فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

کدام پنجره برای ساخت ویلای شمال مناسب‌تر است؟

کدام پنجره برای ساخت ویلای شمال مناسب‌تر است؟

مروری بر انواع پنجره‌های قابل استفاده در ویلای شمال

خوب می‌دانیم ویلا در درختان سبز و آب نمایی شیک خلاصه نمی‌شود، ویلا که ساختمانی با متراژ بزرگ قلمداد می‌گردد نیازمند توجهی درخور و برنامه ریزی‌های اساسی است. اقلیم خاص شمال کشور استفاده از مصالحی بادوام جهت ساخت ویلای شمال را ضروری ساخته است. آن‌جا که رطوبت حاکم است بی‌تردید نیاز است ویلا را با کمک گرفتن از موادی مستحکم بالا ببریم و پنجره‌هایی بادوام بکار بگیریم.

 

خرید آپارتمان در شمال

 

انواع پنجره‌های قابل استفاده در ویلای شمال، هدف این مقاله است. آن چه امروز در خصوصش صحبت خواهیم کرد پنجره‌هایی هستند که می‌توان با اطمینان از آن‌ها در راستای احداث ویلای شمال استفاده کرد. با بانیان مسکن (مشاور شما در امر خرید ویلا و فروش ویلا در شمال) همراه باشید.

 

انواع پنجره‌های قابل استفاده در ویلای شمال

 

شمال منطقه‌ای مرطوب
بحث ما ویلای شمال است، مکانی مرطوب، جایی که رطوبت بر جای جایش سایه افکنده است. بی‌تردید پنجره‌هایی که در این خطه استفاده می‌شوند با نمونه‌های کاربردی در مناطق خشک، زمین تا آسمان تفاوتشان است. در مکان‌های مرطوب استفاده از پنجره‌هایی که بتوانند کوران در تمام قسمت‌ها را رقم بزنند، یک نیاز اساسی است. نه تنها نوع پنجره‌هایی که در شمال استفاده می‌شوند بلکه حتی نحوه قرارگیری آن‌ها نیز از اهمیت شایانی برخوردار است و عموما با توجه به جهش وزش باد تعیین می‌گردد.


اندازه پنجره خانه ویلایی

مهم‌ترین فاکتوری که در انتخاب نوع پنجره برای ویلاهای شمال باید بدان توجه شود، ایجاد کوران است. در بسیاری از مناطق بحث بزرگ یا کوچک بودن پنجره‌ها نیز مطرح می‌شود اما در شمال مشروط بر این که پنجره‌های انتخابی به ایجاد کوران کمک کنند، سایز آن‌ها چندان مهم نیست. اگر پنجره‌هایی را برگزینید که فاقد قابلیت ایجاد کوران هستند، بهتر است به سایز پنجره نیز دقت داشته باشید و نمونه‌هایی با اندازه بزرگ‌تر را به کار بگیرید. چنین پنجره‌هایی منجر به حفظ هوای خنک در بعدازظهرهای شمال می‌شوند.

ضرورت استفاده از پنجره‌هایی مرغوب تنها به متعادل ساختن هوا محدود نمی‌شود، پنجره‌ها راهی جهت نفوذ به ساختمانند و آن زمان که از نمونه‌های ضدسرقت و کاملا ایمن استفاده می‌کنیم خیال‌مان آسوده خواهد بود که دست سارقان کوتاه گردیده و راهی برای ورود به داخل ویلا باقی نمانده است.

 

صفر تا 100 اجرا و نصب پنجره ویلا

 

Your browser doesn't support video.
Please download the file: video/mp4

 

 

انواع پنجره ویلا در شمال و آشنایی با معایب و مزایا:

پنجره چوبی:
پنجره چوبی از قدیمی‌ترین و زیباترین نوع پنجره ویلاست که به دلیل بافت چوب و طرح و رنگ گرم آن در ویلاهای مختلف بسته به دکوراسیون آن استفاده می‌شد.

مزایای پنجره چوبی

  • پیرو معماری سبز
  • عایق صوتی
  • عایق حرارتی
  • نصب و تعویض آسان

معایب پنجره چوبی؛

  • تغییر شکل در رطوبت و حرارت بالا
  • در برابر ضربه مقاومت کمی دارد
  • امکان خوردگی توسط حشرات
  • خطر آتش گرفتن و حریق

 

پنجره چوبی

 

پنجره آلمنیومی:

پنجره‌های از جنس آلمنیوم که خود به دو دسته (آلمنیوم ساده و آلمنیوم ترمال بریک تقسیم می‌شوند).

ویژگی پنجره آلمنیومی ساده؛

  • مقاوم در برابر رطوبت و بارش
  • دارای وزن سبک
  • حرارت را در زمستان و تابستان منتقل می‌کند

ویژگی پنجره آلمنیومی ترمال بریک؛

  • تنوع رنگ در پنجره داخلی و خارجی
  • مناسب مناطق زلزله خیز به دلیل ساختار انعطاف پذیر
  • دوام و طول عمر بالا
  • افزایش امنیت ساختمان
  • کاهش صد برابری نویز حرارت و سر و صدا نسبت به نوع آلمنیوم ساده

 

پنجره آلمنیومی

 

پنجره آهنی:
نوعی قدیمی از پنجره در ویلا که امروزه منسوخ شده و دلیلش را می‌توان به معایب زیادتر آن نسبت به مزایایش دانست.

مزایای پنجره آهنی؛

  • قابلیت رنگ پذیری
  • مقاوم در برابر ضربه

معایب پنجره آهنی؛

  • نامناسب در برابر زلزله
  • عایق حرارت نیست
  • زنگ زدگی در برابر رطوبت و بارش
  • عایق صوت نیست
  • نصب دشوار
  • وزن بالا

 

پنجره آهنی

 

 

پنجره آلوود:
نوع دیگر از پنجره ترکیبی آلوود می‌باشد که چوب و آلمنیوم مواد استفاده شده در این پروفیل‌هاست. در واقع چوب و آلمنیوم مکمل هم هستند و هر یک معایب دیگری را برطرف می‌کند.

مزایای پنجره آلوود؛

  • عایق صوت
  • عایق حرارت
  • دارای زیبایی خاص و جلوه‌ای طبیعی
  • در برابر ضربه مقاوم
  • مقاوم در برابر نور، حشرات، رطوبت

در مورد معایب این نوع پنجره‌ها باید گفت که همانند پنجره‌های کامپوزیتی با کمک ترکیب چند متریال، معایب برطرف شده است.

 

پنجره آلوود

 

پنجره کامپوزیتی:
با پیشرفت علم و تکنولوژی فرآیندهای شیمیایی در صنعت درب و پنجره ورود یافته و نتیجه آن پیدایش و تولید پنجره‌های کامپوزیتی pvc و upvc شده است.

پروفیل‌های فوق مواد بازیافتنی هستند که به طبیعت آسیب خاصی نمی‌زنند و باید خاطر نشان کرد پروفیل upvc متریال بهبود یافته نوع pvc است.

مزایای پنجره کامپوزیتی؛بهترین نوع عایق‌بندی

  • نصب آسان و سبک
  • عمر طولانی و استحکام زیاد
  • در برابر انبساط و انقباض مقاوم
  • قابلیت تولید در تنوع رنگ
  • غیر قابل اشتعال

 

پنجره کامپوزیت

 

در مورد پنجره‌های کامپوزیتی می‌توان گفت که معایب قابل ذکری ندارند.

 

نگاهی دقیق به پنجره‌های دوجداره upvc مناسب برای ساخت ویلا

اگر خاطرتان باشد پیش‌تر اشاره کردیم پنجره‌ها نقش اساسی در ایمنی ساختمان ایفا می‌کنند و اگر خواهان ساختمانی مطمئن هستیم نیاز است دور پنجره‌های ضعیف خطی قرمز بکشیم و از نمونه‌های مدرن و ضدسرقت استفاده کنیم.
آن‌چه سبب می‌شود پنجره‌هایی که از جنس Upvc هستند ضدسرقت خطاب شوند بکارگیری 4 تجهیزات بدیع در ساخت آن‌هاست.

 

پنجره ضدسرقت

 

عنصر اول: پروفیل
پنجره‌ها دارای بخش‌های متفاوتی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان شیشه، یراق و همچنین دستگیره را نام برد. آن‌چه این اجزا را در کنار هم محکم نگه می‌دارد پروفیل نام دارد. ایمنی نهایی پنجره‌های دوجداره upvc در گرو نحوه ساخت چنین پروفیل‌هایی است و هرچه ایجاد این پروفیل‌ها به استاندارد جهانی نزدیک‌تر باشد شاهد نتیجه شایسته‌تری خواهیم بود. بکارگیری مواردی همچون گالوانیزه، پروفیل‌های مذکور را ایمن‌تر و مطمئن‌تر خواهد ساخت.

 

عنصر دوم: شیشه
مهم‌ترین بخش از یک پنجره دوجداره Upvc، شیشه است، چنان‌چه از شیشه‌های ضعیف استفاده کنید راه را برای سارقان هموار ساخته‌اید، سارقان با کمترین تلاش شیشه را می‌شکنند و به سادگی آب خوردن به هدفشان می‌رسند.

عموما شیشه‌هایی که برای استفاده در ساخت پنجره دوجداره Upvc در ویلا توصیه می‌شوند بر دو نوعند:

نمونه اول با نام شیشه دوجداره لمینت شده، شناخته می‌شود و نمونه دوم ویگارد نام می‌گیرد.

در ساخت نمونه اول از یه لایه بیرونی و درونی استفاده می‌کنند. لایه درونی را سکوریت و مقاوم‌سازی می‌نمایند و لایه بیرونی که خود از دو لایه مجزا ساخته شده را با کمک گرفتن از طلق‌های pvb در کنار هم می‌گذارند، وجود چنین طلق‌هایی سبب چسبندگی لایه‌های بیرونی می‌شود از این رو با وارد شدن ضربه به شیشه، به سادگی خرد نمی‌شود و بر زمین نمی‌ریزد.

نمونه دوم که ویگارد خوانده می‌شود نه تنها ضدسرقت است بلکه ضدگلوله نیز خطاب می‌شود. استفاده از طلق‌های PVB و دیگر طلق‌هایی که از جنس پلی‌کربنات و پلی‌اورتان می‌باشند سبب شده این شیشه‌ها این چنین محکم و مقاوم قلمداد شوند و تیر سارقان را به سنگ بزنند.

 

عنصر سوم: یراق
یراق جزء سوم است. پنجره‌های دوجداره Upvc دارای دو پروفیل به نام‌های پروفیل بازشو و پروفیل فریم هستند که نگه‌داری آن‌ها بر عهده یراق است. این یراق‌ها می‌بایست به نحوی طراحی شده باشند که هر نوع فشاری را تحمل کنند و دسترسی سارقان را به صفر برسانند. عموما یراق‌هایی که در چنین پنجره‌هایی استفاده می‌شوند از نوع دو حالته با پین‌های قارچی هستند.

 

عنصر چهارم: دستگیره
عموما دستگیره‌های استفاده شده در پنجره دوجداره Upvc کلید می‌خورند، با این کار دسترسی به دستگیره و باز نمودن پنجره‌ها تنها از طریق کلید و برای مالکین میسر خواهد بود.

 

پنجره‌های آلومینیومی یا پنجره‌های دوجداره upvc؟ کدامیک برای استفاده در ویلا در شمال مناسب ترند؟

برخی از پنجره‌های موجود از جنس آلومینیوم هستند، همان‌طور که می‌دانید آلومینیوم رسانای گرماست از این رو به عنوان یک عایق نمی‌تواند ایفای نقش کند. برای این که چنین مشکلی را از میان بردارند در ساخت پنجره‌های آلومینیومی از ترمال بریک Thermal Break استفاده کرده‌اند با این هدف که پنجره‌های مذکور، حرارت را منتقل نکند، با این حال این کار با معایبی همراه بوده که از جمله آن‌ها می‌توان قیمت بالا و آسیب به یک‌پارچگی فریم را نام برد.

در مقابل پنجره‌های دوجداره Upvc قرار دارند، نمونه‌هایی که پیش‌تر مفصلا در خصوصشان صحبت کردیم، در برابر حرارت عایقند و برای استفاده در ویلاهای شمال کاملا ایده‌آل.
پنجره‌هایی از این جنس را می‌توان با کمک گرفتن از پروفیل‌های چند حفره‌ای نیز ارائه نمود که این کار بر شدت عایق بودن پنجره‌های uPVC می‌افزاید و آن‌ها را به نمونه‌ای بی‌بدیل تبدیل می‌سازد. از دیگر تفاوت‌های موجود میان پنجره‌های آلومینیومی و Upvc قیمت آن‌هاست که نمونه دوم به دلیل مرغوبیت بیشتر گران‌تر به فروش می‌رسد. علاوه بر این، Upvc دوست‌دار محیط زیست است که همین امر نگاه‌های زیادی را بدان معطوف نموده است. با وجود این که Upvc ساخته شده از پلاستیک می‌باشد و با مشکلاتی چون زنگ‌زدگی دست به گریبان نیست، آلومینیوم به سادگی زنگ می‌زند، علاوه بر این، راه‌کارهای جدیدی که در راستای جلوگیری از این امر روی کار آمده‌اند به سبب سرطان‌زا بودن کاملا رد شده‌اند.

 

پنجره‌های آلومینیومی یا پنجره‌های دوجداره upvc؟ کدامیک برای استفاده در ویلا در شمال مناسب ترند؟

 

یک نکته را بهتر است تشریح کنیم، هر دو نمونه مذکور در صورت وقوع آتش‌سوزی بر افروخته نمی‌شوند و به شعله‌ور شدن آتش کمک نمی‌کنند، با این حال از میان می‌روند و نابود می‌شوند.
از آن‌جا که پنجره‌های Upvc به عنوان عایق صدا شناخته می‌شوند، تقریبا قابل بازیافتند و حداقلش این است که سازگار با محیط زیست طراحی شده‌اند، به دلیل این که نگهداری چنین پنجره‌هایی بسیار ساده است و استحکام و پایداری بالایی دارند به نسبت آلومینیوم بیشتر برای استفاده در ویلاهای شمال توصیه می‌شوند.

صحبت پایانی
انتخاب پنجره‌ای مناسب، راهی برای متعادل ساختن هوای داخل ویلا و جلوگیری از سرقت سارقان است. با پنجره‌ای ایمن، زندگی آرامی را تجربه کنید.

اگر در مورد ساخت ویلا در شما و مواد و مصالح مناسب برای ساخت آن نیاز به کمک داشتید، بانیان مسکن (مشاور شما در امر خرید ویلا و فروش ویلا در شمال) در خدمت شماست.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.