بسازید؟
 
 

کدام مکان برای ساخت ویلا مناسب است؟

سوالی که پاسخ آن در تصمیم شماست، این که می‌خواهید در مناطق برند و مطرح شمال شروع کنید که قیمت زمین در کمترین حالت متری 2 میلیون تومان خواهد بود یا در مناطق درجه دو و سه مانند چمستان و آمل و ... که باید به بودجه خود نگاهی بیندازید.
 
گفتیم که حداقل قیمت زمین متری ... تومان است یعنی چه؟
این بدان معنی است که زمین درست است در مناطق برند و معروف شمال قرار گرفته اما در ضعیف‌ترین موقعیت خود قرار دارد یعنی فاصله دور از دریا، مسیر گل و شل، عدم امتیاز برق یا گاز و با فاصله دور تا علمک گاز و تیر برق قرار دارد، حومه شهر، خارج بافت، جنگلی جلگه‌ای، فاقد سند یا سند شورایی، در کنار رودخانه قرار دارد، در حریم برق فشار قوی قرار دارد، کاربری مسکونی ندارد و مواردی از این دست.
 
 
بهترین زمین برای ساخت ویلا در شمال
 

بهترین زمین برای ساخت ویلا

بهترین زمین برای یک ویلا باید شرایط زیر را دارا باشد.
ارتفاع بلندتر از زمین‌های هم‌جوار، بدون مشرف، دید و چشم‌انداز باز دریا و جنگل، خاک سفت و مرغوب به علت عدم نشست ویلا، دارای سند ششدانگ مالکیت، واقع در شهرک با امنیت و امکانات کامل، دارای مجوز ساخت، درون بافت محل یا شهر، به صورت شمال جنوبی قرار گرفته باشد، دسترسی جاده‌ای آسان و آسفالته، نزدیک به امکانات شهری و روستایی، مساحت بالای 400 متر، قیمت مناسب.
بله شما باید برای ساخت ویلا ابتدا زمینی با نیمی از شرایط فوق را حداقل برگزینید تا در نهایت ویلای مطلوب خود را نظاره‌گر باشید.
حال گام بعد از انتخاب زمین، اخذ مجوز ساخت از مراجع ذی‌صلاح برای شروع عملیات ساخت می‌باشد.
 
 

شرایط و نحوه دریافت مجوز ساخت و پروانه ساختمان

  1. قدم اول به همراه داشتن مدارکی چون اصل و کپی سند زمین، اصل و کپی شناسنامه مالک زمین، فیش پرداخت عوارض نوسازی سپس درخواست خود را به صورت کتبی باید به اطلاع شهرداری منطقه برسانید.
  2. نماینده و کارشناس فنی از طرف شهرداری به محل می‌آید تا زمین را بررسی و نتیجه مشاهداتش را به صورت گزارش در اختیار شهرداری  قرار دهد. چنان‌چه کارشناس تشخیص دهد که خلافی وجود دارد، نوع خلافی را گزارش داده و آن‌گاه شرایط خلافی در کمیسیون ماده 100 مطرح می‌شود.
  3. شهرداری پس از آن که گزارش بازرس را دریافت نمود شرایط را سنجیده و تصمیم می‌گیرد که آیا "با توجه به شرایط محل احداث، بافت، نوع خاک، میزان تراکم و...، آیا امکان احداث چنین ملکی در زمین مذکور وجود دارد یا خیر؟".
  4. در این راه دوباره شرایط در قسمت بروکف بررسی و در نهایت به مالک امکان داده می‌شود که نقشه ملک را تهیه نموده و ارائه دهد.
  5. مالک پس از این که نقشه را تهیه نمود و آن را به امضای یک معمار رساند، مجدد به شهرداری رجوع می‌کند، چنان‌چه نقشه فاقد مشکل و عیب و نقص باشد، توسط شهرداری تأیید شده و شهرداری یک فیش پرداخت عوارض را در اختیار مالک قرار می‌دهد و مالک باید همه عوارض‌های ساخت و ساز را پرداخت نموده و در صورت تمایل به خرید تراکم، به ازای آن هزینه‌ای را تقبل نماید.
  6. تمام مدارک از برگه‌های مهندسی تا مفاصا حساب، فیش پرداخت عوارض و...، همه و همه بار دیگر به دقت بررسی خواهد شد و در صورت ارائه چنین مدارکی به شهرداری، پیش‌نویسی از پرونده ساختمان آماده می‌گردد و سپس معاون شهرسازی و شهرداری منطقه به همراه رئیس صدور پروانه ساختمانی، پیش‌نویس تهیه شده را تأیید نموده و در آخر پروانه ساختمان یا همان مجوز ساخت صادر می‌گردد.
 
به این نکته دقت داشته باشید در این مرحله، هنگامی که در دفترخانه شهرسازی حاضر می‌شوید لازم است که مهندس ناظر نیز به همراه مهرش حضور داشته باشد.
در پایان بگوییم هزینه اخذ پروانه ساختمان برحسب مساحت زمین، تراکم ساختمانی ملک مربوطه و همچنین قیمت منطقه‌ای دارایی و حوزه درآمدی آن مشخص می‌گردد.
 
همان‌طور که اشاره شد گام نخست دریافت مجوز ساخت بود و شامل زمین‌هایی است که داخل بافت قرار دارند، البته هستند زمین‌هایی که خارج از بافت قرار دارند و امکان اخذ مجوز ساخت را ندارند اما اقدام به ساخت نموده و در نهایت با پرداخت جریمه، پایان کار را دریافت می‌دارند.
 
 

شرایط و نحوه دریافت پایان کار برای ویلا

  1. ابتدا مالک ‌باید اصل و کپی سند مالکیت به همراه اصل شناسنامه را تهیه نماید، چنان‌چه ساخت و ساز شما با هدف نوسازی بوده است باید فیش پرداخت نوسازی سال جاری را نیز به همراه داشته باشید. مالک می‌بایست این مدارک را در اختیار شهرداری قرار دهد. چنان‌چه مالک حضور ندارد، وکیل قانونی به همراه وکالت نامه محضری و مدارکی که ذکر شد می‌بایست به شهرداری مراجعه نماید.
  2. کارشناس فنی پس از مراجعه به محل ساختمان و ویلای احداث شده، گزارشی را بر اساس مشاهداتش ارائه می‌دهد و چنان‌چه خلافی وجود داشته باشد مطرح می‌کند. کروکی ویلای احداث شده از دیگر مواردی است که در این قسمت ‌باید ارائه گردد. گزارش تکمیل شده توسط مهندس ناظر که روند احداث ساختمان را تشریح می‌کند، نیز مورد نیاز است.
  3. ملک در قسمت بروکف مجددا مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر ملک خلافی نداشته باشد دستوری برای انجام محاسبات صادر می‌گردد. اگر دارای خلافی باشد باید موضوع را در کمیسیون ماده 100 و یا کمیسیون داخلی مورد بحث قرار دهند در این کمیسیون کتبا از مالک خواسته می‌شود ظرف ده روز خلافی را توضیح دهد.
  4. در این قسمت محاسبات مطرح می‌گردند که شامل رسید عوارض به همراه گزارش ناظر و هم‌چنین برگه اتمام بنا است. برگی که با نام اتمام بنا شناخته می‌شود در واقع پیش‌نویس پایان‌کار و تأییدیه‌های رییس بازرسی است.
  5. با تأیید نهایی معاون شهرسازی، شهرداری و رئیس بازرسی و حضور در دفترخانه کار تمام می‌شود و پایان کار صادر می‌گردد.
 
اهمیت پایان کار آن جا ملموس‌تر قابل درک است که دریابیم این سند اصالت و صحت ملک را تضمین می‌نماید.
لازم به ذکر است که سند مالکیت تنها به ملکی تعلق می‌گیرد که دارای پایان کار باشد و برای هر گونه خرید و فروش ملک سند مالکیت کاملا ضروری است، بنابراین اهمیت پایان‌کار ویلا یا هر ملک دیگری را نمی‌توان انکار کرد.
از آن جا که شهرداری مهندسینی را قبل از صدور پروانه ساختمانی و یا پایان کار به محل می‌فرستد و جزئی‌ترین مسائل را قبل از صدور بررسی می‌کند و از آن جا که وجود هر گونه تخلف مانع از ارائه چنین اسنادی می‌گردد، بنابراین می‌توان اطمینان حاصل کرد که ویلا‌هایی که دارای پایان کار و مجوز ساخت هستند کاملا مطمئن و قابل اعتمادند.
 
حال اسناد مربوطه را در اختیار دارید و آماده ساخت هستید! اکنون نوبت انتخاب مهندس ناظر و پیمان‌کار جهت ساخت می‌باشد. شخصی که صفر تا صد کار ساخت را به عهده بگیرد. در غیر این صورت خودتان به تنهایی می‌توانید شروع کنید، البته باید بدانید در این راه نیاز به صرف وقت و انرژی و تامین مصالح و .... نیز وجود دارد.
برای شروع ساخت ویلا از ابتدا تا انتها با ما باشید.
 
 
مراحل ساخت ویلا در شمال
 

مراحل ساخت ویلا در شمال

 

تسطیح زمین

اگر زمینی که برای ساخت در نظر گرفتید تیغ و دار و درخت داشت که مانع ساخت بود باید از بین بروند و اگر زمین ناهموار بود باید مخلوط بریزید و چنان‌چه زمین گل و شل بود باید لایه‌هایی از آن را برداشته و با سنگ و مخلوط پر کنید و بعد از آن با غلتک صاف و ضربه وارد کنید تا سفت شود.
 

رنگ ریزی

یعنی اجرای نقشه روی زمین توسط مهندس ناظر و همراهان، با گچ مسیرهای دیوارها و پی ساختمان دا مشخص می‌نمایند.
 

پی‌کنی

مرحله آماده سازی برای فنداسیون می‌باشد که بسته به سطح زمین از خیابان اجرا می‌گردد.
 

اجرای بتن مگر

مرحله قبل از آرماتوربندی و بعد از پی کنی است جهت طراز و یک دست شدن کف کنده شده.
 

آرماتوربندی

اجرای آرماتور پی ساختمان توسط میله‌گرد و خامود تا ریشه ستون.
 

بتن ریزی

ریختن بتن پی توسط دستگاه بتن ریز یا خلاطه یا دستی، که بهترین و سریع‌ترین روش توسط کامیون‌ها و دستگاه‌های بتن ریز است و کیفیت کار نیز بالا می‌رود.
 

کرسی چینی

اجرای کرسی چینی توسط بنا به ارتفاع مشخص
 

اجرای ستون اول

اتصال و اجرای ستون توسط آرماتوربندی با میله‌گرد‌های مشخص و اندازه معین به ریشه ستون.
 

بتن ریزی ستون

که مشابه مورد 6 با قالب دور میله‌گرد اجرا می‌گردد.
 

اجرای سقف اول

اجرای سقف ( انواع پوشش سقف ویلا در شمال ) و شناژ‌ها با میله گرد توسط آرماتوربند
 

نصب فوم چوپنبه و تخته قالب بندی

این کار قبل از بتن سقف انجام می‌گردد.
 

بتن ریزی سقف

که طبق مورد 6 بتن ریخته می‌شود.
 

اجرای ستون دوم

مشابه مورد 8 انجام می‌گیرد.
 

بتن ریزی ستون دوم

مشابه مورد 9 انجام می‌شود.
 

اجرای سقف دوم

مشابه مورد 10 انجام می‌پذیرد.
 

نصب فوم چوپنبه و تخته قالب بندی

همانند مورد 11 انجام می‌شود.
 

بتن ریزی سقف دوم

این عمل نیز مشابه مورد 12 صورت می‌پذیرد، باید دقت شود در این قسمت از بتن عیار بالا یعنی بتن عیار 400 استفاده شود.
 

دیوار چینی

کلیه قسمت‌های ویلا که دیوار دارد در تمامی طبقات توسط بنا با مصالح بلوک سبک و سیمان و ماسه شکسته 04 یا همان ماسه کارخانه‌ای انجام می‌یابد و حدود یک ماه طول می‌کشد.
 

اجرای لوله کشی آب و تاسیسات

توسط استادکار انجام می‌گردد.

 

اجرای برق‌کشی ساختمان

توسط برق‌کار کابل، سیم، قوطی، کشیده و اجرا می‌شود.
 

تعمیر سیاه

با استفاده از سیمان، ماسه بادی، ماسه شکسته 04 ملات درست شده و به تمامی قسمت‌های دیوار داخل و بیرون توسط بنا اجرا می‌گردد و در این مرحله نصب نعل‌درگاه و چهارچوب در و پنجره صورت می‌یابد.
 

اجرای جوشکاری

توسط جوشکار سربندی، پله‌های فلزی و کارهای مربوط به جوشکاری انجام می‌یابد.
 

کف سازی داخل و روف گاردن

کف سازی بر اساس شیب در قسمت‌های تراس و روف ‌گاردن و شیب چینی دیوارها انجام می‌یابد.
 

اجرای ایزوگام و یا قیرگونی

توسط نصاب سطح‌های شیب دار سقف و سرویس‌ها ایزوگام می‌شود.
 

سربندی ویلا

سربندی سقف ویلا توسط متریال موجود نظیر، ایرانیت، حلب، شینگل، دکرا، آندوویلا، آندولین انجام می‌گیرد.
 

گازکشی ویلا

در این مرحله باید لوله‌های گاز به صورت توکار یا پرکار در ویلا اجرا شود.
 

تعمیر سفید

دیوارها و قسمت‌هایی که تعمیر سیاه شده توسط بنا با مصالح موجود، سیمان سیاه، سیمان سفید، پودر سنگ تعمیر می‌شود.
 

اجرای لمبه و کناف

چنان‌چه قسمت داخلی یا بیرونی ویلا نیاز به لمبه یا کناف دارد انجام می‌پذیرد.
 

نصب چراغ‌ها

توسط برق‌کار چراغ‌های بیرون و داخل شامل چراغ دیواری، هالوژن نصب می‌گردد.
 

نصب کاشی و سرامیک

توسط کاشی‌کار سرویس‌ها و کف سالن و اتاق خواب کاشی و سرامیک می‌شود.
 

نصب درب و پنجره

در این مرحله درب‌ها و پنجره‌هایی که از قبل اندازه گرفته و اجرا شده نصب می‌گردد.
 

نصب کابینت

در این قسمت کابینت که عموما در آشپزخانه و کمددیواری‌ها انجام می‌شود.
 

نصب شیرآلات

در این مرحله شیرآلات سرویس به همراه کابینت سرویس و آشپزخانه انجام می‌شود.
 

حیاط سازی

در این مرحله کار به بیرون ویلا و محوطه سازی با نقشه مشخص انجام می‌شود که مربوط به گل و گیاه و کف‌پوش و ... است.
 

نصب کنتورها

این‌جا شما کنتورهای گاز و برق و آب را نصب خواهید کرد.
 

نقاشی داخل و بیرون ویلا

در انتها کار توسط نقاش به اتمام خواهد رسید.
 
 

هزینه ساخت ویلا در شمال

در مجموع باید گفت هزینه ساخت ویلا که شامل مراحل سفت‌کاری و نازک‌کاری، اجرای محوطه و در نهایت نصب کنتورها می‌باشد در حدود متری 2 میلیون تا متری 2 میلیون و 300 هزار تومان برای ویلاهای متوسط در سال 1398 می‌باشد.
هزینه استخر در محوطه ویلا نیز بسته به متراژ و متریال ساخت در حدود متری 6 میلیون تومان خواهد بود و هزینه‌های جانبی نیز به آن اضافه می‌گردد.
 
 
ویژگی‌های یک ویلای مناسب برای خرید در شمال
 

چه ویلایی مناسب خرید است؟

موارد فوق در خصوص ساخت ویلا بوده و برای افرادی است که خود تمایل به ساخت ویلا داشته‌اند و برای آنان که حوصله ساخت ندارند و تمایل به خرید ویلای آماده در شمال دارند شرایط فرق دارد و باید به مواردی چون
  • موقعیت شهر شمال
  • امنیت ویلا
  • امکانات ویلا
  • شهرکی یا مستقل بودن ویلا
  • کیفیت ساخت ویلا
  • متراژ زمین و مساحت بنا
  • اسناد مربوطه
  • قیمت واقعی ویلا
 

چه ویلاهایی در شمال مناسب خرید نمی‌باشند؟

 
با توجه به این قسمت شما می‌توانید بهترین ویلا را از بدترین ویلا تفکیک کنید هر چند قیمت ویلا در بعضی موارد وسوسه انگیز است! پس به هیچ عنوان نزدیک ویلاهای زیر نشوید.
  • ویلاهایی که در مناطق صعب‌العبور واقع شده‌اند
  • ویلاهای فاقد سند
  • ویلاهای فاقد مجوز ساخت و پایان‌کار
  • ویلاهایی با کیفیت ساخت پایین
  • ویلاهایی که در مناطق ممنوعه چون، حریم برق فشار قوی، حریم رودخانه، حریم دریا را رعایت نکرده‌اند
  • ویلاهایی که دارای اسناد علوی و اوقافی هستند
  • ویلاهای فاقد کاربری مسکونی
  • ویلاهای اطراف مدارس
  • ویلاهای پرت و در اطراف خالی از سکنه
  • ویلاهای بدون ویو و چشم‌انداز
  • ویلاهایی که در مناطق پر سر و صدا قرار دارند
  • ویلاهایی که در دل بافت بومی واقع شده‌اند.
 
این دست از ویلاها جزو مواردی هستند که شاید قیمت پایین‌تری داشته و شما را وسوسه و ترغیب به خرید نماید اما توصیه ما دوری از چنین ویلاهایی است، چرا که به یقین با خرید آن‌ها دچار دردسر و نگرانی خواهید شد.
 
 

تفاوت ویلای ساحلی و جنگلی در چیست؟

شاید دو به شک هستید که ویلای ساحلی بخرید یا ویلای جنگلی! این موضوع کاملا شخصی و سلیقه‌ای است اما باید در نظر داشته باشید که اختلاف فاحش این دو ویلا علاوه بر موقعیت آن، قیمت فروش می‌باشد، چرا که قیمت ویلای ساحلی دو یا چند برابر ویلای جنگلی است و این موضوع به خاطر ارزش زمین ساحلی که دلیل آن نادر بودن آن در بهترین مناطق شمال است می‌باشد، یعنی وسعت زمین‌های ساحلی به مراتب کمتر از زمین‌های جنگلی است و همین امر تفاوت قیمتی را فاحش ساخته است.
 
 
تفاوت‌های ویلای جنگلی با ویلای ساحلی در شمال
 
 
نکته:
در ضعیف ترین حالت شما برای خرید ویلای ساحلی در مناطق برند شمال حداقل باید مبلغی در حدود 2 میلیارد تومان در نظر بگیرید و مشابه همین ویلا در قسمت جنگلی چیزی در حدود 600 میلیون تومان بودجه لازم است.
 
 

سازه ویلاهای موجود در شمال در چه اشکالی یافت می‌شوند؟

سازه‌های ویلایی در شمال به اشکال و اسامی مختلفی که در زیر به آن اشاره می‌گردد یافت می‌شود.
 

فلت یا همکف

در یک طبقه شامل کرسی و سقف بوده و عموما از 1 تا 3 اتاق خواب، 1 تا 2 سرویس و سالن پذیرایی را شامل می‌شوند.
 

نیم دوبلکس یا نیم پیلوت

در یک طبقه و نیم با تراس روی پیلوت بوده و عموما از 2 تا 4 اتاق خواب در قسمت پایین و بالای سالن، 1 تا 2 سرویس و سالن پذیرایی را شامل می‌شوند.
 

دوبلکس

در 2 طبقه شامل 1 اتاق خواب، 1 تا 2 سرویس و سالن پذیرایی در طبقه همکف و از 2 تا 4 اتاق خواب، 1 تا 2 سرویس و سالن پذیرایی در طبقه اول را شامل می‌شود.
 

تریبلکس

در 3 طبقه شامل 1 اتاق خواب، 1 تا 2 سرویس و سالن پذیرایی در طبقه همکف و از 2 تا 4 اتاق خواب، 1 تا 2 سرویس و سالن پذیرایی، تراس در طبقه اول و 1 خواب و سرویس و تراس در طبقه دوم را شامل می‌شود.
 
البته هزینه ساخت و فروش چنین سازه‌هایی به طور میانگین از فلت تا تریبلکس رو به افزایش خواهد بود.
 
 
نکته:
امروزه با توجه به ارزش زمین نسبت به سال‌های قبل بیشتر ویلاها در سازه‌های دوبلکس به بالا خلاصه می‌شوند و دیگر سازه‌های فلت و نیم دوبلکس برای سازندگان مقرون به صرفه نیست و ما بیشتر سازه‌های فلت و نیم دوبلکس فروشی در شمال را در بناهای قدیمی در شمال مشاهده خواهیم کرد.
 
 

سبک ویلاها در شمال چگونه است؟

برای خرید ویلا در شمال علاوه بر اشکال و سازه‌های متفاوت با سبک‌های مختلفی نیز مواجه خواهید شد و بهتر است با نمونه‌ای از این سبک‌های ویلا در شمال که به شرح زیر است آشنا شوید. 
 
 
ویلا سبک رومی در شمال
 

سبک رومی

چنان‌چه در نمای بیرونی یک ویلا مشخصات زیر را مشاهده کردید بی‌تردید بگویید سبک ویلا رومی است.
قوس‌هایی عریض با نقش‌هایی ریز و برجسته، ستون‌هایی کوتاه و کاملا مدور به گونه‌ای که ستون‌های زاویه‌دار جایگاهی در این سبک ندارند، سرستون‌ها در کنار کتیبه‌ها و پنجره‌های منحصر به فرد. سبک رومی همان سبکی است که در تخت جمشید و بنا‌های تاریخی قبل از اسلام به چشم می‌خورد.
 
 
ویلا سبک مدرن در شمال
 

سبک مدرن

این دست از سبک‌ها بیشتر از طرح‌های مکعبی و خطوط شکسته الهام گرفته می‌شود و از متریال محبوب در آن می‌توان به چوب و شیشه و سنگ اشاره کرد.
 
 
ویلا سبک ییلاقی در شمال
 

سبک ییلاقی

در عین سادگی می‌شود از طرح سنتی و مدیترانه‌ای در آن استفاده کرد و عموما در سقف دارای شیب تندتری جهت ریزش برف ییلاقی استفاده نمود.
 
 
ویلا سبک سنتی در شمال
 

سبک سنتی

سبک سنتی یا کلاسیک در بیشتر موارد استفاده از سنگ مرمر و گچ‌بری زیبا در نما، پنجره کرکره‌ای، شومینه داخل پذیرایی اشاره نمود.
 
 
ویلا سبک مدیترانه‌ای در شمال
 

سبک مدیترانه‌ای

این سبک بیشتر در ویلاهای ساحلی به چشم می‌خورد و از رنگ سفید براق برای تمایز وجه آن‌ها استفاده می‌شود و معمولا به صورت بیضی شکل با طراحی معمولی در آن‌ها کاربرد دارد و در طراحی داخلی هم از سبک مدرن و هم سنتی می‌توان استفاده کرد و عموما دارای حیاط‌های بزرگ با استخر به چشم می‌آیند.
 
 

با چه روش‌هایی می‌توان در شمال صاحب ویلا شد؟

برای این‌که بتوان در شمال ویلا خرید روش‌های مختلفی به شرح زیر وجود دارد و شما با هر یک از شیوه‌های زیر می‌توانند ویلای نزدیک به سلیقه خود را انتخاب نمایید.
 

1- خرید نقدی ویلا

یکی از معمول‌ترین روش‌های معامله ویلا در شمال یا همان خرید و فروش ویلا به صورت نقدی است، یعنی مبلغ کل ویلا را پرداخت و سند به نام خریدار در دفترخانه انتقال خواهد یافت و پرداخت کامل مبلغ طی توافق در مدت کوتاهی حدود یک ماه انتقال خواهد یافت.
نکته: اکثر معاملات ملک در شمال به صورت نقدی اتفاق می‌افتد و دلیل آن تقاضای بالای خرید ویلا در شمال است، البته مربوط به ویلاهای با کیفیت و مناسب است که مالک مطمین به فروش آن به شخص دیگر با شرایط بهتر خواهد بود.
 

2- خرید اقساطی ویلا

در این روش که به عنوان روش معمول‌تر در شمال نیز شناخته می‌شود، روش فروش یا خرید ویلا به صورت قسطی است و بنا به توافق طرفین مدت زمانی برای پرداخت وجه از سوی خریدار به فروشنده اتفاق میفتد و زمانی در حدود 3 تا 5 ماه به طول می‌انجامد.
نکته: در این روش نباید انتظار خرید ویلایی درجه یک با چنین شرایطی داشت و مربوط به ویلاهای مناسب و معمولی‌تر خواهد بود که مالک ویلا با چنین شرایطی رضایت معامله می‌دهد.
 

3- خرید ویلا با وام بانکی

روش دیگر خرید ویلا در شمال با شرایط وام بانکی خواهد بود و با توجه به نوع سند و مبالغی که می‌شود از روی سند ملک وام گرفت مطرح می‌شود و بیشتر کمکی است برای صاحب خانه شدن شما، ما در مبحث وام و شرایط دریافت وام برای ویلا در نکات مهم و آموزش سایت بانیان مسکن کاملا توضیح داده‌ایم لطفا مطالعه فرمایید. 
 

4- خرید ویلا به صورت معاوضه‌ای

معاوضه روش دیگر برای خرید ویلا در شمال است و باید در نظر داشت یک سوی معامله مالک ویلاست که ممکن است تمایل به معاوضه ویلای خود در شمال با خودرو یا ماشین، آپارتمان مسکونی، ملک تجاری، زمین، ویلایی دیگر و ... را داشته باشد.
 
معاوضه با تهاتر فرق دارد، معاوضه یعنی جابجایی ملک یا ویلا در بیشتر موارد با اموال غیر منقول است، در صورتی که تهاتر امکان جابجایی ویلا یا ملک با اموال منقول نیز وجود دارد.
نکته؛ البته باید شرایط معاوضه از سوی شما با شرایط و خواسته فروشنده ویلا یکسان یا نزدیک به هم باشد تا بتوان چنین معامله‌ای را انجام داد.
 

5- خرید ویلا به صورت تهاتر

تهاتر بیشتر در مبحث املاک به مبادله ملک با کالا شهرت دارد و می‌توان به صورت اختصار بیان کرد؛ تهاتر روشی از معامله ملک در شمال است که به ندرت امکان انجام چنین معامله‌ای می‌رود! چرا؟ چون مالک ویلا چنان چه نتواند ویلای خود را به صورت نقد یا اقساط بفروشد و یا این که ملک به دلیل نواقصی تا به حال به فروش نرفته، در این مواقع مالک تهاتر ویلا را با اموال منقول نظیر مصالح ساختمانی، سنگ، میله‌گرد، آهن و ... به دلیل تبدیل ملک خود انجام می‌دهد.
 

6- خرید ویلا به صورت شراکتی

این روش نیز بیشتر برای افراد فامیل و دوستان صمیمی در شمال اتفاق می‌افتد، به طریقی که چند نفر یا چند خانواده با پرداخت وجه کامل ویلا به طور مساوی بین هم صاحب ویلا خواهند شد و هر کدام نوبتی یا توافقی از ویلا استفاده می‌نمایند.
حسن چنین روشی این است که با پرداخت نیمی یا یک سوم از مبلغ کامل ویلا شما صاحب 2 یا 3 دانگ از ویلا می‌شوید و امکان تا حدودی استفاده کامل را نیز دارید.
 

7- مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت روش دیگر از خرید ویلا یا صاحب ویلا شدن در شمال است و بیشتر شامل افرادی می‌شود که زمینی در شمال داشته و بودجه یا فرصت ساخت در زمین خود را ندارند و آن را با شخص دیگری که امکان ساخت ویلا در زمین را دارد به توافق رسیده و با عقد قراردادی بین هم امکان ویلادار شدن برای خود و طرف مقابل را فراهم می‌آورد.
 
 

8- پیش خرید ویلا

پیش خرید ویلا که توسط شما و پیش فروش توسط مالک ویلا صورت می‌پذیرد روشی از معاملات ویلا در شمال است که خریدار با عقد قراردادی به همین نام و با مبلغی در حدود 1/3 از ارزش کامل ملک به فروشنده، امکان خرید را برای خود فراهم ساخته و سپس با توجه به پیش‌رفت کار به صورت مرحله‌ای و قسطی مبلغ باقی مانده را به فروشنده پرداخت و در نهایت صاحب ملک می‌گردد.
حسن چنین روشی پرداخت شرایطی و بلند مدت هزینه خرید ویلا برای شما و به نحوی مشابه پروژه ساخت ویلاست البته با تفاوت و شباهت‌های قابل ذکر.
 
 
 
مراحل و نکات نگهداری از ویلا
 

موارد مهم بعد از خرید یا ساخت ویلا در شمال کدامند؟

 

1- تبعیت از قانون و فرهنگ منطقه

موردی که مشاهده شده بعضی از خریداران ویلا به خصوص جوان‌ها از آن پیروی نکرده و باعث دردسر و مشکل با بومیان منطقه شده است، و شامل ریختن آشغال در اطراف، اختلاف فرهنگی، عبور از محل با پوشش نامناسب و ...
 

2- شارژ ویلا

در خصوص امنیت ویلای شماست و در بیشتر موارد شامل ویلاهای شهرکی است و در خصوص ویلاهای مستقل با پرداخت مبلغی ماهانه به شخصی که امنیت ویلا را تامین نماید.
 

3- مراقبت از گل و گیاه

ویلا با حیاطش زیباست و مراقبت از گل و گیاه ضروری است.
 

4- نگهداری ویلا

هزینه‌های جانبی و نگهداری ویلا در قسمت نکات آموزشی سایت بانیان مسکن مشخص گردیده است.
دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.