فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

مروری بر انواع ویلای استخردار شمال

راهنمای خرید ویلای استخردار در شمال

باز هم ویلا، مکانی که دست ما ایرانیان را می‌گیرد و در مقابل جنگل‌های شمال و ساحل و دریا می‌نشاند. ویلای استخردار آن هم در دل مکانی به زیبایی شمال بی‌تردید صفایی دارد شگرف. آن‌چه در این مقاله به دنبالش هستیم مرور انواع ویلای استخردار شمال است. دوست داریم تا پایان همراهمان باشید.

 

خرید انواع ویلاهای جنگلی در شمال

 

ویلای استخردار در شمال، راهی برای فرار از دغدغه‌ها

یک ویلای رویایی از نظر شما چیست؟ احتمالا از نظر شما نیز استخر پای ثابت یک ویلای لوکس در شمال و باشکوه است، زمانی که از ویلا برایمان می‌گویند ناخودآگاه منتظریم نام استخر به میان بیاید و از امکاناتی هم‌چون سونا و جکوزی صحبت شود. استخر را در قسمت‌های متفاوتی از یک ویلا می‌توان احداث کرد، می‌توان فضای داخلی ویلا را برای ایجاد استخر و امکانات این چنینی برگزید، می‌شود از محیط خارج برای این امر استفاده کرد، حتی نمونه‌هایی وجود دارند که سقف ویلا را نشانه گرفته‌اند تا استخری بسازند و ویلایی تمام عیار رقم بزنند. بحث را جزئی‌تر در ادامه پیش خواهیم برد.

ویلای استخردار به روایت تصویر

 

خرید ویلا با استخر

سال‌ها پیش استخر تنها مکانی بود برای تفریحات تابستانی، اما این روزها استخر راهی برای زیباسازی ویلای شمال به حساب می‌آید، اگر دقت کرده باشید در تمام اماکن تفریحی حتی شده از آب‌نمایی کوچک استفاده می‌کنند بلکه بتوانند مخاطب را جلب نمایند و توجهش را برانگیزند، دیگر استخر که جای خود دارد آن هم در مکانی به وسعت ویلا، جایی که می‌توان هنر را به کار گرفت و از تخصص استفاده نمود تا نتیجه‌ای خلق شود متفاوت و دور از ذهن.

استخر صرفا یک محل زیبا نیست، استخر می‌تواند مکانی باشد صمیمی و فضایی باشد دلنشین برای خانواده‌هایی که مایلند مدتی هر چند کوتاه را کنار هم بگذراند، آفتاب بگیرند، از روزمرگی‌ها دور شوند یا در جوار مهمانانشان شاد باشند. اگر هدف از ویلای استخردار چنین مسئله‌ای باشد، عموما استخر را در بخش داخلی ویلا احداث می‌کنند و یا درون حیاط را برای ساختش در نظر می‌گیرند، با این تفاوت که اتاق کوچکی را در جوار استخر لحاظ می‌کنند تا محلی باشد برای نشستن.

به طور یقین کنار هم قرار گرفتن استخر، فضای سبز و اتاقکی کوچک در نهایت محیطی رقم می‌زند چشم‌نواز و دل‌انگیز.

خرید ویلای استخردار شمال، محیطی دنج، محلی بکر

استفاده از استخر چنان متداول شده که نه تنها در ویلاهای بزرگ بلکه در ویلاهایی که از نظر اندازه چندان هم بزرگ نیستند و در خانه‌های مسکونی نیز افراد درصدد ایجاد استخر بر می‌آیند. می‌توان استخر را در حیاط ویلا ساخت و برایش سقفی در نظر گرفت مرغوب، عموما از پوشش‌های منحصر به فردی برای سقف این نوع استخرها استفاده می‌شود که ورق‌های پلی‌کربنات یکی از موارد مذکور هستند.

 

خرید ویلای استخردار شمال

 

آن‌چه سبب شده از چنین ورق‌هایی استفاده شود این است که چنین ورق‌هایی تابش آفتاب را محدود نمی‌کنند به این معنا که مانع از نفوذ نور خورشید به درون استخر نمی‌شوند و علاوه بر آن مانع از اشراف دیگر ساختمان‌ها بر استخر می‌گردند که به نوبه خود نکته مثبتی است.

به خاطر داشته باشید این پوشش‌ها نور را محدود نمی‌کنند اما مانع از آسیب مستقیم نور به پوست می‌شوند که می‌توان از آن به عنوان یک نکته مثبت یاد کرد.

پوشش برای سقف استخر ویلا

بهتر است یک نکته را تشریح نماییم، گاهی اوقات مساله اشراف به حیاط ویلا توسط ویلاهایی که در ارتفاع‌های بالاتر احداث شده‌اند مطرح می‌شود که این امر صاحبان ویلا را به فکر واداشته تا از پوشش‌های مختص سقف ویلا استفاده کنند. برخی صاحبان ویلا ترجیح می‌دهند برای این که دید ساختمان‌های مجاور را به حیاط ویلا محدود سازند از گل‌کاری‌های وسیع استفاده نمایند و یا دست به دامان روش‌هایی چون کاشت درخت‌های بلند با برگ‌های پهن شوند. به عقیده برخی دیگر بهترین کار همان بکارگیری پوشش‌های مناسب برای سقف استخر می‌باشد. چنین پوشش‌هایی موقتند و می‌توان آن‌ها را در مواقع مورد نیاز استفاده کرد و آن زمان که به آن‌ها نیازی نداشت از آن‌ها صرف نظر نمود.

البته دست سازندگان ویلا باز است عده‌ای درون ویلای استخردار شمال از استخرهایی استفاده می‌کنند که احاطه شده توسط دیوارهای شیشه‌ای هستند، این امر سبب می‌شود استخر مکانی فوق‌العاده باشد و بسیار شیک.

استخر روی سقف ویلا، مهیج و متفاوت!

با شنیدن استخر آن چه به خاطر می‌آوریم استخرهای بی‌نظیری هستند که درون حیاط ویلا بنا شده‌اند یا نهایتا درون ساختمان ویلا جای خوش کرده‌اند اما همیشه هستند مواردی که از آن‌چه متداولند فاصله می‌گیرند، مواردی که در جایگاه خود خارق‌العاده‌اند و خیره‌کننده. استخر روی سقف یکی از همین موارد است.

زمانی که نام سقف به میان می‌آید می‌دانیم منظور مکانی است با ارتفاع زیاد، جایی که می‌توان بر فرازش ایستاد و بر مناظر زیبا مشرف بود، بدیهی است احداث استخر در چنین ارتفاعی کاری است متفاوت و فعالیتی است منحصر به فرد.

به رغم این که استفاده از چنین استخرهایی در ایران چندان متداول نیست و کماکان جای کار دارد با این حال شکی نیست که به زودی شاهد این نوع استخرها و ویلاهای استخردار خواهیم بود.

گاهی استخرها را در طبقه‌های بالایی ویلا می‌سازند به طوری که بتوان زیبایی‌های اطراف را دید خصوصا در شب که نورپردازی‌ها جلوه‌ای ویژه خلق می‌کنند و منظره‌ای رقم می‌زنند متفاوت.

شنا کردن در استخری که مشرف به خیابان و چراغ‌های رنگی است می‌تواند تجربه‌ای باشد ناب.

 

ویلای استخردار

کلام مشاور:

ویلا را با استخرش می‌شناسند، حداقل برای ما ایرانی‌ها، ویلا مکانی است مجهز به امکاناتی چون استخر، جایی که می‌توان به سهولت ردی از امکانات رفاهی و تفریحی مشاهده کرد. ویلای استخردار راهی است برای تجربه متفاوت شمال، برحسب این که تا چه حد پایبند به رعایت قواعد به هنگام ایجاد استخر هستید و تا چه میزان بایدها و نبایدها را در امر ساخت استخر رعایت می‌کنید نتیجه نهایی متفاوت خواهد بود، با این حال تجربه نشان داده استخرهایی که بر اساس قواعد ساخته شده‌اند رضایت خاطر افراد را فراهم ساخته‌اند.

 

تفاوت ویلای استخردار و معمولی در شمال:

  • وسعت زمین و متراژ بنای بیشتر ویلای استخردار نسبت به ویلای معمولی
  • قیمت خرید بالاتر ویلای استخردار نسبت به ویلای معمولی
  • هزینه و شرایط نگهداری متفاوت

نکته مهم:
قبل از بحث به عنوان هم‌وطن لازم می‌دانیم این نکته اساسی ولی کم توجه را به تمام مسافران و خریداران گوشزد کنیم.
خیلی‌ها بر این فرضیه هستند که شنا کردن در دریا همانند استخر همان روال را دارد ولی به عکس دقیقا این فرضیه غلط است، شنا کردن در دریا خیلی فرق با شنا کردن در استخر ویلا در شمال دارد.

دریا کمی بی‌معرفت است و همه ما از غرق شدن چندین نفر در دریا‌ها هر ساله بی‌اطلاع نیستیم، این نکته که تمام کسانی که غرق شده‌اند صرفا شنا بلد نبوده‌اند صحیح نیست، اتفاقا خیلی‌ها ماهرترین شناگر در استخر بوده‌اند ولی متاسفانه در دریا نمی‌توانند آن شگرد و روش شنا کردن در استخر که آموزش دیده‌اند را پیاده کنند و غرق می‌شوند.

برای تفریح و سرگرم شدن مسافران چه آن‌ها که شنا بلد هستند و چه کسانی که شنا بلد نیستند وارد آب می‌شوند و  عمل می‌کنند، این لذتی هست که همه‌مان از آن بی‌بهره نیستیم، پس کمی دقت و رعایت کردن اصول شنا در دریا و سرشاخ نشدن با آب می‌تواند لحظات خوبی را برای ما رقم بزند.

چرا با وجود دریا و آب برخی دنبال استخر در ویلا نیز هستند، یعنی آن قدر از شنا کردن در دریا سیر نمی‌شوند؟
پاسخ با توجه به نکته‌ای که اشاره شد کمی واضح است اما در ادامه چند مزیت از این ویلاهای استخر‌دار در شمال را ذکر می‌کنیم.

نکات قابل توجه ویلای استخردار:

خداوند مهربان آب را مایه حیات و درمان نیز قرار داده است، کسانی هستند که با مریضی خاص خود دست و پنجه نرم می‌کنند و دکتر‌ها نیز به آنها قدم زدن در آب یا استفاده از جکوزی و سونا را تجویز می‌کنند، دقت کنیم که این تجویز دقیقا تنها راه درمان طبیعی این مریضی هاست، پس از خواص آب یکی ذکر شد.

افرادی که مطلع از نکته‌ای که عارض شدیم ترجیح می‌دهند از محیط ساحل استفاده کنند، علارغم وجود بعضی میکروب‌ها یا جانورانی که باعث انتقال مریضی می‌شوند، شنا کردن را در محیط و استخر ویلای خود ترجیح می‌دهند پس این مزیت یک ویلای استخر‌دار با دلایلی که ذکر شد می‌باشد، اما خطراتی نیز در پی دارد که به مهمترین آن اشاره می‌کنیم.

هر چند که فردی در شنا کردن ماهر باشد ولی با دیدن صحنه‌ای که عزیز خود در استخر ویلای خود در حال غرق شدن است دست‌پاچه شده و کاری نمی‌تواند انجام دهد، درست است که او شنا بلد است ولی طرفی که شنا بلد نیست و در حال غرق شدن است کسی را می‌خواهد که وارد به حرفه نجات غریق باشد تا بتواند طرف را نجات دهد، پس عدم حضور یک نجات غریق می‌تواند برای برخی سهل‌انگاران خیلی گران تمام شود.

خیلی نیمه خالی لیوان را دیدیم کمی نیمه پر آن هم ببینیم بد نیست، دریا محیطی اجتماعی بوده و حضور همه قشر افرادی در آن بعید نیست، پس خانواده کمی موذب بوده و امکان استفاده از دریا برای تمام افراد خانواده فراهم نیست، پس یک ویلای استخردار نسبت به ویلای معمولی این کمبود را جبران کند که خانواده در حریم شخصی خود راحت بوده و لذت شنا کردن را همراه داشته باشند.

سونا و جکوزی مگر می‌شود جایی باشد و کسی خواهان استفاده از آن نباشد؟ پس یک ویلای لوکس استخردار که این امکانات را داشته باشد باعث فراقت بیشتر و تفریحی کامل‌تر می‌شود.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.