فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

آشنایی با سیستم گرمایشی و سرمایشی در ویلای شمال

بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی برای ویلای شمال کدام است؟
 

تجربه ثابت کرده است یک خانه خوب، همان مکانی که به عنوان راهی برای رسیدن به آرامش از آن یاد می‌کنند تنها با گران‌ترین تجهیزات حاصل نمی‌شود، گاها بی‌توجهی به برخی موارد کوچک هم می‌تواند شما را از رسیدن به محیطی آرام دور کند، سیستم تهویه مطبوع یکی از این موارد است. قبل از این که تصمیم بگیرید چه نوع سیستم گرمایشی سرمایشی برای ویلای خود انتخاب کنید و یا در هنگام خرید ویلا یا فروش ویلا، سیستم گرمایشی و سرمایشی یکی از عناصر مهم برای انتخاب ویلا می باشد. به همین خاطر هنگام خرید ویلا یا فروش ویلا می‌بایست برخی نکات را که درباره سیستم های گرمایشی و سرمایشی می باشد را در نظر بگیرید.

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

 

با ما همراه باشید.

سیستم سرمایشی گرمایشی ویلا


کدام سیستم سرمایشی برای ویلا در شمال مناسب‌تر است؟

اندازه ویلا شما چقدر است؟

بسیاری از افراد برای خنک نگه‌داشتن منازل مسکونی خود کولر گازی (اسپیلیت) را به عنوان اولین انتخاب بر می‌گزینند، اما این جا با محیطی بزرگتر روبرو هستیم، طبیعتا زمانی که قرار است یک سیستم خوب برای محیطی به بزرگی ویلا انتخاب کنیم به این سادگی‌ها نمی‌توان یک مورد را برگزید. برحسب این که ویلا شما چه اندازه است و تابش خورشید به آن به چه صورت است سیستم خود را انتخاب نمایید.


رطوبت هوا را در نظر بگیرید؛

فراموش نکنیم ویلا در شمال کشور واقع شده است بنابراین رطوبت بخش جدایی ناپذیر از ویلاست. با علم به این موضوع می‌بایست از سیستم‌هایی استفاده شود که هم بتوانند دمای داخلی را در سطحی نرمال نگه دارند و هم بتوانند از میزان رطوبت موجود در فضای داخلی بکاهند.


قیمت و هزینه‌های جاری؛
علاوه بر این که هر سیستمی برای خریداری نیاز به هزینه‌ای اولیه دارد ممکن است نگهداری از آن دستگاه هم خود نیازمند برخی هزینه‌های دیگر همچون تعویض مدام فیلتر باشد که از آن تحت نام هزینه‌های جاری یاد می‌شود. سعی کنید دستگاه‌هایی را انتخاب نمایید که مصرف انرژی چندان بالایی ندارند و یا به گونه‌ای نباشند که هزینه تعمیر آن‌ها در آینده شما را از خرید کاملا پشیمان سازد.


استقلال هر قسمت ویلا؛

بزرگ بودن ویلا و وجود اتاق‌ها و قسمت‌های مختلف ایجاب می‌کند دستگاه انتخابی به گونه‌ای باشد که امکان تنظیم نمودن دمای هر قسمت را به طور مستقل فراهم کند، بنابراین استفاده از سیستمی که به طور یک‌پارچه همه قسمت‌ها را گرم و یا سرد می‌کند مقرون به صرفه و ایده‌آل نیست.


دستگاهی با صدای کم؛

از آن جا که همه افراد برای پناه آوردن به آرامش، ویلا را انتخاب کرده‌اند دقت داشته باشید که تولید حداقل صدا بارزترین ویژگی سیستم خریداری شده باشد.


انتخاب کدام سیستم تهویه برای ویلا مناسب‌تر است؟

دور سیستم‌هایی که نه تنها رطوبت محیط را کاهش نمی‌دهند بلکه بر میزان آن می‌افزایند را یک خط قرمز بکشید، کولر آبی گزینه مناسبی برای محیط‌های مرطوب شمال نیست.


اسپیلت هزینه جاری شما را بالا می‌برد!

اگر خاطرتان باشد در قسمت‌های ابتدایی متن هم اشاره کردیم که اسپیلت‌ها با توجه به ابعاد ویلا برای استفاده در چنین اماکنی چندان مطلوب نیستند، ممکن است با خود فکر کنید استفاده از چند اسپیلت حتما جواب‌گو خواهد بود و دما را همان‌گونه که شما دوست دارید تنظیم خواهد کرد، مصرف بالای برق اسپیلت‌ها سبب افزایش هزینه جاری می‌شد بنابراین بهتر است چاره بهتری بیندیشید.

 

سیستم سرمایشی اسپیلت

 

از خرید داکت اسپیلت صرف نظر کنید!

داکت اسپیلت‌ها هم چندان مطلوب نیستند و نمی‌توان آن‌ها را بهترین گزینه برای انتخاب دانست، این دستگاه علاوه بر این که نیازمند کانال کشی‌های دقیق و زیاد است، با صدایی که تولید می‌کند قطعا به شما یادآور خواهد شد که سیستمی ایده‌آل برای استفاده در ویلا را انتخاب نکرده‌اید. در کنار این دو مورد، به این نکته هم دقت داشته باشید که با خرید داکت اسپیلت امکان تنظیم نمودن دمای هر قسمت به صورت جداگانه میسر نخواهد بود و ناچارید دمای تمام قسمت‌ها را یکسان انتخاب کنید، این قابلیت نه تنها شما را برای تنظیم مناسب دما محدود می‌کند بلکه خود به افزایش برق مصرفی دامن می‌زند. بهتر است بگوییم استفاده از داکت اسپیلت هم کاملا منتفی است!

سیستم داکت اسپیلت در ویلا

 

چیلر و فن کویل بهترین انتخاب!

به چیلر رسیدیم، دستگاهی که از رطوبت محیط می‌کاهد و کم‌ترین صدای ممکن را ایجاد می‌کند. چیلر همانند یونیت و دستگاه خارجی است که فن کویل‌ها به عنوان یونیت‌های داخلی به آن متصل شده‌اند، بنابراین اگر در هر قسمت به صورت مستقل یک فن کویل را قرار دهید قادر خواهید بود که به صورت مستقل دمای آن قسمت را تغییر داده و یا تهویه یک قسمت را خاموش کنید در حالی که سیستم در بخش دیگر در حال کار کردن است.
اگرچه چیلرها به عنوان دستگاه سرمایشی شناخته می‌شوند با این حال با اضافه نمودن مواردی همچون بویلرها می‌توان آن را به یک سیستم گرمایشی بدل نمود و به صورت دو منظوره از آن استفاده کرد. این سیستم در گروه تهویه‌های مرکزی قرار می‌گیرد به این معنا که از سرد شدن سیال در یونیت مرکزی و انتقال برودت حاصله با کمک گرفتن از لوله‌ها و کانال‌هایی که در نظر گرفته شده‌اند کل محیط ویلا به دمای مورد نظر دست می‌یابد.

مزایا چیلر؛
- قدرت حرارت دهی بالا
- دو کاره، به عنوان سیستم گرمایش و سیستم سرمایش عمل می‌کند.
- آلودگی کم
- اندازه و ابعاد کوچک
معایب چیلر؛
- امنیت پایین
- طول عمر کوتاه
- امکان نصب در فضای باز

 

سیستم چیلر و فن کویل

سیستم گرمایشی ویلا:

سیستم گرمایشی به کار رفته در ویلای شمال یا خانه‌های مسکونی را می‌توان به بخاری، شومینه، پکیج، چیلر، موتورخانه، سیستم گرمایش از کف نسبت داد و در رابطه با هر یک بانیان مسکن توضیح مختصری خواهد داد، تا پایان همراه ما باشید.

کدام سیستم گرمایشی برای ویلای شمال بهتر است؟

آیا سیستم‌های گرمایش از کف و سرمایش از سقف گزینه مناسبی هستند؟

از دیگر سیستم‌های موجود می‌توان گرمایش از کف و سرمایش از سقف را نام برد که این روزها توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند، مصرف پایینی دارند ضمن این که با پوسیده شدن لوله‌ها و یا سیاه شدن دیوار‌ها همراه نیستند، کثیف شدن زود هنگام پرده‌ها و دیگر اثاثیه منزل را به همراه نخواهند داشت، جسم داغ و یا لبه تیزی همچون بخاری در گوشه‌ای از ویلا نیست که نگران ایمنی و موارد مربوطه باشید، بهترین آرامش ممکن را ارائه می‌دهد، علاوه بر این به دلیل برخورداری از وزن سبک، نصب آن‌ها دشوار نیست و نیازی به اشغال بخشی از خانه را ندارند بنابراین امکان استفاده حداکثری از فضا و به دنبال آن طراحی و پیاده‌سازی ایده‌های جدیدتر و محیط‌های لوکس‌تر به راحتی میسر است. این سیستم‌ها به آرامی گرما را از کف ویلا به سمت سقف و سرما را از سقف به کف منتشر می‌کنند.

سیستم گرمایش از کف؛

مزایا؛
سیستمی مدرن جایگزین سیستم‌های قدیمی گرمایشی در ویلا است.
- پخش گرما به صورت برابر
- عدم اشغال فضای محیط
معایب؛
- طول کشیدن زمان گرم شدن
- هزینه نصب گران

 

سیستم گرمایش اتز کف

پکیج:
نوعی سیستم گرمایشی کامل و موثر در ویلاهای شمال ایرادی بر آن نیست جز مصرف انرژی که امروزه بیشتر از آن برای تامین گرمای منازل استفاده می‌شود.

مزایای پکیج؛
- اشغال فضای کم
- سیاه نکردن دیوارها
- سیستم گرما دهی امن
- امکان بهره‌ بری بیشتر

معایب پکیج؛
- مصرف انرژی بالا

 

پکیج

شومینه؛
شومینه نوعی از سیستم گرمایش ویلاها به شمار می‌رود و بیشتر جنبه تزیینی داشته و به عنوان مکمل گرما در ویلاها و در بعضی از منازل مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای شومینه؛
زیبایی و جلوه دهی به دکوراسیون داخلی ویلا
معایب شومینه؛
-حرارت دهی کم
- مصرف انرژی زیاد
- خطر آتش سوزی

 

سیستم گرمایش شومینه

بخاری:
نوعی سیستم گرمایشی در ویلاست که بیشتر و امروزه با سوخت گاز در دسترس قرار می‌گیرد.

مزایای بخاری؛
- قیمت مناسب
- حرارت مطلوب و زیاد
- نصب راحت
- هزینه نگهداری و تعمیرات اندک
معایب بخاری؛
- فضا را اشغال می‌کند
- خطر گاز گرفتگی
- دیوار را سیاه و کثیف می‌کند

 

بخاری

موتورخانه:
نوعی از سیستم انتقال حرارت به فضای داخلی ویلا و منازل شناخته می‌شود.

مزایا موتورخانه؛
- گرما دهی زیاد
- مصرف کم انرژی
معایب موتورخانه؛
- نیاز به سرویس و تعمیرات زود هنگام
- عدم انتقال حرارت به صورت مساوی و برابر

 

موتورخانه

کلام آخر:
انتخاب سیستم تهویه نامناسب برای ویلا زمینه ساز مشکلات زیادی در آینده است، سعی کنید با در نظر گرفتن مواردی که ارایه شد بهترین سیستم و بهترین ویلا را برای خود به ارمغان بیاورید.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.