فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

جنگل دالخانی کجاست؟ | آب و هوای دالخانی

جنگل دالخانی کجاست؟

دالخانی یا دالیخانی، دهکده‌ای است جنگلی نزدیک شهر رامسر در استان مازندران که در 30 کیلومتری شرق این شهرستان قرار دارد. نامگذاری جنگل دالخانی به علت همجواری با جنگل‌های وسیع و در هم تنیده رامسر است.

 

چطور به جنگلهای دالخانی برویم؟

دسترسی به جنگل دالخانی به طرق زیر امکان پذیر است! اگر از مسیر جاده رامسر به تنکابن (شهسوار) هستید باید در حدود 7 کیلومتر مسیر را به تنکابن ادامه دهید تا به سه راه جاده ییلاقی جنت رودبار برسید، سپس به سمت راست با طی مسیر 22 کیلومتری به جنگل دالخانی خواهید رسید.

از مسیر جاده کتالم به هریس (جاده میرزا کوچک خان) جنگل دالخانی شروع و به مناطق ییلاقی جنت رودبار، گرسماسر، اکراسر، گلین و ... خواهید رسید.

 

آب و هوای جنگل دالخانی

جنگل دالخانی رامسر یک جنگل نیمه کوهستانی است که مساحتی در حدود 60 هکتار را در بر گرفته و ارتفاعی در حدود 800 متر از سطح دریا دارد، به همین دلیل در بیشتر فصول سال آب و هوای جنگل دالخانی مه آلود است که در میان درختان انبوه و سرسبزی بکرش جلوه خاصی به این مکان داده و در بین طبیعت گردان به دالان بهشت نیز شهرت یافته است.

در توصیف جنگل دالخانی باید گفت؛ هوایی مطبوع در همه فصول و نداشتن شرجی آزار دهنده، شب‌های خنک، روزها همراه با مه غلیظ و جنگل پوشیده از درخت و سرسبز در مسیر جاده ییلاقی اکراسر، گرسماسر و جنت رودبار ویژگی منحصر به فردی به این جنگل زیبا بخشیده است.

 

آب و هوای جنگل دالخانی

 

حتما بخوانید: جاهای دیدنی سیاهکل

 

مناطق و مناظر دیدنی جنگلهای دالخانی

از جاهای دیدنی جنگل دالخانی می‌توان به قلعه مارکوه، آبشار سیاسرت، روستای زیبای اربکه، جنت رودبار روستای گرسماسر و دریاچه سد میجران اشاره داشت.

 

جاذبه‌های نزدیک به جنگل دالخانی

اگر در رامسر یا روستاهای اطراف آن اقامت گزیدید و دیدن جنگل دالخانی برای شما اولویت دارد باید خاطر نشان کرد که جاذبه‌های گردشگری زیادی چون جنگل‌های دوهزار و سه هزار، تله‌کابین رامسر، کاخ موزه رامسر، آب‌گرم رامسر، پارک جنگلی صفارود و نمک آبرود نیز خالی از لطف نخواهد بود. اگر می‌خواهید بدانید، جنگل دوهزار و جنگل سه هزار کجاست ، کلیک کنید.

 

شرایط و نحوه اقامت در جنگل دالخانی چگونه است؟

گزینه‌های زیادی و متنوعی برای اقامت و اسکان شبانه افراد در جنگل دالخانی و مجاور آن برای مسافرین محیاست، شما می‌توانید کلبه چوبی در جنگل دالخانی یا سوییت یا خانه‌های روستایی را انتخاب کنید و یا در کنار دریاچه سد مجیران و یا روستاهای مجاور جنگل دالخانی همچون جنت رودبار و گرسماسر فکر کنید.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی (ننه کلثوم، ماه تی‌تی، خانه آرزوها، لیا)، اجاره کلبه چوبی در جنگل دالخانی، سوییت‌های جنگلی در جنگلهای دالخانی، خانه‌های روستایی، ویلای اجاره‌ای اطراف جنگل دالخانی، اجاره کلبه چوبی وسط جنگل دالخانی گزینه‌های پیش روی شما خواهد بود.

 

نحوه خرید ویلا در جنگل دالخانی

 

حتما بخوانید: قدمت جنگل گیسوم

 

آیا خرید ویلا در جنگل دالخانی امکان پذیر است؟

برای خرید ویلا در جنگل دالخانی باید به روستاهای مجاور جاده دالخانی مراجعه کنید، چرا که در محدوده خود جنگل دالخانی امکان احداث ویلا وجود ندارد چون منابع طبیعی مجوز ساخت ویلا با سوییت در جنگل دالخانی را نمی‌دهد.

مگر این که مکان‌های تفریحی توریستی در محدوده جنگل دالخانی احداث شود تا فقط برای اجاره ویلا جنگل دالخانی یا کلبه چوبی در جنگل دالخانی مورد استفاده قرار گیرد.

برای خرید ویلا در جنگل دالخانی همان‌طور که گفته شد باید به روستاهای مجاور گرسماسر، اکراسر، گلین و ... مراجعه و اقدام نمایید. شاید با تبلیغاتی در خصوص خرید ویلا در جنگل دالخانی یا فروش ویلا در جنگل دالخانی در سایت‌ها و اینستاگرام مواجه شوید؟ اما باید بدانید این تبلیغات در جوار جنگل دالخانی و مربوط به رامسر و روستاهای مجاور جنگل دالخانی خواهد بود.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.