فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

توسکاتک کجاست؟ ( توسکا شمال )

مقاله پیش‌رو در مورد روستای توسکاتک نوشهر در تاریخ 16/09/1398 به رشته تحریر درآورده شده است و برای افرادی مطرح می‌گردد که خرید ویلا در توسکاتک را منتخب دارند و بهتر است با ویژگی‌های این روستا بیش از پیش آشنا شوند.

 

خرید انواع ویلاهای جنگلی در شمال

توسکاتک را بهتر بشناسیم!

توسکاتک یا توسکا روستایی زیبا در کیلومتر 27 شهرستان نوشهر به سمت رویان در شرق واقع شده و از جنوب به رشته کوه البرز، از شمال به دریا، از غرب به روستای علی آباد عسگرخان، از شرق به پارک سی‌سنگان و از جنوب شرق به روستای دیزیرکلا واقع گردیده است.

 

علت نام‌گذاری روستای توسکاتک؟

چرا این روستا به توسکاتک شهرت یافته است؟
نام روستای توسکاتک برمی‌گردد به زمان‌های قدیم، آن هنگام که چند خانوار بومی در 28 کیلومتری شرق شهرستان نوشهر (دهنو) به سمت شهرستان سلده (نور) در آن محل ساکن بوده و در جوار رودخانه‌ای کوچک یک درخت توسکا با ارتفاع بلند وجود داشته که نماد روستا به شمار می‌رفت و افرادی که از آن روستا عبور می‌کردند به چشم از دور دست‌ها آن تک درخت بلند توسکا را می‌دیدند.

افرادی که از بستگان و خویشان این اهالی بودند و در کوهپایه و ییلاقات اطراف زندگی می‌کردند، با آدرسی که از این تک درخت داشتند به راحتی به آن‌جا با پای پیاده و احشام می‌رسیدند، از این رو این روستا به تک توسکا و بعدها به توسکاتک شهرت یافت.
معنی توسکاتک یعنی (تک درخت توسکا) و در مورد خانواده‌های اصیل و بومی این روستا باید به طایفه (عابدینی، حسینی، نوری، نظری) اشاره داشت.

 

مساحت و جمعیت روستای توسکاتک

روستای توسکاتک در حدود 700 هکتار مساحت داشته که از غرب به شرق در حدود 3 کیلومتر و از شمال تا جنوب در حدود 2600 متر امتداد دارد.

در مورد جمعیت بومی این روستا که در حدود 530 خانوار و چیزی در حدود 1560 نفر جمعیت بومی دارد و جمعیت غیر بومی آن که شامل ویلاداران و ملاکین است در حدود 1500 خانوار  را تشکیل می‌دهند.

جمعیت سه برابری غیربومی روستای توسکاتک نشان از منطقه‌ای زیبا و تجمع ویلاهای متعدد است که افراد زیادی را جهت سرمایه‌گذاری و خرید ملک در توسکاتک گرد هم آورده است.

 

ورودی‌های اصلی و فرعی روستای توسکاتک

ورودی اصلی محل توسکاتک که در مرکز آن و به نام خیابان شهید آهنگریان نام دارد به تمامی قسمت‌ها و اماکن این روستا مرتبط است، خیابان‌های فرعی این روستا به نام های خیابان شکارگاه، خیابان مهرگان، خیابان مسجد، خیابان شهید کاظمی، خیابان نخ شمال، خیابان کشاورز، خیابان شالیزار نام دارند.

 

ورودی‌های روستای توسکاتک

چرا شناخت روستای توسکاتک مهم است؟ توسکا شمال کجاست ؟

چون این روستا یکی از مهم‌ترین روستاهای شهرستان نوشهر است و به دلیل جاذبه بالا و مساحت بالای زمین، شهرک‌های ویلایی و ویلاهای مستقل زیادی را در خود جای داده و در حدود نیمی از جمعیت این روستا غیر بومی می‌باشند که خرید ویلا در توسکاتک را برگزیدند و بهتر است با این روستا بیشتر آشنا شوند.

البته دلیل دیگر آن اتصال این روستا به روستای دیزیرکلا است که ویلا در این منطقه برای خریداران بسیار جذاب بوده و خرید ویلا در دیزیرکلا را نیز در بر دارد و دلیل آن ارتفاع ابن منطقه از توسکاتک از سطح دریا می‌باشد، پس این مهم بانیان مسکن را بر آن داشته تا روستای توسکاتک را برای شما شرح دهد.

 

وضعیت خرید و فروش ویلا در توسکاتک

خرید و فروش ویلا در توسکاتک که یکی از روستاهای زیبای اطراف نوشهر است با وجود دریا، جنگل، پارک سی‌سنگان، مناطق تفریحی، مابین نوشهر و نور، نزدیکی دریا و جنگل، ویلاهای جاده معروف نخ شمال از اهمیت بالایی و به جد از بهترین مناطق ویلایی نوشهر و مازندران می‌باشد، به گونه‌ای که بسیاری از سازندگان و املاک‌های فعال منطقه در این روستا اقدام به ساخت و فروش ویلا نموده‌اند.

ساخت ویلا در توسکاتک که در نهایت به فروش ویلا در توسکاتک منجر می‌شود بیشتر داخل بافت قرار داشته و دارای سند و مجوز ساخت می‌باشند و در اطراف محله توسکاتک که تجمع شهرک‌های ویلایی و ویلاهای مستقل در آن وجود دارد بیشتر ویلاها دارای سند و پایان‌کار هستند، خرید ویلا در توسکاتک یکی از بهترین گزینه‌های موجود در منطقه نوشهر تا رویان برای شما خواهد بود.

 

 

وضعیت خرید زمین در توسکاتک چگونه است؟

خرید زمین در توسکاتک از متراژ 200 متر تا 10 هکتار وجود دارد و  زمین فروشی در قطعات کوچک را بیشتر در شهرک‌ها خواهیم داشت و متراژ زمین بالاتر را به صورت مستقل ‌و پراکنده می‌بینیم.

وضعیت سند زمین‌های توسکاتک به صورت مالکیت ششدانگ و یا به صورت زمین سند شورایی است که قابل تبدیل به سند تک‌برگ ششدانگ خواهد شد. جهت آشنایی با نحوه تبدیل سند شورایی به سند شش دانگ تک برگ مقاله دیگر ما را بخوانید.
خرید زمین در توسکاتک با نرخ‌های متفاوتی از زمین‌های جنگلی تا زمین‌های ساحلی رو به افزایش بوده و در مورد فروش زمین ساحلی در توسکاتک نسبت به زمین جنگلی قیمت چند برابری را اخذ هستیم.

بیشتر ساخت و سازها و ویلاهای فروشی یا زمین برای خرید در توسکاتک را در قسمت جنگلی این روستا می‌بینیم.

شهرک‌های ویلایی توسکاتک کدامند؟

شهرک‌‌های توسکاتک و مجتمع‌های ویلایی از غرب روستا یعنی جاده شکارگاه شروع و تا انتهای بافت روستا که در شرق بوده و چسبیده به پارک سی‌سنگان می‌باشد و به خیابان کشاورز شهرت دارد امتداد دارد.

شهرک زعفرانیه، شهرک کورش، شهرک آفتاب‌گردان، شهرک جهان ویلا، شهرک ملودی، شهرک الماس، شهرک گوهردشت، شهرک الماس، شهرک 20 در جاده شکارگاه و لوله گاز توسکاتک و شهرک کاتارینا، شهرک باران، شهرک الماس 24، شهرک دهکده شیرین، شهرک الماس 21، شهرک بلوط، شهرک کاملیا، شهرک پاسارگاد، شهرک گل کاغذی، شهرک سرو نقره‌ای، شهرک برج، شهرک بهاران، شهرک نسیم، شهرک مهر‌آباد در خیابان نخ شمال و ضلع جنوبی روستای توسکاتک واقع شده‌اند. شهرک شهاب، شهرک بزرگی، شهرک جنگلک، در خیابان کشاورز قرار دارند.

مشاور املاک‌های روستای توسکاتک:

مشاور املاک‌های موجود در کناره جاده جنگلی و ساحلی روستای توسکاتک به ترتیب از غرب به شرق تا ابتدای پارک جنگلی سیسنگان را می‌توانید با اسامی مختلف در تصویر زیر مشاهده نمایید.


مشاور املاک‌های توسکاتک

کدیر یکی دیگر از روستاهای زیبای نوشهر است که در مقاله دیگر به طور کامل شما را با این روستا و  آب و هوای کدیر آشنا کرده ایم.

 

مشاور املاک بانیان مسکن توسکاتک

تنها مشاور املاک فعال و کامل در امور خرید و فروش ملک در توسکاتک با مجوز رسمی و پروانه کسب و کد رهگیری، با سابقه درخشان را می‌توان به شرکت ساختمانی و سایت املاک بانیان مسکن اختصاص داد.

مشاور املاک بانیان مسکن در ضلع شرقی روستای توسکاتک و چسبیده به پارک سی‌سنگان قرار داشته و به طور اختصاصی در خرید ویلا در توسکاتک که شامل ویلای ساحلی و جنگلی و فروش ویلا از این دست فعالیت داشته و با فایل‌های گسترده از لحاظ مکانی و قیمتی آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز می‌باشد.

مشاور املاک بانیان مسکن توسکاتک

اسامی اعضای شورای اسلامی توسکاتک

همان‌طور که می‌دانید نقش دهیار و شورا در تمامی روستاهای کشور معین و مشخص است و وظایف و عملکرد و اهداف یکسانی را جهت عمران و آبادانی روستا اعمال می‌نمایند.

افرادی که به عنوان اعضای شورا در ساختمان شورای اسلامی روستای توسکاتک نوشهر آماده خدمت‌رسانی به اهالی محل هستند به تعداد 5 نفر با اسامی سید مرتضی حسینی، میثم خزایی، علی‌اصغر عابدینی، یحیی نظری، جعفر حداد نام برده می‌شوند.

 

لازم به ذکر است چنان‌چه خرید ویلا در توسکاتک انجام داده‌اید باید بعد از معامله برگه قولنامه را ممهور به مهر شورا نمایید.

دهیاری روستای توسکاتک

دهیاری روستای توسکاتک در قسمت جنوبی روستا و در جوار ورزشگاه این محل قرار گرفته و مدیریت آن را دهیار روستای توسکاتک آقای عباس عابدینی به عهده دارد که کارهای اجرایی و موارد مربوط به دهیاری در آن تصمیم گیری و اجرا می‌شود.

دهیار جدید روستای توسکاتک بعد از آقای عباس عابدینی، جناب آقای پدرام رحمانی است که در ایام هفته در دفتر دهیاری در ساعات مشخص حضور داشته و آن عزیزانی که زمین یا ویلا در توسکاتک دارند و دسترسی حضوری به دهیار توسکاتک ندارند، می‌توانند از طریق پیج شخصی اینستاگرام به نام پدرام رحمانی مرتبط و سوالات خود را مطرح نمایند.
این متن مورخ 1401/06/30 نگارش شده است.

برای نحوه دریافت مجوز ساخت ویلا در توسکاتک یا پایان کار ویلا و زمین‌هایی که در بافت توسکاتک یا خارج بافت قرار دارند باید از دهیاری توسکاتک استعلام گرفته شود.

 

دهیاری روستای توسکاتک

نقشه طرح هادی و بافت روستای توسکاتک

روستای توسکاتک نیز مانند دیگر روستاهای کشور از طرح هادی پیروی کرده و حدود و سغور روستای توسکاتک که به بافت محل توسکاتک شناخته می‌شود به شکل زیر است.

 

نقشه طرح هادی روستای توسکاتک

مکان‌های اقامتی تفریحی روستای توسکاتک

اقامتگاه پتروشیمی شاهزند اراک

این مکان تفریحی توریستی که با نام مجتمع اقامتی تفریحی و آموزشی توسکا شهرت دارد در ضلع جنوبی توسکاتک واقع شده که با سوییت‌ها و ویلاهای متعدد، مکان مفرح برای کارکنان و کارمندان پتروشیمی است که سالانه افراد زیادی از این مکان جهت اقامت و تفریح استفاده می‌نمایند.

 

اقامت‌گاه تفریحی پتروشیمی توسکاتک

متل گل سرخ

این متل ساحلی که قدمت طولانی دارد در انتهای شرقی روستای توسکاتک نزدیک پارک سی‌سنگان در ظلع شمال جاده واقع شده و دارای سوییت و اتاق‌های متعددی است که برای اجاره و اقامت شبانه مناسب است، در ضمن این متل دارای استخر، سالن بیلیارد، کافی شاپ، پارک بازی، رستوران، فست فود نیز است.

 

متل گل سرخ توسکاتک

فتک

فتک نام منطقه‌ای جنگلی دنج آرام و زیبا در دل جنگل در جنوبی‌ترین قسمت توسکاتک در انتهای جاده نخ شمال و در جوار روستای دیزیرکلا با برکه آب و چشمه زیبا پذیرای عزیزان و خانواده‌ها برای اوقات خوش و مناسب برای پیاده روی می‌باشد.

دختر قلعه

دختر قلعه مکان تاریخی در مسیری 2 ساعته پیاده روی از فتک که در انتهای جاده نخ شمال قرار داشته به سمت جنگل است که دارای طبیعتی بکر با آبشار و حوض‌چه آب 100 متری عمیق مکان مناسبی برای تفریح در توسکاتک است.

 

کافه رستوران دیدار:

که با فاصله 200 متری از پارک جنگلی سیسنگان و رو به روی سایت املاک بانیان مسکن و در مسیر بافت ساحلی روستای توسکاتک قرار دارد یکی از برندهای مطرح و شناخته شده این روستا جهت صرف کافه، انواع فست فود و … می‌باشد.
صفحه اینستاگرام دیدار به آدرس (didarseasangan_restaurant) را می‌توانید دنبال کنید و بیشتر با این مجموعه تجاری گردشگری آشنا شوید.

 

دیدار سیسنگان

 

پارک جنگلی سی‌سنگان

پارک بین المللی در شرقی‌ترین نقطه توسکاتک که با تنوع درختان چند صد ساله و مکان‌های تفریحی و اقامتی آماده پذیرایی و اقامت دوست‌داران طبیعت را در پارک سیسنگان خواهید داشت.

پارک ساحلی سی‌سنگان

روبه روی جنگل سی‌سنگان واقع شده و علاوه بر امکانات ساحلی از امکانات و طبیعت جنگلی نیز بهره‌مند است.

 

پارک ساحل سیسنگان

تفرجگاه جنگلی عمو نصیر

در انتهای توسکاتک به سمت رویان در قلب جاده سراسری و متصل به پارک سی‌سنگان و رو به روی دریا واقع شده و با آلاچیق و غذای محلی و دریایی و قلیان و چای پذیرای مهمانان گرامی است.

 

تفرجگاه عمو نصیر سیسنگان

 

از دیگر مکان‌های تفریحی می‌توان به پلاژ ساحلی مهران، پلاژ ساحلی علی‌رضا، مجموعه تفریحی توسکا در شمال (پتروشیمی)، مجتمع اقامتی تفریحی توسکا اشاره داشت.

مرکز خرید توسکاتک  ( مجتمع توسکا نوشهر )

این مرکز خرید که در قسمت ساحلی و ضلع شمالی این روستا واقع شده به عنوان مرکز تجاری فعال و پر رونق خصوصا در ایام تعطیلات بسیار شلوغ بوده و در مجموع شامل فروشگاه زنجیره‌ای خانه کاشانه، رستوران توسکا، فروشگاه VIP، دستگاه خودپرداز بانک حکمت ایرانیان، می‌باشد که عموم مردم می‌توانند کالاها و موارد مورد نیاز خود را از این مجموعه تجاری تامین نمایند.

این مجتمع تجاری متعلق به آقای مهرداد شریعتی (مهرداد نیویورکی) خواننده اونورآبی می‌باشد.

 

مرکز خرید توسکاتک

 

اکبر جوجه شعبه توسکاتک نیز در این روستا فعال بوده و با همان کیفیت اصلی آماده پذیرایی از عزیزان و گردشگران می‌باشد.
آدرس اکبر جوجه توسکاتک درست رو به روی مرکز خرید توسکاتک (مهرداد نیویورکی) است.

 

رستوران کافی‌شاپ فست‌فود چیلیز

این رستوران قدیمی نیز نزدیک پارک سی‌سنگان در انتهای شرقی توسکاتک در ضلع جنوبی جاده واقع شده و از قدیم با نام‌های رستوران ستار، رستوران مالاتا و حال رستوران چلیز شناخته شده است.

 

رستوران چیایز توسکاتک

کته کبابی ستار

کته کبابی ستار چسبیده به پارک سی‌سنگان و در جوار رستوران چلیز و متل گل سرخ واقع شده و با مدیریت آقای کمال قمی با تنوع غذاهای ایرانی و با قیمت مناسب پذیرای شما عزیزان است.

رستوران چهارفصل

یکی دیگر از رستوران‌های شناخته شده روستای توسکاتک رستوران چهارفصل در نزدیکی پارک سی‌سنگان است که به مدیریت آقای عارف بزرگی اداره و با غذاهای بسیار لذیذ و تازه آماده پذیرایی از عزیزان می‌باشد.

 

رستوران چهارفصل توسکاتک

فست فود لیمو

مکانی مناسب جهت صرف غذاهای فست‌فودی است که در ضلع شمالی ورودی اصلی روستای توسکاتک واقع شده است.

اماکن ورزشی روستای توسکاتک

 

مجتمع ورزشی توسکاتک

مجتمع ورزشی توسکاتک

مجتمع ورزشی توسکاتک در جوار دهیاری این روستا واقع شده که سالنی بزرگ البته نیمه‌کاره برای ورزش‌هایی چون کشتی، تکواندو، سالن فوتسال است.

زمین بزرگ فوتبال

زمین فوتبال بزرگ توسکاتک با چمن پوشیده شده و در کنار مجتمع ورزشی واقع شده و مسابقات فوتبال محله در آن برگزار می‌شود.

زمین مینی فوتبال

این زمین ورزشی نیز در سایز کوچک بوده و در کنار زمین بزرگ فوتبال واقع شده و برای مبتدی‌ها و آموزش ورزش فوتبال برگزار شده است.

باشگاه بدن‌سازی توسکاتک

باشگاه بدن‌سازی توسکاتک بسیار مجهز بوده و در قسمت ساحلی جاده و زیر مجتمع تجاری توسکا قرار دارد و با مدیریت نورالاه حسینی و عباس آهنگریان پذیرای دوست‌داران ورزش بدن‌سازی می‌باشد.

مدرسه ابتدایی شهید نظری

این مدرسه در وسط روستای توسکاتک قرار گرفته و مختص دانش‌آموزان مقطع ابتدایی می‌باشد و برای آن دست از افرادی که خرید ویلا در توسکاتک را برگزیدند و قصد اقامت دایم در این روستا دارند و فرزندان‌شان در این مقطع تحصیل می‌کنند می‌تواند برای ادامه تحصیل مناسب باشد.

 

مدرسه ابتدایی توسکاتک

حمام عمومی توسکاتک

این حمام که به صورت عمومی است برای افرادی که تمایل به استفاده از حمامی داغ و دل‌چسب دارند گزینه‌ای مناسب است و دقیقا نزدیک به جاده اصلی و کنار مسجد احداث گردیده است.

کارخانه جوراب‌بافی، کارخانه نخ‌شمال، فروشگاه گل و گیاه آرین، هتل حیات، مجتمع آپارتمانی بلاژیو، از دیگر مکان‌های شناخته شده در روستا هستند.

کلام آخر

مطلب فوق را از شناخت روستای توسکاتک ارایه دادیم تا یکی از زیباترین محل‌های نوشهر برای خرید ویلا را بیشتر بشناسید و با جان دل اقدام به خرید ویلا در توسکاتک نمایید، بانیان مسکن نیز در این مهم بدون چشم داشت و مشاوره رایگان در خدمت شما خواهد بود.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.