فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

همه چیز درباره جنگل گیسوم

جنگل گیسوم کجاست؟

جنگل گیسوم به پارک جنگلی زیبا با درختانی سر به فلک کشیده و مسیری زیبا که به تونل سبز معروف است در استان گیلان، شهرستان تالش، بخش پره سر، دهستان دیناچال و روستای گسم واقع شده اطلاق می‌گردد.

 

مسیر دسترسی به جنگل گیسوم؟

خوب همان‌طور که می‌دانید جنگل گیسوم در استان گیلان و شهرستان تالش قرار دارد و در مسیری 90 کیلومتری از رشت به سمت آستارا با فاصله حدود 15 کیلومتری از جنوب به رضوانشهر و از شمال با فاصله حدود 21 کیلومتری به شهرستان تالش متصل و در  فاصله 10 کیلومتری جاده اسالم به خلخال قرار دارد.

 

مسیر رشت به گیسوم

اگر از مسیر شهرستان رشت قصد سفر به جنگل گیسوم را دارید، ابتدا باید وارد جاده رشت آستار شده سپس به صومعه سرا و پونل خواهید رسید، آن‌گاه به سمت تالش حرکت کنید و بعد از عبور از پره‌سر و حدود 6 کیلومتر رانندگی به جاده فرعی و ورودی جنگل گیسوم خواهید رسید.

 

قدمت جنگل گیسوم

قدمت جنگل گیسوم مانند دیگر جنگل‌های شمال کشور به دوران هیرکانی برمی‌گردد، اما از زمانی که جنگل گیسوم با سرمایه‌گذاری شهرداری تالش به پارک جنگلی گیسوم شناخته شده حدود 15 سال می‌گذرد و با وسعتی در حدود 80 هکتار و تنوع گیاهی و جانوری به یکی از ‌زیباترین و جذاب‌ترین پارک‌های جنگلی کشور مبدل شده است.

 

ساحل گیسوم کجاست؟

ساحل گیسوم را می‌توان با گذر از جنگل گیسوم که به تونل سبز معروف است و در انتهای مسیر به آن رسید. جنگل و دریا در گیسوم با فاصله کمی از هم قرار دارند و بعد از جنگل و ساحل سیسنگان در نوشهر که به هم متصل هستند، گیسوم را می‌توان در مقام دوم جای داد.

ساحل گیسوم نسبت به دیگر سواحل شمالی کشور دارای ساحلی شنی زیبا با امکانات تفریحی فراوان نظیر قایق سواری، جت اسکی، محل شنای آقایان و بانوان، پاراگلایدر، پاراسل، موتور چهار چرخ، ترامپولین، پارک بادی برای کودکان، اسب سواری، مسیری برای دوچرخه سواری وجود دارد که کم‌تر توریست و گردشگری است که از آن خوشش نیاید و همین امکانات خاص باعث شده تا از ساحل گیسوم می‌شود به ساحل کیش شمال کشور یاد کرد.

 

حتما بخوانید: جنگل دالخانی کجاست

 

ساحل گیسوم کجاست

 

فاصله ماسال تا جنگل گیسوم

فاصله ماسال تا جنگل گیسوم در حدود 45 کیلومتر می‌باشد که زمانی در حدود 40 دقیقه باید صرف کنید و از مسیر ماسال به شاندرمن و رضوانشهر به جنگل گیسوم خواهید رسید.

 

مکان‌‌های دیدنی و مهم اطراف جنگل گیسوم

از مکان‌های دیدنی و جذاب اطراف پارک جنگلی گیسوم می‌توان به آبشار ویسادار، جاده اسالم به خلخال، قلعه رودخان، ماسوله، چمخاله، ییلاق سوباتان، غار گنج خانه، دریاچه سراگاه، منطقه ییلاقی دو خاله کوه، پارک جنگلی سیاه‌داران، خانه میرزا کوچک خان در مسافت‌های مختلف و نزدیک به هم اشاره داشت.

 

آیا امکان اقامت در جنگل گیسوم وجود دارد؟

برای اقامت در جنگل گیسوم می‌توانید ویلاهای اطراف این منطقه نظیر اجاره ویلا در روستاهای دیگه‌سرا گیسوم، اجاره ویلا در گتکسرا گیسوم نام برد، هتل از قبل رزرو کنید و یا حتی اگر به صورت تیمی و گروهی بودید به نصب چادر اقدام کنید.

همچنین برای اقامت شبانه در جنگل گیسوم می‌توانید از آلاچیق، چادر مسافرتی، هتل‌های اطراف جنگل گیسوم و از ویلاها و خانه‌های روستایی در اطراف گیسوم بهره ببرید. از هتل‌های مجاور جنگل گیسوم می‌توان به هتل حوریان یاس که در جاده آستارا به رشت واقع شده و یا از مجتمع اقامتی تفریحی طلوع گیسوم بهره‌مند شوید. از مناطق ییلاقی به دور از شلوغی برای اقامت در اطراف جنگل گیسوم می‌توان به منطقه ییلاقی دوخاله کوه، ییلاق شکردشت و ییلاق سوباتان با خانه‌های ییلاقی اشاره کرد.

برای اجاره ویلا در جنگل گیسوم در ایام تعطیلات و روزهای شلوغ بهتر است از قبل با قیمت‌های مشخص رزرو کنید. البته برای اجاره ویلا ساحلی در گیسوم باید از جنگل خارج شوید و در مناطق ساحلی گیسوم به دنبال ویلا اجاره‌ای با قیمتی بالاتر از قسمت جنگلی گیسوم بگردید.

 

مناطق اقامتی تفریحی گیسوم

 

جهت خرید ویلا در شمال (هر منطقه) با بهترین قیمت و یا مشاهده لیست ویلاها، کلیک کنید.

 

آب و هوای جنگل گیسوم

از آن جا که پارک جنگلی گیسوم و جنگل‌های گیسوم سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند شناخت آب و هوا در فصل‌های مختلف نیز حایز اهمیت است. جنگل گیسوم مانند دیگر مناطق جنگلی شمال کشور دارای آب و هوای معتدل و مرطوب در بهار و پاییز و شرجی در تابستان، سرد برفی و بارانی در زمستان است.

 

جنگل گیسوم در بهار

در بهار با سبز شدن برگ درختان و شکوفه‌های درختان میوه جنگلی، با جلوه‌ای خاص علاوه بر آب و هوایی معتدل بهاری در این جاده جنگلی همراه خواهید بود.

 

جنگل گیسوم در بهار

 

جنگل گیسوم در پاییز

در پاییز با خزان برگ‌ها و رنگ‌های متنوع پاییزی در چهره درختان جنگلی و آب و هوایی بارانی همراه با وزش باد، جنگل گیسوم در پاییز در ماشین در حال حرکت و یا به صورت پیاده روی به جنگل عشاق شبیه است.

 

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.