فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

اما و اگرها در خصوص آینده ویلا در نوشهر

اگر نوشهر به منطقه آزاد تجاری تبدیل شود...

 

اما و اگرها در خصوص آینده ویلا در نوشهر

باز هم به سراغ نوشهر آمده‌ایم اما این بار با دیدی متفاوت؛ در این مقاله قرار نیست از زیبایی‌های نوشهر بگوییم یا امکاناتش را تحسین کنیم، قرار نیست آب و هوایش را از نظر بگذرانیم یا طبیعتش را بستاییم، برآنیم موضوعی را پیگیری کنیم که مدتی است نقل محافل شده.

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال


می‌گویند نوشهر به زودی به منطقه آزاد تبدیل خواهد شد، ادعایی که تب پیش‌بینی‌ها را بالا برده و به ضرس قاطع برای تاجران و بازرگانان خبر خوشحال کننده‌ای بوده است. برآنیم در این مقاله به این پرسش پاسخ دهیم که ویلای نوشهر در این صورت چه تغییراتی را تجربه خواهد کرد؟
با ما همراه باشید تا این مسئله را وارسی کنیم و از نتایجش بگوییم.

 

اگر نوشهر منطقه آزاد شود..

منطقه آزاد نوشهر


پیش از آن که بحث نوشهر را رسما آغاز کنیم و به بطن موضوع برویم بهتر است اشاره‌ای داشته باشیم به مزایای مناطق آزاد تجاری. چرا بازرگانان برای این مناطق دست و پا می‌شکنند و تاجران برایش دندان تیز می‌کنند؟
دلیلش یک چیز است، معافیت از قانون‌های دست و پاگیر. در این مناطق قوانین مالیاتی وجود ندارد و سایه قوانین گمرک سنگینی نمی‌کند، اثری از قوانین کار و رویداد نیست و قوانین پول و بانک نیز جایگاهی ندارد، همین عوامل سبب می‌شوند یک تاجر بتواند آزادنه کارش را پیش ببرد و تحقق آرزوهایش را در مناطق آزاد تجاری نزدیک و دست یافتنی تصور کند.
به عبارت ساده در مناطق آزاد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی گرد هم می‌آیند تا تولید را افزایش دهند و اشتغال‌زایی را به حداکثر برسانند.
این را هم بگوییم، هر شهری را نمی‌توان به منطقه آزاد تبدیل کرد، زیرساخت‌های مناسب می‌خواهد و شرایط ویژه که خوشبختانه نوشهر از این حیث حرف‌ها برای گفتن دارد و امتیازات عدید در کیسه.

 

و اما نوشهر
خوب می‌دانیم نوشهر تنها به حیث زیبایی منحصر به فرد نیست، نوشهر بندری است تجاری، شهری که بستر تجارت را فراهم می‌سازد و رونق را رقم می‌زند. نوشهر جایی است که واردات را بیشتر و صادرات را پررنگ‌تر می‌کند بنابراین اهمیت این شهر کاملا محسوس است و ضرورتش تماما قابل درک.
برخی بر این باورند تبدیل نوشهر به منطقه آزاد حداقل می‌تواند تسکینی باشد بر رنج مردمان این دیار، التیامی بر زخم آنان که تلاش‌های شبانه‌روزی پیش گرفته‌اند و سختی‌های تجارت در نوشهر را با جان و دل پذیرفته‌اند. ساکنان نوشهر عموما گلایه دارند از این که نوشهر از توجهات درخور محروم مانده و آن‌طور که باید بدان توجهی نشده، ادعایی که بی‌راه هم نیست و اگر منصف باشیم مُهر تأیید بر آن می‌زنیم. خلاصه این که آن‌چه مردم نوشهر خواهانش هستند، گوشه چشمی به نوشهر است و قرار دادن آن در لیست مناطق آزاد تجاری.

نوشهر ساختارهای لازم را دارد
در کنار همه این‌ها، نوشهر ساختارهای لازم را دارد و می‌توان به عنوان یک منطقه آزد تجاری رویش حساب باز کرد، تنوع اراضی در نوشهر شرایط را بهتر کرده، نوشهر هم زمین‌های ساحلی برای پرورش میگو و ماهی دارد و هم مملو از اراضی کشاورزی است، نوشهر سرشار از زمین‌هایی است که برای کشت و برداشت محصولات زراعی مناسبند. البته این تمام ماجرا نیست، اراضی نوشهر به حدی ایده‌آلند که می‌توان برای احداث بهترین مناطق تفریحی و گردشگری نیز آن‌ها را نشانه گرفت. اتفاقی که نام ایران را بر سر زبان‌ها می‌اندازد و گردانه اقتصاد را به گردش در می‌آورد.
لپ کلام این که بیخود نیست شمار زیادی می‌گویند چنان‌چه نوشهر به جرگه بنادر آزاد بپیوندد رونق تجارت و اقتصاد در این منطقه اجتناب‌ناپذیر می‌شود، مسئله‌ای که اهمیتش غیرقابل اغماض و چشم‌پوشی است. این‌طور بگوییم شاه کلید توسعه نوشهر در جیب تبدیل شدن آن به منطقه آزاد قرار دارد.

 

تقاضا برای خرید ویلا در مناطق آزاد زیاد است اما...

تقاضای بالا برای خرید ویلا در منطقه آزاد


در کنار تمام مزایایی که به آن‌ها اشاره کردیم، در مناطق آزاد قیمت ملک و ویلا روندی صعودی در پیش می‌گیرد که این امر می‌تواند دست متقاضیان مصرفی را از بازار کوتاه کند و رکود را به ارمغان بیاورد و در مقابل، نگاه سرمایه‌گذاران را به ویلا و املاک این مناطق معطوف سازد که این امر زمینه ساز رونقی مطلوب است.
به عبارت ساده، زمانی که یک شهر به عنوان منطقه آزاد معرفی می‌شود سرمایه‌گذاران و آن‌ها که پول مناسب در اختیار دارند بلافاصله در راستای تهیه ملک و یا ویلا اقدام می‌کنند با این هدف که بتوانند سودی را به نام خود بزنند و از بلبشوی راه افتاده امتیازی را از آن خویش کنند، اما این یک روی سکه است.

در مقابل فروشندگانی حضور دارند که به محض مشاهده ولع خریداران، به این نتیجه می‌رسند که می‌توانند ملکشان را گران‌تر هم به فروش برسانند، از این رو نسبت به فروش دل‌سرد می‌شوند و از عرضه ملک و یا ویلایشان امتناع می‌ورزند که این امر سبب می‌شود تعادل عرضه و تقاضا ملک یا ویلا به سادگی بر هم بخورد به این معنا که به رغم وجود تقاضا برای خرید زمین در شمال، واحدهای مسکونی و ویلا در این مناطق، تعداد فروشندگان در عمل اندک است که باز هم این امر سبب می‌شود بازار ویلا و مسکن آن‌طور که باید با استقبال باشکوه مشتریان همراه نباشد و به اصطلاح چنگی به دل نزد.
از این رو شاید پیش‌بینی دقیق میزان فروش ویلا پس از معرفی بندر نوشهر به عنوان یک بندر آزاد تجاری کار آسانی نباشد چرا که هم می‌تواند هجوم خریداران و سرمایه‌داران را به همراه داشته باشد و هم اجتناب مالکان از فروش را.

صحبت پایانی
یکی از نکاتی که بهتر است در پایان به آن اشاره کنیم این است که در مناطق آزاد نه تنها اتباع خارجی بلکه اتباع داخلی هم می‌توانند کالاها و اجناس را به صورت خرده خریداری کنند که این امر باز هم بر توسعه کسب و کار در این منطقه اثرگذار است و بر رونقش می‌افزاید.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.