فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

قدیمی‌ترین ویلاهای ساخته شده شمال کجاست؟

هر آن‌چه نیاز است درباره خرید ویلا قدیمی بدانید

رد ویلا قدیمی در کدام شهر شمالی مشهود است؟

آمده‌ایم تا با هم مروری داشته باشیم بر انواع ویلا قدیمی. همان‌ها که حوضی داشتند پر ماهی و گلدان‌هایی داشتند از جنس سفال.
از تفاوت‌های ویلا قدیمی و ویلا نوساز خواهیم گفت و شهرهایی را لیست خواهیم کرد که ویلا قدیمی در چنته دارند. لطفا با ما همراه باشید.

 

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

 

مقدمه‌ای بر ویلا قدیمی شمال 

ویلای قدیمی شمال را به نقد و بررسی خواهیم گذاشت اما پیش از آن مایلیم شمال را به چالش بکشیم و عنوان کنیم یک ویلای قدیمی چه مشخصاتی دارد؟
فقط یک ایرانی می‌داند وقتی می‌گوییم شمال منظورمان چیست؟ با نزدیک شدن به نوروز، خیال سفر به سرمان می‌زند و سودایش به جان‌مان می‌افتد. در میان تمام گزینه‌هایی که برای سفر موجود است، شمال گویی حسابش جداست.

تنها برای سفر نیست که بی‌چون و چرا انگشتمان را به سمت شمال دراز می‌کنیم و این خطه را نشانه می‌گیریم، خرید ویلا نیز حکایت مشابهی دارد. محبوبیت شمال در میان ایرانیان برای خرید ویلا غیرقابل اغماض است، دلیلش را می‌دانید؟

 

خرید ویلای شمال در میان ایرانیان محبوب است چون..

طبیعت شمال، نخستین دلیل
شنیدن نام شمال کافی است تا ساعت‌ها خیال پردازی کنیم، خود را محبوس در کلبه‌ای چوبی بیابیم، همان جا که با بارش باران عجین شده با بوی خاک نم خورده در آمیخته. کافی است از شمال بگویند تا دویدن‌های ممتد در خلال راه‌های باریک را یادآور شویم، همان جا که به شوق رسیدن به بالاترین خوشه تمشک بارها به هوا می‌پریم و ساعت‌ها در سرور غرق می‌شویم.
شمال یعنی ایستادن در برابر شکوه طبیعت و گم شدن در انبوه درختان هیرکانی، یعنی گوش جان سپردن به صدای دریا و هم صدا شدن با نوای امواج.

حال که زیبایی‌های شمال را با هم مرور کردیم و شگفتی‌هایش را از نظر گذراندیم، آن‌چه ذهنمان را قلقلک می‌دهد خرید ویلای شمال است.

مایلیم ویلایی داشته باشیم در شمال تا آن زمان که آلودگی‌های شهر فرصت نفس کشیدن را ربودند و زندگی را صعب کردند، به دل جاده بزنیم و به آغوش شمال پناه ببریم، دوست داریم صاحب آلونکی در شمال باشیم از همان‌هایی که به قول حافظ اگر از رونق تهی است اما از صفا مملوست.

همه این‌ها را گفتیم تا کلام نخستمان را تصدیق کنیم: محبوبیت خرید ویلا در میان ایرانیان غیرقابل اغماض است.

 

با این پیش زمینه (که خرید ویلای شمال برای همه ما رویایی است دوست داشتنی)، بحث خرید شمال را به چالش خواهیم کشید.

فرض را بر این می‌گذاریم که عزمتان را جزم کرده‌اید، مایلید در شمال ویلایی بخرید و بخشی از این خطه را به نام خویش بزنید، بهتر است مقاله را با سوال زیر پیش ببریم:

 

خرید ویلا قدیمی یا ویلا نوساز؟ مسئله این است!

 

ویلا قدیمی

 

تصمیم نهایی را گرفتیم و این آغاز یک چالش بزرگ است.
خرید ویلای شمال، غایت نهایی ماست، اما پیش از خرید لازم است اولویت‌هایمان را لیست کنیم و خواسته‌هایمان را رصد نماییم.

باید به یک سؤال اساسی پاسخ دهیم: ویلا نوساز خواسته‌مان را برآورده می‌سازد یا ویلا قدیمی تمام آن چیزی است که بدان نیاز داریم؟

بد نیست مروری بر تفاوت ویلا قدیمی و ویلا نوساز داشته باشیم، شاید شناخت تفاوت‌ها، تصمیم‌گیری را برایمان ساده‌تر سازد. اهمیت تفاوت این دو نوع ویلا زمانی عیان می‌شود که متوجه شویم افرادی هستند که ویلا قدیمی را به رنگ و لعابی فریبنده می‌آرایند و نمونه‌ای تمام عیار و نوساز جا می‌زنند.

همه چیز از مصالح ساختمانی شروع می‌شود. بر منصفان پوشیده نیست که مصالح ساختمان لحظه‌ای رنگ عوض می‌کنند و آن چه سال گذشته پرطرف‌دار بوده ممکن است اکنون به کار نیاید.

بیایید شفاف‌تر صحبت کنیم، ظهور تکنولوژی‌های بدیع سبب شده مهندسان دست رد بزنند به سینه مصالح قدیمی. این روزها ردی از خشت و گل در ساختمان به چشم نمی‌خورد، این روزها سازه‌های cfs نقل محافل شده‌اند و سازه‌های Lfs سربرافراشته‌اند؛ امروزه مصالحی نمره قبولی را می‌گیرند و سردم‌دار صنعت ساختمان می‌شوند که نامشان حافظ انرژی است، همان‌هایی که از بخش قیمت امتیاز می‌گیرند و گود مسابقه را مدت‌هاست ربوده‌اند.

بحث به همین جا ختم نمی‌شود، دیزاین و نوع طراحی ویلا از دیگر تفاوت‌های شاخص است. نماهای محبوب چند سال پیش به خاطره‌ها پیوسته‌اند و جایشان را دو دستی تقدیم کرده‌اند به دیزاین‌های منحصر به فرد کنونی.

تا به این جای کار قاطعانه دست ویلا نوساز را بالا بردیم و اتیکت برنده را بر پیشانی‌اش زدیم. از این جا به بعد اما ماجرا متفاوت است.

 

حتما بخوانید: ویلا فلت چیست؟

 

مزایای ویلا قدیمی، از حیاط‌های فراخ تا باغ‌های چشم‌نواز

پیش از آن که بحث ویلا قدیمی را باز کنیم و به عمقش سفر کنیم باید بدانیم ویلا قدیمی چیست و کدام ویلا پسوند قدیمی را به یدک می‌کشد؟ باید متری داشته باشیم و معیاری تا بگوییم فلان ویلا قدیمی است یا بهمان ویلا نوساز است.

بیایید از اعداد و ارقام کمک بگیریم. فعالان حوزه مسکن و ساختمان عنوان می‌کنند ویلایی که 20 تا 30 سال از ساختش گذشته، قدیمی خطاب می‌شود. ما نیز این قانون نانوشته را می‌پذیریم و بحث را پیش می‌بریم.

لحظه‌ای خانه‌های قدیمی را در ذهن متصور شوید، همان‌ها که صفایشان را هیچ قلمی یارای توصیف نیست، همان‌ها که با حوض آبی مأنوس بودند، حوض‌هایی آکنده از ماهی‌های قرمز، همان خانه‌های مملو از صدای کلون در، سرشار از آواز قناری، محصور در گلدان‌های سفالی و محبوس در شمعدانی‌های سرخ.

ردِ آن چه گفتیم در ویلا قدیمی هم مشهود است، ویلا قدیمی نیز با حوضی بزرگ عجین شده و آراسته به گلدان‌های بزرگ و گل‌های متنوع است. اگر بخواهیم سبک ویلا قدیمی را جزئی‌تر تشریح کنیم باید بگوییم ساختمان ویلا در میانه حیاط جای خوش کرده و فضای سبز اطرافش حلقه زده. اکثر ویلا‌های قدیمی را در یک طبقه طراحی می‌کردند، این را هم می‌توان به دیگر مشخصات چنین ویلاهایی افزود.

ویلا قدیمی برای خرید ناب است و ایده‌آل. می‌دانید چرا؟ یک ویلا قدیمی حسی را القا می‌کند که مشابهش هرگز در ویلا نوساز به چشم نمی‌خورد. همان حس سادگی، همان‌ها که کم‌رنگ شده‌اند و گویی به خاطره‌ها پیوسته‌اند؛ به علاوه بزرگ است و فراخ با متراژ بالا و به معنای واقعی یک ویلا. همین فاکتور سبب شده انواع ویلا قدیمی را ویلا باغ هم بنامند و عموما واژه باغ را در آن بگنجانند و افراد زیادی تمایل به خرید ویلا باغ در شمال دارند.

 

تفاوت خرید ویلا قدیمی و نوساز

 

رد ویلا قدیمی در کدام شهرهای شمالی مشهودتر است؟

آمل که شهر عارفان است و فیلسوفان از قدیمی‌ترین شمال است. این طور که گفته‌اند و روایت کرده‌اند قدمت این شهر شمالی به پیش از اسلام بر می‌گردد. آمل کولکسیونی است از ویلاهای قدیمی، آن زمان که خواهان ویلای قدیمی هستید می‌توانید به آمل روی بیاورید و ویلاهای این شهر را دنبال کنید.

فارغ از این که ویلا قدیمی را برای بازسازی و رسیدن به سودی کلان می‌خواهید یا زندگی به سبکی متفاوت، بی‌توجه به این که نگاه‌تان به ویلا قدیمی، سرمایه‌گذاری است یا غرق شدن در سادگی و صفای وصف ناپذیر، می‌توانید نوشهر را برای یافتن چنین ویلاهایی رصد کنید. نوشهر نیز از دیگر شهرهایی است که ویلا قدیمی در چنته دارد تا آن‌ها که هوادار شش آتیشه ویلا قدیمی هستند بتوانند رویایشان را تیک بزنند و دست یابند به آرزویشان. رامسر را هم به لیستتان ملحق کنید و گوشه چشمی هم به چمستان داشته باشید.

باید اعتراف کنیم شمار ویلا قدیمی پیوسته در حال ریزش است. با مشاهده ویلا قدیمی به سرمان می‌زند تیشه به ریشه‌اش بزنیم و آن را بدل سازیم به برجی بلند و آپارتمانی آسمان خراش بلکه بتوانیم از فاصله‌ای دورتر زمین را به تماشا بنشینیم و خانه‌ای داشته باشیم این بار کمی مرتفع‌تر.

این‌ها را گفتیم تا یادآور شویم زمانی که دست به دامان گوگل می‌شوید و عبارت "خرید ویلای قدیمی شمال" را جستجو می‌کنید ممکن است آن‌چه در برابر نگاهتان قد علم می‌کند و لیست می‌شود از تصورتان کمتر باشد.

انواع ویلا قدیمی همان‌طور که پیش‌تر هم بدان اشاره کردیم اسیر دام سرمایه‌گذاران شده‌اند و جایشان را بخشیده‌اند به نمونه‌های نوساز. برخی هم زیر ذره‌بین رفته‌اند، بازسازی شده‌اند و مورد مرمت قرار گرفته‌اند. با چیدن این عوامل کنار یکدیگر، بیش از پیش مطمئن می‌شویم که انتظار تعداد زیاد ویلای قدیمی آن‌قدرها هم معقول و منطقی نیست.

 

صحبت پایانی بانیان مسکن

باید بپذیریم انواع ویلا قدیمی در حال انقراضند و کثیری از این ویلاها روزانه در برابر نگاهمان پرپر می‌شوند و محو می‌گردند.
حسن ختام مقاله پیش رو یک نتیجه‌گیری کلی است:
یادمان باشد هنگام خرید ویلای شمال، ویلای بازسازی شده را ویلایی نو قلمداد نکنند. حتما پیش از خرید ویلای قدیمی شمال، سندش را در کانون توجه بگذارید و مشخصات و ویژگی‌هایش را وسواسانه از نظر بگذرانید تا از اصل بودن آن‌چه تهیه می‌کنید خاطرجمع باشید و مطمئن.

 به عنوان آخرین بخش از مقاله پیش رو به بررسی سؤال زیر خواهیم پرداخت:
ردِ قدیمی‌ترین ویلاهای شمال در کجا مشهود است؟شکوه شمال را هیچ قلمی یارای توصیف نیست.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.