فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

مشکلات بعضی از ویلاهای ساحلی درون شهرک چیست؟

مشکلات بعضی از شهرک‌های ساحلی در شمال چیست؟

یا بهتر بگوییم مشکلات تمامی مالکین ویلای ساحلی در بعضی از شهرک‌های ساحلی چه می‌تواند باشد؟ یا بعضی از ویلاهای ساحلی که عموما درون مجموعه یا شهرک واقع شده‌اند با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند؟

 

خرید انواع ویلا ساحلی در شمال

 

در این قسمت فقط می‌خواهیم مقایسه‌ای از نمونه‌های ویلای ساحلی شهرکی در شمال با یکدیگر داشته باشیم، لطفا تا آخر با ما باشید!

بله دوستان از معایب و مزایای ویلای ساحلی برایتان در صفحات قبلی سایت بانیان مسکن گفتیم که در بیشتر موارد طبیعی و بدون دخالت انسان بوده و البته بحث ما به صورت خصوصی در مورد (معایب ویلای ساحلی) است.

ویلای ساحلی!!! با خود فکر می‌کنید مگر ممکن است خرید ویلای ساحلی در شمال بد باشد؟ آن هم ویلایی درون شهرک ساحلی! بله می‌شود، شاید در اول خوب به نظر آید اما در آخر ممکن است پشیمان شوید و ما یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین دلایل پشیمانی از خرید ویلا ساحلی شهرکی یا مستقل در شمال را برایتان ذکر خواهیم کرد.

البته این را هم باید گفت که این نگرانی و استرس در همه ویلاهای ساحلی وجود ندارد و اندک مواردی هستند که چنین ذوق خریدار را کور می‌کنند و دلیل آن به شرح زیر خواهد بود.

هیچ کس از دریا و آرامش آن بدش نمی‌آید و آرزوی همه ما داشتن یک ویلای ساحلی زیباست و افرادی که توان خرید چنین آرزویی را دارند با تفکری این‌ چنینی عزم را جزم خرید می‌کنند و شاید در آخر پشیمانی، چرا چنین می‌شود؟؟؟

مواردی چون رطوبت، شرجی هوا در تابستان، محدودیت گل و گیاه، همه این موارد طبیعی و خدادادی انسان را از دریا و داشتن یک ویلای ساحلی دل‌سرد نمی‌کند که یک عدم آگاهی یا یک بی‌انصافی این دل‌سردی را در فرد خریدار ایجاد می‌کند.

 

این موضوع یعنی چه؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد، وارد مجموعه‌ای ساحلی می‌شوید و بعد از مشاهده ویلاهای شهرک، ویلایی زیبا که تا حدودی چشم‌انداز دریا و جنگل را هم‌زمان دارد خوشتان می‌آید و بودجه کافی برای خرید هم دارید و اقدام به خرید می‌کنید، ناگهان بعد از مدتی وارد شهرک ساحلی می‌شوید و می‌بینید نه از چشم‌انداز دریا و نه از ویو جنگل خبری نیست! انگار دور تا دور شما را بلوک و بتن فرا گرفته و حس آزادی شما صلب شده.

این مشکلی است که در 30% از شهرک‌های ساحلی شمال و در شهرهای رویان، نوشهر و ... مشاهده شده است.


 

دلیل از چشم افتادن ویلاهای شهرک ساحلی چیست؟

چنین مواردی در شهرک‌هایی که هنوز تکمیل نشده و زمین‌های خالی با بر تجاری در قسمت جنوبی شهرک یا ضلع شمالی جاده سراسری قرار دارند و یا زمین‌های خالی در قواره اول شهرک که به پلاک اول ساحل شهرت دارند و شامل زمین‌های خالی نزدیک یا چسبیده به دریا می‌باشد به چشم می‌آید.

نمونه‌ای از شهرک ساحلی که چنین شرایطی دارد با هم ببینیم.

 

Your browser doesn't support video.
Please download the file: video/mp4

 

هنگام خرید ویلا در شهرک‌های ساحلی چه باید کرد؟

  1. با دقت وارد شهرک شده و کلیه جوانب اعم از زمین خالی در بر تجاری یا زمین خالی در پلاک اول ساحل را بررسی نمایید، اگر وجود داشت زنگ خطری در آینده برای کور شدن چشم‌انداز ویلای شما و با تخریب ویلا خواهد بود، پس دقت کنید.
  2. دور شدن و نخریدن ویلا در چنین مجموعه‌ها یا شهرک‌های ساحلی.
  3. اگر چنان‌چه تمایل به خرید با توجه به مشاهده موارد فوق داشتید حتما از عدم ساخت و ساز نامتعارف که باعث کوری چشم‌انداز ویلایتان می‌شود اطمینان حاصل کنید و دقت داشته باشید این اطمینان از سوی فروشنده شفاهی و سوری نباشد و حتما در برگه فروش‌نامه قید شود و از فروشنده تضمین جهت ابدی بودن چشم‌انداز ویلای خود داشته باشید.
  4. بعضی از شهرک‌های خالی زمینی در پلاک اول ساحل دارند، و بسیار وسوسه‌انگیز می‌توانند برای خرید باشند چون فقط شما می‌مانید و دریا، در این هنگام دقت داشته باشید تا زمین مذکور حریم قانونی 60 متر ساحل را رعایت کرده باشد، در غیر این‌صورت چنان‌چه ویلایی در آن ساخته شود هر لحظه امکان تخریب آن به دلیل عدم رعایت حریم ساحل توسط نهادهای اجرایی وجود خواهد داشت.

 

 

به چه منطقه‌ای می‌توان شهرک گفت؟

عواملی چون امنیت کامل شامل نگهبان شب و روز، پرسنل و مسئول نظافت مجموعه، درب خصوصی و کنترل ورود و خروج، محصور بودن کامل مجموعه، سطح اشغال یکسان برای ویلاهای موجود در مجموعه، ارتفاع ساخت مجاز و یکسان برای ویلاهای موجود، خیابان کشی مناسب، مشاعات و فضای سبز زیبا و کامل، فاصله منطقی و زیاد ویلاها از هم، شکل یکسان یا تیپ نقشه‌های تا حدودی یکسان، همه این موارد در کنار هم باعث ایجاد یک شهرک مناسب و ایده‌آل خواهد بود که تا حدودی در بین شهرک ساحلی و جنگلی در شمال یکسان است.

حال می‌خواهیم به مواردی که فراتر از موارد فوق است و بیشتر شامل شهرک‌های ساحلی می‌باشد نگاهی بیندازیم!

 

شرایط ایده‌آل یک شهرک ساحلی در شمال چیست؟

یک شهرک ساحلی یا یک ویلای ساحلی درون شهرک چه شرایطی را باید دارا باشد؟ سوالی که جوابش گره‌گشای شما در خرید ویلای ساحلی مناسب در شمال خواهد بود.

  1. شهرک ساحلی باید حریم ساحل را حفظ کند یعنی 60 متر حریم دریا را که در قانون آمده رعایت نماید.
  2. شهرک ساحلی باید دارای ساحلی شنی بوده و در محیطی محصور و ایمن واقع گردیده باشد.
  3. شهرک ساحلی باید به تفریحات دریایی و محیط عمومی مانند استخ، زمین بازی برای کودکان و ... مجهز باشد.
  4. شهرک ساحلی باید کامل باشد، یعنی زمین خالی که هنوز ساخته نشده و تکلیف آن معلوم نیست که چه سازه‌ای در آینده در آن احداث شود در قسمت بر تجاری یا در نوار ساحلی خود نداشته باشد.
  5. چنان‌چه زمین خالی در بند 4 موجود بود، مدیر شهرک متعهد شود به هیچ وجه ساخت نامتعارف در این زمین‌ها که باعث بسته شدن چشم‌انداز ویلاهای موجود در شهرک می‌گردد صورت نپذیرد.
  6. ویلاهای موجود در شهرک ساحلی باید به گونه‌ای جانمایی و احداث شوند تا چشم‌انداز دریا و جنگل را به طور یکسان برای تمامی ویلاهای موجود در شهرک به ارمغان آورد.
  7. وضعیت سند ویلاهای شهرکی ساحلی باید ششدانگ و قطعی باشد و ترجیحا از موارد غیر دوری کنید.


اگر شهرکی چنین شرایط و امتیازاتی را یک‌جا دارا بود، خرید ویلا در شهرک ساحلی این چنینی را برگزینید.

 

نمونه یک شهرک ساحلی ایده‌آل در حومه نوشهر

 

Your browser doesn't support video.
Please download the file: video/mp4

 

ویلاهای زیادی در شهرک‌های لوکس و مناسب ساحلی در مناطق مختلف شمال وجود دارند که بهترین شهرک‌های ساحلی را از رامسر و متل‌قو تا بابلسر و نوشهر خواهید داشت و در این نوار ساحلی با کثرت ویلاهای شهرکی مواجه خواهید شد.

اما پیشنهاد ما این است در جایی خرید ویلا ساحلی شهرکی را انجام دهید که هم از محاسن دریا لذت ببرید و هم از شگفتی و زیبایی جنگل بهره‌مند شوید و چنین مکانی را می‌توان در نوشهر تا رویان جستجو کرد، پس بهترین خرید ویلای ساحلی درون شهرک در نوشهر خواهد بود یا بهتر بگویم بهترین‌های شهرک ویلایی ساحلی در نوشهر وجود دارد.


مشکلات بعضی از ویلاهای ساحلی درون شهرک چیست؟

با مشکلاتی که برای بعضی از ویلاهای موجود در شهرک ساحلی وجود دارد آشنا شده‌اید و اشاره داشتیم که چگونه می‌توان این مشکل را یافت و چطور از آن عبور کرد و در نهایت گفتیم بهترین مکان برای خرید ویلا ساحلی در کدام شهر و در چه شهرکی می‌تواند باشد، بانیان مسکن طبق شناختی که از تمامی مناطق ساحلی شمال داشته بهترین منطقه برای خرید ویلا ساحلی را جایی برگزیده که فاصله دریا و جنگل به هم نزدیک هستند، پس می‌شود خرید ویلا ساحلی در نوشهر یا خرید ویلای ساحلی در حومه این شهر را تجربه کرد.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.