فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

چطور ارزان سفر کنیم؟ سفر به شمال با هزینه‌ای ارزان

چطور ارزان سفر کنیم؟

سفر به شمال با هزینه ارزان
مقاله پیش‌رو به رشته تحریر در آمده تا به اتفاق مروری داشته باشیم بر مواردی که به سفر به شمال با هزینه ارزان منتهی می‌گردند. دعوت می‌کنیم تا پایان بانیان مسکن را همراه باشید.
چطور ارزان سفر کنیم؟ سفر به شمال با هزینه‌ای ارزان

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

 

نوروزِ امسال را مهمان شمال باشیم
صدای پای نوروز که به گوش می‌رسد گویی جز شمال میزبان دیگری نداریم. در بلبشوی کنونی، درست زمانی که مشکلات اقتصادی گریبان‌گیرمان شده و عاجزیم از سفر به کشور خارجه، این شمال است که دستمان را به گرمی می‌فشارد و وعده می‌دهد چون همیشه میزبان خوبی در نوروز برایمان باشد. سفر به شمال اگر نگوییم از هزینه تهی است اما به ضرس قاطع با هزینه اندک هم میسر خواهد بود که راهش را در ادامه خواهیم گفت.

باری، سفر به شمال، راهی است برای فرار از یکنواختی‌ها و دغدغه‌های روزانه، به فراخور این مسئله، برای آن که دست رد بزنیم به سینه روزمرگی‌ها و کشتی‌مان را به ساحل بنشانیم، پا در رکاب شمال خواهیم گذاشت و همراه خواهیم شد با خطه‌ای که نامش به چشممان تکراری است.

 

 

آتش این کوره را روشن می‌کنیم با طرح یک سؤال:
چگونه با هزینه‌ای اندک سفر به شمال را تجربه کنیم

این بار چرتکه به دست آمده‌ایم، ترازویمان را بر مدار هزینه‌ها برپا خواهیم کرد، به اتفاق دو دو تا چهارتای ساده‌ای خواهیم داشت و مهر تأیید خواهیم زد پای این گفته که سفر به شمال با هزینه اندک هم شدنی است.
احتمالا شما هم با ما هم عقیده‌اید که ارزان سفر کردن یک موهب بزرگ است، ولی نعمتی است که پایتان را به جایی بکر باز می‌کند بی آن که جیبتان را خالی کند یا "کاسه چه کنم چه کنم" به دستتان دهد!
از کودکی، نوروز برایمان خلاصه می‌شود در "سفر به شمال"، وقتی شکفتن بهار نارنج‌ها، آمدن بهار را نوید می‌دهند، بلادرنگ سفر به شمال را نشانه می‌گیریم و کلنجار می‌رویم با خود تا بابی بگشاییم و خود را هر طور شده گره بزنیم با شمال. مایلیم سال جدید را با روحیه‌ای نو استارت بزنیم، روحیه‌ای که اگر منصف باشیم اقرار می‌کنیم ارمغان سفر به شمال است.

مروری بر حوادث و اتفاقاتِ سال 97، ما را هم نظر می‌کند حول این مسئله که کسادی بازار، سفر به شمال را کمی دشوار ساخته است. روزهای پایانی سال، سوت آغازی است برای حساب و کتاب‌ها، شاید لابلای اعداد و ارقام، لحظه‌ای که در حال جمع زدن دارایی‌هایمان هستیم، آونگِ انتخاب نوسان می‌کند میان رفتن یا نرفتن به سفر. چالش‌های سفر در سال جاری رنگ جدی‌تری به خود گرفته با این حال، شاه کلید چنین قفلی تنها یک چیز است: سفری ارزان.

همه چیز از وسیله نقلیه شروع می‌شود

 

حتما بخوانید: تاریخچه قلعه رودخان

 

خودرو شخصی بهترین گزینه

 

سفر با خودروی شخصی

 

پیشرانه سفر به شمال، وسیله نقلیه است. از همان لحظه که سوت آغاز سفر را می‌زنیم لازم است متر به دست باشیم تا بتوانیم هزینه‌های هر گزینه را متر کنیم و مزایایش را لیست نماییم. به موازات خودرو شخصی، گزینه‌های دیگری هم موجودند هم‌چون هواپیما، قطار، اتوبوس.

پیش از آن که دست خودرو شخصی را بالا ببریم و آن را بگذاریم بر فراز سکوی اول، لازم است اشاره‌ای داشته باشیم بر چند نکته مهم.

اگر در سفر به شمال، دستمان را بر خودروی شخصی بگذاریم، هزینه اصلی بنزین خواهد بود هر چند تعویض روغن و خرابی‌های احتمالی از دیگر گزینه‌هایی هستند که احتمالا با آن‌ها دست به گریبان خواهیم شد. با مطرح شدن نام قطار یا اتوبوس شاید آن‌چه در وهله نخست به ذهن متبادر گردد، صرفه جویی در هزینه و به نوعی سفر ارزان است، اما پای کار که بیاییم متوجه می‌شویم واقعیت جز این است.

شاید اگر قصدتان سفر تک نفره باشد بتوان نمره قبولی به قطار و اتوبوس داد و ادعا کرد سفر به شمال با این وسایل به هزینه کمتری منتهی می‌گردد با این حال، در سفرهای دسته جمعی که لازم است برای هر نفر هزینه‌ای متفاوت کنار بگذاریم، بی‌تردید خودرو انتخاب معقول‌تری خواهد بود. چنان‌چه سفر به شمال را در لوای قطار تجربه کنید آن‌گاه خواهید دید که پس از پیاده شدن از قطار، هزینه رفت و آمدهای مکرر به جاذبه‌های گردشگری شمال آن هم در نوروزی که عموما کاسب‌ها قیل و قالی به راه می‌اندازند و مایلند به سودی کلان برسند، چقدر کلافه کننده است.

نوبت به اسکان می‌رسد
در بحبوحه سفر به شمال، اسکان ارزان برگزینیم
ناگفته پیداست، در نوروز چه بلبشویی در شمال به پا است و چه موجی از جمعیت به راه.
اسکان در چنین شرایطی یک بحث چالش برانگیز و جدال آفرین است.

این جا همان جایی است که باید کیفیت و هزینه را به زور هم که شده زیر یک چتر بیاوریم، جان کلام این که مکانی را برای اقامت گلچین کنیم که هم به حیث موقعیتی امتیاز می‌گیرد و در جایی پرت و دور افتاده نیست و هم از منظرِ هزینه می‌توان کنارش تیک زد و به آن رضایت داد.

می‌توان مسئله اقامت را در چادر چند نفره خلاصه کرد منوط بر این که بخت با شما یار باشد و به روزها و شهرهای پرباران شمالی نخورید، اگر توانستید قفل مشکلاتتان را با کلید چادر مسافرتی بگشایید که پرچمتان بالاست، اگر چنین نبود و ناگزیر شدید مبادرت ورزید به اجاره ویلا و یا خانه در شمال، پیش از هر چیز قیمت‌ها را مقایسه کنید و با عینک وسواس نمونه‌های موجود را به بررسی بگذارید. اگر خود را گره زده‌اید به سفر ارزان و هزینه چون زنگ خطری بیخ گوشتان مدام در حال نوسان است، بهترین گزینه انتخاب خانه و سوئیت اجاره‌ای است.

بهترین توصیه حین اجاره سوئیت و منزل اجاره‌ای، توجه به موقعیت آن است، مواردی را اجاره کنید که نزدیکی دریا و جاذبه‌های گردشگری دایرند تا ناچار نباشید برای تردد به چنین اماکنی هزینه اضافی متقبل شوید.

ممکن است ادارات آموزش و پرورش و حتی مدارس هم چتر نجاتی به دستتان دهند تا باز هم بتوانید از بار هزینه‌ای بکاهید و خرسندتر سفر به شمال را ادامه دهید.
اسکان و وسیله نقلیه، مهم‌ترین مواردی هستند که فاکتور قیمت را دست‌خوش تغییر می‌سازند، اگر این دو را در دو کفه ترازو بگذارید و وزنه‌ها را ماهرانه سبک سنگین کنید، آن‌گاه متوجه خواهید شد سفر به شمال با هزینه ارزان نه کار حضرت فیل است و نه به دشواری شکاندن شاخ غول.

 

اسکان ارزان در شمال

 

از هزینه خورد و خوراک چه خبر؟!
در این میان، گزینه دیگری هم برجسته است، هزینه خوراک و تغذیه. راستش را بخواهید ترجیح دادیم زیر بار این مورد شانه خالی کنیم چون بیش از آن که پیرو قواعد و ضوابط باشد سلیقه‌ای است و افسارش تماما در دستِ خودتان است. بدیهی است بسنده کردن به غذاهای خانگی، از بار هزینه می‌کاهد و متوسل شدن به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، بر بار مالی‌تان می‌افزاید.
به زعم این که در شرایط کنونی، سفر از نگاه خیلی‌ها یک ساز ناکوک است و هزینه تراش، می‌توان خود را به هنر ارزان سفر کردن گره زد و سفر به شمال را در پیش گرفت.

صحبت پایانی

سال‌ها پیش چراغ کم سوی بانیان مسکن را روشن کردیم و در لوای آن فعالیتمان را استارت زدیم، در تمام این سال‌ها گلاویز شدیم با تخصص و تجربه‌مان تا بتوانیم آن چراغ کم سو را به مشعلی فروزان بدل سازیم.
رسالت ما بی هیچ تبصره‌ای میزبانی از همه شما خوبان در شمال است، آغوش ما برای تک تک شما عزیزانی که سودایِ سفر به شمال در سر دارید باز است.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.