فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

معاوضه ویلا در شمال

مبحث معاوضه و تهاتر ویلا و آپارتمان‌های شمال را در این قسمت علی رغم پرسش‌های متداول عزیزان و جهت اطلاع کاربران گرامی در سایت بانیان مسکن مطرح می‌کنیم.
یکی از روش‌های خرید ویلا برای شما عزیزان در شمال می‌تواند معاوضه باشد.

معاوضه یعنی چه:

معاوضه یا در اصطلاح جابجایی در لغت به معنی با هم عوض کردن است و در معاملات ملک نیز شاخه‌هایی به شرح زیر دارد.

 

خرید انواع ویلاهای جنگلی در شمال

چطور واژه معاوضه برای خرید ویلا در شمال می‌تواند کاربرد داشته باشد؟

از قدیم بزرگان و اهل فن به ما می‌فرمودند، متاعی که باد از زیر آن رد می‌شود را از خود ندانید و هر لحظه منتظر اتفاقی باشید تا آن متاع دیگر از آن شما نباشد! با کمی تامل و تفکر پی می‌بریم این گفته واقعا درست است، برای مثال می‌توانیم بگوییم وسیله نقلیه اعم از سواری و... که با قیمت‌های زیاد خریده می‌شوند با یک تصادف یا حادثه‌ای دچار ضربه شدید شده و از قیمت آن خیلی زیاد کاسته می‌شود.

این جاست که به فرمایش بزرگانمان پی می‌بریم که ماشین نیز از همان متاعی است که از زیرش باد عبور می‌کند پس به عنوان سرمایه نمی‌توان به آن نگاه کرد.

از این رو افرادی هستند که برای معاوضه ماشین با ویلا به ما مراجعه می‌کنند و خواهان این هستند که سرمایه خود را ثبات ببخشند، این کار آینده بینی فرد را می‌رساند پس ما هم به عنوان مشاور و راهنما پیشنهادی این چنین از ویلاهای معاوضهای را برای‌شان داریم که به مال و سرمایه خود ثبات ببخشند.

فراز و نشیب اقتصادی در بازار امروز کشور، اثرات مهم و اساسی در عرصه مسکن و مستغلات داشته، تاثیراتی مانند کاهش ارزش وجه رایج مملکتی در قبال ارزش مسکن در هنگام تورم- کاهش خرید و فروش در زمان رکود بازار ملک.

در این راستا تهاتر و جابجایی یا همان معاوضه ملک بین افراد اثرات زیر را در پی خواهد داشت؛
- رونق خرید و فروش در زمان رکود ملک
- حفظ بها ریال در زمان تورم بازار ملک
- تضمین و اعتماد معامله
- ارزش گذاری منطبق بر بها واقعی ملک
- جلوگیری از هدر رفت زمان و انرژی

نکته؛ ویلای معاوضه‌ای در شمال ممکن است ویلا جنگلی ‌و درون شهرک یا به صورت مستقل با قیمت مناسب‌تر و یا ویلا ساحلی درون شهرک یا بیرون از شهرک با قیمت بالاتر مطرح شود، در اصل معاوضه ویلا با ملک دیگر باید هم طراز و تا حدودی قیمتی مشابه و نزدیک به هم داشته باشند تا بتوان این معامله را به سرانجام رساند.

در قسمت ثبت ملک سایت بانیان مسکن فراخوانی جهت افرادی است که تمایل به معاوضه ویلا یا آپارتمان در هر نقطه‌ای از کشور را دارند استقبال می‌نماید و با بررسی موارد مدنظر و نزدیک به هم هماهنگی جهت قرارداد معاوضه را انجام خواهد داد.

شرایط معاملات معاوضه‌ای در شمال

 

این روش معاملات معاوضه‌ای شرایط خاص خود را دارد و افرادی که حاضر باشند ویلا خود در شمال را با وسیله نقلیه عوض کنند به ندرت پیدا می‌شوند، ولی این موضوع صرفا برای وسیله نقلیه .و ماشین نیست و افرادی متعدد هستند که علی رغم وجود چند ملک در شمال، خواهان تعویض آن در منطقه دیگر باشند

مثلا معاوضه ویلا با آپارتمان در شهر محل سکونت یا شهر محل کار خود، برعکس زمین یا ویلایی در شمال برای مسافرت و سهولت در گذراندن اوقات فراقت و تفریح خود حاضر به معاوضه آپارتمان با ویلا باشند، از این رو شهرهای شمالی کشور با وجود امکانات و آب و هوای خوب، عموما مقصود این افراد می‌تواند باشد و این افراد که تمایل به معاوضه دارند می‌توانند با هزینه کم‌تر نسبت به شهر خود مثلا تهران با ملکی در شهری از شمال که می‌تواند یک زمین یا ویلایی مجلل نسبت به آن شهر باشد آپارتمان خود را معاوضه و معامله کنند.

معاوضه ویلا در شمال طی تجارب طولانی بیش‌تر به روش‌های زیر انجام می‌پذیرد، که در تعاریف زیر به صورت خلاصه برای شما عنوان می‌کنیم تا بیش‌تر با این نوع معامله ویلا در شمال آشنا شوید.

معاوضه ویلا در شمال با آپارتمان؛

این نمونه از معاوضه‌های ویلای شمال را با آپارتمان مسکونی در شمال، تهران، اصفهان، کرج، مشهد و ... بیشتر می‌توان دید. به گونه‌ای که هستند افراد غیر بومی که در شهرهای فوق زندگی می‌کنند و مالک ویلایی در شمال هستند، این افراد در بعضی موارد تمایل به معاوضه ویلا با آپارتمان در زادگاه خود یا در شهر محل کار خود را نشان می‌دهند.
البته 90% بومیان مالک ویلا در شمال بیشتر تمایل به معاوضه ویلا با آپارتمان مسکونی و نه تجاری در تهران را از خود نشان می‌دهند.


معاوضه ویلا با آپارتمان

معاوضه ویلا با وسیله نقلیه، ماشین، خودرو؛

این سبک معاوضه بیشتر بین بومیان و غیر بومیان مالک ویلا در شمال مشترک بوده و عموما مبلغی از ویلا را حاظر به معاوضه با ماشین داشته و چنان‌چه ارزش ویلا بیش تر باشد، صاحبان ویلا مبلغ باقی مانده را وجه نقد دریافت می‌دارند.
معاوضه ویلا با ماشین

 

معاوضه ویلا شمال با ویلا؛

در این سبک معاوضه طرفین دارا و یا مالک ویلا بوده و بنا به دلایلی تمایل به معاوضه ویلا در شمال را از خود نشان می‌دهند و یکی از دلایل آن، جابجایی برای معاوضه با ویلایی بزرگ‌تر در شهر یا محله‌ای دیگر از شمال خواهد بود.

معاوضه ویلا با ویلا

 

معاوضه ویلا با جنس کاربردی؛

این موضوع کمتر برای مالکان ویلای تک در شمال اتفاق می‌افتد و بیش‌تر انبوه سازان و سازندگان چند دستگاه ویلا در شمال از خود تمایل به معاوضه ویلا با مصالح کاربردی در ساخت ویلا نشان می‌دهند.

معاوضه ویلا با مصالح

 

معاوضه ویلا در شمال با زمین؛

معاوضه ویلا با زمین که ممکن است در خود شمال و یا شهرهای در اولویت صاحب ویلا (تهران، کرج، اصفهان، مشهد) باشد رخ دهد.
معاوضه زمین با ویلا شمال

 

معاوضه ویلا با ملک تجاری؛

این مدل از معاوضه ویلا نیز ممکن است با ملک تجاری در شهری که ویلا در آن قرار دارد توسط بومیان اتفاق افتد و یا ملک تجاری که هم ارزش با ویلا باشد و در شهرهایی که از سوی مالک ویلا مورد تایید باشد، مانند شهرهای فوق الذکر را شاهد باشیم.

معاوضه ملک تجاری با ویلا

 

موضوع تهاتر در بحث معاملات ویلا در شمال

تهاتر هم کلمه‌ای شبیه معاوضه اما ضعیف‌تر مطرح می‌گردد، چرا که این دست از معاملات را به صورت غیر ارادی بین افراد آشنا می‌بینیم و شاید در معاوضه ویلا با مصالح ساختمانی نظیر کاشی و سرامیک و آهن آلات و .... که از نظر انبوه سازان مطرح می‌شود شاهد باشیم.

تهاتر ویلا شمال
 

اما موضوع تهاتر کمی پیچیده‌تر از معاوضه است و در لغت به معنی معامله متاع با متاعی دیگر می‌باشد و با این که مشابه این سبک معاملات در شمال زیاد صورت گرفته، با چند مثال و توضیح می‌توان راهکاری برای افرادی معرفی کرد که بتوانند از این طریق اقدام به خرید ویلا کنند.
صاحب شرکت یا صاحب چند زمین خواهان تهاتر چند تکه زمین خود با ویلا را دارد یا صاحب شرکت در قبال خرید ویلا محصولات خود را به فروشنده پیشنهاد کند، فرضا یک نفر فروشنده آهن آلات یا شیرآلات یا.... است و پیشنهادی علی رغم تامین میلگرد یا شیرآلات یا... را به فروشنده‌ای که قصد ساختن  ویلا دارد می‌دهد، در این میان باید دقت نمود که این جور معاملات (معاوضه ای یا تهاتر) باید درحضور یک مشاور خوب و کار بلد صورت گیرد چون قدرت ریسک و ضرر و زیان را پایین می‌آورد.

نحوه نوشتاری مبایعنامه در معامله‌های معاوضه‌ای؛
همانند مبایعنامه معمولی فروش نگارش می‌شود که در این خصوص باید دو مبایعنامه تنظیم شود.
به طور مثال؛
شخصی آپارتمان مسکونی در تهران به ارزش 5 میلیارد و خواهان معاوضه با ویلا در شمال می‌باشد، ما نیز موردی از ویلا با ارزش فوق به او معرفی نمودیم- یک مبایعنامه فروش آپارتمان در شمال با خریدار (فروشنده ویلا) و فروشنده (آپارتمان تهران) تنظیم می‌کنیم سپس مبایعنامه بعدی را به صورت برعکس تنظیم و صیغه معامله جاری و به امضا طرفین می‌رسد.
البته هستند مواردی از معاوضه ویلا در شمال با ملک مسکونی یا زمین در شهرهای دیگر کشور که ارزشی متفاوت از لحاظ قیمتی دارند، در این صورت موردی که ارزش کمتری دارد به صورت توافقی قیمت گذاری می‌شود و مطابق مطلب فوق مبایعنامه دوبار نوشته و ما به التفاوت قیمت در قولنامه قید و طرفین اقدام به هم ارزشی و برابری قیمت در قرارداد در حضور بنگاه مربوطه می‌نمایند.

مشاورین املاک بانیان مسکن آمادگی کامل برای حضور و شرکت در این معاملات را دارد، به امید رضایت و خریدی خوب و لذت بخش برای شما خریداران و کاربران عزیز.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.