فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

خیابان منتهی به ویلا

نگاهی به مشخصات خیابان منتهی به ویلای شمال

زیبایی ویلای شمال اگر چه به عقیده برخی‌ها منحصر به آب‌نما‌های بزرگ، گل‌کاری‌های خارق‌العاده، نورپردازی‌های منحصر به فرد و تجهیزات شیک است اما باید اقرار کنیم موارد دیگری هم در این امر دخیلند، مواری هم‌چون احداث یک خیابان ویلای شیک. لطفا با ما همراه باشید.

همه ما می‌خواهیم ویلای لوکس و زیبا فرقی نمی‌کند در دل جنگل یا لب دریا داشته باشیم، مهم محیطی دنج و قیمت مناسب و مسیری آسفالت و آبرومند تا درب ویلا و نزدیک به جاده می‌تواند باشد تا بتوانیم با آدرس دهی سر راست به دوستان، شبی رویایی و به یاد ماندنی با آن‌ها داشته باشیم.

یکی از نکات مهم در خرید ویلا می‌تواند مسیر سر راست و راحت تا رسیدن به ویلا باشد، طی تجربه طولانی در زمینه فروش ویلا در نقاط مختلف شمال متوجه این نکته شده‌ایم که در حدود 70% از ویلاهای فروشی منتخب خریداران توسط تصاویر موجود به دلیل نداشتن مسیر مناسب از توجه و انتخاب برای خرید کنار گذاشته شده‌اند.

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

مسیر مناسب ویلا چگونه مسیری است؟

توجه به این سوال برای مشاورین می‌تواند بسیار راهبردی باشد، چرا که با شناخت مسیر مورد نظر خریداران می‌توانند فایل‌ها یا ویلاهای فروشی مناسب را جهت خرید انتخاب، با این کار اعتماد و رضایت مشتری را که از مهم‌ترین نکات در فروش ویلا می‌باشد جلب و به همراه داشته باشند.

مشاورین املاک باید چه مسیرهایی را برای فروش بهتر ویلا مورد توجه قرار دهند؟

1- از نگاه کلی برای عموم می‌توان ویلا را در مناطقی انتخاب و خرید که به راه‌های اصلی کشور نزدیک‌تر باشد، که به پر فروش‌ترین شهرهای ویلایی شمال به نام نوشهر، رویان، نور، محمودآباد، متل قو، نمک آبرود شناخته می‌شوند.

2- به طور حتم مسیری که خاکی و گل و شل باشد از نگاه مشتری مناسب و ایده‌آل نیست، پس بیاییم با حذف ویلاهایی که در مسیرهای خاکی و ناهموار واقع شده‌اند فایل‌های خود را در مسیرهای آسفالته و مورد تایید مشتری انتخاب کنیم و با این کار به وقت و هزینه خریدار توجه نماییم.

3- مورد بعدی مسیرهای دور از ساحل و جنگل می‌باشد، چرا که تجربه ثابت کرده در مناطقی که دریا و جنگل به هم نزدیک هستند، خریدارانی که به همراه مشاور مربوطه برای بازدید از ویلا یا فایل مورد نظر از جاده سراسری یا دریا دور می‌شوند، تمایلی برای خرید از خود نشان نمی‌دهند، پس توجه به این نکته و انتخاب ویلایی نزدیک به دریا و جاده کناره می‌تواند آمار فروش شما همکار عزیز را بالا ببرد و در نهایت رضایت مشتری و حرفه‌ای بودن شما در جهت مشتری مداری جامع عمل بپوشاند.

4- مورد دیگر مسیر عبوری از بافت بومی نشین و محلی می‌باشد، چرا که خریداران بیشتر مسیرهایی که تهرانی نشین با تنوع ساختمان‌های ویلایی در مسیر باشد را می‌پسندند و مسیرهایی با سازه‌های بومی و بافت روستایی را ترجیحا ملاک قرار نمی‌دهند، پس با توجه به این موضوع بیاییم مسیرهای خارج از بافت روستا که در شمال کم هم نیستند و به عنوان مسیرهای فرعی و تهرانی نشین خارج از بافت روستا و ویلایی شهرت دارند را به عزیزان معرفی کنیم، تا رضایت را در برق چشمانشان ببینید.

 

 

خیابان ویلا، از آسفالت‌های متداول تا سنگ‌فرش‌های ستودنی

فرص کنید در خیابانی رانندگی می‌کنید محصور شده در درختان هیرکانی و منتهی به ویلایی بزرگ، همین یک جمله کافی است تا به وجد بیاییم، در خیال‌مان رهسپار شمال شویم، خود را پشت فرمان خودرو تصور کنیم، شیشه‌ها را لحظه‌ای پایین بکشیم، هوای تمیز را تا عمق وجودتان نفس بکشیم، نم‌نم باران را چاشنی تصوراتتان کنیم و با بوی گِل نم خورده سر شوق بیاییم.

راستش را بخواهید این مقاله با هدفی دیگر به رشته تحریر درآمده. بارها به ویلای شمال دقت کرده‌ایم و ساعت‌ها طبیعتش را مدح نموده‌ایم اما آیا شده به خیابان ویلا توجه کنیم؟

آیا تا کنون برایتان پیش آمده ظاهر ویلا را لحظه‌ای رها کنید و خیابان مقابلش را به تماشا بنشینید؟

حتما شنیده‌اید که می‌گویند یک ویلای تمام عیار با بهترین خیابان‌ها هم‌جوار است، به واقع بارها گفته‌ایم و گفته‌اند موقعیت ویلا نکته‌ای است مهم و درخور. ممکن است ویلا در جاده‌ای خاکی واقع شده باشد، جایی دور از همهمه‌های شهری و شلوغی‌های آزار دهنده یا این‌که در جوار خیابان اصلی باشد نزدیک به امکانات شهری و مهم‌ترین مناطق تفریحی، این همان موقعیت ویلاست که از آن دم می‌زنیم و توجه به آن را ضروری می‌خوانیم.

شاید بهتر باشد ابتدا بحث انواع جاده را به میان بکشیم و ویژگی‌های هر جاده را با جزئیات تشریح نماییم. بنابراین بحث را با این سؤال کلی پیش می‌بریم: مهم‌ترین انواع خیابان ویلا کدامند؟

مهم‌ترین انواع خیابان ویلا کدامند؟

بارها خیابان ویلا را متر کرده‌ایم، به قدم زدن‌های طولانی در مسیرهای تکراری پرداخته‌ایم، رانندگی را در جاده‌های مختلف تجربه نموده‌ایم و خیابان‌های خاکی، آسفالتی و یا سنگ‌فرش شده را پیموده‌ایم.

انواع  خیابان ویلا

عموما جاده‌های خاکی شمال در روستا‌ها یا حاشیه‌های شهر به چشم می‌خورند که به طرز عجیبی مورد استقبال مسافران هستند، کم نیستند کسانی که لذت پیمودن مسیرهای خاکی را با هیچ چیز دیگر عوض نمی‌کنند و همیشه ویلاهایی را برای اجاره یا خرید برمی‌گزینند که مزین به چنین مسیرهایی هستند. ویلایی دنج در روستایی پرت با جاده‌ای خاکی لذتی است وصف ناپذیر.

هوای شمال و باران‌های گاه و بی‌گاه سبب شده خیابان‌های سنگ‌فرش نمونه‌ای باشند ایده‌آل و مناسب. شاید نخستین بار هدف از چنین جاده‌هایی خلق یک مسیر مستحکم برای تردد و عبور و مرور بود اما امروزه خصوصا چنان خلاقانه به ساخت این نوع مسیرها دست زده‌اند و چنان با شم هنرمندانه زیبایی خیره کننده‌ای از این طریق ایجاد نموده‌اند که بسیاری افراد سنگ‌فرش‌ها را مناسب‌ترین روش خلق مسیری بی‌همتا می‌دانند و تلاش می‌کنند با سنگ‌فرش‌ها مسیری بسازند منحصر به فرد و ستودنی، مسیرهایی که نگاه هر رهگذری را جلب می‌نمایند و چشم‌ها را به سمت خود می‌کشانند. 

ترجیح می‌دهیم بحث خیابان‌های سنگ‌فرش شده را کمی بسط دهیم و بیشتر پیرامونشان صحبت کنیم.

خیابان‌های سنگ‌فرش شده، خلاقیت و هنر

زمانی که از مسیرهای سنگ‌فرش شده صحبت می‌شود عده‌ای گمان می‌کنند چنین مسیرهایی تنها محدود به قسمت‌های داخلی ویلا هستند در صورتی که چنین نیست و خیابان ویلا (مقصود همان خیابان‌های منتهی به ویلا هستند) هم می‌توانند ایجاد شده به کمک سنگ باشند. خوب می‌دانیم در دنیای امروز هنر همه حوزه‌ها را فرا گرفته، به عبارت ساده مشاهده دقیق هر عرصه، تلفیق رنگ‌ها و تزریق سلیقه‌ها را کاملا مشهود و محسوس به تصویر می‌کشد، خیابان‌های سنگ‌فرش شده نیز حکایت مشابهی دارند.

عموما رنگ‌ها را مهمان سنگ‌ها می‌کنند تا با ایجاد یک هارمونی تحسین برانگیز، نمایی رقم بزنند خیره‌کننده و جذاب، بدیهی است مشاهده چنین مسیرهایی شما را به مشاهده درون ویلا ترغیب می‌سازد، گویی کسی دستتان را می‌گیرد و شما را به داخل ویلا هدایت می‌کند.

خیابان سنگ‌فرش ویلا

آن‌جا که معماران سنگ تمام می‌گذارند
هنر معماران و سازندگان ویلا تنها در استفاده از خیابان‌های سنگ‌فرش شده به عنوان خیابان ویلا خلاصه نمی‌شود، گل‌کاری از دیگر فعالیت‌های اثرگذار است که زیبایی شمال را برجسته می‌سازد و شکوه خیابان‌های سنگ‌فرش شده را دوچندان می‌کند. گاهی در این راستا از سنگ‌های تزئینی هم استفاده می‌کنند، سنگ‌هایی که در اطرافشان درختان زینتی قد علم کرده‌اند و رخ‌نمایی می‌کنند.

بد نیست به این مسئله هم اشاره داشته باشیم که گاها برخی از بافت‌های فرسوده را سنگ‌فرش می‌کنند باز هم با هدف بهبود مسیرها، بنابراین آن‌جا که خیابان سنگ‌فرش شده‌ای را مشاهده می‌کنیم نمی‌توانیم به خود اطمینان دهیم در حال تماشای مکانی نوساز و کاملا جدید هستیم ممکن است قضیه کاملا برعکس باشد.

وقتی پای سنگ‌فرش به کوچه باغ‌ها هم باز می‌شود

کوچه باغ ها از دیگر مکان‌های متداول برای ایجاد سنگ‌فرش‌های امروزی محسوب هستند، شاید دلیلش به عمر بالای چنین مکان‌هایی برگردد و شاید حاکی از تلاش در جهت ایجاد محیطی دنج‌تر باشد.

نکته‌ای مهم!
خیابان ویلا می‌تواند موزاییکی باشد، خیابان‌های موزاییکی از دیگر موارد محبوب می‌باشند، فراموش نکنیم هر آن‌چه در خطه شمال وجود دارد سایه سنگینی تحت نام رطوبت را حس می‌کند، حتی خیابان‌ها و مسیرهای شمال نیز می‌بایست به نحوی ایجاد شوند که مقاومت در برابر رطوبت مشخصه بارزشان باشد، به عبارتی در تولید و احداث چنین مسیرهایی می‌بایست به مرغوب‌ترین مصالح اولیه متوسل شویم، حتی رنگ‌هایی که برای جلا دادن به سنگ‌ها استفاده می‌شود نیاز است باکیفیت باشند و کاملا درجه یک در غیر این‌صورت با بارش باران رنگ می‌بازند و با تابش آفتاب نیز بی‌کیفیت می‌گردند.

خیابان موزاییکی

خاطره مشتری؛
ما شاهد نارضایتی بسیاری از مشتریان و خریداران ویلا بوده‌ایم که عنوان داشتند، با بسیاری از املاک‌های منطقه جهت بازدید و خرید ویلا همراه شده‌اند و با توجه به سلیقه و خواسته‌شان، مشاورین مربوطه جهت معرفی ویلا، آن‌ها را مجبور به گردش و بازدید در مسیرهایی نموده‌اند که اصلا مورد توجه و سلیقه‌شان نبوده و با اتلاف وقت و هزینه مجبور به انصراف از خرید شده‌اند و این نارضایتی را با خود به همراه داشته‌اند، پس توجه به مسیر مناسب ویلا می‌تواند حرفه‌ای بودن یک مشاور املاک را نشان دهد.

صحبت پایانی
در این مقاله تلاش کردیم خیابان ویلا را از نظر بگذرانیم و به طور دقیق‌تر پیرامون خیابان ویلای شمال صحبت کنیم. اذعان نمودیم در بحث ویلای شمال یکی از مهم‌ترین مصالحی که برای ساخت خیابان ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرد سنگ‌فرش است دلیلش شاید زیبایی تحسین برانگیزش باشد و شاید هم علتش به کیفیتش برگردد که کاربر را راضی نگه می‌دارد.

همواره به خاطر داشته باشیم خیابان ویلای شمال می‌بایست به گونه‌ای باشد که مقاومت در برابر شرایطی هم‌چون رطوبت از بارزترین مشخصاتش محسوب گردد در غیر این‌ صورت دیری نمی‌پاید که تمام رشته‌هایمان پنبه می‌شود و آن مسیر زیبا و تلفیق شده با زیبایی‌های غیرقابل انکار، جایش را دو دوستی به مسیرهایی تقدیم می‌کند که نه تنها زیبایی خاصی را متجلی نمی‌شوند بلکه به اصطلاح توی ذوق هم می‌زنند!

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.