فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

سرمایه گذاری و کسب درآمد با خرید ویلا در شمال

همه چیز در مورد سرمایه گذاری ملک و کسب درآمد در شمال

دلیل سرمایه ‌گذاری در بخش ملک و مسکن توسط افراد مختلف به طور کل می‌تواند این نکته باشد که شاید گاهی مواقع شیب سود‌آوری مسکن کاهش یابد اما به هیچ عنوان در این بازار ضرر نخواهند کرد، زمین مال خداست و معامله با خدا همیشه به نفع شما خواهد بود.

نکته مهم سرمایه‌گذاری در بخش مسکن؛
نکته موفقیت‌ آمیز در سرمایه گذاری برای همگان می‌تواند خرید زمین در شمال یا دیگر نقاط کشور باشد، چون گران‌ترین و با ارزش‌ترین کالا در بخش مسکن زمین می‌باشد و تمامی سرمایه‌گذاران خبره به این مهم واقف بوده و تمامی اموال غیر‌نقدی آن‌ها زمین‌هایی می‌باشد که در تایم‌‌های درست خریداری کرده‌اند.

به دلیل رکود بازار مسکن گاهی مواقع می‌بینیم افرادی که توانایی خرید ویلا در شمال و یا آپارتمان مسکونی در شهرهای مختلف کشور را دارند صبر کرده و خرید نمی‌کنند، همین طور زمانی که رکود در بازار مسکن فراگیر شود، می‌توان شاهد رهن یا اجاره ویلا در شمال و مناطق دیگر کشور که با افزایش چند برابری انجام می‌گیرد باشیم.

نکته؛
البته به موضوع عرضه و تقاضا برای خرید ویلا و مسکن در کشور، علی‌الخصوص شمال ایران نیز باید توجه داشت و این فرهنگ غلط که به شوک در بازار ملک و مسکن شهرت دارد، به گونه‌ای است که با افت قیمت مسکن تقاضا برای خرید ویلا کاهش یافته و برعکس زمانی که قیمت مسکن رو به افزایش باشد ما هجوم به سمت خرید ویلا را آغاز می‌کنیم و بیش‌تر به سمت خرید ویلا روی خواهیم آورد.

سرمایه گذاری و کسب درآمد با خرید ویلا در شمال

برخی از خریداران ویلا در شمال ممکن است علاوه بر اهداف تفریحی به دنبال سرمایه ‌گذاری و کسب سود در هنگام خرید و فروش ویلا در آینده باشند. در این مقاله نکاتی که لازم است در جهت رسیدن به این هدف به آن توجه شود را مرور خواهیم نمود که ممکن است در سرمایه گذاری شما روی ویلا در آینده تاثیر مثبت گذاشته و چشم شما را نسبت به ویژگی‌های ویلا، چشم انداز ویلا، مسیرها و نزدیک بودن مکان‌های تفریحی به ویلا و در کل مسایلی که روی سرمایه گذاری ویلا تاثیر دارد باز کند و با دید بازتر و با جزییات نسبت به سرمایه گذاری در ویلا اقدام کنید مانند دلیل سخت فروش رفتن بعضی از ویلاها در شمال که باعث پایین آمدن درصد شکست یا ضرر و زیان شما می‌شود و حق انتخاب سرمایه گذاری امن‌تر و با خیال راحت را به شما ارایه می‌دهد که حتی ممکن است این اطلاعات و نکات در وضعیت کنونی شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

خرید انواع ویلاهای جنگلی در شمال

دلایل سرمایه‌گذاری روی ویلاهای شمال را به اختصار در مقدمه شرح داده‌ا‌یم، حال می‌خواهیم برای افرادی که در این عرصه تازه کار هستند و اولین تجربه در سرمایه گذاری روی ویلا یا زمین در شمال دارند را اشاره و موانع و آیتم‌های پیش‌ راه‌شان را معرفی نماییم.

1- ارتباط با مشاور املاک؛
به طور حتم افراد تازه کار با مشاور املاک،جهت انتخاب منطقه مناسب برای خرید ویلا و در نهایت سرمایه‌گذاری مشورت خواهند داشت، پس شناخت و انتخاب مشاور املاک می‌تواند در این راستا آسیب جدی و یا کمک شایانی در نهایت به شما ارایه دهد.

2- انتخاب مناطق برند شمال؛
انتخاب منطقه مناسب و پر‌طرفدار در شروع کار می‌تواند در نهایت به سرمایه‌ گذاری سودآور برایتان منجر شود و در قسمت آموزشی سایت بانیان مسکن توسط مشاور برتر املاک کشور آقای مهندس سید محمد‌علی حسینی، مناطق برند و پر‌فروش ویلا در شمال که دارای امکانات مناسب و رو به رشد هستند را معرفی داشته‌ایم.

3- مناطق ممنوعه ویلای شمال؛
مناطق پر‌استرس و بی‌کیفیت و جرم خیز و همچنین مناطقی که از دید مشتریان قابل قبول نیستند و به مناطق ممنوعه ویلا در شمال است دوری کنید تا خدای ناکرده در اولین اقدام خود برای سرمایه گذاری و خرید ویلا متضرر نشوید.

4- محاسبه و بررسی قیمت ملک و مسکن؛
با محاسبات دقیق و ریز به ریز قیمت زمین و هزینه ساخت ویلا در شمال و همچنین قیمت‌های مربوط به اجاره آپارتمان یا رهن ویلا در شمال و قیمت‌های تابعه قدم درست در این بازار بردارید.

سرمایه گذاری به منظور خرید ویلا یا زمین در کجای شمال بهتر است؟

اگر منطقه و محله برای شما مهم نیست! یعنی نمی‌خواهید از ملک یا ویلای خود استفاده نمایید و فقط برای شما جنبه سرمایه گذاری مهم است، ما به شما دو استان شمالی یعنی، استان گیلان و مازندران را پیشنهاد می‌دهیم.

در این بین استان گیلان برای هر قشری بهتر است، می‌پرسید چرا؟

چون مهم‌ترین عامل در سرمایه گذاری، خود سرمایه است! شما با سرمایه کم و در حدود 100 میلیون می‌توانید ملک و قطعه زمینی کوچک را برای خود در استان گیلان برگزینید.
اما شما با حداقل مبلغی که می‌توانید در استان مازندران در سال 1399 قطعه زمینی کوچک را بخرید، حدود 300 میلیون تومان خواهد بود و همین مساله یعنی ارزش ملک، یکی از تفاوت گیلان و مازندران است.

مطلب فوق برای همه و با هر توان مالی در نظر گرفتیم، حال به صورت جزیی‌تر برای آنان که توان مالی بالاتری دارند می‌خواهیم بهترین مناطق شمال کشور برای سرمایه گذاری را معرفی کنیم.

کدام مناطق شمال برای سرمایه گذاری بهتر است؟

برای اشخاصی که توان بالایی برای سرمایه گذاری زود بازده در قسمت ملک و مسکن دارند، پیشنهاد ما استان مازندران است.

 

منطقه جغرافیایی ویلا

در کدام منطقه استان مازندران سرمایه گذاری کنیم؟

به طور کل 5 شهر معروف و مطرح از میان شهرهای مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و نزدیکی دریا و جنگل با فاصله کم به هم- مسافت نزدیک به جاده تهران- تجمع ویلاهای فروشی با تعدد شهرک‌های بزرگ و مطرح- فروشگاه‌های زنجیره‌ای،برند فروشی‌ها، فست فودها، تله کابین و مناظر دیدنی و جذاب طبیعی در این مناطق باعث شده تا نسبت به شهرهای شمالی کشور (متل قو، کلارآباد، نمک‌آبرود، نوشهر، رویان) گوی سبقت را از شهرهای دیگر این استان بربایند.
شهرهای دیگر مازندران مانند بابلسر، محمودآباد، ایزدشهر، نور و چمستان به دلیل اختلاف مسافت زیاد دریا و جنگل از هم، در اولویت بعدی سرمایه گذاری قرار دارند.

ساخت ویلا گزینه‌ای برای افزایش سود در هنگام فروش ویلا
انتخاب زمین مناسب برای ویلا

خوب مطالب فوق را متذکر شدیم تا شما را با خرید ویلایی که می‌تواند برای شما سود آور باشد آشنا نموده و انتخاب شما را به سمت این دست از ویلاها سوق دهیم، بهترین و سود آورترین مورد در خرید ویلا در گام نخست برای افرادی که فرصت انتخاب و زمان کافی برای جستجو ویلا دارند می‌تواند انتخاب زمین مناسب باشد، چرا که سود دو طرفه هم در زمین و هم در ساخت به سلیقه خود را خواهند داشت و در مجموع 30% نسبت به ویلاهای آماده فروش در شمال سود خواهند نمود و در کل هزینه ساخت و خرید زمین با قیمت پایین‌تر برایشان تمام خواهد شد که این زمان از خرید زمین تا ساخت و اتمام آن در نهایت 5-6 ماه طول خواهد کشید، در ضمن ما یک قطعه زمین فروشی با قیمت نصف قیمت اصلی آن در شهرک بزرگ 10 هکتاری رو به رشد به صورت شمال جنوبی و با اسناد و مدارک کامل آماده ساخت داریم که مورد اکازیون و مناسب برای شما می‌تواند باشد. به قول معروف زمین مال خداست و با خدا معامله کردن ضرر نخواهد داشت.

خرید زمین بهترین روش سود آورد بودن ویلا

مورد فوق که بهترین گزینه در ویلادار شدن و سود آور بودن ویلا برای شما خواهد بود همان خرید زمین شهرکی در شمال، برای آن دست از افرادی است که زمان کافی برای ساخت ویلا و در نهایت ویلادار شدن را دارند و باید گفت نگران ساخت و این که حوصله ساخت و اعتماد به سازنده را ندارند نباشند، چرا که در شهرک‌های شمال فردی به عنوان مهندس ساخت معرفی و به طور حتم تحت نظارت شما بهترین کیفیت ساخت با قیمت منطقی و مشخص شده را خواهد داشت.

تعجیل مالک (نیاز مالی) بهترین فرصت برای خرید ویلا

مورد بعدی که به آن اشاره می‌کنیم برای افرادی است که فقط و فقط به دنبال خرید ویلایی هستند که بتواند برایشان سود آور باشد و حوصله یا وقت ساخت را ندارند، توصیه ما به این عزیزان حوصله در انتخاب و خرید ویلا در شمال است به گونه‌ای که در انتظار ویلایی که مالک آن نیاز به پول داشته و حاظر به فروش ویلای خود با قیمتی پایین و زیر قیمت منطقه است باشند و یا ویلاهایی که با شرایط اقساطی بلند مدت یک ساله یا دو ساله حاضر به فروش ویلا می‌باشند را یافته و خرید نمایند، البته نکته‌ای به عنوان ضرب المثل در این جا مطرح می‌گردد که هیچ گرانی بی حکمت و هیچ ارزانی بی علت نیست، باید دقت داشته باشید که چنین موردی از ویلاهای قسطی طولانی مدت بیشتر در مناطق درجه دو و سه شمال وجود داشته و مناطق برند و معروف برای خرید ویلا در شمال با چنین شرایطی هرگز حاظر به فروش نبوده چون مطمین به فروش ویلای خود کمتر از سه ماه بعد از ساخت و آن هم به صورت نقدی خواهند بود، پس شما را از خرید ویلا در مناطق نامرغوب شمال منع و تشویق به خرید ویلا در شهرها و مناطق پرفروش شمال می‌نماییم و در این خصوص با مشاورین املاک مورد اعتماد خود در شمال ارتباط مداوم داشته تا بتوانید چنین موردی را خرید داشته باشند.

مورد بعدی می‌تواند سعی در خرید ویلایی قدیمی در مکانی دنج و یا شهرکی برند که کمی نیاز به مرمت و بازسازی دارند باشند چون این دست از ویلاها را می‌توان ارزان‌تر خرید و با کمی مرمت و بازسازی ویلا امکان این که با قیمت بالاتر و حداقل با 25% سود بتوان فروخت وجود دارد.

 

برایان تریسی

سرمایه گذاری ملک از نگاه برایان تریسی:

  • صبر داشته باشید؛

سرمایه گذاری در بخش ملک کوتاه مدت نیست و نباید انتظار سودآوری زود هنگام داشته باشیم، پس صبور باشید.

  • ملک نیاز به بازسازی برگزینید؛

سعی کنید ملکی که نیاز به بازسازی دارد بخرید و بعد از مرمت آن را بفروشید، چرا؟ چون خرید ویلاهای نوساز همیشه سوددهی نداره! دلیلش فروش ویلا به قیمت روز توسط مالک به شماست، پس شما سود نکردید بلکه به قیمت خریدید، پس سرمایه گذاری روی ملک‌های قدیمی و نیاز به بازسازی و نیمه کاره گزینه خوبی است.

  • ملک تجاری بهتر از مسکونی؛

همیشه ملک تجاری مورد توجه بوده و با قیمت بالاتری نسبت به ملک مسکونی به فروش می‌رسد و مشتریان خاص خود را دارد، اگر می‌توانند وارد سرمایه گذاری در ملک تجاری شوید.

  • ملک کوچک اما پرسود؛

سرمایه گذاری را با املاکی که نیاز به سرمایه کم‌تری دارند شروع کنید، چون بازار ملک همیشه سودآور نیست و گاهی در رکود طولانی می‌ماند، پس مراقب باشید.

 

برای آشنایی با معیارهای خرید ویلا در شمال کشور، با ما همراه باشید.

معیارهای خرید ویلا در شمال

  1. مسیرهای ارتباطی
  2. امکانات گردشگری
  3. امکانات شهری (آب، برق، گاز، تلفن)
  4. نوع سند
  5. نزدیکی مراکزی شهری مانند مراکز درمانی، بازار و مراکز خرید
  6. ویلای شهرکی یا تکی
  7. همسایگان
  8. امنیت
  9. کیفیت ساختمان (نوع مصالح، اسکلت، پنجره‌ها، ...)

خریداران مختلف بر اساس سلیقه و بودجه‌ای که در اختیار دارند، معیارهای مختلفی را نیز مورد توجه قرار می‌دهند. هر یک از ویلاها، با ویژگی‌های مختلفی که دارند، مزایا و معایبی نیز دارند.

کیفیت ساختمان ویلا:
ویلاهایی که دارای مصالح با کیفیت و با عمر مفید بالا هستند، ممکن است در ابتدا هزینه‌های بیش‌تری بر شما تحمیل کنند ولی در طولانی مدت و در هنگام فروش، این هزینه‌ اولیه جبران خواهد شد.
بی‌کیفیت بودن مصالح و تجهیزات و ساختمان ویلا، به ویژه در هوای گرم و شرجی شمال، زودتر از آن‌چه تصور کنید، موجب ایجاد هزینه‌های متعدد بر شما خواهد شد.
یک ویلا که دارای کیفیت ساختمانی نامناسب باشد، نمی‌تواند نیازهای سرمایه‌ گذاری شما را پوشش دهد، علاوه بر این خریداران کمتر به سراغ ویلاهایی با کیفیت نامناسب می‌آیند، این گونه ویلاها در مدت کوتاهی نیاز به تعمیرات و هزینه‌های متعدد دارند تا در همان وضعیت اولیه و قابل استفاده باقی بمانند.
همچنین تجهیزات و تاسیسات ساختمان می‌بایست با کیفیت و عمر مفید بالا باشند تا در مدت طولانی و بدون نیاز به تعمیرات اساسی بتوانند به خدمت رسانی ادامه دهند.

 

کیفیت ساخت ویلا در شمال

نمای ساختمان و معماری داخلی ویلا

نمای ساختمان ویلا موضوع مهمی است که در فروش آن اثر می‌گذارد شما می‌توانید اهمیت چشم انداز ویلا را مشاهده کنید. همچنین معماری داخلی ویلا در افزایش خریداران آن اثر مستقیم دارد. بنابراین اگر قصد خرید ویلا برای سرمایه‌گذاری را دارید، ویلایی را انتخاب کنید که از این جهت دارای زیبایی ظاهری و داخلی مناسب باشد.

 

معماری داخلی ویلا

اهمیت منطقه جغرافیایی خرید ویلا

ویلا در مناطق شهری با امکانات بیشتر، خریداران بیشتری نیز دارد. ویلاهای جنگلی که از مناطق شهری و امکانات اولیه سکونت، فاصله دارند، به سختی بیشتری قابل فروش هستند. همچنین برخی مناطق که از تراکم جمعیتی کمتری برخوردار هستند ممکن است علاقمندان خاصی داشته باشد.

سعی کنید در هنگام خرید ویلا در مجاورت ویلای شما زمین خالی وجود نداشته باشد، چرا که بعدها امکان این که شخصی زمین را خریداری و اقدام به ساخت ویلا یا آپارتمان چند طبقه نماید وجود دارد، البته این مورد بیشتر در ویلاهای بیرون شهرک که از اساسنامه خاصی تبعیت ندارند اتفاق می‌افتد و مربوط به ویلاهای شهرکی با ضوابط و قوانین خاص خود خصوصا در مورد ارتفاع ساخت و ... نخواهد بود.

نکته:
دقت داشته باشید که بعضی از ویلاهای ارزان قیمت در شمال، امکان این که به شما معرفی نمایند و شما وسوسه خرید آن را در سر بپرورانید وجود دارد، در این جا باید علت ارزانی ویلا را بیابید شاید به دلیل نداشتن اسناد و مدارک مشخص بوده و یا مواردی که از دید شما پوشیده است، پس پیشنهاد می‌کنیم حتما مطلب در مورد این که چه ویلاهایی را نباید خرید در قسمت آموزشی سایت املاک بانیان مسکن مشاهده نمایید تا اطلاعات شما در این خصوص کامل گردد.

ویلا درون شهرک یا ویلای شخصی

ویلاهای شهرکی برای افرادی که فرصت یا توان کافی برای پیگیری نیازهای عمومی ویلا را ندارند، جذاب‌تر است. بسیاری از نیازهای ویلاهای شهرکی توسط هیئت مدیره شهرک پشتیبانی و اجرا می‌شوند. در عوض ویلاهای شخصی به رسیدگی مالک احتیاج دارند. از این جهت تعداد بیشتری از خریداران مایل به استفاده از خدمات شهرک و کاهش دغدغه‌های خود هستند. همچنین ویلاهای شهرکی دارای امنیت بیشتری هستند و در طول مدت سال که در آن حضور ندارید با خیال آسوده‌تری می‌توانید زمان را سپری نمایید.

بهترین محل برای خرید ویلا در شمال

ویلاهای تفریحی در شمال کشور، در نقاط مختلفی واقع شده‌اند: ویلاهای جنگلی، ویلاهای ساحلی، ویلاهای کوهستانی از آن جمله هستند. علاوه بر این هر ویلا بسته به معیارهای متعدد دیگری نیز ممکن است گزینه‌ای مناسب یا نامناسب برای خرید به حساب آید.

امکانات گردشگری در دسترس به ویلا

بدون شک در هنگامی که از ویلا استفاده می‌کنید به امکانات گردشگری و تفریحی نیز نیاز خواهید داشت، انتخاب ویلا در منطقه‌ای که این گونه امکانات به آسانی در دسترس باشد، موضوع مهمی است که می‌بایست به آن توجه نمایید.

ویلاهای ساحلی و ویلاهای جنگلی

محل قرار‌گیری ویلا که در نزدیکی ساحل یا جنگل باشد نیز در انتخاب و تصمیم‌گیری مالکان موثر هستند شما می توانید نکات خرید ویلا جنگلی را مشاهده کنید. برخی افراد علاقمند هستند که ویلاهای نزدیک به ساحل را انتخاب کنند تا بتوانند به راحتی به شنا در فصل‌های گرم سال بپردازند و برخی دیگر از آب و هوای کوهستانی لذت می‌برند.

در هنگام خرید ویلاهای جنگلی می‌بایست به این نکته توجه کنید که مسیرهای رفت و آمد برای این‌گونه ویلاها ممکن است در فصل‌های برف و باران بسیار ناهموار و صعب‌العبور باشد. در عوض ویلاهای ساحلی اغلب مسیرهای رفت و آمد بهتری دارند.

نزدیکی به مراکز شهری ویلا

حضور شما در ویلا با نیازهایی نیز همراه خواهد بود می توانید ضرورت‌های توجه به مسیر برای خرید ویلا را در لینک مربوطه مشاهده کنید. مهم‌ترین این نیازها، نیازهای درمانی و نیازهای تامین مایحتاج مصرفی شما هستند. اگر ویلا در محلی باشد که برای تامین این نیازها به مشکل بر بخورید، ممکن است خسارت‌های قابل توجهی از این محل به شما وارد شود، پس هنگام خرید ویلا در شمال حتما به این نکته دقت کافی را داشته باشید.

امکانات شهری (آب، برق، گاز، تلفن)

برخی از ویلاها به ویژه ویلاهای جنگلی ممکن است تمامی تجهیزات لازم برای اسکان شما را در اختیار نداشته باشند، در هنگام خرید این گونه ویلاها توجه کنید که ممکن است برای تامین آرامش اسکان خود در آن با مشکلاتی مواجه باشید.

 

مسیر ویلا
نوع سند ویلا

ویلاهای موجود در مناطق شمالی برخی دارای سند رسمی و برخی فاقد آن هستند، می توانید مشخصات سند ویلا و نکات آن ها را نیز در این لینک مشاهده کنید. اگر می‌خواهید از دردسرهای جانبی در آینده در امان باشید هنگام خرید ویلا در شمال، حتما به رسمی بودن سند توجه کنید و معامله خود را در مراکز معتبر که کدرهگیری برای شما صادر می‌کنند و قابل شناسایی و ردگیری هستند، انجام دهید.

سرمایه گذاری را در ویلا و مناطق و زمین‌هایی آغاز کنید که دارای سند مالکیت معتبر و در نهایت برای ساختمان یا ویلا دارای پروانه ساختمانی یا همان پایان‌کار ویلا شمال باشد، چرا که تامین و تضمین امنیت خرید مشتریان برای شما که تازه شروع به سرمایه گذاری در بخش مسکن و ملک کرده‌اید بسیار مهم خواهد بود.

عدم توجه به نوع سند و معامله به صورت غیررسمی ممکن است شما را در معرض کلاهبرداری و خسارت‌های بزرگ قرار دهد.

خلاصه

چه ویلایی بخرم که سودآور باشد؟

  • خرید یک ویلای بد (قدیمی، نیمه کاره، نیاز به بازسازی) در لوکیشن خوب بهتر از خرید ویلای خوب در لوکیشن بد (منطقه ضعیف و بی‌کلاس و فاقد زیبایی و امنیت) یا همان مناطق ممنوعه شمال است.
  • خرید ویلای اکازیون، یعنی ویلایی با قیمت زیر قیمت بازار و همیشه بیشترین سود در بخش مسکن مربوط به خرید ویلای اکازیون است.
  • خرید ویلاهای کوچک بهتر از ویلاهای بزرگ سود می‌دهد، چون قشر کمتری توان خرید ویلای بزرگ و لوکس را دارند! پس سریع بخر و سریع بفروش، سود کم اما فروش سریع و تبدیل به مورد بعدی.
     

جمع بندی:
در مورد این که چطور می‌شود با خرید ویلا در شمال سود کرد باید گفت که اولویت اول انتخاب و خرید زمین مناسب برای ساخت یک ویلای معقول می‌تواند باشد، بعد از آن در جستجو و یافتن ویلایی زیر قیمت فروش باشید یا ویلایی که بتوان با قیمت واقعی آن را خرید، البته توجه داشته باشید این موارد باید در مناطق برند و پرفروش ویلا در شمال انتخاب شود، امید است با درج این مطالب بتوانیم شما را در خرید ویلایی شیک زیبا و سودآور در شمال رهنمون باشیم.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.