فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

چه مناطقی برای ساخت و یا خرید ویلا انتخاب شماست

قطعا همه به دنبال مکانی هستند که دارای آب و هوای خوب و امکانات رفاهی مناسب باشد، معمولا اگر کسی قصد کوچ کردن داشته باشد دوست دارد به جایی برود که از محیط قبلی بهتر و زندگی را بهبود بخشد، در ادامه مناطق مختلف کشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

خرید انواع ویلاهای جنگلی در شمال


زیبایی های جنوب کشور بر هیچ کس پوشیده نیست، زیبایی هایی که تنها مختص همان منطقه است و میتوان از آن به عنوان بیابان هایی با وسعت بینظیر و گونه های گیاهانی بسیار عجیب و همچنین حیواناتی با طاقت بالا و دریایی که در دل خود دنیایی پر از عظمت را جای داده است و بندرگاه های بزرگ و اسکله های عظیم که بر زیبایی هر چه تمامتر این مناطق افزوده اند، با تمام این اوصاف باید گفته شود جدا از زیبایی، آب و هوا نیز برای انتخاب مکان مورد نظر ضروری است، متاسفانه هوای گرم و بارش کم باران در این منطقه عامل اصلی بازدارنده و عدم انتخاب برای سکونت و اقامت بوده و میشود گفت این مناطق در 2 فصل پاییز و زمستان برای سکونت مناسب هستند، همینطور اختلاف دمای شب و روز در این نواحی بسیار زیاد است.
اگر کمی بالاتر رویم و به سمت غرب کشور برسیم میتوان از شهرهایی مانند شهرکرد نام برد، این استان طبیعتی چشم نواز و مردمی دوست داشتنی دارد ولی آیا می‌توان در این مناطق زندگی کرد؟ لهجه و گویش نیز به اندازه آب و هوا مهم است و آیا میتوان به زبان کردی صحبت کرد؟ میتوان ارتباط قوی با مردم آن منطقه گرفت؟ آیا میتوان در شهر مرزی با آسایش زندگی کرد؟ بهتر است ادامه ندهیم چون جواب خود را تا همین جا گرفتیم، بیایید به شرق کشور مهاجرت کنیم، مثلا مشهد چطور است، این شهر مقدس شهری توریستی و زیارتی دارای امکانات فراوان از قبیل بازارهای بزرگ و خدمات رفاهی و توریستی فراوان که نمیتوان بر زیبایی های طبیعی این منطقه چشم بست، کوهستان هایی بینظیر و آب و هوای مناسب اما باز هم یک جای کار میلنگد و اثری از دریا در این منطقه دیده نمیشود ، نمیتوان تابستان را در کنار دریا در حالی که حمام آفتاب می‌گیرد و لیموناد خود را میل می‌کنید سپری کنید پس بهتر است به سفر خود ادامه دهیم و به شمال کشور برویم.
شمال دارای بزرگترین جنگل خاورمیانه و دریاچه ای رویایی به نام خزر یا دریای کاسپین است که دارای امکانات رفاهی و گردشکری بیشماری است، فروشگاه های برند و رستوران های بینظیر اما یک سوال؟ آیا مازندران یا گیلان برای اقامت یا خرید ویلا جهت رفت و آمد و سكونت ؟!! اغلب مازندران را برای زندگی می‌گزینند، علت چیست؟


چرا اغلب مازندران را برای اقامت یا خرید ویلا انتخاب می‌کنند؟

مازندران در مسیر مشهد واقع شده است این می‌تواند جزء کوچکی از انتخاب در خرید ویلا باشد، این استان به نسبت گیلان دارای رطوبت کمتری است و افرادی که از رطوبت فراری هستند ترجیح میدهند به این استان سفر کنند و در مورد خرید ویلا یا برای بازدید از ویلاهای فروشی در مازندران وقت صرف كنند ، اگر از تهران قصد مسافرت به این استان را دارید از 3 مسیر متفاوت می‌توانید سفر کنید ولی گیلان این امکان را نمیدهد، با توجه به افتتاح آزاد راه تهران _شمال و کم شدن مسیر بر محاسن این استان میافزاید در ضمن این استان کمترین فاصله ی دریا تا جنگل را در بیشتر مناطق خصوصا در غرب مازندران از رویان تا کلارآباد و متل قو داراست و به همین خاطر فروش ویلا در نوشهر و متل قو بیشتر رونق داشته چون تقاضا برای خرید ویلا در این شهرها، خواه ویلای ساحلی یا ویلای جنگلی به مراتب بیشتر می‌باشد.

در مورد آب و هوا و زیبایی صحبت کردیم اما هر قدر هم مکانی زیبا باشد باید از نظر مالی به گونه ای باشد که عموم مردم بتوانند از آن بهره مند شوند، خب خوشبختانه مازندران از نظر مالی هم دست مشتریان را آزاد گذاشته است چرا که ویلاها فروشی در این استان زیبا و سرسبز به نام مازندران دارای دو دسته ویلا جنگلی و ویلای ساحلی هستند كه با متراژها و امکانات متفاوت...برای فروش ساخته و معرفی می‌شوند.
فکرش را بکنید اگر قرار باشد یک فردی در شهری مانند تهران با آن همه آلودگی و شلوغی یک واحد آپارتمانی کوچک را با مبالغ هنگفت بخرد میتواند با نصف آن مبلغ یک ویلای شیک با شرایط عالی در مکانی با آب و هوای غیر قابل وصف در هر یک از شهرهای غرب مازندران داشته باشد و دیگر خبری از ترافیک، آلودگی سروصدا شلوغی و...نیست. شما به آغوش طبیعت پناه میبرید و از آرامش ابدی لذت خواهید برد ، این واقعا فوق العاده است دیگر انتخاب با شماست.... یک واحد آپارتمانی کوچک در محیطی آلوده و شلوغ یا ویلایی شیک در طبیعتی زیبا در شمال کشور و در استان زیبای مازندران ؟ توصیه میشود برای خرید ویلا در غرب مازندران از رویان و نوشهر تا نمک آبرود و متل قو را محک بزنید.
استان مازندران سرزمینی سر سبز در حاشیه دریای خزر و رشته کوه البرز واقع شده، نام قدیم این استان طبرستان بوده و یکی از مناطق سوق الجیشی از لحاظ اقتصادی و سیاسی و فرهنگی که مورد توجه سلاطین و حکمرانان سایر بلاد بوده است ، این سرزمین در گذشته استرآباد يا همان استان گلستان امروزی که از قبل جز استان مازندران بوده است.
حدود وسعت استان مازندران 46 هزار کیلومتر مربع كه از شهرستان رامسر در غرب تا شهرستان گلوگاه در شرق حدود وسعت و موقعیت این استان می‌باشد و بيشترين ساخت و ساز ویلا در شمال به نام مازندران ثبت شده است، جمعیت استان مازندران بیش از 3/5 میلیون نفر بوده که در سال 95 استانداری مازندران اعلام نموده است و همینطور بیشترین مناطق جنگلی کشور در این استان واقع شده که وجود جنگلهای سرسبز و مزارع کشاورزی با باغات ممتاز و معروف همچون مرکبات، وجود صنعت شیلات و پرورش ماهیان و حضور گرم صمیمی و مهمان نواز مردمان این سرزمین جلوه و شادابی خاصی به ایران و ایرانیان داده است.
همانطوری که میدانید فردوسی بر زیبایی این سرزمین و مردمان آن خطه اشعاری دلنواز که حتی در کتاب های ادبیات تحصیلی دانش آموزان گنجانیده شده سروده است، البته این استان به خاطر تمام ویژگیهای که بیان شد از قدیم مورد توجه گردشگران و مهاجرین به مازندران شده است و از سایر مناطق جهت ایجاد اشتغال و سایر موارد به این استان مهاجرت نمودند.
استان مازندران دارای 20 شهرستان و حدود 4000 هزار روستا و دهها بخش و دهستان که زیر نظر استانداری اداره میشود و روستاهای ویلایی مازندران از لحاظ امکانات و زیبایی با شهرهای کوچک و متوسط کشور برابری میکند، در ضمن مازندران به علت هوای مطبوع و مناظر زیبا همینطور وجود جنگلها و دریا مورد نظر گردشگران داخلی و خارجی بوده و از زمان‌های قبل تا حالا شهرهایی نظیر بابلسر - نوشهر - رامسر اهمیتی زیادی برای گردشگران و سرمایه گذاران و از همه بیشتر اشخاصی که توان مالی برای خرید ویلا در مازندران و اقامت فصلی یا دایم در شهرهای این استان را داشته صورت پذیرفته است.
نوشهر شهری ویلایی در دل طبیعت مازندران که بیشترین ساخت و ساز ویلا و خرید و فروش ویلا جنگلی و ساحلی در مازندران و کشور را به خود اختصاص داده و مورد توجه شاهان در قبل از انقلاب بوده و وجود بندر و فرودگاه و از سال 59 افتتاح بزرگترین دانشگاه نیروی دریایی خاورمیانه را به خود دیده و در بعضی از مناطق استان مازندران شاهد نزدیکی رشته کوه البرز با دریا در فاصله کمتر از 3 کیلومتر و تنوع ویلاهای فروشی در این بین میباشید که شاید در سایر مناطق ایران کم یا وجود نداشته باشد، نمونه این زیبایی و فاصله کم دریا و جنگل و در بعضی مکانها چسبیده به هم را در پارک جنگلی سیسنگان که فاصله جنگل با جاده اصلی و دریا کمتر از 30 متر می‌باشد.
بدنبال آرامش در دل جنگل های سبز شمال و جوار دریای خزر عده ای به خلق مجموعه هایی کم نظیر و خوش منظره در سازماندهی منظم به صورت خطی از ساحل به جاده و به سمت جنگل نمودند . مازندران علاوه بر طبیعت خدادادی دارای 3 فرودگاه در استان و یک بندر بزرگ در نوشهر و سه راه ارتباطی از جاده کندوان - فیروزکوه - هراز به مرکز ایران تهران راه دارد، البته نمیتوان با قلم بر زیبایی و آثار خلایق بسیار زیبای خدای باریتعالی در مازندران نگارش نمود چون در وصف و توصیف آن نمیتوان شایسته و بایسته کامل بیان نمود.
امروزه استان مازندران مامن و جایگاه خاصی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی شده که در طول مسیر به سمت استان شاهد شکوفایی اقتصادی در این مناطق نظیر هتل های بزرگ شده اید  هنوز هم با برنامه ریزی های کارشناسان این استان میتواند در زمینه صنعت و سایر موارد از همسایگان خارجی پیشرفت زیادی داشته باشد، به امید آن روز.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.