فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

6 هزینه پنهان در فروش ویلای شمال

آشنایی با 6 هزینه پنهان در فروش ویلای شمال

هزینه پنهان چیست و چطور آن را قبل از فروش ویلای شمال تشخیص دهیم؟
فروش ویلای شمال تنها سپردن ویلا به یک مشاور املاک زبده و انتظار تا انتخاب ملک توسط یک خریدار نیست، قبل از این‌که ویلای شمال خود را به فروش برسانید می‌بایست برخی هزینه‌ها را تسویه کنید، هزینه‌هایی که با نام هزینه پنهان شناخته می‌شوند و ممکن است برخی افراد از آن مطلع نباشند.
اگر تا پایان با بانیان مسکن همراه باشید این موضوع را شفاف‌تر به بحث خواهیم گذاشت.

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال


هزینه پنهان به زبان ساده!

آن‌ها که قصد فروش ویلای شمال دارند دقیق‌تر بخوانند
هزینه پنهان همان گونه که از نامش بر می‌آید به هزینه‌ای اطلاق می‌شود که از دید فروشنده پنهان مانده است، یعنی فرد دست به فروش ویلای شمال می‌زند غافل از این‌که باید چنین هزینه‌هایی را پرداخت نماید و چنانچه هزینه را تقبل نکند فروش ویلا امکان پذیر نخواهد بود.

 

هزینه پنهان فروش ویلا


تکلیف وام های بانکی را مشخص کنید!

اگر ویلای شما در رهن بانک است به این معنا که برای دریافت وامی از بانک سند ملک خود را در گرو بانک گذاشته‌اید (که چنین چیزی با جزئیات در سند ویلا قید می‌شود) می‌بایست بدهی را به بانک پرداخت نموده و سند را آزاد نمایید، البته این تنها راه پیش رو نیست و اگر حقوق مرتهن (رهن گیرنده که منظور همان بانک است) حفظ شود می‌توان در حالتی که سند در گرو بانک است هم ویلای شمال را به فروش رساند اما واضح است که قید جزئیات در سند فروش ویلای شمال کاملا الزامی است.
اگر برای خرید و یا احداث ویلای مذکور از وام مسکن استفاده نموده‌اید و اقساطش کماکان پابرجاست باید هزینه چنین قسط‌هایی را پرداخت نمایید یا این که در مبایعنامه یا همان قولنامه صراحتا شرایط وام مسکن و میزان اقساط باقی مانده را قید کنید.
البته برخی از خریداران ویلای شمال به دنبال خرید ویلا با وام بانکی هستند چرا که در این صورت می‌توانند هزینه کمتری را در ابتدا پرداخت کنند و مابقی را به صورت اقساط و ماهانه به بانک پرداخت نمایند.


هزینه مشاور املاک را فراموش نکنید

آن چه میان شما و خریدار مبادله می گردد می‌بایست با تمام جزئیات در بنگاه مشاور املاک ثبت شود. مشاور املاک آن چه ثبت می‌کند را تحت نام مبایعنامه میان فروشنده و خریدار تنظیم می‌نماید. به ازای این کار مبلغی باید در اختیار مشاور املاک قرار بگیرد که این مبلغ توسط اتحادیه مشاورین املاک تعیین می‌گردد و هر صاحب بنگاهی نمی‌تواند تابع خواسته خویش مبلغی را اعلام کند.
اتحادیه مشاورین املاک این مبلغ را هر سال تعیین می‌کند به عنوان مثال طبق آن چه در سال 96 اعلام شده، برای مبادله ویلا‌هایی که نهایتا 500 میلیون تومان قیمت دارند، 0.5 از ارزش ملک را خریدار و 0.5 را فروشنده بایستی به مشاور املاک پرداخت کند، بنابراین هزینه‌ای که مشاور املاک دریافت می‌کند با ارزش ویلای شمال رابطه مستقیمی دارد.

هزینه مشاور املاک
هزینه مربوط به استعلام سند

هنگامی که با در دست داشتن قولنامه راهی دفترخانه‌های ثبت اسناد رسمی می‌شوید اولین کاری که انجام می‌شود استعلام گرفتن از سند و بررسی تمام شرایط سند است به عنوان مثال اگر سند ویلای شمال در طرح‌های ساخت و سازهای شهری قرار گرفته باشد و یا حتی در گرو بانک باشد، از این قسمت به اطلاع خریدار ویلای شمال می‌رسد. دفترخانه ثبت اسناد رسمی برای استعلام گرفتن و انجام کار‌های این چنینی هزینه‌ای را از فروشنده دریافت خواهد کرد. این هزینه را هم به هزینه‌های پنهان خود اضافه کنید.


عوارض شهرداری

عوارض شهرداری در واقع به مبلغی اطلاق می‌شود که به ازای تمام تلاش‌هایی که شهرداری منطقه در راستای بهبود و عمرانی شهر انجام می‌دهد، تمام اصطلاحاتی که در این راستا پیاده سازی می‌کند، معابری که می‌سازد و مواردی از این قبیل، می‌بایست پرداخت گردد و شما قبل از فروش ویلا شمال واجب است به شهرداری منطقه خود مراجعه کرده و چنانچه عوارض‌ها را به موقع پرداخت نکرده‌اید، کاملا آن را تسویه نمایید.
لازم به ذکر است که برحسب موقعیت ویلای شما و ارزشی که دارد هزینه پرداختی هم متفاوت خواهد بود و به ازای این پرداخت، برگه مفاصا حسابی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

 

هزینه مالیات بر دارایی

فروشنده ویلای شمال می‌بایست سری به اداره مالیات بزند و مفاصا حساب و مالیات تعیین شده را تمام و کمال پرداخت نماید، چنان‌چه هر گونه بدهی از این قسمت وجود داشته باشد شما به عنوان فروشنده قادر به فروش ویلای شمال خود نخواهید بود. به خاطر داشته باشید پس از پرداخت هزینه تعیین شده می بایست برگه مفاصا حساب را از اداره دارایی دریافت نمایید.


هزینه نقل و انتقال سند ویلای شمال

مجددا به دفتر ثبت اسناد رسمی رسیدیم، قرار است سند رسما به نام فرد دیگری زده شود و ویلای شمال در اختیار خریدار قرار بگیرد، لازم است هزینه نقل و انتقال سند به دفترخانه‌های اسناد رسمی پرداخت گردد که معمولا توسط فروشنده پرداخت می‌شود.
اضافه کنیم چنانچه فروشنده در موعد مقرر در دفتر اسناد رسمی برای انتقال نهایی سند حاضر نشود می بایست خسارت تأخیر را هم پرداخت نماید.

 

هزینه پنهان خرید ویلا


صحبت پایانی

مواردی که با هم مرور کردیم هزینه‌های پنهانی هستند که به هنگام فروش ویلای شمال با آن‌ها روبرو خواهید شد ممکن است تاکنون اطلاع دقیقی از این موارد نداشته یا تنها برخی را می‌دانستید با این حال چنین هزینه‌ها را می‌بایست فروشنده ویلا تقبل کند.
البته یک نکته را اضافه کنیم که خریدار ویلای شمال هم باید با هزینه‌های پنهان آشنا باشد یکی از این هزینه‌ها، هزینه‌هایی است که برای حفظ و نگهداری ویلا می‌بایست در نظر گرفته شود، به طور کلی ویلا تفاوت‌هایی با خانه مسکونی دارد، به عنوان مثال فضای سبز ویلا باید همیشه باطراوات باشد و بدیهی است که این امر جز رسیدگی دائمی و اختصاص هزینه های جانبی محقق نخواهد شد.
آشنایی با چنین هزینه‌های پنهانی شما را در امر خرید و فروش هر ملکی از جمله ویلای شمال یاری خواهد کرد.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.