فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

همه چیز درباره بالکن و تراس ویلای شمال

ویلایی بزرگ با تراسی رو به دریا، نظر شما چیست؟

نکاتی مهم در رابطه با مسائلی چون تراس ویلای شمال ویلای تراس‌دار، بالکن ویلای شمال، بالکن ویلا،

کمتر کسی است از ویلای تراس‌دار مخصوصا در شمال ایران استقبال نکند یا ویلایی بدون تراس را ترجیح بدهد. تراس ویلای شمال مکانی برای رفع خستگی است، جایی است که می‌توان روی صندلی نشست، به طبیعت روبرو خیره شد و هم‌زمان هوایی پاک را استشمام نمود. تراس ویلای شمال، آپشنی است بی‌همتا برای آنان که شیفته شمالند و عاشق طبیعت

 

خرید انواع ویلاهای جنگلی در شمال

 

تفاوت بالکن، تراس و ایوان چیست؟

بالکن؛ سقف دارد و حداقل یک طرف آن رو به فضای بیرونی است و مساحتش جز مساحت خانه حساب می‌شود.

 

بالکن ویلا


تراس؛ نام دیگر آن بهار خواب است، سقف ندارد و جز مساحت خانه حساب نمی‌شود.

 

تراس ویلا


ایوان؛ به فضای بلندتر از اطراف در خانه‌های ویلایی اطلاق میشه و همین بلند بودنش باعث میشه حیاط و گل و گل‌کاریش بهتر دیده بشه، در قدیم این اختلاف سطح بیشتر به خاطر جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل خانه بوده است.

 

ایوان ویلا

 

بالکن پای ثابت ویلای شمال

بالکن اگرچه با خانه‌های آپارتمانی پیوند ناگسستنی دارد با این حال تراس ویلای شمال نیز متداول است و پرکاربرد. شمال که گوشه گوشه‌اش با طبیعت گره خورده و در هر قسمتش ردی از زندگی مشهود است، توسط ویلاهایی قرق شده که زیبا هستند و تحسین برانگیز، باشکوهند و پرجلال.
مدت‌هاست متراژ کوچک خانه‌ها، سازندگان را ناگزیر ساخته به بالکن‌های کوچک بسنده کنند، شاید به همین خاطر است که با مسافرت به شمال مجالی می‌یابیم برای مشاهده یک ویلای تراس‌دار، فرصتی می‌یابیم برای حس عمیق زندگی.

تراس ویلای شمال عجب صفایی دارد علی‌الخصوص اگر رو به جنگل باشد یا رو به دریا، مشرف به مناظر دیدنی باشد و مجاور طبیعت بکر.

بنابراین اختلاف نظری بر سر تراس ویلای شمال وجود ندارد، از ویلای تراس‌دار استقبال گرمی می‌شود و خانواده‌ها آن را با آغوش باز پذیرا هستند اما بحث کمی چالشی می‌شود آن زمان که متوجه می‌شویم تراس ویلای شمال را می‌بایست بر اساس استانداردها بسازند، بالکن ویلای شمال را باید اصولی بنا نهند، متکی بر ضوابط تولید نمایند و وابسته به قواعد احداث کنند، در کنار همه این قواعد نانوشته، خلاقیت را باید در تراس ویلای شمال گنجاند، باید ویلا را زیباسازی کرد، بدان روح بخشید و زیبایی را در آن تزریق نمود.

بهتر است به بطن موضوع اصلی برویم، می‌خواهیم گذری داشته باشیم بر این ضوابط اساسی و این قواعد اصولی (مقصودمان همان اصولی است که تراس ویلای شمال را ستودنی و تحسین برانگیز می‌سازد).

 

بالکن ویلای خریداری شده در شمال

 

بایدها و نبایدها در طراحی تراس ویلای شمال

بالکن ویلا، محلی است برای دورهمی‌های خانوادگی، جایی که می‌توان کنار بهترین‌های زندگی جمع شد، چشم به زیبایی‌های شمال دوخت و خود را در غرق در شگفتی‌های خلقت نمود. می‌شود در بالکن ویلا گیاهان متنوع کاشت، می‌توان شم هنرمندانه بکار گرفت و بالکن ویلا را رنگی دگر بخشید، می‌شود آب‌نماهای‌ ساختگی تعبیه نمود، صندلی چید و زیبایی را در تراس ویلای شمال جاری و ساری ساخت.

 

صندلی‌های بالکن ویلا، ساده، شیک، راحت

خوردن صبحانه آن هم در تراس ویلای شمال حتما خاطره‌انگیز و فوق‌العاده خواهد بود. صرف عصرانه و یک استکان چای هم بی‌تردید حسی است مشابه و درخور ستایش. از این رو بهتر است حتما در بالکن ویلا از صندلی و میز استفاده کنید و با هر بهانه کوچکی، خانواده را به تراس ویلای شمال بکشانید و زیباترین لحظات را ثبت کنید.

مبلمانی که برای تعبیه در تراس ویلای شمال انتخاب می‌کنید بهتر است دارای ابعادی متناسب با بالکن ویلا باشند اگر بالکن کوچک است خرید صندلی‌های کوچک توصیه می‌شود و برای تراس‌های بزرگ نیز صندلی‌های بزرگ، ایده‌آل‌تر به نظر می‌رسند.

تراس ویلای شمال تنها محلی برای گردهمایی اعضای خانواده نیست می‌توانید پای دوست و مهمان‌هایتان را نیز به بالکن ویلا باز کنید و در این فضای خودمانی به گپ و گفت بپردازید. عموما رنگ‌های شاد را برای بالکن ویلا پیشنهاد می‌دهند و بر این باورند مزین نمودن تراس ویلای شمال به مبلمانی با رنگ‌های روشن نتیجه‌ای رقم می‌زند منحصر به فرد.

نکته: جنس صندلی‌هایی که استفاده می‌کنید را فراموش ننمایید و به خاطر داشته باشید باتوجه به هوای مرطوب شمال استفاده از صندلی‌هایی با بهترین متریال الزامی است.

 

چگونه تراس ویلای شمال را بزرگ‌تر کنیم؟

ویلای تراس‌دار برای خیلی‌ها نعمت بزرگی است، با این حال برخی از کوچک بودن تراس ویلایشان گله دارند و شاکی از این هستند که بالکن ویلا کوچک است و کم حجم. یکی از مناسب‌ترین شیوه‌های موجود برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن تراس ویلا، استفاده از گلدان است، بنابراین اگر شما نیز با این مشکل دست به گریبانید می‌توانید با خریداری و تعبیه گلدان در بالکن، کاری کنید کارستان.

اگر فکر می‌کنید بالکن شما حتی گنجایش گلدان‌های ایستاده را هم ندارد می‌توانید از گلدان‌های آویزان به دیوار استفاده کنید، خلاصه دست شما کاملا باز است و ایده برای زیباتر کردن محیط زیاد. می‌توانید گلدان‌ها را کاملا منظم و طبق قاعده بچینید و یا آن‌ها را به صورت نامرتب در کنار یک‌دیگر جای داده و فضایی متفاوت رقم بزنید.
 

از کف‌پوش‌ها در بالکن ویلایی که خریده اید استفاده نمایید

بار دیگر یادآور می‌شویم برخی ویلاها تراس‌هایی دارند کوچک، از دیگر راه‌هایی که با متوسل شدن به آن‌ها می‌توانید تراس ویلای شمال را بزرگتر جلوه دهید استفاده از کف‌پوش‌های مناسب در ویلا است. علاوه بر این که بکارگیری کف‌پوش به زیباتر شدن محیط کمک می‌کند، القا کننده حس راحتی هنگام قدم برداشتن بر کف‌پوش است. حتی می‌توانید از چمن مصنوعی برای این قسمت استفاده نمایید بدیهی است این امر کاملا سلیقه‌ای است و انتخاب با توجه به سلیقه و نظر شخصی‌تان می‌تواند متفاوت باشد.

به رغم این که برخی افراد بکارگیری چمن‌های طبیعی را مناسب‌تر قلمداد می‌کنند با این حال باید بگوییم چمن طبیعی نیاز به مراقبت دارد و رسیدگی‌های پی در پی می‌طلبد از این رو برای آنان که فرصت اموری از این دست ندارند بهتر است چمن مصنوعی بیشتر توصیه می‌شود، این نوع چمن‌ها هم شادابی‌شان را در طول زمان از دست نمی‌دهند و هم نیاز به مراقبت‌های متوالی و پیوسته ندارند.

 

تراس ویلای خریداری شده در شمال

 

نورهای خوش‌رنگ در بالکن ویلای شمال

این قسمت نیز سلیقه‌ای است با این حال نورپردازی در شب همان چیزی است که نگاه‌ها را به خود معطوف می‌سازد و نتیجه‌ای می‌آفریند خیره‌کننده، جالب توجه و البته رمانتیک. بی‌تردید نشستن در چنین فضایی روحیه بخش است و حال و هوای آدم را به کلی عوض می‌سازد.

برخی‌ها سلیقه و خلاقیت را به کمال می‌رسانند و هم‌زمان با تاریک شدن هوا، دورتادور بالکن ویلا را به کمک شمع زیباسازی می‌کنند و این‌گونه می‌شود که زیبایی و هنر در تمام قسمت‌های بالکن تجلی می‌یابد.

پوشاندن دید تراس با 5 ایده جالب:
برای پوشش تراس و بالکن ویلا از دید عموم می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید.

  • نصب نرده‌های چوبی
  • نصب پرده و شید
  • نصب حصیر و ‌پرده‌های بامبو
  • استفاده از درختچه و گلدان‌های بزرگ چوبی
  • استفاده از صفحات مشبک

 

پوشش تراس ویلا

 

نحوه محاسبه بالکن و تراس در متراژ ساختمان چگونه است؟

  • اگر بالکن و تراس مسقف و تا عمق 3 متر باشد و سه طرف آن باز باشد، 1/2 مساحت آن جزو بنای ساختمان محاسبه می‌گردد.
  • اگر بالکن و تراس مسقف و تا عمق 3 متر باشد و سه طرف آن بسته باشد، 2/3 مساحت آن جزو بنای ساختمان محاسبه می‌گردد.


نکته: در نقشه شهرداری چنان چه عمق بالکن بیش از 3 متر باشد، کل مساحت آن جزو زیر بنای ساختمان محاسبه می‌گردد.

صحبت پایانی

بیشتر افرادی که خرید ویلای شمال را در اولویتشان قرار می‌دهند و ویلایی را به نام خویش می‌زنند، تشنه طبیعت شمالند، به دنبال محلی هستند سرسبز و مملو از گل و گیاه. بالکن راهی برای دو چندان کردن این زیبایی است، جایی است که می‌توانید گلدان‌های زیبا قرار دهید، درخت بکارید، نورپردازی انجام دهید و همه چیز را با هم ادغام کنید و در نهایت نتیجه‌ای خلق نمایید مطابق با سلیقه‌تان و منطبق بر علایقتان.

 

برای دریافت مشاوره کارشناسی رایگان در مورد خرید ویلای ساحلی و جنگلی در شمال و یا ساخت ویلا با بانیان مسکن تماس بگیرید

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.