فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

آیا شهر رویان مازندران برای خرید ویلا در شمال مناسب است؟

رویان کجاست؟

برخی شاید ندانند شهر رویان در کدام استان است. باید بگوییم رویان (نور) که نام قدیم شهر رویان به علمده شهرت داشت، شهری ساحلی در غرب استان مازندران است که بین دو شهر نور از غرب و شهر نوشهر از شرق جا خوش کرده و از شمال به دریا و از جنوب نیز به جنگل و ییلاقات و روستاهای زیبای رویان متصل است.

 

روستاهای رویان کدامند؟

رویان شهر کوچکی در غرب مازندران است که دارای روستاهای کوچکی به نام‌های هندومرز، زرین کلا، میانک، توسکا، حسن آباد، تاشکوه سفلی، تاشکوه علیا، تیرکده، کاسگر محله، است.

 

شهرک‌های معروف رویان

شهر رویان شمال بسیار کوچک آیت و این که بگوییم بالا شهر یا بهترین منطقه رویان کجاست کمی مشکل است، اما رویان نور دارای شهرک‌های ساحلی (شهرک ساحلی فردوس، شهرک شقایق، شهرک صدف، شهرک اروشا، شهرک سینا، شهرک ساحل آرام، شهرک ساحلی 110، شهرک شهر سرا) شهرک جنگلی (شهرک افرا، شهرک جنگلی فردوس، شهرک ویلا شهر، شهرک ماهان، شهرک مروارید) معروفی است که ویلاهای بسیار زیبا و لوکس با بناهای قدیمی و جدید را در خود جای داده است، که این شهرک‌ها به عنوان بهترین شهرک‌های رویان شناخته می‌شوند.

 

شهرک فردوس رویان

مناطق تفریحی گردشگری رویان کجاست؟

 

پارک جنگلی شهرستان رویان

 

پارک جنگلی رویان

 

پارک جنگلی رویان شمال به وسعت حدود 200 هکتار که شامل درختان زیبا و قدیمی جنگلی و داشتن امکانات رفاهی شامل‌ سوییت‌های اقامتی، سرویس بهداشتی، اجاق‌های ذغالی، نمازخانه، لوله کشی آب و برق، روشنایی معابر، نشیمن‌گاه و دکه‌های فروش مواد غذایی، خنکی دما، رطوبت پایین، عدم وجود حشرات موذی باعث شده که هر سال با استقبال بی‌شماری از مسافر و گردشگر مواجه شود.

 

جنگل رویان کجاست؟ 

جنگل رویان در ضلع جنوبی این شهر و در مسیر کمربندی رویان و قسمت ییلاقی آن در مسیر جاده آب‌پری قرار دارد که با طبیعتی بکر و جذاب همراه است، در ایام تعطیلات مسیر جنگلی رویان به سمت ییلاقات و جاده آب‌پری همیشه شلوغ و پر از توریست و مسافر است که از بودن در این طبیعت لذت می‌برند.

 

آبشار پری او

 

آبشار پری او

 

پری او یا همان آب پری نام آبشاری در 10 کيلومتری شهر رویان به سمت جنوب و کوهستان است که اين مسير به نام گلندرورد و سوردار معروف است که وجود درختان جنگلی در سينه کش آن منظره رویایی را پديد آورده و همیشه گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند.

 

آبشار حرام او

 

آبشار حرام او


این آبشار در 24 کیلومتری جاده کوهستانی رویان و با ارتفاعی در حدود 14 متر است، نام بومی این آبشار حرم او بوده که در مسیر جاده رویان - کپ در نزدیکی دوراهی دونکوه (مسیر جاده سیاه سنگ) قرار دارد و بسیار زیبا و دیدنی است.

 

مروری بر مزایا و نقاط قوت ویلاهای شهر رویان

پیش‌تر اذعان نمودیم استان مازنداران بهترین استان برای خرید ویلا شمال است و تأکید کردیم شهرهای غربی این استان برای خرید ویلا مناسب‌ترند. رویان شمال یکی از شهرهای واقع در غرب استان مازندران است، شهری که میان دو شهرستان نور و نوشهر جای خوش کرده، نزدیک به دریاست و هم‌جوار با جنگل‌های سرسبز. رویان شمال را شهری توریستی می‌دانند و به عنوان شهری تفریحی از آن یاد می‌کنند. قرار است ویلایی در شمال خریداری کنیم، عده‌ای شهر رویان مازندران را پیشنهاد می‌دهند و آن را انتخاب شایسته‌ای می‌دانند اما چرا؟ با بانیان مسکن همراه باشید.

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال


چرا شمال؟

خرید ویلا در رویان


کم پیش می‌آید شهری جز شمال را برای خرید ویلا انتخاب کنیم. زیبایی شمال واقعا نادر است و سرسبزی‌اش بی‌تردید کمیاب. کجا می‌توان ردی از شمشادهای شمال یافت یا نشانی از تمشک‌های شمال پیدا کرد؟ کجای ایران دریا خودنمایی می‌کند و توأمان جنگل رخ نمایی؟

باید پذیرفت که آن چه خریداران ویلا را به سمت شمال سوق می‌دهد طبیعت بکر و زیبایی بی‌نظیرش است. به زبان ساده هرچه شهری که برای خرید ویلا انتخاب می‌کنیم عمیق‌تر بتواند حس زندگی را زنده کند و حال خوب را القا نماید برای خرید ویلا ارزشمندتر و مناسب‌تر است. رویان همان شهری است که از آن صحبت می‌کنیم، رویان شمال همان شهری است که زیبایی را هدیه می‌دهد و عظمت طبیعت را یادآور می‌شود. از این جا بحث ما رسما آغاز خواهد شد، قرار است خرید ویلا در رویان نور را به بحث بگذاریم و از مزایایش بگوییم.

 

خرید ویلا در شهر رویان

 

خرید خانه در رویان


رویان یکی از شهرهای محبوب برای خرید ویلاست. این‌که چنین بحثی را مطرح می‌کنیم به این خاطر است که وقتی خرید و فروش ویلا در شهری پررونق باشد، سازندگان ویلا به آن شهر پناه می‌آورند و تمام تلاششان را بکار می‌گیرند تا بهترین ویلاها را مطابق با استانداردهای روز و با تکیه بر مقاوم‌ترین مصالح در آن شهر بالا ببرند.

در چنین شهرهایی ساخت ویلا را جدی می‌گیرند و تنوع ویلا را مهم می‌پندارند، استحکام ویلا را مدنظر قرار می‌دهند و ساخت ویلا را بر اساس ده‌ها قید و شرط پیش می‌برند. در این گونه شهرها پیدا کردن یک ویلای ساحلی کار دشواری نیست یا خرید ویلا جنگلی سخت نخواهد بود، هم ویلای کوهستانی به چشم می‌خورد و هم ویلای جلگه‌ای. هم ویلای دوبلکس، هم تریبلکس، هم کوچک متراژ و هم بزرگ متراژ، خلاصه این که دست شما به عنوان خریدار ویلای شمال در این منطقه کاملا باز است. رویان شرایطی مشابه دارد، از آن جا که پررونق برای معامله ویلای شمال خطاب می‌شود، سازندگان زیادی در این شهر سرمایه‌گذاری می‌کنند و انواع ویلاها را احداث می‌نمایند. بنابراین هر ویلایی که اختیار کنید امکان خریدش در شهر رویان مازندران وجود خواهد داشت.

یک نکته را اضافه کنیم و آن این که در چنین شهرهایی تقریبا همه ویلاها سند رسمی دارند، همه دارای مجوز ساخت و پایان کار هستند، وضعیت زمین‌ها مشخص شده‌اند، نوع کاربری آن‌ها به صورت دقیق ثبت شده، وضعیت آب، برق و موارد مشابه قید گردیده. بنابراین خرید ویلا در شهر رویان با خرید ویلا در یک روستای پرت بسیار متفاوت خواهد بود و شما را با مشکلات متعدد در آینده دست به گریبان نخواهد کرد.

 

اهمیت خرید ویلا در رویان

برخی می‌پرسند چرا در رویان ویلا بخریم؟

  • رویان یکی از شهرهای خوب و برند شمال کشور در غرب استان مازندران محسوب می‌شود. 
  • رویان هم دریا دارد و هم جنگل، شما می‌توانند خرید ویلا جنگلی و یا خرید ویلا ساحلی را در فاصله کمی از هم تجربه کنید.
  • رویان دارای مناطق تفریحی و جنگلی (ییلاقی) زیبایی است که علاقه مندان زیادی را جذب خود کرده است.
  • رویان از شرق به جاده هراز و از غرب به جاده کندوان که دو مسیر اصلی به پایتخت هستند نزدیک است.
  • بیشتر ویلاهای فروشی رویان دارای سند مالکیت و مجوز ساخت و پایان کار هستند.
  • قیمت ویلا در رویان همیشه افزایشی بوده و می‌شود گفت با خرید ملک در رویان سرمایه گذاری سودآوری خواهید داشت.
  • فروش ویلا در رویان راحت و سریع انجام می‌شود، چون متقاضیان فراوانی دارد.

 

قیمت ویلا در رویان

 قیمت ویلا در رویان در ضعیف‌ترین حالت خود از 1 میلیارد تومان شروع و به بالاترین قیمت خود یعنی 60 میلیارد تومان موجود است.
قیمت ویلا ساحلی در رویان مشابه نوشهر و دیگر شهرهای برند ساحلی در غرب مازندران همیشه بالاتر از قیمت ویلا جنگلی در رویان است و دلیل آن ارزش بالاتر ملک ساحلی نسبت به ملک جنگلی است.

 

قیمت زمین در رویان

در مورد زمین‌های فروشی در رویان شمال نیز از لحاظ قیمتی باید گفت که در ضعیف‌ترین حالت شما می‌توانید از متری 5 میلیون تومان (مربوط به زمین‌هایی با مساحت بزرگ جنگلی) تا متری 30 میلیون تومان (مربوط به زمین‌های ساحلی پلاک اول آب) برای خرید هزینه کنید.
توجه؛
متوسط قیمت خرید زمین در رویان که شامل زمین‌های داخل بافت و دارای مجوز و سند مالکیت است در حدود متری 7 میلیون تا 10 میلیون تومان را شامل می‌شود.


چرا رویان شهری پررونق در زمینه معامله ویلاست؟

 

مزایای خرید ویلا در رویان


آن چه سبب شده خرید و فروش ویلا در رویان چنین پررونق باشد چیست؟

موقعیت جغرافیایی را می‌توان یکی از این عوامل دانست. بسیاری از خریدارن ویلای شمال ساکنین پایتخت هستند شاید به خاطر فاصله نزدیک شمال و تهران و شاید هم به دلیل آلودگی‌های زیادی که بر تهران سایه افکنده، عموما خریداران مقیم تهران ترجیح می‌دهند شهری را برگزینند که کمترین فاصله را با تهران دارد و از آن جا که شهرهای غربی مازنداران همجوار با جاده‌های اصلی همچون چالوس و هراز هستند بیش از هر شهر دیگری به تهرانی‌ها پیشنهاد می‌شوند. رویان نیز به عنوان یکی از شهرستان‌های استان مازنداران و به عنوان شهری که در بخش غربی این استان واقع شده کاملا نزدیک به تهران است و شما را در کمترین زمان ممکن به طبیعت ناب شمال می‌رساند.

علاوه بر این شهر رویان مازندران، خوش مسیر است، در واقع به یمن وجود جاده‌های محبوس شده در جنگل و کوه‌های سرسبز نه تنها از رانندگی در این مسیر و نشستن در خودرو دلسرد نخواهید شد بلکه یکی از لذت بخش‌ترین قسمت‌های سفرتان همین قسمت خواهد بود. امنیت بالای رویان از دیگر مزایای این شهر است پیشنهاد می‌کنیم شهرهایی را برای خرید ویلای شمال انتخاب کنید که امنیت بالایی دارند و خیال شما را آسوده می‌سازند. می‌توان جاذبه‌های گردشگری را به لیست نقاط قوت رویان افزود، جنگل‌های سبز هیرکانی، کوه‌های مستحکم البرز و دریای زیبای خزر خاطراتی ابدی را در ذهن شما حک خواهند کرد. آبشار آب پری دارد و مراکز خرید و بازارهای فوق العاده‌ای در اختیارش است.

 

مقایسه روستاها و شهرک‌های رویان با نوشهر

در مقایسه رویان با نوشهر باید گفت نوشهر دارای روستاهای زیاد با اسامی مختلفی است چون پهنه گسترده‌نری دارد اما روستاهای رویان انگش شمار و محدود هستند، همین گستره باعث شده تا در نوشهر شهرک‌های بسیار زیادی نسبت به رویان را شاهد باشیم. خرید ویلا در رویان نیز با این که وسعت کمتری دارد اما همانند نوشهر طرفداران زیادی داشته و هر ساله سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب می‌کند، فروش ویلا در رویان هم مانند نوشهر پر رونق و همیشگی است.

 

صحبت پایانی

تجربه به ما ثابت کرده، خرید ویلای ارزان همیشه بهترین کار ممکن نیست. گاها با خریدارانی مواجه می‌شویم که بر قیمت ارزان اصرار دارند و اذعان می‌کنند به وفور ویلاهایی را دیده‌اند که دارای بهترین مزایا هستند و در عین حال ارزانند. لازم دیدیم در پایان به نکته‌ای مهم اشاره کنیم. برخی از ویلا‌های شمال چه در رویان و چه در دیگر مناطق این خطه، با مشکلاتی همچون نداشتن سند رسمی، نداشتن مجوز پایان کار و مواردی از این دست همراهند. ویلاهایی وجود دارند که مجوز ساخت‌شان از دهیاری‌ها صادر شده و تغییر نوع کاربری آن‌ها امکان‌پذیر نیست از این رو مالک به واسطه چنین معایبی ویلا را ارزان‌تر می‌فروشد. بنابراین تأکید می‌کنیم هوشمندانه در راستای خرید ویلای شمال اقدام کنید و هر ارزانی را ایده‌آل و ارجح برای خرید ندانید.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.