فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

روش‌های کلاهبرداری ملک ( کلاهبرداری در معامله ملک )

کلاهبرداری در حوزه مسکن
با چند نمونه از کلاهبرداری که در حوزه مسکن اتفاق افتاده آشنا شوید تا خدای ناکرده دچار ضرر نشوید.
موارد را به صورت مثال‌های واقعی شرح خواهیم داد.

مورد اول:
شخص کلاهبردار ملک را مهریه همسرش می‌ کند سپس ملک را فروخته و به خارج از کشور می‌رود، در همین حین همسرش مهریه خود را طلب می‌کند سپس با طرح شکایت در دادگاه قانون رای به ابطال معامله می‌دهد چون مهریه بوده، سپس زن مورد معامله را می‌فروشد و به خارج از کشور نزد همسر کلاهبردار خود می‌رود.

مورد دوم:
شخصی کلاهبردار  در زمینی که نامرغوب و دارای ارزش کمی است و آب کافی ندارد ویلایی را احداث می‌کند سپس با کاشت درخت و آبیاری توسط تانکر، بعد از مدتی فضای سبز اطراف ویلا درست می‌کند، در نهایت قیمت زمین را چندین برابر بالاتر به خریدار می‌فروشد.

مورد سوم:
قرارداد مشارکت در ساخت می‌بندند و پول را از مشتریان دریافت نموده و بعد از مدتی با پول دریافتی از شما دلار و طلا می‌خرند و به بهانه‌هایی چون پیگیر گرفتن مجوز و ... هستیم، کار نمی‌کنند.
بعد از حدود 2 سال می‌گویند چون قیمت‌ها افزایش یافته باید پول بیشتری بدهید یا سهام بیشتری از ما خریداری کنید، سپس با اشکال تراشی‌های مختلف دعوا راه می‌اندازند و چند سال بعد همان پول اولیه را به شما بر می‌گردانند، در صورتی که ارزش پول شما بسیار افت کرده است.

مورد چهارم:
در قولنامه‌ای فروشنده با خریدار قرارداد می‌کند که مبلغ را در سه قسط دریافت کند، اولی حین قرارداد 10% از کل معامله- دومی یک هفته بعد و 80% کل مبلغ معامله و قسط سومی شش ماه بعد و مبلغ 10% از کل معامله.
نکته مهم این جاست، خریدار قسط اول که مبلغ ناچیزی است را می‌دهد و معامله قفل می‌شود، سپس هفته بعد چک دوم که مبلغ سنگینی است را پرداخت نمی‌کند و فروشنده هم در دادگاه نمی‌تواند ادعایی داشته باشد چون تاریخ انتقال سند 6 ماه دیگر است.
در این مدت ارزش پول کاهش یافته و خریدار 6 ماه دیگر مبلغ قسط دوم و سوم را هم زمان پرداخت می‌نماید و فروشنده هم نمی‌تواند معامله را باطل نماید.

مورد پنجم:
ویلایی را خریداری می‌کنید که همه امکانات و امتیازات نظیر آب و برق را داراست، بعد از مدتی متوجه می‌شوید همه این امتیازات از ملک کناری برای شما آورده شده و مالک ملک مجاور درخواست هزینه هنگفت از شما دارد.
در انشعابات ویلا دقت کنید که دارای کنتور مستقل و به نام شما، یا فروشنده متعهد شود به نام شما کنتور نصب نماید.

مورد ششم:
شخصی بدهی مالیاتی داشته و اداره مالیات حکم حقوقی مصادره اموال را می‌گیرد اما تا بازداشت سند 2 ماه زمان نیاز است، در این میان شخص ملک را می‌فروشد و به خارج از کشور می‌رود، سپس دادگاه حکم می‌دهد که فروش ملک بعد از مصادره اموال صورت گرفته، بنابراین معامله را باطل و ملک را از خریدار بازپس می‌گیرد.

مورد هفتم:
با امیدها و سخنان واهی زمین‌های خارج از بافت را تفکیک کرده و در قطعات کوچک و بزرگ بدون انشعابات آب، برق، گاز با وسوسه قیمت پایین و اکازیون به خریداران نا آگاه می‌فروشند و بعدها موقع ساخت خریداران را دچار مشکل می‌کنند.

مورد هشتم:
در معامله‌ای اگر یک ریال پول جابجا  شود معامله رسمی خواهد شد، از قدیم گفته‌اند به بده ده بخر، این همان معنی مبایعنامه است.
به طور فرض شما ویلای خود را n تومان فروخته‌اید و در قسط اول 1 ریال دریافت داشتید و مابقی را در قسط‌های بعدی، با دریافت همان 1 ریال معامله انجام شده و ملک مورد نظر در اختیار خریدار خواهد بود، فقط در این میان مقروض بودن خریدار به فروشنده مطرح است که باید دین خود را ادا کند و در غیر این صورت مراحل قانونی و زمان و دردسرهای خاص خود را دارد، بهتر است در بندهای قرارداد مبایعنامه از شرایط فسخ قرارداد و جریمه برای عدم تعهدات استفاده شود تا فروشنده در این میان متضرر نشود.

خودکار و استامپ حرارتی پاک‌شو؛
یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری ملکی استفاده از خودکار و استامپ (پاک‌شو) شخصی است، در بعضی موارد مشاهده شده طرف فروشنده قرارداد امضا و اثر انگشت خودش را توسط خودکار و استامپ شخصی انجام داده و پول را دریافت کرده و بعد از مدتی جوهر امضا و اثر انگشت روی برگه مبایعنامه پاک شده و اثبات این قضیه بسیار دشوار و استرس قانونی برای خریدار قرارداد و بنگاه مربوطه داشته، پس بهتر است طرفین قرارداد با یک خودکار و استامپ که متعلق به مدیر بنگاه می‌باشد امضا و اثر انگشت را انجام دهند.

اکازیون دروغ تبلیغاتی:
املاک اکازیون و خاص را هیچ وقت آگهی و اعلام عمومی یا در بوق و کرنا نمی‌کنند، در این خصوص مثالی هست که میگه اونی که الماس داره فریاد نمی‌زند تبلیغ و داد زدن مال بلال فروشه، این املاک بیشتر املاک باتلاقی (فروش نمی‌روند) هستند چرا که املاک اکازیون را سریع املاکی و یا افراد خاص می‌خرند.

موارد ذکر شده تنها بخشی از شگردهای کلاهبرداری در معاملات ملکی می‌باشد، بهتر است با نکات مهم قبل از عقد قرارداد آشنا شوید.

 

کلاهبرداران ملک بیشتر سراغ چه املاکی هستند؟

  1. ملک‌هایی که شراکتی هستند
  2. ملک‌های دعوایی
  3. ملک‌هایی که دارای صاحبانی ناآگاه به اصول معامله هستند
  4. ساختمان‌های پیش خرید
  5. ملک‌های ورثه‌ای
  6. ملک‌های مشاع
  7. ملک‌هایی که در خلا ثبتی هستند
  8. ملک‌های نامحصور
  9. ملک‌های قدیمی و کلنگی
  10. ملک خالی از سکنه به مدت طولانی
  11. ملک‌هایی که مالک معلوم و مشخصی ندارند.

 

کلاهبرداری ملک

انواع کلاهبرداری در فروش ملک

بهتر است با انواع کلاهبرداری مرسوم در معاملات مسکن که به اختصار شامل موارد زیر است آشنا شوید.

راه اندازی دفتر املاک جعلی؛
از دفاتر رسمی و مجوز فعالیت مشاور املاک مطمین شوید و در دفتر املاکی که مجوز فعالیت آن‌ها باطل شده اقدام به بستن هیچ گونه قراردادی نکنید.

تنظیم مبایعنامه جعلی؛
کلاهبرداری املاک و خرید و فروش ویلا یا ملک با نوشتن مبایعه نامه‌های جعلی بسیار شایع بوده و عده زیادی درگیر این روش از کلاهبرداری در املاک می‌شوند.

کلاهبرداری زیر عنوان وام بانکی و تسهیلات؛
کلاهبرداری در این روش به شیوه‌ای است که با درج آگهی‌های پر زرق و برق در مجلات، وب سایت‌ها، روزنامه‌ها، با وعده تسهیلات ویژه برای خرید مسکن با کارمزد پایین طعمه‌ها را به دام می‌اندازند.

کلاهبرداری از طریق وکیل مالک یا نماینده؛
کلاهبرداری‌ ملکی که بدون حضور مالک یا مالکان صورت می‌گیرد از روش‌هایی است که افراد بسیاری را درگیر این نوع کلاهبرداری کرده است، به کونه‌ای که با ارایه وکالت نامه‌های جعلی از طرف مالک یا مالکینی مه به صورت شریکی صاحب یک ملک هستند از انواع کلاهبرداری املاک محسوب می‌شود.

کلاهبرداری با متراژ فروش غیر واقعی؛
قبل از عقد قرارداد از صحت شرایط فعلی ملک اطلاعات کامل کسب کرده و توجه کنید تمام این موارد باید هنگام نوشتن قرارداد در قسمت توضیحات درج گردد.

کلاهبرداری در ملک نیمه ساز؛
ویلا یا واحد نیمه ساز که هیچ وقت به اتمام نمی‌رسد، از انواع کلاهبرداری املاک به شمار می‌رود، در این روش از کلاهبرداری افرادی که خود را مالک معرفی کرده‌اند، پس از دریافت مبلغی به عنوان پیش‌پرداخت، متواری می‌شوند.

کلاهبرداری در پیش فروش ملک؛
ویلا یا واحد پیش‌ فروش که هیچ وقت کامل نمی‌شوند، از انواع کلاهبرداری املاک به شمار می‌رود، در این روش از کلاهبرداری افرادی که خود را مالک معرفی کرده‌اند، پس از دریافت مبلغی به عنوان پیش‌پرداخت، متواری می‌شوند.

کلاهبرداری در پوشش رهن ملک؛
کلاهبرداری معاملات مسکن از طریق رهن ملک و دریافت مبلغ ودیعه از خریدار، یکی از روش‌هایی است که کلاهبرداران از طریق آن به دنبال کسب سود هستند.

کلاهبرداری در پوشش اجاره ملک؛
برای این که هنگام اجاره ملک درگیر انواع کلاهبرداری نشوید، اقدام به دریافت کد رهگیری کنید و قبل از امضای قرارداد همه موارد بازپرداخت و مبلغ ودیعه را مرور کنید.

کلاهبرداری از طریق ملک در رهن بانک؛
خرید یا فروش ملک در رهن بانک بدون آگاهی از نحوه بازپرداخت وام مسکن یکی از شیوه‌های کلاهبرداری به شمار می‌رود، باید تمام شرایط باز پرداخت وام در قرارداد ذکر شود.

 

شروط اثبات کلاهبرداری؛

  1. برای اثبات کلاهبرداری نیاز به شرایطی به شرح زیر می‌باشد.
  2. اثبات فریب دادن از طرف شخص کلاهبردار، فریب خوردن با استفاده از وسایل متقلبانه یا دروغ.
  3. اثبات این موضوع که شخص فریب خورده و توسط این فریب مال خود را با رضایت به کلاهبردار داده است.
  4. بردن مال توسط فرد کلاهبردار که اثبات این شرط خود مستلزم (وارد شدن ضرر مالی به شخص فریب خورده و کلاهبردار با بردن مال برایش سود و نفعی به عمل آید) محقق می‌گردد.

 

با رعایت نکات فوق می‌توان به جواب این سوال که چگونه در یک معامله ملک کلک نخوریم؟ خواهید رسید.

 

اینترپل

جهت آگاهی خود و عزیزانتان لطفا این مطلب را با دقت مطالعه کنید!

این مطلب صرفا جهت این که این کلاهبردار با ما تماس گرفته و چند پرونده کلاهبرداری در جزیره کیش و ... دارد برای اطلاع و آگاهی شما هموطنان در راستای جلوگیری از برنامه‌های شوم این کلاهبردار حرفه‌ای در این وب سایت (بانیان مسکن) منتشر شده است.
راهی برای دستگیری این کلاهبردار به دلیل پناهنده بودن وی وجود نداشته و تنها راه پیشگیری است.

نمونه‌ای از کلاهبرداری ملک در سطح بین المللی:

شخصی که در 28 مهر ماه سال 1396 با شماره +4676-2668... سایت بانیان مسکن تماس گرفت و خود را دکتر فریدون نادری مدیر اجرایی انرژی هسته‌ای دانمارک و مدیر کل کمپانی ATG دانمارک معرفی نمود و اذعان داشت که به دنبال خرید ویلایی لوکس و مدرن برای دختر خود با سند ششدانگ مالکیت و استخر و سونا و جکوزی از نور تا رامسر می‌باشد و اگر ویلایی هر یک از گزینه‌های مذکور را نداشته باشد از خرید انصراف می‌دهد و مبلغ خرید خود را از 1 تا 8 میلیارد تومان ظرف مدت ده روز عنوان کرد و گفت در غیر این صورت باید به دلیل پرداخت مالیات پول را به کشور مبدا عودت دهد و فقط در این مدت 10 روز امکان خرید ویلا در شمال را دارد، مطرح نمود.

بنده مطلب را به مشاور مربوطه اعلام داشته و مشاور طی 10 روز تصاویر مختلف از مناطق ویلایی مد نظر ایشان را ارسال و در نهایت ایشان به یک مورد که ایده‌آل شان با مبلغ 3 میلیارد و نیم بود رضایت به انجام معامله و خرید نمود و شماره مالک و فروشنده ویلا را از ما به دلیل ارتباط از طریق تلگرام و ایمو و مذاکرات خواستار شد.

ما نیز با اجازه فروشنده شماره را به ایشان دادیم و بعد از توافق قیمت و مذاکرات، خواسته‌ای را با عنوان این که بنده به عنوان مدیر بنگاه همراه مالک ویلا و به همراه یک مترجم باید به ترکیه (آنکارا) سفارت دانمارک در تاریخ 7 آبان 1396 برای عقد قرارداد با نماینده و وکیل ایشان به نام‌های خانم ایوانیلسون و آقای مارتین جفرسون و مهندس امین باقری نمایندگان کمپانی و مالیاتی ATG در سفارت دانمارک یا سوید حضور و قرارداد انجام خواهد شد.

خواسته بعدی ایشان ارسال تصویر بلیط پرواز و صفحه اول پاسپورت مدیر املاک و فروشنده ویلا و مترجم به تلگرام ایشان جهت هماهنگی و بعد ارسال نامه‌ای از طرف ایشان به تلگرام ما که خود را مدیر انرژی اتمی و مقدمات سفر و مبلغ خرید و چگونگی انتقال وجه و .... را نشان می‌داد.

داستان از آن جا شروع می‌شود که یک روز قبل از پرواز، بنده به این که چرا در ترکیه و در سفارت دانمارک؟ و چرا در سفارت دانمارک؟ در ایران این قرارداد منعقد نشود؟ و این موضوع ذهن مرا درگیر کرد و با هم فکری فروشنده و یکی از دوستان خبره کار در اینترنت به جستجو مشغول شدیم که ناگهان تصویری از ایشان که همان تصویر پروفایل تلگرام بود متوجه شدیم که با کلاهبردار حرفه‌ای ایرانی سویدی مواجه شدیم و ایشان با عناوین مختلف و جعلی از قبیل دکتر خلعتبری، دکتر حمید اشرفی راد، دکتر برنا با عناوین مختلف از جمله مدیر و نماینده شرکت‌های مختلف سویدی نظیر الکترولوکس، ولوو، اسکانیا شرکت اریکسون و خیریه‌های کشورهای اسکاندیناوی اقدام به کلاهبرداری می‌نماید.

مراتب به اداره اطلاعات و امنیت شهرستان نوشهر اعلام گردید.

در ادامه با سرچ کلمه “کلاهبردار ایرانی سویدی” در اینترنت می‌توانید با هویت کامل و شیوه‌های کلاهبرداری وی بیشتر آشنا شوید.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.