فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

بررسی شرایط خرید ویلا در ایران و دیگر کشورهای جهان

چرا برخی افراد دیگر کشورها را برای خرید ویلا انتخاب می‌کنند؟


بررسی شرایط خرید ویلا و مسکن در ایران و دیگر کشورهای جهان


عده‌ای به عنوان خریدار مصرفی، ویلا را برای زندگی و تفریحات سالانه خویش انتخاب می‌کنند، برخی اما مقصودشان از خرید ویلا صرفا سرمایه‌گذاری و رسیدن به سودی چند برابر در بازه‌ای مشخص است. این روزها زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر این‌که سرمایه‌گذاران خرید ویلا در کشورهای همسایه را ارجح می‌دانند و نگاه‌شان را معطوف بر این امر ساخته‌اند. تصمیم گرفتیم در این نوشته موضوع چالشی "خرید ویلا در ایران و دیگر کشورها" را به بحث بگذاریم، از جزئیاتش بگوییم و در نهایت نوشته را با یک نتیجه‌گیری کلی به پایان ببریم. دوست داریم تا پایان همراهمان باشید.

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

 

 

شرایط خرید مسکن در ایران و خارج کشور


خرید ویلا در ایران و دیگر کشورها چه تفاوتی دارد؟

خرید ویلا اگر نگوییم دشوار است اما باید بپذیریم چندان هم ساده نیست. در این بلبشوی بازار که هر واسطه ملکی تلاش می‌کند معامله را به نفع خویش رقم بزند و بد را خوب جلوه دهد، گاهی تنها راه فریب نخوردن خوش شانسی است! حتما بارها با مشاورین املاکی برخورد داشته‌اید که اغراق‌آمیز ویلایی را برایتان تشریح می‌کنند حال آن که واقعیت هرگز این نبوده است!
بحث کمی چالشی می‌شود آن‌گاه که صحبت از خرید ویلا در کشوری دیگر به میان می‌آید. گاهی در وطن خویش هم فریب می‌خوریم و ویلایی را به اصطلاح به ما می‌اندازند حال اعتماد به فروشنده‌های خارجی قطعا دشواری‌های خودش را خواهد داشت. گاها حتی فروشنده‌ای در کار نیست و شما تنها از طریق یک واسطه ملکی اطلاعات ویلای موجود در کشور خارجی را دریافت می‌کنید و مشخصاتش را می‌سنجید تا بتوانید تصمیم نهایی را اتخاذ نمایید.
یکی از مواردی که سبب شده سرمایه‌گذاران داخلی به خرید ویلا در دیگر کشور‌ها روی خوش نشان دهند رعایت تمام استانداردها در ساخت ویلاهای خارج از کشور است به گونه‌ای که عموما ویلاها را مطابق با اقلیم منطقه و با کمک گرفتن از بهترین و مقاوم‌ترین مصالح روز می‌سازند، نماهای شیک برایش در نظر می‌گیرند و دکوراسیون داخلی ویلا منحصر به فرد است. با این حال برخی‌ها بر این باورند، واسطه‌های ملکی ویلاهای خارج از کشور را فراتر از آن‌چه هست به تصویر می‌کشند و به نوعی مبالغه‌آمیز شرایط را برای خریدار توصیف می‌کنند. برخی خریداران نیز که با شنیدن کلمه خارج گمان می‌کنند بهترین و اوکازیون‌ترین ویلاها در انتظارشان است به آن‌چه واسطه ملکی می‌گوید گوش جان می‌سپارند و همه را بی‌چون و چرا می‌پذیرند و این چنین می‌شود که سرمایه خویش را پس از مدتی بر باد رفته می‌یابند.

 

تفاوت خرید ویلا در ایران


چگونه می‌توان توجه سرمایه‌گذاران را به ویلاهای داخلی معطوف ساخت؟

به رغم همه مواردی که ذکر شد، باید پذیرفت در برخی کشورها ویلاها را کاملا اصولی می‌سازند و کار را مهندسی شده و دقیق پیش می‌برند به طوری که ویلا دقیقا ملکی برای سرمایه‌گذاری مادام‌العمر تلقی می‌گردد، ویلا مکانی می‌شود دنج، شیک و مقاوم که در گذر زمان ارزشش را نمی‌بازد و فرسوده نمی‌شود.
چنان‌چه ساخت ویلا در ایران و به ویژه شمال کشور با برنامه‌ریزی‌های دقیقی همراه گردد بی‌تردید سرمایه‌گذاران به سادگی از کنار ویلاهای داخلی عبور نخواهند کرد. چنان‌چه سازندگان زمین‌های مناسب را برای ساخت ویلا برگزینند، اگر سازندگان استانداردها و قواعد ساختمان‌سازی را در اولویتشان بگذارند و با تکیه به بافت منطقه احداث ویلا را استارت بزنند، چنان‌چه قانونی مراحل ساخت ویلا را پیش ببرند، معماری‌هایی بر اساس استانداردهای جهانی خلق کنند، چنان‌چه ساختمان ویلا و فضای سبزش را متعادل با هم ایجاد نمایند بی‌تردید نگاه سرمایه‌گذاران به ویلاهای داخلی و شمال کشور جذب خواهد شد.


نگاهی به تفاوت قیمت اجاره مسکن در ایران و برخی از کشورهای جهان

مروری هم بر شرایط اجاره مسکن در ایران و برخی کشورهای دیگر داشته باشیم. مدتی است یک مؤسسه بین‌المللی ارقامی را منتشر نموده که قیمت اجاره در 522 کشور جهان را گزارش می‌دهد. این گزارش که در سال 2018 منتشر شده است با استناد به قیمت‌های اعلام شده در اوایل سال 2018 بوده حال ممکن است در برخی کشورها همچون ایران، قیمت‌ها پس از این بازه زمانی بسیار تغییر کرده و گران‌تر شده باشند.
به گزارش این مؤسسه، بیش‌ترین هزینه اجاره بها متعلق به سان‌فرانسیسکو می‌باشد و مستأجرین این شهر ناگزیرند بیشترین هزینه‌ها را برای اقامت‌های موقتی در واحدهای مسکونی آن پرداخت نمایند. در میان این 522 شهر جهانی، نیویورک در مرتبه دوم قرار دارد و اجاره آپارتمان در این شهر از دیگر شهرها بسیار گران‌تر اعلام شده است.

 

تفاوت اجاره مسکن در ایران و خارج

واشنگتن، لندن و سیدنی استرالیا از دیگر شهرهایی بودند که طبق گزارش‌های منتشر شده افراد مقیم در آن‌ها ناگزیر به پرداخت هزینه‌های سنگین جهت اجاره آپارتمان می‌باشند. به خاورمیانه بیاییم، در منطقه خاورمیانه قطر گران‌ترین قیمت‌ها را از آن خود کرده است به گونه‌ای که بیشترین قیمت‌های لحاظ شده برای اجاره‌بهای آپارتمان در خاورمیانه مربوط به قطر می‌باشد. دوبی دومین شهر از منطقه خاورمیانه است که مستأجرین ناچار به پرداخت هزینه‌های سنگین به عنوان اجاره‌بها هستند. طبق این گزارش اجاره‌بها در دوبی حتی از برخی شهرهای غربی همچون دالاس آمریکا، تورنتو که در کانادا قرار دارد و کمبریج آمریکا بیشتر اعلام شده است. بهتر است اشاره‌ای به تهران پایتخت ایران داشته باشیم که در میان 522 کشور رتبه 298 را از آن خویش نموده. بار دیگر یادآور می‌شویم این مؤسسه با استناد به قیمت‌های نیمه اول 2018 چنین گزارشاتی را اعلام کرده و در این مدت کشوری چون ایران با صعود بی‌سابقه قیمت‌های مسکن همراه بوده است که این آمارها را کمی جا به جا می‌کند. طبق این اعداد و ارقام قیمت گزارش شده برای اجاره‌ ویلا و مسکن در تهران با قیمت اجاره آپارتمان در بمبئی هند، شهر پاتایا در تایلند و والنسیای اسپانیا برابری می‌کند. آنتالیای ترکیه، قاهره مصر و آنکارا از جمله شهرهایی بوده‌اند که کمترین قیمت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و گویا برای اجاره مسکن بسیار مناسب به نظر می‌رسند.

 

صحبت پایانی

خرید ویلا و یا مسکن در کشورهای مختلف قاعدتا شرایط و اصول خاص خودش را دارد، بی‌تردید هر جای دنیا را که برای خرید انتخاب کنید با معایبی همراه خواهد بود و مزایایی خواهد داشت که شما به عنوان تصمیم گیرنده نهایی انتخاب می‌کنید کدام یک را برگزینید و در کجای این کره خاکی ملکی را به نام خویش بزنید.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.