فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

مقدمه‌ای بر سازه CFS و LFS

مقدمه‌ای بر سازه CFS و LFS

جزئیات سازه CFS و LFS

مرکز ثقل این مقاله، سازه CFS و LFS، است.
در کلی‌ترین حالت ممکن سازه سی اف اس با سازه ال اف اس برابری می‌کند ( در پیاده سازی سیستم ال اف اس از قطعات سی اف اس استفاده می‌کنند. در این مقاله از تفاوت‌های جزئی فاکتور می‌گیریم و این اصل را می‌پذیریم که هر دو بر یک مفهوم دلالت دارند و نماینده جدیدترین سازه‌های صنعت ساختمانند).
با ما باشید تا آن‌ها را زیر ذره بین ببریم و مزایایشان را با هم بررسی کنیم.

 

 

خرید انواع آپارتمان در شمال

 

 

مقدمه‌ای بر جزئیات سازه CFS و LFS
(Cold-Formed Steel Structures)، (Light Weight Steel frame)

به اتفاق مروری خواهیم داشت بر سازه CFS و LFS، سازه‌هایی که در استقامت سردمدارند و به سبکی معروف.

 

استارت می‌زنیم بحثمان را با این جمله کلیدی که سازه CFS و LFS، پای ثابت صنعت ساختمانند.
 

سازه CFS و LFS، پای ثابت صنعت ساختمان

 

سازه CFS و LFS

 

سرعت و کیفیت دو بال پرواز سازه CFS و LFS
 

مدتی است صنعت ساختمان سازی در کانون توجه قرار گرفته و انگشت اتهام به سوی ساختمان‌های ثقیل دراز است. بررسی آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که به زعم تمام تکنولوژی‌های جدید و نوینی که دنیای امروز را فراگرفته‌اند، کماکان صنعت ساختمان از وجود مصالح سنگین و کم دوام رنج می‌برد. به واسطه این امر، تمهیداتی در نظر گرفته شد (که در رأس آن‌ها سازه CFS و LFS، قرار دارد)، تا فعالان عرصه ساخت و ساز بتوانند سوت پایان را برای اتمام شرایط فعلی به صدا در آورده و ساختمان سازی را چند گام به جلو سوق دهند.

در لفافه اشاره کردیم که مهم‌ترین ویژگی سازه CFS و LFS، سبک بودن آن‌هاست. این دو سازه توسط فولاد سرد نورد شده تولید می‌شوند، فولادی که در دمای پایین میزبان چکش کاری‌ها و اقدامات مربوطه قرار می‌گیرد. ورقه‌های فولادی، در عرض‌های 1.5 متر و در کارخانه ذوب آهن نخستین مراحل تولید را پشت سر می‌گذارند و در نهایت منتقل می‌شوند به دیگر کارخانه‌ها تا به شکل رولی یا پرسی از آن‌ها رونمایی گردد. نیل به این هدف با عبور چنین ورقه‌هایی از میان غلتک‌های موجود محقق خواهد شد. وابسته به این که پیچیدگی کار تا چه میزان است و شکل ورقه‌ها قرار است به چه صورت باشد، تعداد غلتک‌ها متغیر خواهد بود.

توجه به این نکته ضروری است که سازه CFS و LFS، سازه‌های پیش ساخته خطاب می‌شوند که ساخت آن‌ها در کارخانجات و از پشت عینک وسواس صورت می‌گیرد سپس در محل مورد نظر، نصب و اجرایشان از طریق اتصال‌های ساده و مطمئن، عملیاتی می‌گردد.

 

چرا سازه CFS و LFS از پیش ساخته هستند؟

 

سازه از پیش ساخته lfs و cfs


 مروری بر ساختمان سازی به شیوه سنتی نشان می‌دهد، رفتار سازه در واقعیت با آن‌چه از قبل پیش بینی شده، تفاوت‌های فاحشی دارد، یعنی وقتی طراحی سازه ساختمانی به نقطه پایان می‌رسد، بر اساس طراحی‌های انجام شده، رفتارهایی را برای سازه برآورد می‌کنند اما آن‌چه در واقعیت شاهدش هستند، چیز دیگری است، از این رو ساخت سازه در کارخانه و منطبق با محاسبات انجام شده، ضرورتی اساسی قلمداد می‌گردد که به واسطه سازه CFS و LFS، محقق گشته است.

از این رو، چنین سازه‌هایی را پرچم‌دار صنعت ساختمان می‌نامند و عنوان می‌کنند ساختمان‌هایی که به کمک سازه CFS و LFS، بالا رفته‌اند، یک سر و گردن از دیگر نمونه‌های موجود بالاترند.

به موجبات ساخت سازه CFS و LFS، در کارخانه این امکان فراهم می‌گردد که ساخت بر اساس شرایط جغرافیایی و دیگر فاکتورهای مطرح صورت بگیرد، به این معنا که جزئی‌ترین عامل‌ها نیز زیر ذره بین می‌روند و همه نکات فنی و اقتصادی در ساختشان لحاظ می‌گردد، بار دیگر مهر تأیید می‌زنیم پای سازه CFS و LFS، و عنوان می‌کنیم از بهترین‌های روزگارند!

 

اگر موافق باشید فاصله‌مان را با سازه CFS و LFS، کمتر کنیم و مزایای این سازه‌ها را این بار با جزئیات بیشتری رصد نماییم.

 

هزینه، نخستین فاکتور

می‌گویند انتخاب سازه CFS و LFS، برای ساختمان سازی، به صرفه جویی در هزینه ساخت منتهی می‌گردد می‌دانید علتش چیست؟
 

استفاده از این سازه‌ها، یعنی دست رد زدن به سینه تمام مصالح سنتی. به لطف حضور سازه CFS و LFS، لازم نیست غرق شویم در حجم انبوه سازه‌ها و کلافه شویم از هزینه‌هایی که گویا سقفی برایشان تعریف نشده. در واقع با کمک گرفتن از سازه CFS و LFS، با در اختیار داشتن سازه‌های کمتر، می‌توان تیر خود را نشانه کرد و به غایت نهایی زد عاملی که هزینه‌های اضافی را قیچی می‌کند.

 

با سازه CFS و LFS، زمان را خواهید خرید
استفاده از سازه CFS و LFS، یعنی صرفه جویی در زمان.

 

از آن جا که محل تهیه این سازه‌ها، کارخانه است، در بحبوبحه احداث ساختمان لازم نیست زمانی به ساخت این سازه‌ها اختصاص داده شود از این رو ساختمان سازی سریع‌تر پیش می ‌ود و در زمان کوتاه‌تری محقق می‌گردد. این سازه‌ها سبب می‌شوند رؤیای "ساختمان سازی سریع" جامه عمل بپوشد و در واقعیت عینیت یابد.
یادمان باشد سازه CFS و LFS، از جرم ساختمان می‌کاهد، این امر زمان احداث را کاهش می‌دهد و به کوتاه شدن زمان منتهی می‌گردد (نیروهای انسانی در زمانی اندک قادر به اتصال و نصب چنین سازه‌هایی خواهند بود).

 


اجرای سازه CFS و LFS، چگونه رقم می‌خورد؟

 

اجرای سازه lfs  و cfs

 

سازه CFS و LFS، خشکند و اتصالات پیچی آن‌ها را در کنار هم نگه می‌دارد. دارای سه جزء اصلی هستند.

 

فاکتور اصلی ورقه‌های تولید شده توسط فولاد سرد نورد شده است، این سازه میانی به یک لایه بیرونی و یک لایه درونی نیاز دارد، لایه درونی، صفحاتی از جنس گچ هستند حال آن که لایه بیرونی، عایقی تمام عیار است که از تبادلات صدا و حرارت جلوگیری به عمل می‌آورد و سبب می‌شود خروجی نهایی نمره قبولی را از مهندسان و ناظران بگیرد. عموما در ساختمان‌های کوتاه مرتبه و متوسط مرتبه (نهایتا تا پنج طبقه)، مورد استفاده واقع می‌شوند.

 

وابسته به این که قرار است در چه زمینه‌ای مورد استفاده قرار گیرند دارای مشخصات متفاوتی هستند، ابعاد و ضخامت لحاظ شده برای آن‌ها از 0.6 میلی متر تا 2.5 میلی متر متفاوت خواهد بود که تابع کاربرد و محل استفاده آن‌ها متغیر است.

وادار یا استاد (stud) مرکز ثقل چنین سازه‌هایی است که تحمل بارهای وارده را بر عهده دارد تا ساختمان بتواند از نظر استقامت حرفی برای گفتن داشته باشد و در برابر حوادث طبیعی، باصلابت، سینه سپر کند. به زعم این که تمام دنیا با سازه CFS و LFS، آشنا هستند و این سازه‌ها را به رسمیت می‌شناسند، استفاده از آن‌ها در ایران که واقع بر گسل‌های عدید است، لطف دیگری دارد. مقاطع تیرچه‌ها نیز می‌تواند c یا z باشد که باز هم پیرو کاربردش متفاوت خواهد بود.

سازه CFS و LFS، محافظی است در برابر حریق جنس سازه CFS و LFS، میانه خوبی با حرارت و حریق ندارد با این حال بررسی‌ها حاکی از آن است که پروفیل‌های سرد نورد شده روی خوش به حریق نشان می‌دهند و همین امر سبب شده شاهد استفاده از لایه‌های گچ به عنوان لایه درونی سازه CFS و LFS، باشیم.

 

صحبت پایانی
رشد جمعیت از یک سو و نیاز به ساخت حجم انبوه ساختمان از سوی دیگر، استفاده از سازه CFS و LFS، را به ضرورتی غیرقابل اغماض بدل نموده که نگاه تعاونی‌های مسکن و انبوه سازان را به روش‌های جدید ساختمان سازی خیره کرده است. نیاز به تولید سریع حجم انبوهی از ساختمان‌ها، سبب شد سازه CFS و LFS، تنها گزینه روی میز در شرایط فعلی باشد.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.