فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

مقایسه ویلای جنگلی و ویلای ساحلی شمال + مزایا و معایبی که هنگام خرید باید توجه کنید

ویلای ساحلی بخریم یا به سمت خرید ویلای جنگلی برویم؟

اگر قصد خرید ویلا در شمال را داشته باشید باید بتوانید پرسش بالا را پاسخ دهید. بانیان مسکن در این مقاله ویلای ساحلی و ویلای جنگلی را با هم مقایسه می کند تا شما جواب این سوال را بهتر بدهید. در ادامه با ما همراه باشید.

وقتی می خواهیم دست به انتخاب بزنیم، آن هم انتخاب بزرگ وقتی گزینه های پیش رو بیشتر می شوند انتخاب هم دشوار تر می شود (مثلا انتخاب رشته دانشگاهی را به یاد بیاورید). برای خرید ملک و ویلا هم این موضوع دوباره تکرار می شود. فرض کنید بودجه ای برای داشتن یک ویلای مناسب کنار گذاشته اید و حالا می خواهید انتخاب کنید. ابتدا از طریق یک بنگاه معاملات ملکی در شمال لیست ویلاهای موجود را می بینید. حال بین دوراهی ویلای ساحلی و جنگلی مانده اید که اصولا کدام یک برای شما مناسب تر است.

در ابتدا ممکن است به سرعت یکی از دو مورد را انتخاب کنید و خود را توجیه کنید که انتخاب خوبی است. اما پیشنهاد بانیان مسکن به عنوان مشاور شما در امر خرید و فروش ویلا در شمال ایران این است که ابتدا مزایا و معایب هر کدام را مطالعه کنید.

 

خرید انواع ویلاهای جنگلی در شمال

 

بررسی مزایا و معایب ویلای جنگلی در شمال

ویلای جنگلی همان‌طور که از نامش پیداست در دل جنگل های شمال قرار دارد و اطراف آن سر سبزی موج می زند. حال به بررسی آن می پردازیم:

معایب ویلای جنگلی:

  • اولین نکته در مورد ویالاهای جنگلی این است که آن ها از مرکز شهر دور هستند و این می توان شروع دردسر باشد.
  • دومین عیبی که می توان بر روی ویلای جنگلی گذاشت فصول سرد سال و مشکلات ناشی از آن می باشد. در فصول سرد سال باید در نظر داشته باشیم که گرمایش ویلای ما هزینه بیشتری خواهد داشت همچنین ممکن است به خاطر بارش های شدید برف و باران تردد در جاده های منتهی به ویلا مشکل تر شود.

مزایای ویلای جنگلی:

  • دوری از مرکز شهر همانطور که می تواند یکی از عیوب ویلای جنگلی باشد، همزمان حسن آن نیز هست. زیرا در اصل یکی از اهداف ما برای خرید ویلا داشتن آرامش است. سکوت جنگل ها و سرسبزی آن به همراه شنیدن صدای پرنده ها و نرمی و لطافت بارش باران به شما تضمین می دهد که به آرامش خواهید رسید.
  • تنوع ویلاهای جنگلی دیگر مزیت آن است. به دلیل گسترده بودن جنگل ها در شمال، ویلاهای متفاوتی ساخته می شود که شما برای خرید حق انتخاب بیشتری چه از لحاظ نوع ساخت آن، چه از لحاظ متراژ و چه از لحاظ قیمت خواهید داشت.
  • قیمت ویلای جنگلی به طور کلی ارزان تر از انواع ساحلی آن است که دلیل آن نیز دور بودن از مراکز شهری عنوان می شود.

 

کجای مازندران برای خرید ویلای جنگلی بهتر است؟

طبیعت مازندران به حدی گسترده و پرتنوع است که به هیچ وجه نمی توان نقطه خاصی را برای خرید ویلای جنگلی در آن پیشنهاد داد. اما نکات بسیار مهمی وجود دارد که شما باید در هنگام خرید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

  1. اولین نکته در هنگام خرید ویلای جنگلی صحت سند مالکیت آن است. هرچند از لحاظ سند به طور کلی ویلای جنگلی وضعیت بهتری نسبت به نوع ساحلی آن دارد.
  2. دومین نکته قیمت ویلای جنگلی است. همان‌طور که گفتیم قیمت ویلای جنگلی به طور عمومی پایین تر از نوع ساحلی آن است اما باید این نکته را در هنگام خرید در نظر داشته باشید که نوع مصالح به کار رفته از نوع مناسب باشد تا در آینده مخصوصا در زمستان ها ویلای شما علاوه بر استحکام عایق بندی نیز شده باشد.
  3. سومین نکته خرید ویلای جنگلی در مناطق معروف و برند شمال خواهد بود.

 


بررسی مزایا و معایب ویلای ساحلی در شمال

 

بررسی مزایا و معایب ویلای ساحلی برای خرید در شمال


بعد از این که مزایا و معایب ویلای جنگلی را فهرست کردیم نوبت ویلای ساحلی می رسد.

معایب ویلای ساحلی:

  • اولین نکته منفی در مورد ویلای ساحلی وضعیت رطوبت بالای آن است. بنابراین ویلای شما به مراقبت دائم و تعمیرات نیاز دارد.
  • دومین نکته شرجی بودن شدید هوا در فصول گرم سال در اطراف ساحل است. بنابراین در این زمان از سال برای دمای داخل ویلای خود باید هزینه بیشتری انجام دهید.
  • سومین نکته وجود برخی از محدودیت ها برای گیاهان در نزدیک ساحل جهت رشد و تکثیر است. اگر طرفدار شدید گل و گیاه هستید باید دور ویلای ساحلی را خط بکشید.
  • قیمت بالاتر ویلای ساحلی نکته منفی دیگر آن است که دلیل آن نزدیک بودن به مراکز شهری است. پس اگر قصدتان خرید ویلای ساحلی است نیاز است بودجه بیشتری کنار بگذارید.

در هنگام خرید یا فروش ویلا نباید از معایب این نوع ویلا غافل شویم که محیط دریا بعد مدت کوتاهی تکراری و ممکن است زننده شود، یا همان صدای دلنشین موج‌ها ممکن است مخل اعصاب و آرامش ساکنین شود، در فصول مختلف سال سرما و گرمای بیش از حد و شرجی بودن هوا بدور از انتظار نیست زیرا همین بهانه‌ای می‌شود که بعدها در فکر فرو بروید که چرا ویلایی در محیطی دورتر از لب آب یا به اصطلاح ساحلی مد‌نظر قرار داده‌اید.

مزایای ویلای ساحلی:

  • نکته مثبت اول در مورد ویلای ساحلی محبوبیت بیشتر آن است. پس اگر روزی قصد فروش ویلای خود را داشتید این کار سریع تر انجام می شود.
  • نزدیک بودن به مراکز شهری و تفریحی و خرید مزیت دیگر ویلای ساحلی است. اگر علاقه زیادی به قایق سواری، جت اسکی، اسب سواری در ساحل و ... را دارید خرید ویلای ساحلی مناسب شماست.
  • در هنگام فصول سرد سال، دسترسی به ویلای ساحلی بسیار بهتر از نوع جنگلی آن است زیرا اکثرا به جاده های اصلی دسترسی دارند.

 

صحبت پایانی بانیان مسکن

همانند دیگر انتخاب های هوشمندانه شما در زندگی، در هنگام خرید ویلا نیز باید به شدت توجه داشته باشید که کدامیک مناسب تر برای شما می باشد. در این مقاله سعی کردیم شما را بیشتر آگاه کنیم تا انتخاب مناسب تری انجام دهید.

همین‌طور می‌توانید از راهنمای جامع برای داشتن یک ویلا از انتخاب زمین تا خرید ویلای آماده سایت بانیان مسکن نیز استفاده کنید.

خلاصه همه این موارد بطور مختصر برای شناخت در اختلاف ویلا در ساحل با ویلا در جنگل بیان شده و بیشتر جهت یادآوری شما عزیزان و خریداران ملک و سرمایه گذاران در مناطق ساحلی یا جنگلی می‌باشد و امیدواریم با شناخت و دقت کامل از انتخاب مشاورین املاک در شمال و نوع ملک از لحاظ تغییرکاربری و اسناد رسمی دولتی خرید دلپسند و مورد اعتماد و امنی داشته باشید که سایت معروف و شناخته شده شرکتی با نام املاک و شرکت بانیان مسکن امن شمال با داشتن پروانه کسب و مجوز رسمی از صنف املاک و با گذراندن تمامی دوره‌ها و کلاس‌های آموزشي خصوصی املاک و با کسب رتبه برتر املاک و با اخذ کد رهگیری رسمی برای تک تک معاملات و تجربه چند ده ساله در خصوص فروش ویلا ساحلی و جنگلی و همین‌طور فروش و معاوضه آپارتمان در نوار ساحلی شمال از رویان و نور تا نوشهر و نمک آبرود آماده خدمت رسانی و مشاوره خصوصی و مطمین برای هموطنان عزیز خواهد داشت. 

اگر سوالات بیشتری در مورد مزایا و معایب انواع ویلا در شمال کشور دارید کارشناسان بانیان مسکن به عنوان مشاورین شما در امر خرید و فروش ویلا در خدمت شما هستند کافیست با تلفن 01152013623  و یا تلفن همراه 09124957595 تماس بگیرید. برای ارتباط از طریق برنامه های پیام رسان مانند تلگرام و واتس اپ شماره 09359626793 در خدمت شماست.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.