فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

معایب و مزایای خرید ویلای هوشمند در شمال چیست؟

در این مقاله به معایب و مزایای ویلاهای هوشمند که امروزه در شمال کشور رونق چشم‌گیری داشته را با هم بررسی خواهیم کرد.
به اختصار از مزایا و معایب یک ویلای هوشمند خواهیم گفت و در ذیل، توضیحات کامل را به شما ارایه خواهیم داد، لطفا تا پایان مقاله همراه بانیان مسکن باشید.

 

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

 

مزایای خرید ویلای هوشمند

  1. راحتی و آسایش را به زندگی روزمره‌تان خواهد افزود.
  2. امکان ساخت و اجرای سفارشی به خواسته و سلیقه شما
  3. امنیت بالا نسبت به ویلاهای معمولی
  4. کاربری و استفاده آسان و راحت
  5. صرفه‌جویی در وقت و زمان و هزینه‌های جانبی

 

 

معایب خرید ویلای هوشمند

  1. هزینه بیشتر نسبت به ویلاهای معمولی
  2. به دلیل هزینه بالا از توان عام خارج بوده و مخاطب خاص دارد
  3. وابستگی و عادت به این سیستم در منزل

 

 

ویلاهای مجهز به امکانات هوشمند

امکانات هوشمند، مرکز ثقل مقاله پیش روست. فارغ از این که کاملا با این امکانات بدیع آشنایی دارید یا نخستین باری است نامش را می‌شنوید، دعوت می‌کنیم تا انتها همراهمان باشید تا مزایایش را روایت کنیم و از منافع‌شان سخن بگوییم.

 

امکانات ویلای هوشمند



مروری بر مزایای امکانات هوشمند در ویلاهای شمال

این بار سراغی گرفته‌ایم از امکانات هوشمند. بی‌تردید نام خانه هوشمند را بارها و ماه‌ها شنیده‌اید. آمده‌ایم تا این امر را به فال نیک بگیریم و صحبت کنیم از ویلاهایی که اتفاقا آن‌ها هم این‌گونه لقب می‌گیرند و هوشمند تلقی می‌شوند.

پیش از هر چیز بهتر است مروری بر مفهوم ویلا داشته باشیم و با هم از این موضوع سخن بگوییم که صاحبان ویلای شمال در ایران چه کسانی هستند. کند و کاو معانی ارائه شده برای ویلا، نشان می‌دهد ویلا به ساختمانی اطلاق می‌شود، بزرگ که پیرامونش را محیطی باز و مفرح تشکیل داده است، پس آن چه ویلا نام می‌گیرد با یک آپارتمان 40 متری بر فراز برجی بلند کاملا متفاوت است.

به علاوه بیشتر صاحبان ویلای شمال، کسانی هستند که خود در شمال زندگی نمی‌کنند و ویلا را خریداری کرده‌اند تنها به این خاطر که با رسیدن تعطیلات راهی جاده شمال شده و در زیبایی طبیعتش غرق شوند، بنابراین ناگفته پیداست، ویلاهای شمال بیشتر مواقع خالی هستند که این امر مسئله امنیت را در کانون توجه می‌گنجاند و نیاز به امکانات هوشمند را غیرقابل اغماض می‌سازد.

از همین جا، آتش این کوره را روشن می‌کنیم و رسما بحثمان را در خصوص امکانات هوشمند استارت می‌زنیم.
امکانات هوشمند: این جا همه چیز خودکار است

 

 

امکانات هوشمند، اول راحتی بعد ایمنی

بیایید سناریو را از اول بچینیم. فرض را بر این می‌گذاریم که از راهی دور، عازم شمال شده‌اید و نیمه شب به ویلای خود رسیده‌اید. اگر ویلای‌تان مجهز به امکانات هوشمند باشد لازم نیست در اوج خستگی خودتان آستین‌هایتان را بالا بزنید و شروع کنید به کار کردن. این طور بگوییم یک ویلای هوشمند، به مثابه خدمت‌کاری، ارائه خدمات را از سر می‌گیرد و در حالی که شما خود را رها کرده‌اید بر کاناپه، با فشردن تنها یک کلید، ترتیب همه کارها را می‌دهد.

برگردیم به همان سناریویی که بدان اشاره کردیم. پیش از آن که حتی از اتومبیل خارج شوید می‌توانید سیستم گرمایشی یا سرمایشی درون ویلا را روشن کنید تا وقتی درب خانه را باز می‌کنید از شدت گرما یا سرما عصبانی نشوید. لازم به توضیح است که با وجود امکانات هوشمند، پس از مدتی عادات سرمایی گرمایی شما شناخته می‌شود و به صورت اتوماتیک دمای ویلا، تنظیم می‌گردد.

آن زمان که ویلا را ترک می‌کنید و سیستم‌های شما روشن است باز هم تنظیم دما به شکل خودکار طوری رقم می‌خورد که شاهد اتلاف انرژی نباشیم از این رو استفاده از امکانات هوشمند با صرفه جویی در هزینه و مهم‌تر از آن انرژی برابری می‌کند. امکانات هوشمند، ریز مصرف انرژی را به صورت تصویری در مقابل نگاه‌تان می‌گذارند تا بتوانید در خصوص نحوه مصرف، مدبرانه‌تر تصمیم گیری کنید.

وارد ویلا می‌شوید دوست دارید چراغ‌ها را روشن کنید، شاید مایل باشید پرده‌ها را بالا بکشید، حتی آبیاری به گل‌ها را شروع کنید یا فلان وسیله فلان اتاق را دست‌کاری کنید، احتمالا دوست دارید تلویزیون را روشن کنید و ده‌ها کار دیگر را همزمان به پایان برسانید. تمام موارد مذکور با فشردن کلید میسر می‌شود بی آن که نیاز باشد از جای‌تان بلند شوید و یا مکان‌تان را ذره‌ای تغییر دهید.

 

آیا کنترل امکانات هوشمند از راه دور نیز ممکن است؟

 

Your browser doesn't support video.
Please download the file: video/mp4

 

وقتی استفاده امکانات هوشمند اجتناب ناپذیر می‌گردد

گفتیم زمانی که در منزل هستید، کنترل چراغ مکان‌های مختلف ویلا، کاری آسان و ساده است. ممکن است بپرسید بیرون از خانه چطور؟ آیا زمانی که در بیرون از خانه هستیم هم می‌توانیم روشنایی را تنظیم کرده و آن را دست‌کاری نماییم. پاسخ باز هم مثبت است. امروزه موبایل‌های هوشمند پای ثابت زندگی‌ها هستند و عموما آن‌چه از هر چیز به ما نزدیک‌تر است همین تلفن‌های هوشمند است.

در فاصله‌های دور، به کمک اینترنت، همین تلفن همراه جای خود را به یک کنترل می‌دهد که مدیریت فاکتورهای مختلف را برایتان سهل و ساده می‌سازد تا بتوانید از هر فاصله‌ای فرامین خود را صادر کرده و گوشه به گوشه منزل‌تان را مدیریت نمایید.

 

امنیت، همان دغدغه همیشگی

به امنیت می‌رسیم. از همان ابتدا در لفافه به امنیت اشاره کردیم این بار آمده‌ایم تا جزئی‌تر آن را از نظر بگذرانیم. بیشتر افراد ویلاهای خود را برای مدت‌های طولانی ترک می‌کنند. دروغ نیست اگر بگوییم در تمام لحظه‌ها نگران امنیت ویلا هستیم، دغدغه‌ای که حضور امکانات هوشمند را حتمی می‌سازد.

 

 

با خود می‌گوییم روشن بودن چراغ‌ها برای مدت طولانی، دزدها را مطمئن می‌سازد کسی در ویلا نیست، از آن طرف تردید داریم چراغ‌ها را خاموش بگذاریم. این گره با استفاده از امکانات هوشمند، باز می‌شود، می‌دانید چگونه؟

می‌توانید امکانات هوشمند را به نوعی تنظیم نمایید که همه چراغ‌ها رأس ساعت مشخصی روشن شده و در زمان معینی خاموش شوند. به همین جا ختم نمی‌شود، وقتی ویلایتان غرق در گل و درخت است و آبیاری آن مسئله‌ای مهم قلمداد می‌شود، ساعت آبیاری گیاهان را هم می‌توانید تعیین کنید تا همه روزه آبیاری رأس ساعت مشخصی آغاز گردد. با این کار، وقتی پس از مدت‌ها به ویلای‌تان بر می‌گردید از پژمردگی و بی روحی آن دل‌زده و ناراحت نمی‌شوید.

ممکن است از ویلا خارج شوید در حالی که فلان وسیله الکتریکی را خاموش نکرده‌اید؟ در میانه‌های راه، باز هم فشردن یک کلید کافی است تا همه چیز به حالت اول برگردد و آن دستگاه به سادگی خاموش شود.

 

تفاوت شاخص ویلای مجهز به امکانات هوشمند با یک ویلای معمولی

 

تفاوت ویلای هوشمند با ویلای معمولی


اگر بخواهیم از تفاوت‌ها بگوییم و اختلاف ویلای مجهز به امکانات هوشمند با ویلا‌های ساده را به رخ بکشانیم باید بگوییم در ویلاهای هوشمند، تمام امکانات و وسایل با یکدیگر در ارتباطند.

می‌دانید مقصودمان چیست؟ به زبان ساده، هر آن‌چه در ویلای هوشمند قرار دارد (تمام امکانات هوشمند) توسط یک کنترلر مرکزی هدایت و مدیریت می‌شوند، گویی همه چیز در دست این کنترلر مرکزی است. از قفل‌ها گرفته تا چراغ‌ها تا سیستم‌های گرمایشی-سرمایشی و هر آن‌چه که به ذهن‌تان می‌رسد فرامین خود را از این کنترلر دریافت می‌کنند و پیرو فرامین آن، پیش می‌روند. با وجود امکانات هوشمند، چه از ویلا دور باشید چه نزدیک، خیالتان از همه چیز راحت است.

 

صحبت پایانی

سال‌ها پیش نام ویلای هوشمند را شاید در قصه‌ها می‌شنیدیم یا در رویاها رصد می‌کردیم، امروز اما، امکانات هوشمند در بسیاری از ویلاها و ساختمان‌ها رخنه کرده‌اند و بی‌تردید طی روزهای آتی، فراگیرتر و مرسوم‌تر می‌شوند.

ویلاهای هوشمند در شمال بیشتر ویلاهای لوکس را در بردارند و یکی از تفاوت‌های ویلای لوکس و معمولی در همین سیستم خلاصه می‌شود.

امکانات هوشمند، نه تنها راهی برای خلق یک زندگی امن‌تر که شیوه‌ای جهت تحقق زندگی راحت‌ترند، ویلایی که با امکانات هوشمند گره خورده است مکانی است که می‌شود یک زندگی راحت را تجربه کرد و تمام ابعاد ویلا را از فاصله‌های دور و نزدیک زیر ذره بین برد، عاملی که سبب شده جایگاهش در میان دیگر تکنولوژی‌های موجود کاملا محفوظ بماند و نگاه‌های عدید را به خود میخ‌کوب کند.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.