فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

معرفی و آشنایی با وضعیت اسناد در املاک شمال

بررسی سند و اینكه ویلا و زمین داخل بافت مسکونی در محدوده شهرستان نوشهر تا منطقه رویان را در این مبحث که مهم ترین موضوع قبل از خرید ویلا و ملک مورد دلخواه خریداران در شمال كه بحث اسناد رسمی می‌باشد مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

 

در شمال ایران گاهی وقتها به شما بهترین ویلا و ملک برای فروش و خرید پیشنهاد داده میشود که شما از مشاهده و وجود ملک یا ویلا از لحاظ زیبایی و ویوی ابدی آن لذت میبرید، اما وقتی وارد اصل ماجرا میشود متوجه خواهید شد که ملک مورد دلخواه و بسیار دلنشین شما سند ندارد و یا عمیق تر وارد اصل ماجرا میشوید و بحث اوقاف یا اسناد علوی در کار خواهد بود و متاسفانه عده ای سود جو و نا آشنا در املاک پیشنهاد خرید همین ملک را میدهند و اذعان میدارند که بعد از خرید میتوانید سند گرفته و یا برای شما سند ویلا خواهیم گرفت در حالیکه اینطور نیست و نخواهد بود.
ویلا فروشی در مناطق شمال كه دارای اسناد ششدانگ و یا مشاع میباشد و در بحث ششدانگ دو نوع ملک داریم که بعضی زمین ها دارای سند ششدانگ میباشد و بعضی با دریافت پایان کار برای ویلا سند ششدانگ عرصه و عیان را میتوانید دریافت کنند، در باب مشاع زمین هایی که از متراژ تعیین شده بالاتر و قابل تفکیک به قطعات کوچکتر شده اند و چون زمین دارای یک سند مادر ششدانگ بوده بعد به سند های تفکیکی مشاع از قدر السهم در میایند و ویلاهای احداثی دارای سند مالكیت خواهند شد.
برای ششدانگ این زمین ها در صورت ساخت و ارایه پایان کار و مشخص شدن افراز زمین تقاضای ششدانگ را از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان تابعه انجام خواهید داد ، اما در مورد سند علوی که زیر نظر اداره بنیاد علوی میباشد بعضی از مناطق ملک ها زیر پوشش اسناد علوی میباشد و برای دریافت سند باید به این اداره رجوع و استعلام کنید که خوشبختانه در روستاها طبق هماهنگی با سایر ادارات زمین های تا 250 متر شامل بنیاد علوی نبوده و میتوانید تقاضای سند از اداره ثبت اسناد و املاک را داشته باشید در صورتی که این زمینها بالاتر از 250 متر در روستاها باشند زیر نظر اداره بنیاد علوی باشد، باید طبق کارشناسی قیمت روز محاسبه و مبلغ درآمدی بنیاد را واریز و بعدا از اداره متبوع تقاضای سند را خواهید نمود که هیچ اشكال و منع قانونی برای ویلا و زمین های این چنینی در آینده نخواهد داشت.
اما در مورد اسناد اوقافی کار سخت تر خواهد شد، چون شما همیشه باید هر ساله مبلغ اجاره سالانه به حساب اداره اوقاف واریز نموده و این اسناد قابل تغییر به ششدانگ و یا به اسناد مشاع نمیباشد ، بنابراین با خلاصه ای از این مطالب تا حدودی در مورد خرید ملک ها و ويلا در شمال باید توجه داشت، البته این بدان معنی نیست که ملکی یا زمینی بدون سند خریداری نشود این مساله کاملا اشتباه هست ، چون استعلام از طریق دهیاری روستا و یا از طرق اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان در اسرع وقت به خواسته های شما گزارش و جواب استعلام را خواهند داد.

 

بررسی وضعیت اسناد املاک در محدوده نوشهر تا رویان 

به طور كل وضعیت سند در مناطق مختلف شمال و در اين مبحث به بررسی وضعیت اسناد املاک در محدوده نوشهر تا رویان كه جزو پرفروش ترین و توریستی ترین مناطق شمالی محسوب می‌شوند خواهیم پرداخت و دوستان را با انواع اسناد موجود در این مناطق آشنا می‌كنیم.
همانطور که می‌دانید و شاید تا حدودی در رابطه با خرید ویلا در نوشهر و روستاهای اطراف نوشهر به سمت رویان با اسناد مختلف روبه رو شده اید باید بدانید که تنوع اسناد در شمال و این مناطق شامل زمین ها و املاکی با سند اوقافی، سند بنیادی علوی، سند منابع ملی و جلگه ای جنگلی، سند بنیاد مستضعفان، سند ششدانگ عرصه و عیان هستند که ما در اینجا منطقه به منطقه و نوع اسناد در روستاهای مختلف نوشهر برای خرید ویلا و املاک تا رویان را برای شما شرح خواهیم داد.
در شمال عده ای إز زمین ها هستند که دارای سند بوده اما با سندهای مشکل و مانع دار فوق و عده ای از زمین ها فاقد سند بوده و دارای سند شورایی بوده و به مراتب دردسر کمتری نسبت به املاک با سندهای فوق داشته و مثلا برای گرفتن سند ویلا با هماهنگی دهیاری و اداره ثبت در مدت زمان مشخص امکان اخذ سند ویلا و یا ملک را خواهید داشت.
در مورد سندهای اوقافی و علوی و بنیادی دولت مالک عرصه بوده و همینطور موظف به دادن سند به خریدار طی مراحلی توافقی با پرداخت هزینه از سوی خریدار و مدت زمان اجاره و مالکیت مشخص خواهد بود.
ویلا جنگلی برای فروش به شما توسط مشاورین املاک و سایت های فروش ویلا معرفی خواهد شد و از نوشهر به سمت رویان يا تعدد روستاهای زیبا که در عرصه ساخت و ساز ویلا و فروش ویلا در شمال زبانزد بوده و دارای اسناد ششدانگ و ... هستند نام خواهیم برد.
لتینگان روستایی زیبا در نزدیک شهر نوشهر با ویلاهای فروشی زیبا که در قسمت هایی از لتینگان ملک ها دارای سند بنیاد علوی و در اصطلاح بنیادی و قسمتی در حاشيه جنگل دارای اسناد منابع ملی که به زمین های جلگه ای جنگلی شهرت داشته و امکان اخذ سند ششدانگ ویلا و زمین به دلیل مشاع بودن وجود ندارد ، البته وضعیت سند در قسمت سنگتو در لتینگان بلامانع و بدون مشکل برای ویلای فروشی در سنگتو می‌باشد.
وضعیت سند ویلا در روستای شمع جاران و امیررود و خیرودكنار سالم و بدون مشكل بوده و مالك میتواند از طریق دهیاري و اداره ثبت و طی مراحل و اخذ استعلامات مربوطه برای دریافت سند ششدانگ عرصه و عیان ویلا اقدام نماید.
وضعیت سند در چلندر سالم بوده و همینطور قسمتی در روستای چلک به نام پلاک پلستان (چلک شرقی و چلک غربی) که در این بین در چلک شرقی با سند سالم و چلک غربی که اوقاف در این منطقه دست گذاشته و وضعیت سند ویلا و زمین در این قسمت اوقافی می‌باشد، بعد از روستای چلک نوبت روستای ملکار و انارور که با اسم ثبتي دودارک دارای مشکل بوده و زمین های ساحلی و قسمتی از زمین جنگلی اين دو روستا علوی می‌باشد.
روستای همزده در بالای محل ملکار و سنگسرا در بالای روستای انارور در قسمت کوه پایه و دامنه جنگل و خود محل های نام برده دارای سالمترین اسناد و ویلای فروشی در سنگسرا و همزده دارای سند مالکیت ششدانگ عرصه و عیان و در صورت نداشتن سند به راحتی برای دریافت و گرفتن سند میتوان طی مراتب قانونی اقدام کرد.
در بعضی از قسمت های منطقه توسکاتک و نخ شمال اسناد سالم و دسته ای يا اسناد منابع ملی می‌باشند، در صلاح الدین کلا كه بعضی قسمتها علوی و در ونوش نیز قسمتی سالم و قسمتی اوقافی می‌باشد، بعد از این در روستای سیاهرود و منطقه یکتاسرا که در کل دارای اسناد اوقافی هستند.
به طور کلی در مورد وضعیت سند ویلا و زمین ها در روستاهای نوشهر تا رویان توضیح مختصر اجمالی داده ایم و باید خاطر نشان کرد که قسمتی از این مناطق مشخص شده در اداره ثبت بلامانع و بدون مشکل بوده و قسمتی نیز مربوط به اسناد علوی و اوقافی بوده که در هنگام خرید ویلا در شمال باید مراقب بود و با هماهنگی املاک مورد اعتماد خود و رویت اسناد و مدارک اقدام به خرید ویلا در شمال و مناطق مختلف شمال نمایید تا خریدي امن داشته باشید و سایت املاک بانیان مسکن با گردآوری این مطالب سعی در آگاهی دادن به هموطنان عزیز است تا با دقت در خرید ویلا و ملک در شمال، خیالی آسوده و آرامش داشته باشند.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.