فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

انواع شیرآلات و کاربرد آن در ساخت ویلا

شیرآلات از متریال کاربردی در آشپزخانه و سرویس‌ها و حمام و دستشویی ویلا می‌باشد که شناخت و انتخاب درست آن در نصب قسمت‌های مورد نیاز ویلا می‌تواند از اهمیت زیادی در کاربرد و استفاده برای شما برخوردار باشد.
ویلاهای فروشی در شمال از متریال متفاوتی خصوصا در مبحث شیرآلات استفاده می‌کنند که شناخت نوع و جنس خوب آن می‌تواند نشان دهنده کیفیت در ساخت ویلا را برای شما به نمایش بگذارد و یکی از راه‌های شناخت کیفیت ویلای ساخته شده و در نهایت خرید برای شما‌ست.
 
پس با دقت در جزییات ویلا خصوصا متریال اجرایی در مرحله نازک‌کاری که به صورت بصری قابل درک است، خرید یک ویلای مهندسی ساز و شیک با قیمت مناسب را برای خود رقم بزنید.
البته توجه به مناطق برند شمال که کیفیت ساخت ویلا در آن‌ها نسبت به شهرهای درجه دو به دلیل رقابت شدید سازندگان و فروشندگان ویلا بیش‌تر است هم می‌تواند انتخاب مناسب‌تری در خرید ویلا شمال برای شما باشد.
 
 
خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

شیرآلات؛

شیرآلات جزو اصلی در ساخت ویلا در مرحله نازک کاری می‌باشد، که وجود آن در رفاه و نیاز روزمره مالک ویلا ضروری است.

مشخصات شیرآلات؛

در مجموع آلیاژ شیرآلات کاربردی ساختمان از جنس های برنجی و سرب خشک در ساخت آن به کار می‌رود و روکش‌ در  آن‌ها باعث تفاوت‌ در ظاهر آن‌ها است.


استفاده از کدام جنس شیرآلات در ویلا مناسب‌تر است؟

از میان دو جنس معرفی شده، جنس برنجی در کل بهتر از سرب خشک در متریال ساختمان مورد تایید می‌باشد چون سرب بعد از مدتی استفاده دچار خوردگی شده و از لحاظ بهداشتی نیز مضراتی را در بر دارد، به همین علت از نظر استاندارد مورد تایید نبوده و غیر بهداشتی به حساب می‌آید.


نکته:
طبق استاندارد جهانی تمامی اجزای فلزی کاربردی در ساخت شیرآلات بهداشتی (به استثنای دستگیره) باید از آلیاژ برنج باشد.
انواع روکش‌های به کار رفته در شیرآلات از: برنج، برنز، مس و استیل است که بین آن‌ها اگر استیل استنلس اصل پیدا شود عالی است، چون مقاومت بیش‌تری در مقابل پوسیدگی داشته و به دلیل ظاهرش لکه‌های آب را کم‌تر نشان می‌دهد و از نظر زیبایی هم بهتر خواهد بود. 

تاریخچه شیرآلات و استفاده آن در ساختمان:
در گذشته تنها شیرهای واشری در بازار موجود بود اما اکنون شیرآلات بسیار متنوعی را در چهار گروه واشری، پدالی، اهرمی و چشم الکترونیکی که به چشمی معروف شده است، در انواع مدل‌ها و رنگ‌ها می‌توان دید.

 

انواع شیرآلاتی که برای ساختمان یا ویلا در شمال استفاده می‌شود شامل؛

شیرآلات ساده، شیرآلات کلاسیک، شیرآلات اهرمی، شیرآلات پدالی و شیرآلات اتوماتیک (چشمی) است.

 

شیرهای ساده؛

شیری است که فقط برای کنترل جریان آب نصب می‌گردد و عمل مخلوط کردن آب سرد و گرم که مختص شیرهای مخلوط است را انجام نمی‌دهد.

 

 
 

شیرهای اهرمی:

شیرهای اهرمی به دو دسته ایستاده و دیواری تفکیک می‌شوند که نوع ایستاده بیش‌تر در روشویی و سینک ظرف‌شویی و نوع دیواری در حمام و توالت ساختمان کاربرد دارد. گاهی اوقات از نوع دیواری هم می‌شود در روشویی و سینک ظرفشویی استفاده کرد.
 
شیر اهرمی ویلا


شیرآلات چشمی(الکترونیکی)؛

این مدل شیرآلات سیستمی در خود داشته که هوا را داخل آب کرده و آب را حباب گونه به بیرون منتقل می‌کند، که این عمل باعث صرفه جویی بیشتری در مصرف آب می‌گردد.

 
شیر چشمی ویلا
 

شیرهای کلاسیک:

شامل شیرهای قدیمی و شیرهای واشری بوده که امروزه کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
 
شیر کلاسیک در ویلا
 

نکات مهم هنگام خرید شیرآلات:

شیرآلات را عموما به صورت کلی یا یک دست کامل می‌توان یافت و یک دست کامل شیرآلات معمولا شامل: شیر توالت، شیر‌حمام، شیر‌روشویی، شیر‌سینک ظرفشویی می‌باشد.
برای خرید شیرآلات در ابتدا باید نوع شیر مشخص شود و بعد آن به محل مصرف باید توجه نمود. در این زمان شیرآلات اهرمی به عنوان محبوب‌ترین نوع شیرآلات بین مردم شناخته می‌شوند.
برای مکان‌هایی که بحث صرفه‌جویی آب اولویت دارد باید به سراغ شیرهای پدالی و چشمی رفت و اگر به دنبال شیرآلات ارزان قیمت هستیم و سهولت استفاده زیاد برای‌مان مهم نباشد شیرهای واشری توصیه می‌گردد.
در بازار شیرهای تک اهرمی با قابلیت جدا شدن سر شیر (شلنگی) برای آشپزخانه و شیرهای تک اهرمی ایستاده برای سرویس روشویی استفاده می‌گردد و دیواری‌های اهرمی مناسب سرویس بهداشتی هستند.
امروزه در کمتر آشپزخانه‌ای شیرهای دیواری را شاهد هستیم.
دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.