فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

شرایط خرید ویلا با وام بانکی

خیلی از شما دوستان عزیز درخواست خرید ویلا با وام بانکی را داشته‌اید و ما طبق خواسته شما توضیحاتی در خصوص تسهیلات بانکی برای خرید مسکن به عنوان وام بانکی در زیر برایتان شفاف سازی خواهیم کرد.
سوال؟

آیا شما هم تصمیم به خرید ویلا گرفته‌اید و بودجه لازم را ندارید؟ و به دنبال وام بانکی برای خرید ویلا هستید؟
مطابق با دستور‌العمل بانک مرکزی ایران، تمامی بانک‌ها باید تسهیلاتی در رابطه با خرید ویلا و مسکن در اختیار مشتریان خود قرار دهند، اما بیش‌تر بانک‌های به سبب فعالیت‌های جانبی که دارند امکان خدمت رسانی در جهت پرداخت وام و تسهیلات به مشتریان خود را ندارند، در بین تمامی بانک‌ها فقط بانک مسکن توانایی پرداخت وام جهت خرید ویلا و خانه را داراست.

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

 

شرایط دریافت وام مسکن:

برای دریافت وام مسکن شرایطی به شرح زیر نیاز است تا بتوانید برای خرید ویلا از وام تسهیلات بانکی استفاده نمایید.
 

مبلغ وام چه مقدار خواهد بود و شرایط آن به چه صورتی است؟

بعضی از ویلاهای شمال برای فروش با شرایط راحت و مناسب خرید برای شما وجود داشته و شامل خرید ویلا اقساطی، خرید شرایطی و قسطی ویلا در شمال و هم‌چنین فروش ویلا با وام بانکی مطرح می‌شوند که قیمت ویلا در شمال برای تک تک آن‌ها در مکان‌های مختلف متفاوت خواهد بود.
مبلغ وام‌های مسکن در کشور و شهرهای مختلف متفاوت است، به گونه‌ای که این مبلغ برای شهر تهران به دلیل جمعیت بالا و نیاز شدید مردم به مسکن در حدود 60 میلیون تومان و این مبلغ برای شهرستان‌های با جمعیت بالای 200 هزار نفر، در حدود 50 میلیون تومان و در شهرستان‌هایی با جمعیت کمتر از 200 هزار نفر، چیزی در حدود 40 میلیون تومان است.
وام مازادی هم به عنوان تسهیلات جعاله مسکن به افرادی که جهت تعمیر ویلا یا مسکن نیازمند باشند و مبلغ آن در حدود 10 میلیون تومان است نیز تعلق خواهد گرفت و به وام اصلی که با توجه به جمعیت شهری که به آن‌ها داده خواهد شد افزوده می‌گردد.
 

سود و بهره پرداختی وام چه مقدار خواهد بود؟

سود وام که دریافت داشته‌اید حدود 17.5 درصد خواهد بود و مدت زمان پرداخت آن 144 ماه است، با این شرایط می‌توان گفت اقساط وام مسکن برای تهرانی‌ها ماهیانه 1میلیون و 165 هزار تومان است و به این صورت بعد از 144 ماه در حدود 168 میلیون باید به دلیل گرفتن وام به بانک پس دهند.
بسیاری از افرادی که قصد خرید ویلا با آپارتمان در حومه تهران یا شهرستان‌هایی با جمعیت بالای 200 هزار نفر هستند این وام را با مبلغ 60 میلیون دریافت می‌کنند، و به ازای دریافت 60 میلیون تومان، ماهیانه باید مبلغ حدود 1 میلیون تومان اقسط پرداخت کنند و پس از  144 ماه مبلغ 143 میلیون را به بانک وام دهنده برگردانند.
همین‌طور اشخاصی که در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند و قصد خرید ویلا در شمال با وام بانکی را دارند باید ماهیانه قسطی در حدود معادل 840 هزار تومان به بانک بدهند و پس از 144 ماه که معادل 12 سال می‌باشد در نهایت حدود 120 میلیون تومان به بانک بپردازند.
 
هر آنچه باید درباره وام مسکن جهت خرید ویلای شمال بدانید
قرار است ویلایی در شمال بخریم، طبیعتا باید پس‌اندازی در اختیار داشته باشیم، سرمایه‌ای که به پشتوانه آن بتوان چنین تصمیمی را عملی کرد، اگر مقدار پول مورد نیاز را به صورت تمام و کمال دارید که خوشبختی شما تکمیل است، اگر چنین نیست ناراحت نباشید وام مسکن را برای همین روزها گذاشته‌اند.
اما قبلش به این سؤال پاسخ دهید: آیا وام مسکن به شما تعلق می‌گیرد؟
 
 
وام مسکن

وام مسکن به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
از این‌جا شروع کنیم که تنها بانک مسکن است که در راستای تهیه یک ملک از قبیل ویلا تسهیلاتی در اختیارتان قرار می‌دهد، به همین خاطر تأکید ما در این متن تنها بر این بانک است و زمانی که صحبت از وام می‌کنیم صرفا وامی را مدنظر داریم که شما با مراجعه به بانک مسکن قرار است برای آن تقاضا دهید.
وام مسکن دو نوع را شامل می‌شود.
نوع اول "وام صندوق پس انداز مسکن" است و نمونه دوم وام با "خرید اوراق گواهی حق تقدم" خوانده می‌شود، بنابراین شما برای گرفتن وامی تحت نام وام مسکن می‌بایست اوراق بخرید و یا یک حساب پس انداز مسکن افتتاح کنید. هر کدام از این دو نوع وام مسکن شرایط خاصی را می‌طلبند، در ادامه نمونه اول را به تفصیل بررسی کرده‌ایم.
شرایط وام صندوق پس انداز مسکن
این نوع وام مسکن به افرادی تعلق می‌گیرد که اولا بالای 18 سال سن دارند و دارای شغل و درآمدی مستقل هستند، ثانیا برای بار نخست است در راستای وام مسکن اقدام کرده‌اند و پیش از این از هیچ تسهیلات بانکی جهت خرید ملک، ویلا و... استفاده ننموده‌اند، اخذ این نوع وام تنها یک بار امکان‌پذیر است در واقع این طور بگوییم این وام مسکن برای خانه اولی‌هاست، هر چند مدتی است برای بافت‌های فرسوده هم چنین وام هایی در نظر گرفته شده است آن هم تنها با سود 6 درصد. تفاوتی ندارد مجرد هستید و یا متأهل امکان اخذ وام پس انداز مسکن برای شما وجود دارد.
برای چه ویلایی می توان از وام صندوق پس انداز مسکن استفاده کرد؟
به طور کلی زمانی می‌توان برای یک ملک و یا یک ویلا از چنین وام مسکنی استفاده نمود که ملک مذکور خارج از محدوده خدمات شهری قرار نگرفته باشد و قیمت این ویلا دست کم 80 درصد مبلغ وام باشد ضمن این که از صدور جواز ساخت چنین ملکی نباید بیش از 15 سال گذشته باشد. اما قبل از همه این‌ها ملک باید طبق آیین نامه 2800 از هر لحاظ استاندارد باشد و شرایط تعیین شده در آیین نامه از جمله استحکام مناسب در ساختش کاملا رعایت شده باشد.
اگر تصمیمتان برای افتتاح حساب پس انداز مسکن قطعی شده است با دقت بیشتری بخوانید.
چنانچه شرایط لازم برای گرفتن این نوع وام مسکن را دارید و ویلای شما هم شرایطی که قید شد را داراست جهت اخذ این وام مسکن می‌بایست مراحل زیر را دنبال نمایید:
1- به عنوان اولین گام یک حساب پس انداز مسکن باز کنید.
2- باید صبر کنید یک‌سال یعنی دو دوره 6 ماهه از افتتاح این حساب بگذرد پس از گذشت این مدت شما قادر خواهید بود به اندازه دو برابر آن چه سپرده کرده‌اید وام مسکن بگیرید.
3- به این نکته دقت داشته باشید که تمام بدهی‌های بانکی که موعدشان رسیده را می‌بایست تسویه کرده باشید، وجود مواردی همچون چک برگشتی شما را با مشکل مواجه می‌سازد.
4- امکان گرفتن وام جعاله نیز بر حسب شرایط امکان پذیر است. این وام را با نام وام تعمییرات مسکن هم می‌شناسند که با مبلغ 10 میلیون در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و بازپرداخت آن سه ساله و به صورت پلکانی است.
5- در دست داشتن فیش حقوقی، حکم استخدامی و یا گردش حساب بانکی توانایی شما را در پرداخت اقساط وام مسکن نشان می‌دهد.
6- می‌توانید چنین حسابی را به همراه نزدیکترین بستگانتان مانند پدر، همسر، فرزند و... افتتاح کنید و پس از دریافت این وام مسکن آن را میان خود منتقل کنید.
7- چنانچه نتوانستید از وام حساب پس اندازتان استفاده نمایید می‌توانید از سود سپرده آن در کوتاه مدت بهره‌مند شوید.
8- این امکان وجود دارد که حساب پس انداز خود را به مناطق مختلفی انتقال دهید، دقت داشته باشید که با در نظر گرفتن سقف تسهیلات در شهری که چنین حسابی را باز نموده‌اید یا منطقه‌ای که قرار است از این تسهیلات استفاده نمایید (هر کدام که کمتر باشد)، مقدار وامی که باید به شما تعلق بگیرد را تعیین می‌کنند.
 
تسهیلات مسکن
 
متأهل هستید یا مجرد؟
این نوع وام مسکن را در دو دسته انفرادی و زوجین تقسیم می‌کنند و بر حسب این که شما در کدام گروه قرار می‌گیرید میزان وامی که در اختیارتان قرار می‌دهند متفاوت خواهد بود.
وام صندوق پس انداز مسکن انفرادی
برای این نوع وام در تهران سقف تسهیلات 80 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، در شهر‌های بزرگ (منظور شهرهایی است که بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارند) سقف تسهیلات به 60 میلیون تومان می‌رسد و در مناطق شهری دیگر این مقدار 40 میلیون خواهد بود.
وام پس انداز مسکن زوجین
برای زوجین در تهران 160 میلیون به عنوان سقف تسهیلات در نظر گرفته می‌شود، سقف تسهیلات برای کسانی که در مناطق شهری بزرگ هستند به 120 میلیون می‌رسد و در دیگر مناطق شهری این مقدار 80 میلیون تومان است. هر کدام از زوجین می‌توانند جدگانه این وام مسکن را دریافت نمایند یعنی هر کدام که چنین حسابی را باز کرده باشند می‌توانند چنین مبالغی را وام بگیرند. اگر تنها یکی از زوجین حساب سپرده افتتاح کرده است دیگری می‌تواند جهت اخذ وام مسکن نوع اوراق اقدام کند.
باز هم تأکید می‌کنیم که برای دریافت هر کدام از تسهیلاتی که ذکر شد در دوره یک‌ساله، می‌بایست نصف مبلغ سپرده گذاری شود البته می‌توانید سپرده گذاری‌هایی با مقدار کمتر در مدت‌های طولانی‌تر انجام دهید.
لازم به ذکر است که نرخ سود این نوع تسهیلات جدیدا از 9.5 درصد به 8 درصد کاهش یافته است و همان‌گونه که قبلتر بدان اشاره کردیم حداقل مدت زمانی که باید برای اخذ این وام صبر کنید 12 ماه است. زمانی که برای بازپرداخت این نوع وام مسکن در نظر گرفته شده حداکثر 12 سال می‌باشد.
روش بازپرداخت همان روش دوره‌ای، سالانه و البته پلکانی است به این معنا که با گذشت زمان بر میزان سود افزوده می‌شود.
دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.