فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

نحوه طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا در شمال

امروزه ویلاهای مختلفی وجود دارند که هنگام خرید به احتمال زیاد ممکن است سردرگم شوید که واقعا کدام ویلا برای من مناسب است. یک ویلای مناسب از قسمت های مختلفی شکل گرفته که تمام این اجزا با یکدیگر هم خونی دارند. یکی از این مواد که توسط املاک بانیان مسکن که در زمینه فروش ویلا، خرید ویلا، اجاره ویلا، فروش آپارتمان در شمال فعالیت می‌کند، بررسی شده که آن نحوه طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا در شمال است که در ادامه به صورت کامل بررسی شده است.

در زیر می توانید سرفصل‌های آن را مشاهده و از آن‌ها استفاده کنید.

 

خرید انواع ویلاهای جنگلی در شمال

از دکوراسیون و دیزاین داخلی ویلا بیشتر بدانیم

تصور بیشتر ما از ویلا، پلکانی چوبی، پنجره‌هایی تمام قد، نشیمن‌های بزرگ، نقوش هندسی شیک و زیبایی‌های باشکوه و تمام نشدنی است تازه اگر از استخر و امکانات این چنینی چشم پوشی کنیم!
ویلا یعنی آرامش، یعنی راهی برای گریز از دل مشغولی‌ها و دغدغه‌های آزاردهنده، ویلا مکانی است دل‌چسب و فضایی است عجین شده با تمام حس‌های خوب. فرض کنید این ویلا در شمال باشد! شنیدن کلمه شمال کافی است تا از تمام اتفاقات بد دل بکنیم و با طبیعت بکر شمال همراه شویم.
قرار است در شمال ایران ویلایی بخریم، فرض کنید موقعیت مکانی ویلا را پسندیده‌اید، نمای بیرون را دوست داشته‌اید حال به درون ویلا رسیده‌ایم.

چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ دیزاین داخلی ویلا باید چگونه باشد؟ با ما همراه باشید.


دکوراسیون داخلی ویلا باید چگونه باشد؟

 

طراحی داخلی ویلا

وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی ویلا به میان می‌آید منظورمان تمام آن‌ چیزی است که در زیبا و راحت به نظر رسیدن محیط داخلی ویلا دخیل است، از نور پردازی‌ها گرفته تا نوع مصالحی که برای ایجاد پلکانی شیک و ستون‌هایی زیبا به کار گرفته شده‌اند، از پنجره‌ها تا درب اتاق‌ها، از رنگ‌های استفاده شده تا اندازه نشیمن، اتاق‌ها و... شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با دیدن نمای بیرون یک ویلا اطمینان حاصل کرده باشید که این ویلا همانی است که دنبالش بوده‌اید، اما به محض وارد شدن به ویلا نظرتان کاملا تغییر کرده است.

درون ویلا همان قسمتی است که قرار است بیشترین ساعات روز را در آن سپری کنید بنابراین آرامش بخش بودن باید بارزترین ویژگی آن باشد، باید در چنین مکانی احساس راحتی کنید.

دکوراسیون خوب تنها در راه پله‌های گرد خلاصه نمی‌شود، استفاده از سنگ‌های مرمر، ستون‌های سنگی، گران‌ترین چوب‌ها هم شاید معنای یک دکوراسیون خوب را آن طور که باید کامل نکنند.

دکوراسیون خوب یعنی استفاده حداکثری از فضا، تنظیم مناسب نور خورشید، طراحی فضای داخلی با در نظر گرفتن اندازه زمین و سقف ویلا. خلاصه همه چیز باید طوری باشد که آن چه در نگاه نخست به چشم می‌آید فوق‌العاده به نظر برسد.

فراموش نکنیم هدف از خرید ویلا رسیدن به محیطی آرام است، فضایی که شلوغی‌های شهر را از یادمان می‌برد این امر محقق نخواهد شد مگر با انتخاب ویلایی که تمام این موارد در طراحی فضای داخلی آن رعایت شده باشد.

پنجره راهی برای لمس طبیعت

 

چیدمان داخلی ویلا

ویلا یک خانه مسکونی ساده نیست، زمانی که پای طراحی ویلا در میان است بسیار حائز اهمیت است که همه چیز دست به دست هم دهند تا مناظر بیرون به شیوه مناسب‌تری قابل رویت باشند، بسیار مهم است که دریا و جنگل بیرون را بشود از قسمت‌های متفاوت ویلا مشاهده کرد بدون این که نیازی باشد حتما به لب پنجره بیاییم. این‌گونه ارتباط بصری بهتری را می‌شود با محیط بیرون برقرار کرد. به همین خاطر است که عموما در طراحی‌های داخلی ویلا به وفور از شیشه و یا پنجره‌های تمام قد استفاده می‌شود.

به طور کلی در ویلاها مفهوم پنجره کمی متفاوت می‌شود، پنجره پرده‌ای است شفاف که به تماشای بهتر طبیعت کمک می‌کند نه صرفا مرزی با محیط که باید حتما آن را گشود تا بتوان نگاهی به بیرون انداخت. بنابراین سعی کنید پنجره‌های ویلا را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهید.

 

حتما بخوانید: انواع سنگ فرش ویلا

 

ویلایی رؤیایی با نورپردازی مناسب

 

دیزاین داخلی ویلا

خلق محیطی زیبا بدون استفاده از نور خیالی بیش نیست، استفاده خلاقانه از نور پای ثابت تمام دکوراسیون‌ها و طراحی‌های شیک امروزی است. با بکارگیری نور می‌توان فضایی را بزرگ‌تر و حتی کوچک‌تر از آن چیزی که هست نشان داد، رنگ نور‌های استفاده شده اثر شایانی در آرام به نظر رسیدن یک مکان دارد.

اگر چه استفاده از پنجره‌های بزرگ در ویلا‌ها سبب می‌شود نور خورشید در بیشتر قسمت‌های داخلی وجود داشته باشد با این حال استفاده از نورهای رنگی خود نقش مهمی در زیباتر به نظر رسیدن ویلا ایفا می‌کند. سبک‌ مدرن ویلا در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌ است.

 

رعایت نکات مهم در دکوراسیون داخلی ویلا و منزل؛

  • هر رنگ تاثیر خاص خود را دارد، رنگ بندی دیوارها و کاغذ دیواری را متناسب با فضا داخلی انتخاب کنید.
  • پنجره را در جای مناسب آن قرار دهید.
  • از آینه در جای مناسب جهت انعکاس نور شود تا فضای داخلی ویلا دلبازتر شود.
  • مبل‌ها را اگر فضای داخلی کمی دارید در گوشه‌ها قرار دهید و اگر فضای کافی دارید، هر طور که مناسب است قرار دهید.

دکوراسیون داخلی و اشتباهات مرسوم؛

  • انتخاب مبل‌های نامناسب: مبل‌ها باید با فضایی که برای آن در نظر گرفته‌اید از نظر فضا و جانمایی هم خوانی داشته باشد.
  • انتخاب فرش غیر متناسب: برای انتخاب فرش دقت به رنگ‌هایی که در اطراف وجود دارد دقت کنید و سعی کنید از لحاظ رنگ بندی هماهنگ با محیط و لوازم اطراف باشد.
  • نمایش تمام وسایل جلوی چشم: لازم نیست همه وسایل را جلو دید قرار دهید، بیشتر لوازم لوکس و با ارزش را در معرض دید قرار دهید.
     

خلاصه کلام:

اگر ویلای مدرن دارید باید بدانید که خلوتی فضا یکی از اصل‌های سبک مدرن است.

اشتباهاتی که فضای داخلی ویلا را کوچک نشان می‌دهد:

  • استفاده از مبلمان‌های بزرگ
  • استفاده بیش از حد وسایل تزیینی در داخل ویلا
  • استفاده از پرده‌های ضخیم و بلند
  • کاربرد کاغذ دیواری‌های تیره و شلوغ
  • استفاده از لوسترهای بلند و بزرگ
  • نصب تابلوهای بزرگ و شلوغ

بهترین محل قرارگیری تلوزیون در دکوراسیون داخلی؟

  • پشت تلوزیون نباید نور مصنوعی یا طبیعی باشد.
  • تلوزیون نزدیک بخاری یا شومینه نباید قرار بگیرد.
  • جای تلوزیون را توسط مبلمان از سایر بخش‌ها جدا کنید.
  • فضای پشت تلوزیون را با شلف‌های دیواری زینت دهید.
  • سعی کنید از فضای کنج خانه برای قرارگیری تلوزیون استفاده کنید.
  • تلوزیون را جایی نصب کنید که جلوی دیدش باز باشد.
دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.