فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

هوشمند‌سازی ویلا چیست و چه کاربردی در ویلاهای شمال دارد؟

نگاهی به سیستمهای هوشمند ویلا

در این مقاله آموزشی شرکت بانیان مسکن (متخصص خرید و فروش ویلا در شمال) به طور اجمالی به بررسی سیستم های هوشمندی که معمولا در ویلاهای لوکس در شمال استفاده می شود می پردازیم و مزایای آن ها را می خوانیم. این موارد به صورت فهرست در زیر آمده است:

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

 

هوشمندسازی ویلا چه مزایایی دارد؟


ظهور تکنولوژی‌های جدید اتفاقی است ملموس و مشهود که روزانه شاهدش هستیم. امنیت ویلا همان چیزی است که نیاز به سیستم هوشمند را پررنگ‌تر می‌سازد و اهمیت بکارگیری چنین سیستم‌هایی را برجسته می‌کند.
ویلای شمال مکانی است برای تفریح، ساختمانی که گران می‌خرید و احتمالا بیشتر روزهای سال از آن دورید، از این رو امنیت چنین مکانی بی‌تردید مهم است و توجه‌ای ویژه می‌طلبد.
با وجود سیستم‌های هوشمند، کنترل ویلا آسان می‌گردد، شما ویلای خود را مدیریت می‌کنید در حالی که کیلومترها با ویلایتان فاصله دارید و در شهری دیگر هستید. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

 

سیستم هوشمند ویلا

 

سیستم هوشمند ویلا چیست و چه کاربردی دارد؟
 

موضوع امروزمان هوشمندسازی ویلاست، این سیستم‌های هوشمند که با هدف مدیریت ویلا و دیگر ساختمان‌ها روی کار آمده‌اند به اختصار BMS نوشته می‌شوند، سیستم‌هایی که به شما کمک می‌کنند ویلا را از راه دور کنترل کنید و امنیتش را رصد نمایید. کارکرد چنین دستگاه‌هایی وابسته به یک کنترلر است، کنترلی که فعالیتش را مدیون اینترنت است. این کنترلر از تلفیق چند سخت افزار حاصل شده و از طریق نرم افزاری قدرتمند ایفای نقش می‌کند. اگر بخواهیم مسئله را شفاف‌تر تشریح کنیم باید بگوییم تمام هماهنگی‌ها از طریق یک واحد کنترل مرکزی صورت می‌گیرد که چنین واحدی عموما یک رایانه است، شما به عنوان صاحب ویلا امور را از قاب تلفن هوشمندتان مدیریت خواهید کرد. تلفن شما فرامین را به واحد مرکزی می‌فرستد و این واحد کنترلی کاملا دقیق فرامین را اجرایی می‌کند.
سیستم BMS برای انجام فعالیت‌هایش نیازمند ارتباط با دوربین‌ها و سنسورهای متعددی است که در جای جای ویلا به کار گرفته می‌شوند.

 

کاربرد سیستم هوشمند ویلا

 

حتما بخوانید: معرفی توسکاتک نوشهر

 

مروری بر مزایای هوشمندسازی ویلا
 

سیستم هوشمند تنها ابزاری جهت کنترل امنیت ویلا نیست، قسمت‌های متفاوتی از ویلا را می‌توان از طریق چنین سیستم‌هایی مدیریت کرد که سیستم سرمایشی و گرمایشی در ویلای شمال یکی از موارد فوق است. خوب می‌دانیم رطوبت شمال زیاد است و همین امر سبب می‌شود گرم کردن ویلا در زمستان و یا خنک کردنش در زمستان طالب وقت زیادی باشد.

فرض کنید در هوایی گرم راهی شمال شده‌اید چنان‌چه ویلایتان هوشمند باشد قبل از رسیدن به ویلا می‌توانید سیستم کولر را روشن کنید و در زمستان پیش از رسیدن به ویلا، بخاری‌ها را در حالت ON بگذارید، موتورخانه مرکزی را تنظیم کنید، چیلرها را کنترل نمایید و پمپ‌ها، هواسازها و موارد این چنینی را بارها و بارها تغییر وضعیت دهید. چنین قابلیت‌هایی ضمن این زندگی راحت‌تری را سبب می‌شوند و به آسایش شما ختم می‌گردند بر کاهش مصرف انرژی نیز اثر شایانی می‌گذارند.

مزایای هوشمندسازی ویلا به همین جا ختم نمی‌شود، با کمک گرفتن از این فناوری جدید، می‌توانید چراغ‌های ویلا را در ساعات خاصی خاموش کنید یا در تایم مشخصی روشن نمایید، می‌توانید ساعاتی را مقرر کنید تا چراغ‌ها بدون کنترل و به صورت خودکار خاموش و روشن گردند. به عبارت بهتر تمام این سیستم‌ها قابلیت انجام امور به صورت خودکار را دارند ضن این که می‌توانید از راه دور تنظیمات را تغییر دهید. این سیستم‌ها قسمت‌های ورودی و خروجی ویلا را کنترل می‌کنند، در صورت نشتی گاز اعلام خطر می‌نمایند و مشکلات موجود در زمینه برق و آب را یادآور می‌شوند.

ترکیدن لوله از دیگر موارد دردسر آفرینی است که در نبود شما می‌تواند خسارت‌بار باشد، برخی صاحبان ویلا چنین مصیبت‌هایی را پیش‌بینی می‌کنند و قبل از آن که ویلا را ترک کنند آب موجود در لوله را به خوبی تخلیه می‌نمایند با این هدف که اتفاقی مشابه رخ ندهد و مشکلی گریبان‌گیرشان نشود. برخی نیز در فصول سرما به ناچار سیستم‌های گرمایشی را روشن می‌گذارند تا ترکیدن لوله آب را غیرممکن سازند، با این حال این روش با هزینه‌هایی همراه خواهد بود. بنابراین دروغ نیست که می‌گویند هوشمندسازی ویلا مساوی با کاهش انرژی و حتی سوخت است.

 

مزایای هوشمند سازی ویلا در شمال


چنان‌چه در راستای هوشمندسازی ویلا اقدام کنید آن‌گاه قادر خواهید بود از دورترین فاصله و تنها با لمس نمایشگر تلفن همراهتان، هوای داخلی ویلا را تغییر دهید و یا دمای آب را کم و زیاد کنید، خواهید توانست روشنایی را تنظیم کنید و وسایل الکتریکی از جمله یخچال، خوراک پزی‌ها، حتی سیستم‌های صوتی تصویر و تجهیزاتی همچون سایبان و یا پرده‌ها را تغییر وضعیت دهید.
هوشمندسازی ویلا مزایای دیگری هم دارد، ممکن است مدتی طولانی به ویلا سر نزنید، قطعا دوست ندارید ویلایتان سرسبزی‌اش را از دست دهد و یا طراوتش را ببازد. برخی‌ها متوسل به روش‌های پرهزینه می‌شوند، افرادی را استخدام می‌کنند و با پرداخت هزینه از آن‌ها می‌خواهند مراقبت ویلا و طبیعتش را به عهده گیرد، چرا که خوب می‌دانند ویلای شمالی که سرسبزی‌اش را از دست دهد فاقد ارزش خواهد بود.

در چنین مواقعی است که اهمیت هوشمندسازی ویلا بیشتر نمود پیدا می‌کند. خوشبختانه با روی کار آمدن سیستم‌های BMS آب‌یاری پیوسته فضای سبز ویلا که از الزامات است و امری ضروری خطاب می‌گردد به سادگی محقق می‌شود. با کمک گرفتن از چنین سیستم‌هایی، آبیاری درختان و گیاهان به صورت پیش‌فرض در بازه‌های مشخصی صورت می‌گیرد و فضای سبز شما همیشه باطراوت و شاداب می‌ماند.


صحبت پایانی
تهیه سیستم هوشمند ویلا بی‌تردید با هزینه‌هایی همراه است اما اگر مزایای استفاده از این نوع سیستم و میزان هزینه پرداختی را در دو کفه ترازو بگذاریم بی‌تردید امنیت سنگین‌تر خواهد بود. به رغم این که برخی افراد هوشمندسازی ویلا را نوعی تجمل گرایی قلمداد می‌کنند و آن را غیرضروری می‌خوانند باید بگوییم استفاده از تکنولوژی جز منفعت چیزی نیست. سیستم هوشمند ویلا امنیت ویلا را تضمین می‌کند، آرامش را به شما هدیه می‌دهد و صرفه جویی در انرژی و سوخت را به همراه می‌آورد.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.